KAMP: vs. Brighton 29/3

Started by kjelvi, March 17, 2008, 11:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Le Jardin

Quote from: Wannabe on March 29, 2008, 18:01:18
Vel, dere, det så faktisk verre ut for et par runder siden! Nå KAN vi faktisk kanskje ha noe i play-off å gjøre, hvis altså vi kan klare å karre oss dit.

MOT
Gode positive tanker dette, det er sånn vi må ta det.
Terje, som registrerer 0-0 for første gang i år.
"Victory is in our sights"

auren

Er ikke så skuffet som mange andre her. Mange sjanser og godt spill. Solide bakover. Har fortsatt godt tro på play off. Husk at vi har 1 til 2 kamper til gode på flere av de andre play off lagene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Vi speler ein god kamp og er på alle måter bedre enn vår motstander idag, uflaks at vi ikkje putter.
Kan vi fortsette å spille sånn vi har gjort i dei to siste kampene så kan vi knipe 6.plassen og lure oss til Wembley med stigende form! :D

we all love leeds

COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Er meget skuffa over uavgjort i dag. Macca må organisere skottrening i morgon med fleire av gutta våre. Denne kampen kunne og burde vi ha avgjort mange gonger.

berlin

rett og slett synd, men vi skal ta rotta på Donny på onsdag, og da er vi 1 poeng bak Peter Møller & Co med en kamp til gode.

pv stjal alle 3 poengene mot LO, gitt.

Tom S

OBS!
Kampen går tysdag 1/4.

Quote from: berlin on March 29, 2008, 18:06:06
rett og slett synd, men vi skal ta rotta på Donny på onsdag, og da er vi 1 poeng bak Peter Møller & Co med en kamp til gode.

COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: Tom S on March 29, 2008, 18:07:04
OBS!
Kampen går tysdag 1/4.

takk!  :)

Jon R

Fint for oss, men vi kunne dog ønsket oss at SU og W hadde spilt uavgjort, samt at ht hadde slått OA ned i støvlene.  :)
Jon R.

McVallister

Er helt knekt! Svetten siler og jeg ligger i fosterstilling. Hvofor er jeg ikke supporter av et lag som kan vinne kamper??  :'(

TK20

Skulle nesten ønske jeg var Man.Utd supporter.

Nei, på tide å vaske munnen sin. Skal se Carew eie på Old Trafford nå. Det blir fine kamper fremover, det er jeg sikker på!

Hallgeir *

Vel, dere, det så faktisk verre ut for et par runder siden! Nå KAN vi faktisk kanskje ha noe i play-off å gjøre, hvis altså vi kan klare å karre oss dit.

MOT
Godt poeng! Belønnes med en brun en om ei stund.... ;)
Trur likevel det blir tøft mot Doncaster. De kommer til å selge seg dyrt.
Super Leeds since 1968

Wannabe

Quote from: McVallister on March 29, 2008, 18:12:16
Er helt knekt! Svetten siler og jeg ligger i fosterstilling. Hvofor er jeg ikke supporter av et lag som kan vinne kamper??  :'(
Det er millioner av fotballag i verden A-laget til Leeds United fortsatt kan og bør slå. Always look at the bright side of life!

MOT

berlin

Quote from: hallghel on March 29, 2008, 18:14:24

MOT
Godt poeng! Belønnes med en brun en om ei stund.... ;)
Trur likevel det blir tøft mot Doncaster. De kommer til å selge seg dyrt.

regn med en tøff kamp mot Doncaster ja. Håper de har litt mer nerver (mht plass 1 og 2), og vi har uansett fin flyt nå til tross for dagens måltørke. Spiller vi like bra mot Doncaster som mot Walsall og Brighton, tror jeg vi kommer til score mål. Tror ikke bortebane spiller noen rolle, heller tvert imot. Samt at vi skal revansjere tapet mot lillebror på hjemmebane.

Jon R

Quote from: berlin on March 29, 2008, 19:11:18
Tror ikke bortebane spiller noen rolle, heller tvert imot.

Hvilket må Innebære at bortebane spiller en rolle?  :)
Jon R.

Webredaktøren

Ser i dag at vi mangler vinnertyper i laget, slike som vi hadde i Bowyer, Batty, Dacourt og Smith med flere. Disse ofret både liv og lemmer på godt og vondt for at Leeds United skulle vinne fotballkamper.

Brighton ga oss alle muligheter, men vi tok dem ikke...

Har vi virkelige noen ærgjerrige vinnere i dag?

berlin

Quote from: Jon R on March 29, 2008, 19:46:20
Quote from: berlin on March 29, 2008, 19:11:18
Tror ikke bortebane spiller noen rolle, heller tvert imot.

Hvilket må Innebære at bortebane spiller en rolle?  :)

hoho, svært klønete setning ja.  :-[

jarle

Berlin.... du er ikke Sløve Grautmøl

men heller ikke mer snarere tvert imot!

pale

Ok, sitter her paa Leeds flyplass og venter paa et fly som ikke vil gaa. Var paa kampen igaar og her kommer et lite referat:

Foerst maa jeg si at vi var gode igaar. Vi skapte 4-5 100% sjanser og var klart det beste laget.
Vi har en god start paa kampen. Prutton tar tak i midtbanen og vi faar et par store sjanser etter fint spill paa hoeyresiden ved Kenton-Prutton-kilkenny. Utrolig at vi ikke leder til pause.

2 omgang starter ogsaa bra og Howson har et straalende skudd, Dougie er plutselig alene med keeper, men kloener det til. Vi gjoer noen bytter, bl.a kommer Kandol inn og vi spiller 4-3-3 paa slutten. Da er safta ute av beina til Howson og Prutton og vi skaper ingenting. Brighton tar over siste 15 og er faktisk best paa slutten. Tabbe med 4-3-3 da vingene blir passive og vi mister kontrollen over midtbanen.

En liten boers:
Casper: 6 har lite aa gjoere, greit ute i feltet noen ganger, men daarlige utspark. Banen er 60 meter bred, den skal vaere mulig aa treffe.

Kenton: 9 MOM. Straalende offensivt. Skaper det meste vi har framover. Bra kontroll bakover ogsaa, men blir sliten paa slutten. V Han maa loepe langt for aa komme opp fra backplassen hele tida.

Rui: 6 Bra kontroll bakover, noe ukonsentrert pasninger

Lubo: 7 Bra kontroll konge i lufta.

Sheehan: 5 Vaar svakerste bakover. Men reddet av tannloese Brightonspillere. Lite med fraomover. Et par bra frispark.

Kilkenny. 6 Ok, men er ingen kantspiller. En del bra samspill paa hoyresiden, blir borte i 2. omg.

Prutton> 8 God kamp, styrer midtbanen, men blir sliten paa slutten.

Howson: 7 Noe straalende og annet elendig. Godt skudd som nesten gikk inn.

Johnson:6 to gode raid i 1. omg. Fikk tre smeller og ble byttet ut.

Beckford: 6 Passiv, men enkelte gode involveringer.

Dougie: 7 Et par lekkekerbiskener, blant annet foer skuddet til howson. Men skal score alene med keeper.

Douglas: 6 faar 30 min og viser at han trenger mer tid foer godformen er tilbake.

Kandol vant et par hodedueller, men ble lit ut av det og Elding ser ikke ut som han har det som skal til?

Alt i alt var dette en bra kamp og framtida ser bra ut. Vi hadde uflaks som ikke vant.
Som vi alle vet er kantspillet en utfordring. Kenton tok kantrollen, men det tar jo litt tid for han aa loepe 40 meter for aa komme i posisjon.

Bra med 22 500 paa tribunen. Som alltid kjempetroekk fra publikum.
Det var alt for naa, faar haape flyet gaar herfra i kveld....

(Hvis du leser dette Magne, kan du jo fortelle Andrea at det blir vikar i morgen;))

samadhi

Takker for rapporten. Alltid kjekt å høre fra folk som har vært på stadion.
marching on together,
derudaf forever...

janove

Allerede loerdag kveld, etter aa ha lest gjennom denne traaden, bestemte jeg meg for aa ikke komme med noe kampreferat. Var ikke sikker paa om jeg hadde sett samme kamp.
Primaert kom Brighton kom til ER for aa ta med seg ett poeng hjem. Ved aa ha en, av og til to, liggende paa grensa til offside gjennom hele kampen, hadde de et haap om muligens faa med seg alle tre poenga hjem.
Bortsett fra slutten av andre omgang, var ikke Brighton interessert i aa bidra med noe fremover, basert paa eget spill. At de ikke la litt press paa Sheehan, er for meg en gaate. De hadde noen hurtige spillere, som kunne gitt en forholdsvis treg spiller som Sheehan problemer.
Om de ikke hadde gjort leksa si foer kampen, burde de gjort noe med det i loepet av kampen.

Foerste omgang var bra spillemessig, sett med Leeds oeyne. Midtbana hadde et hav aa boltre seg paa. At det kun skapes en stor maalsjanse, er ikke godt nok.
Naa skal det sies, at Brighton brukte alle muligheter til aa agere skadet, for aa oedelegge flyten i spillet.
Vi ser utover i omgangen, naar maalet ikke kommer, blir midtbanespillerne litt mer forsiktig i pasningsvalg.
Begynnelsen av andre omgang, er stort sett som foerste. Slik jeg tolker det, har McAllister brukt pausen til aa nullstille spillerne og faatt de til aa tro paa at maalet kommer.
Naar maalet ikke kommer, blir midtbana mer og mer baktung. Det ender med at Brighton kommer inn i kampen, uten aa skape noe spesielt.
Leeds hadde tre store sjanser i andre omgang ( Beckford, Freedman og Kandol ), samt et brukbart skudd av Howson.
Jeg skal ikke komme med noen spilleranalyse, men vil ta frem to spillere.
Beckford med ryggen mot maal og uten bevegelse, er null verd. Beveger seg ikke, som han gjorde tidlig i sesongen.
Ankergren. Hadde et utspill til en markert Sheehan, som foerte til Brightons stoerste sjanse.
Utspill over sidelinja. Utkast til Brightonspillere paa Leeds halvdel. Ditto korte utspill.
Skal vaere smart ved aa sette spillet raskt i gang.
Konklusjonen min er at Leeds spillte en, ikke mer enn, brukbar kamp. Dette var et Brightonlag, som skulle ha reist hjem til Sussex, uten noen ting. At ikke Leeds skaper mer enn de gjoer og at de ikke scorer, gjoer meg litt bekymret. Det er tross alt ikke mer enn syv kamper igjen.
Kanskje kan det vaere en fordel at fem av de resterende kampene er paa bortebane?