5-10 poeng tilbake

Started by Leeeeeeeeeeeeds, March 12, 2008, 18:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Jeg vurderer virkelig å sette mye penger på at vi ikke får tilbake noen poeng. Det ville vært helt i tråd med hva som vanligvis skjer i klubben vår, og i ankesaker generelt.

Det som har stoppet meg så langt er tanken på at FL ville kose seg hvis de kunne gi oss tilbake akkurat nok poeng til at vi alikevel misset play-off. Det ville faktisk vært en ironisk takk-for-sist etter at vi gikk i administrasjon og mistet 10 poeng etter at nedrykket var "sikret" i fjor.

flynn

Erik M

Arbitration er voldgift som er en forhandlingsrunde utenfor retten.  Jeg tror ikke man skl gjøre også dette til skitten og korrupt.  Men det står mye på spill så det er klart at det er snakk om tøffe forhandlinger.  Her tror jeg Bates kan være en god mann å ha.

Ellers må jeg si aller siste frA Billy's Bar er eksepsjonelt interessant.  Denne sesonginnspurten blir en spektakulær thriller.  Leeds sørger for plenty spenning ved å forlenge formsvikten.  Følg med den som orker.

4ever arcticwhite

Quote from: berlin on March 13, 2008, 13:43:30
Jeg tviler ikke på at du snakker sant, Leedsvik. Men du er sikkert selv overrasket over
at slikt kan skje i et rettsamfunn. Vel, det begynner å lukte poeng tilbake, og kanskje blir Leeds
trukket inn i en ny stor mediasak, hvor utfallet kan bli både negativt eller positivt.

Det er jo på ingen måte uvanlig at en som er saksøkt i en rettssak kommer med et forslag om en løsning utenfor rettssalen i tiden før rettssaken kommer opp, og man kan jo godt tenke seg at det er det som har skjedd her, selv om vi snakker om en høring og ikke en rettssak. Så det trenger nok ikke være hverken korrupt eller brudd på andre prinsipper i et rettssamfunn at ligaen kommer med et slikt forslag.
The future's so White I've got to wear shades 8)

berlin

oki-doki til gode svar fra Erik M og 4ever.  :)

Ellers enig at det blir spennende, både ligaavslutningen og ankesaken.
Liker ikke tanken på et år eller mer i League 1, men man venner seg vel til alt.

Sheridan

Tør ikke helt tro på at vi får poeng tilbake. Men håper intenst!

Roy

Quote from: Erik M on March 13, 2008, 14:40:07
Arbitration er voldgift som er en forhandlingsrunde utenfor retten.  Jeg tror ikke man skl gjøre også dette til skitten og korrupt.  Men det står mye på spill så det er klart at det er snakk om tøffe forhandlinger.  Her tror jeg Bates kan være en god mann å ha.

Ellers må jeg si aller siste frA Billy's Bar er eksepsjonelt interessant.  Denne sesonginnspurten blir en spektakulær thriller.  Leeds sørger for plenty spenning ved å forlenge formsvikten.  Følg med den som orker.

Hmmm, Bates som forhandlingsleder. Det må bli himmel eller h......
Men ville heller møtt Bates i en mørk bakgate enn i en rettsal  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Svend Anders

Høyst interessant, men merkverdig måte å "lekke" saken på. Utenkelig er det dog ikke!

OG: Slik jeg har forstått arbitritaion så er det enten helt for eller helt mot. MEN det gjelder for eller helt mot TILBUDENE som ligger på bordet når møtet starter. Det vil si at ligaen kan starte med å tilby en fem poengs reduksjon og "take it or leave it". Derfor er denne historien mulig.

Spennende tider, men det er også et signal om at Bates har tro på saken sin!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

sportcarl1

tror att det  hade gått bättre om bates hade gått till civil domstol, hade ligan gjort fel när de tog ytterligare poäng efter de som de tog i slutet på förra säsongen så tror jag Leeds hade haft stora chanser att få tbx alla 15 poängen, nu när det är bakom stängda dörrar lutar det mer om kohandel, omöjligt att sia om hur många poäng det blir,  vad det  innebär i ekonomiskt förlust om de inte går upp denna säsongen om de -15 blir avgöranden handlar ju om miljontals pund dessutom, de tror jag aldrig ligan kommer kompensera leeds fullt ut för,

Erik M

Kohandel?  Forhandling er det og det er veldig normalt at det ikke foregår i offentlighet.

Arbitration, slik jeg kjenner det, foregår ved at begge parter velger en representant (advokat i dette tilfellet).  Disse velger sammen en tredje, nøytral advokat som får det avgjørende ordet dersom de to representantene ikke blir enige.

Før en sak kommer opp for retten eller til voldgift er det selvsagt lov å slenge ut forslag i et forsøk på å løse dette "out of court".

Det er krise i League 1 hvis avgjørelsen faller - i Leeds' favør - når 2-3 kamper gjenstår.  Jeg tipper ligaen er veldig keen på å få en beslutning på et tidligere tidspunkt - noe Bates kanskje forsøker å utnytte.

janove

Da har man begynt aa kommentere saken ut i fra rettsdokumentene.
BBC Radio Leeds, har faatt Advokat Richard Kramer til aa se paa saken. Han konkluderer med at FL har en svak sak og at sjansen for aa faa tilbake poengene er langt stoerre i dag, enn for 14 dager siden
Kjelvi boer spesielt holde et oeye med kommentarer fra Martin Samuel i The Times og Mick Dennis i Daily Express, de kommende dagene.

Leeeeeeeeeeeeds

Quote from: janove on March 14, 2008, 10:47:08
BBC Radio Leeds, har faatt Advokat Richard Kramer til aa se paa saken. Han konkluderer med at FL har en svak sak og at sjansen for aa faa tilbake poengene er langt stoerre i dag, enn for 14 dager siden
Kjelvi boer spesielt holde et oeye med kommentarer fra Martin Samuel i The Times og Mick Dennis i Daily Express, de kommende dagene.

Det kommer poeng til ER. Spørsmålet er bare hvor mange vi får. Dette vet utvilsomt FL og derfor vil de inngå en handel slik at ikke alt blir offentlig belyst. Jeg gleder meg til det foreligger et resultat.
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

baste

Quote from: janove on March 14, 2008, 10:47:08

Høres jo suverent ut dette..tro å få tilbake 5-10 poeng tilbake...Eller alle 15p..
Lov å håpe at noe skal "gå vår vei".....Marching on together

Dennis

Marching on together!

McMidjo

I den siste BBC-saken som er referert her, står det at stevningen til Høyesterett er frosset (ikke trukket tilbake) i påvente av arbitrationsaken.

Et scenario som ikke har vært oppe - og som muligens kan skape litt nervøsitet hos The Football League, er at det ikke blir oppnådd noen enighet i arbitrationprosessen. Saken går videre til Høyesterett - og Leeds får der medhold i sin sak.

Dette vil ta tid, og resultatet fra en slik rettsak vil ikke komme før sesongen er ferdigspilt. La oss si at Leeds mislykkes med å rykke opp denne sesongen, men at de 15 poengene ville ha sikret klubben direkte opprykk.

Leeds vil da ha grunnlag for et kraftig søksmål mot FL - tilsvarende prisen av et opprykk fra L1 til The Championship. Hvor mange millioner kan vi snakke om - for ikke å snakke om hvilke implikasjoner dette ville ha for 'the public image' av The Football League......  :o :o

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Erik M

Skrekkscenarie:  Arbitration fører ikke frem.  Høyesterett (det er vel muligens lagmannsretten det er snakk om?) opphever poengstraffen til Leeds på juridisk grunnlag den 25 juli 2008.  Dette gjør at Leeds passerer Doncaster på tabellen som dermed må spille playoff.  Det eneste problemet er at playoff ble avsluttet for to måneder siden.  Hjeeeelp!

Her kan det se ut som Bates har mer enn ett ris bak speilet foran Arbitration.  1. Søksmål om massiv økonomisk kompensasjon.  2. Total kaos i ligaen.

torivar

Jeg tror FL's kamp nå dreier seg mer om å begrense tap av ære som disse -15. Såvidt jeg husker inngikk leeds og fl en agreement der leeds godtok - 15 for å få the golden share tilbake like før ligastart, samtidig som de fraskrev seg retten til å saksøke fl. En typisk Don Corleone avtale, we'll give them an offer they can't refuse...

Jeg tror fl har innsett at de har presset leeds til å inngå en urimelig avtale, og at de på bakgrunn av ære kjemper med nebb og klør for å opprettholde denne.

For å fri seg fra å ha inngått en slik avtale, vil jeg tro Bates nå kjører på Corleonemomentet. Han hadde valget mellom å inngå denne avtalen eller legge klubben og kanskje seg selv i ruiner

Siden Bates likevel har godtatt voldgift er mitt tips at partene forlikes på at 10 av poengene kommer tilbake.

Det jeg er skeptisk til er at verken 10 eller 15 poeng tilbake neppe er nok til å få oss opp via 2. plassen. Play off er jeg redd blir en angstfull opplevelse. For fans såvel som spillere.

berlin

Quote from: torivar on March 15, 2008, 14:08:36
Jeg tror FL's kamp nå dreier seg mer om å begrense tap av ære som disse -15. Såvidt jeg husker inngikk leeds og fl en agreement der leeds godtok - 15 for å få the golden share tilbake like før ligastart, samtidig som de fraskrev seg retten til å saksøke fl. En typisk Don Corleone avtale, we'll give them an offer they can't refuse...

Jeg tror fl har innsett at de har presset leeds til å inngå en urimelig avtale, og at de på bakgrunn av ære kjemper med nebb og klør for å opprettholde denne.

For å fri seg fra å ha inngått en slik avtale, vil jeg tro Bates nå kjører på Corleonemomentet. Han hadde valget mellom å inngå denne avtalen eller legge klubben og kanskje seg selv i ruiner

Siden Bates likevel har godtatt voldgift er mitt tips at partene forlikes på at 10 av poengene kommer tilbake.

Det jeg er skeptisk til er at verken 10 eller 15 poeng tilbake neppe er nok til å få oss opp via 2. plassen. Play off er jeg redd blir en angstfull opplevelse. For fans såvel som spillere.

Ja, du skal se du får rett i dette tipset. Også enig i betraktningene rundt play-off. Søker du spenning, holder du med Leeds. Det er nok ganske kjedelig å være Middlesborough- eller Blackburn-fan.

Svend Anders

Quote from: berlin on March 15, 2008, 14:30:29
Quote from: torivar on March 15, 2008, 14:08:36

Ja, du skal se du får rett i dette tipset. Også enig i betraktningene rundt play-off. Søker du spenning, holder du med Leeds. Det er nok ganske kjedelig å være Middlesborough- eller Blackburn-fan.

For ikke å snakke om å være Aston Villa-fan!

Jeg er neste overrasket over at stadig flere (utenfor dette forumet) nå begynner med realistiske (?) antydninger om at Leeds vil få tilbake i alle fall deler av straffen.

Og etter å ha lest intervjuet med advokaten i BBC-artikkelen, må jeg virkelig si jeg begynner å lure. For dersom det BESTE argumentet ligaen har i saken er at Leeds godtok å skrive under på straffen for å få tilbake aksjen, er det ikke rart de skjelver i buksene. Ã... være skviset i et hjørne hvor valget står mellom å tape 15 poeng eller å ikke få spille i det hele tatt (les: nedleggelse), bør ikke være vanskelig å få frem av advokatene.

Snakket med Adam Pope i BBC i går, som sa at ligaen hadde svart at ryktet om at Bates var tilbudt fem poeng ikke hadde basis i virkeligheten. Men hva annet skulle de ha svart....?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Asbjørn

...for øvrig er det fortsatt et par-tre av dere som ennå ikke har joinet facebook-gruppen  Give Leeds United 15 Points Back!  http://www.facebook.com/group.php?gid=10238506570

...faktisk så jeg vel bare en 4-5 av oss mest "hardcore" der inne   ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trond90

Skeptisk om vi får noe tilbake, men ber jo til høyere makter om at det kan hende. Hvis det skjer da skal det faen meg feirest! ;) MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Wannabe

Ingenting overgår virkeligheten, det kan nok fastslås nå! La oss i alle fall være enige i at den siste måneden har gitt oss tro på noen poeng tilbake! Det at bookmakerne setter odds på det, betyr 1) at det her ikke er snakk om noen ren formalitet hvor man med ganske stor sikkerhet regner med at vi ikke får noe tilbake, og 2) det hele er håndgripelig nok til å sette odds på det. Ikke verst bare dette.

Problemet vårt, er jeg redd, er at vi må "trylle" spillemessig. Vi er ikke gode nok via play-off, og uten (nesten) alle poengene tilbake, er vi bortimot sjanseløse på å ta direkteopprykk. Semien i play-off går over to kamper, noe magisk kan selvsagt hende, men jeg tror dessverre dette kan bli for tungt uansett.

MOT

fmtj

Quote from: Wannabe on March 16, 2008, 15:10:54
Ingenting overgår virkeligheten, det kan nok fastslås nå! La oss i alle fall være enige i at den siste måneden har gitt oss tro på noen poeng tilbake! Det at bookmakerne setter odds på det, betyr 1) at det her ikke er snakk om noen ren formalitet hvor man med ganske stor sikkerhet regner med at vi ikke får noe tilbake, og 2) det hele er håndgripelig nok til å sette odds på det. Ikke verst bare dette.

Problemet vårt, er jeg redd, er at vi må "trylle" spillemessig. Vi er ikke gode nok via play-off, og uten (nesten) alle poengene tilbake, er vi bortimot sjanseløse på å ta direkteopprykk. Semien i play-off går over to kamper, noe magisk kan selvsagt hende, men jeg tror dessverre dette kan bli for tungt uansett.MOT

....med andre ord bare tull å rykke opp!? ???
Yeboahs vitne

baste

en liten digresjon bare;

får vi 5 poeng tilbake, så er det bare de poengene vi tapte de siste 2 kampene...1 p mot "søppellag" er ikke bra nok.

Til syvende og sist så trenger vi "Dacourt" "Woody" "Bowyer" "Viduka" m.fl...

Wannabe

Quote from: fmtj on March 17, 2008, 08:45:59
Quote from: Wannabe on March 16, 2008, 15:10:54

Problemet vårt, er jeg redd, er at vi må "trylle" spillemessig. Vi er ikke gode nok via play-off, og uten (nesten) alle poengene tilbake, er vi bortimot sjanseløse på å ta direkteopprykk. Semien i play-off går over to kamper, noe magisk kan selvsagt hende, men jeg tror dessverre dette kan bli for tungt uansett.MOT

....med andre ord bare tull å rykke opp!? ???

Tar gjerne et opprykk, da MÃ... ting ordne seg litt bedre enn nå (spillere/managere) i sommer. MEN, tror bare det er for vanskelig på det nivået vi er nå, verre er det ikke!

Så når det gjelder direkteopprykk, med 15 poeng tilbake og en flyt og tur som i begynnelsen av sesongen, kan vi jo håpe på 2. plass... Mer ekstreme ting har skjedd, selv om sjansen her vel ikke overstiger 2-3%.

MOT

Sheridan

Så spørs det om det skjer noe gledelig her etterhvert.....

Runar

Er det satt noen frist på forhandlingene?

Tom S

"Forhandlingene" skal vel gjennomføres mandag 14/4.
Om det kjem endelig utfall samme dag veit eg ikkje, men det kan ikkje ta alt for lang tid, sesongen nærmer seg slutten....
COME ON LEEDS !!

Runar

Uten å vite alle faktaene i saken, men er det ikke helt hull i hodet å holde forhandlingene helt fram til 14/4?

Er det virkelig så mye å krangle om? Gjør ikke dette at Leeds umulig kan presse på i det sivilesøksmålet ettersom sesongen er over når det vinduet åpnes opp? Om FL innser at de har en dårlig sak så må jo det være i deres interesser at det kommer en løsning fortest mulig, for de andre lagene sin skyld. Med mindre de tvilholder på sin uttsettelses taktikk.

Sleivind

Quote from: Runar on March 23, 2008, 12:23:33
Uten å vite alle faktaene i saken, men er det ikke helt hull i hodet å holde forhandlingene helt fram til 14/4?

Er det virkelig så mye å krangle om? Gjør ikke dette at Leeds umulig kan presse på i det sivilesøksmålet ettersom sesongen er over når det vinduet åpnes opp? Om FL innser at de har en dårlig sak så må jo det være i deres interesser at det kommer en løsning fortest mulig, for de andre lagene sin skyld. Med mindre de tvilholder på sin uttsettelses taktikk.

Leeds er ikke i noen forhandlinger hverken med FA, FL eller noen i rettsvesenet for øyeblikket. Forhandlingene kommer til å finne sted 14. april, og kun den dagen. Kommer de ikke til nnoen enighet da, så blir vel saken muligens tatt videre til høyesterett.

Runar

Oki skjønner....

Forsto det slik at Leeds var tilbudt 5 poeng tilbake?

Et annet spørsmål som reiser seg, hvorfor venter man til 14/4?