KAMP: vs. Walsall 22/3 (TV-sendt)

Started by kjelvi, March 14, 2008, 19:04:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bye

Flott seier, og mener bestemt at Leeds var det beste laget i begge omganger. Walsall så nesten uinteressert ut, men så ble de også avkledd når de nærmet seg forsvaret vårt, med unntak av de gangene sidebackene våre gjorde noen blemmer. Midtbanen sterk i dag, med Prutton som MOM. Kilkenny og Howson også sterke. Beckford den store helten, men kunne faktisk putta en par til. Freedman kan bli viktig med sin rutine...! Ankergren uten feil, som ventet. Johnson dagens svakeste, og ble da også den første som ble byttet ut, selv om det var i det 84. min, noe som vitner om at Leeds hadde kontroll gjennom hele kampen! Kontrollert og fint.:)
Trønder i Bergen!

Torgeir

Meget overasket over Leeds i dag...vi spiller faktisk fotball....dette var meget bra.

Ha en kanon lørdagskveld.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

stefan

Herlig med 3 nye poeng. Lover godt for kampen om play off.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Sydhagen

leeeeeeeeeeeenge siden jeg har sett leeds dominere en kamp på denne måten, fra start til slutt!  :)   veldig gledelig!!
viss dette er forsmaken på fotballen vi får se under macallister, så ser fremtiden lys ut!  guts og fine overganger hele tiden.

MOT!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Boos

Sheridan

Dette var slettes ikke verst.
Meget positivt overasket.
Til tider spiller vi bra fotball.
En midtbane med trøkk!
Og Beckford har jo det lille xtra   8)

Morro å se match fra ærverdige Elland Road igjen.

Hallgeir *

Positivt overrasket over banespillet i dag. Forsvaret gjorde seg ikke bort for en gangs skyld, til og med Sheehan var ok. Midtbanen fungerte bra, med Kilkenny som banens beste. Godt at Beckford scorer igjen. Det betyr mye for selvtilliten framover. Vår svakeste i dag var Johnson på midten. Ja, og så underpresterte Kandol igjen!  :D
Super Leeds since 1968

MartinR

Glad for at vi ikke sløste bort denne sjansen om å få 3 poeng ;)

fotballfantomet

Synest dei aller fleste gjorde ein flott innsats i dag....kjempa wall,s i senk, eit godt arbeidande leedslag. freedman MÃ... jo bare vera første valg i lag med beckford...då kan dette gå veien til kvallik...MARCHING ON TOGETHER ;D
Leeds United since -69/70 and 4 ever

Frode

Enig med halghel - Kandol underpresterte de 21 sekundene han spilte

Bye

..Og tydelig at Douglas trenger en god opptreningsperiode, farlig å sette innpå spillere som mister ballen midt på banen og skaper en av Walsalls få kontringer i overtall..hasardiøst av McAllister.
Trønder i Bergen!

Sheridan

Hvilken gruppe var det som spilte den "ligth up" sangen avsluttningsvis på LUTV sendinga? Noen som har peiling?

Kickthemdown

Oioioi ! Dette var saker det.

Ting og tang på plusslisten :

1- Dougie Freedman kommer til å få oss opp. Han trenger ikke nødvendigvis score målene, alt han trenger å gjøre er å være på banen. Ett stykk utrolig fotballhode som lager store rom for Beckford. Fine løp og pasninger hele veien! En meget bra signering!

2- Vi spiller fotball. Den går langs bakken så man nesten blir rørt til tårer. Borte er den ufordragelige hooooooof fotballen til Wise.

3- Vi er aggresive som Leeds skal være. Vi jager ball hele tiden og vi trør til! Flott!

Så en liten negativ ting. Vi har enda ikke en kantspiller på banen som kan utfordre backen og komme rundt. Kenton, vår svært begrensede høyreback,(!!)prøvde en gang å lykkes med det... Straks farlig i boxen. En bitteliten ting til. Vi må slutte å lage unødvendige frispark. Motspillere med ryggen mot mål er ikke skummelt. Men det blir fort skummelt når vi lager frispark i farlig posisjon.

Alt i alt så var dette kjempepositivt! We are Leeds!!

Alta-White

sportcarl1

skit att man inte har skysport, kilkenny och prutton var visst bäst i Leeds enligt Hunter, oerhörd viktig seger

Tom S

19095 er vel eit lite skår i gleden......
Kanskje det var eit par tusen som valgte å følge kampen frå godstolen heime i og med TV-overføring?
COME ON LEEDS !!

John I

Herlig med en fortjent Leeds seier.
Fullt fortjent etter spill og sjanser, vi hever oss mot presumtivt
bedre lag kan det se ut som. 
Neste kamp er Brighton hjemme.  Tipper kampbildet blir det samme som i dag,
dvs. 3 nye poeng og mer trygghet i laget og det trengs.
Håper Macca ikke forandrer på laget,  laget trenger å spille seg sammen i ordentlig kamp-
situasjoner.  Må bare komme oss ut av denne divisjonen!  Freedman er et scoop for oss, han kan bli en joker i fremtiden.
Marching on together

nord

B-m

casper - 7 rufsete utspark men sikker ellers

sheehan - 4 første omgang - 8 andre omgang. fikk selvtillit etter skuddforsøket
Kenton- 7 bra kamp, men virket kjørt i slutten
Lubo - 7 vant stortsett alt i lufta, lite sikker på ball
Rui - 7 God

Prutton - 7 jobber iherdig
Kilkenny - 7 To herlige assists
Howson -6.5 Noe usynlig men jobber hardt, en del smarte løsninger men kan bli veldig mer effektiv.
Johnson - 7 Gjorde en god figur, er vel bare 20år? Uferdig produkt men har et veldig bra touch og er atletisk. Potensiale

Freedman - 8 motm teknisk luring, lagspiller! skaper rom for beckford, effektive løsninger.
beckford 8 - to gode mål
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Volda69

Freedman vart min favoritt etter denne kampen. Han er ein spelar som osar speleforståelse og rutine. Dei første 20 min. var enorme! Han vart litt meir på det jevne utover i kampen, men eg vil nødig bytte ut ein slik spelar uansett. Det er smått paradoksalt at Becks, som går i offside, tapar hovudduellar, og gjer feil med ball, vert tomålsskårar, medan Freedman står utan nettkjenning.
Det var deileg å sjå eit Leeds som endeleg varta opp med smålekkert spel til tider, og som aldri var reelt truga.
MOM- Freedman, fordi han prega kampen i den viktige startfasen, og dermed bidrog sterkt til å spele på laget sjølvtillit.
Grattis til alle Leeds-vener!
MOT

Stifler

Fornøyd med hele laget!

men la størst merke til Sheehan, ikke fordi han var Leeds beste spiller, men har alltid hørt negative ting om han, men idag syntes jeg han gjorde en meget god kamp,hvertfall ut i 2 omgang. Syntes forsvaret virket solid idag. Fikse litt på passningsspillet, ellers var alt bra!
-Nr 2 er den første taperen-

Runar

Solide er vel ikke ordet jeg vil bruke...

Jeg blir alltid negativt overasket over hvor lavt nivået er i league one. Leeds forsvaret holder nullen i dag, takket være en snill linjedommer og at de individuelt sett gjør en god jobb. Lag taktisk og poisjons messig er de sjelden flink til å holde linje, falle samlet av og holde avstandene. Men Walsall er tannløse og det hjelper jo et hvert forsvar :D

Sheenan var bra i andre omgang, i første var han heller svak. Men vi skal fokusere på hans prestasjon som var bra. Kan ennå ikke forstå at vi heller skal bruke han framfor Parker, men det er en annen diskusjon. Kjekt og ha en naturlig venstrebeint spiller på vensstrebacken i hvertfall. Jeg er ikke noen favoritt av Kenton, men han gjør definetivt få feil og er sterk i defensive dueller. Men offensivt gir han lite og jeg tror at med en annen type høureback kunne vi fått ennå mer ut av de 4 på midtbanen sine evner til å bruke ballen seg i mellom.

Midbanen er bra når de klarer å holde tempo på ballen og bevege seg, men i perioder så merker vi at vi spiller "uten" posisjoner på midtbanen og at vi mangler en spillertype som er litt anderledes. Ellers så er alle som spiller på midtbanen gode og det gjør at vi er mye bedre enn Walsall.

Becks har et horibelt første touch i perioder, men har også kapasitet som er unnværlig for Leeds. Eneste spilleren på banen med skikkelig fart og det merkes. Skulle ønske vi hadde en til spillertype med litt de samme ferdighetene i dagens stall. Da hadde vi kunne vært ennå mer giftig i perrioder (Kan noen be Gary Mac ringe Daniel Brathen=).

Dougie er god og viktig, med ballen i beina har han litt Robbie Blake over seg. Han har det ikke travelt med ballen for han er flink til å skaffe seg og bruke tid med ballen. 

Tom S

"The result apart, it was a real pleasure to go to Elland Road today. A real football city, even if they have an unhealthy obsession with the 15 point “loss”."
- Walsallsupporter

COME ON LEEDS !!

Tom S

Syntes det var oppløftende å sjå Leeds igår. Hadde fryktet det verre etter siste kampers resultater...

Men, syns likevel det er litt skremmande at vi slipper Wallsall heilt unødvendig inn i kampen midt i andre omgang. Wallsall hadde då ein periode der dei trykte oss tilbake og var veldig nærme 1-1 før vi reiser oss igjen og cruiser inn til tre viktige poeng.

Prutts (MOM), Becks og Kilkenny var de tre beste etter mi meining, skal eg dra fram svakheter må det bli Kenton og Johnson. Ellers var resten av gjengen bra.

Håper virkelig vi no kan bygge på dette resultatet, det venter mange "6-poengere" framover.
COME ON LEEDS !!

MartinR

Quote from: Tom S on March 23, 2008, 10:21:22
Men, syns likevel det er litt skremmande at vi slipper Wallsall heilt unødvendig inn i kampen midt i andre omgang. Wallsall hadde då ein periode der dei trykte oss tilbake og var veldig nærme 1-1 før vi reiser oss igjen og cruiser inn til tre viktige poeng.

Prutts (MOM), Becks og Kilkenny var de tre beste etter mi meining, skal eg dra fram svakheter må det bli Kenton og Johnson. Ellers var resten av gjengen bra.
Helt enig ;)

timmey78

hvorfor MÃ... alltid kommentatorerne gi oss en historielekse hver j.vla gang vi skal på tv??       mannen sitter å ripper opp i et veldi sårt tema i ca 10 minutter før han begynner å kommentere kampen (det føltes ihvertfall ut så lenge). hvem tror han sitter å ser på kampen andre enn leedssupportere og de to walsall supporterene vi har her i norge?  til og med bestemor vet hvorfor vi gikk i oppløsning!  blir bare så irritert på sånne ting når jeg endellig skal få kose meg med superleeds på tv igjen. Ahhh... godt å få det ut!
og kampen: deili!!!!! gjorde godt med en seier som attpåtil va på tv! tror jeg skremte katten såpass på 2-0 at den sikkert blir borte et par dager:)

Sydhagen

Quote from: Tom S on March 23, 2008, 10:21:22

wallsall hadde EN sjanse i kampen! vil ikke akkurat kalle det å slippe wallsall inn i kampen  ;D

synes absolutt ikke at kenton var en svakhet igår. han var en gigant igår! men skal være enig i at johnson bør byttes ut til neste kamp. tror kanskje douglas kommer inn istedet for ham.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

janove

Jeg velger aa vaere litt mer edruelig enn de fleste her inne. Begrunner det med at Walsall var ufarlig fremover og de var lite agressive paa midten. Dette gjorde jobben forholdsvis enkel for Leeds.
Se litt paa Kilkenny. Var bra offensiv, men vinner ikke en duell. Har vist seg tidligere, at han faar problemer naar det blir flere dueller og trangere paa midten. Er redd for at det blir mange dueller fremover.
Jeg har vaert en av de, som har vaert kritisk til Sheehan. Gaarsdagens kamp endrer ikke paa dette. Han har fotball i seg, men har store problemer, naar det blir lagt press paa ham. Er foreloepig alt for svak fysisk. Er ikke trygg bakover.
At Freedman blir byttet ut rett foer slutt, har ikke med at han er sliten. Det er rett og slett for at han skal faa velfortjent staaende applaus.
Tror ikke noen skal legge alt for mye vekt paa denne kampen. Til det var Walsall for daarlig.
Noen som la merke til at publikum begynte aa bli utaalmodig rett foer det foerste maalet?

Jon R

En herlig og underholdende kamp, til glede for nye sjåarar.  ;D

Walsall var fryktelig svake, og hvis det lagene over oss holder omtrent dette nivået vil vi spasere oss frem til play off i mai. De gav oss enorme rom hver gang backrecka deres falt tilbake og Freedman/ Beckford/ Prutton/ Kilkenny fikk holde lekestue så jeg nesten fikk klump i halsen.   ;)

Kampens gigant: Dougie Freedman. Rett og slett en genial signing av Macca, og kombinasjonen Freedman/ Beckford er nok til å føle at optimismen kommer krypende tilbake.  :o

Kenton er bra defensivt men jeg mener vi bør bruke en mer offensiv type i den rollen, siden vi ikke har noen typiske vinger i laget. Skulle like å se Gardner få prøve seg, men jeg tror ikke Mc Allister våger å bruke han. Sheehan glimter til, men jeg er skuffet over at han ikke bidro mer offensivt enn han gjorde. Howson er fryktelig ujevn men viser i glimt hvilket talent han er. Synes Johnson var vår svakeste mann. Finner seg ikke til rette på venstre siden, og er ikke helt på nett når medspillere inviterer til kombinasjoner.

Børsen: Casper 6 - Kenton 6, Rui 6, Michalik 7, Sheehan 6 - Kilkenny 7, Prutton 8, Howson 6, Johnson 5 -   * FREEDMAN 9 , Beckford 8
Jon R.

Webredaktøren

Greit nok at Kilkenny er litt veik i duellene, men det er jo tross alt han som finner åpningene. Se bare på begge scoringene!!!

Og det var jo Leeds som gjorde Walsall ufarlige i går, bedre innsats enn dette har vi ikke sett siden Gus Poyet var på Elland Road!!!

Dessuten, alle som så Freedman ha ballen de siste 20 minuttene så jo at mannen knapt har spilt fotball for Crystal Palace den siste sesongen!

Vi må selvfølgelig vente med å friskmelde laget ennå, bredden på midten er fraværende, backene er ikke med fremover, og bevegelsene kan ennå bli bedre... Men jeg tror vi er på riktig vei nå!

Tom S

Ut med Kenton og inn med offensive Fraze på høgrebacken.
COME ON LEEDS !!