KAMP: vs. Leyton Orient 5/4

Started by kjelvi, March 28, 2008, 09:40:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kjelvi

Kamp mot Leyton Orient på Matchroom Stadium lørdag 5. april (kl. 16.00).

Det meste om sesongens første oppgjør mot Orient (13. oktober, uavgjort 1-1), statto, ex-player, m.m. finner du her: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9197.0

kjelvi

Leyton Orient - Matchroom Stadium

KNOWN to most travelling fans as Brisbane Road, the home of Leyton Orient is something of a tribute to their chairman, Barry Hearn.

•   Name: Matchroom Stadium
•   Capacity: 9,721
•   Record Attendance: 34,345 v West Ham United in January 1964
•   Distance from Elland Road: 198 miles
•   Year ground opened: 1937
•   United's last visit: November 23, 1963.

The sports entrepreneur established himself as a promoter in the 1970s and went on to found Matchroom Promotions, a company whose interests range from snooker and boxing to fishing and ten-pin bowling.
Hearn has been Orient's chairman since 1995, when he stepped in to tackle severe financial problems at Brisbane Road, and the stadium was subsequently renamed after his hugely successful firm.
In Hearn's time in charge, the arena has undergone a transformation and is vastly improved from the days of Leeds United's most recent trip to Brisbane Road in 1963.
The following year produced the biggest attendance at Orient's ground â€" 34,345 during an FA Cup clash with West Ham United â€" but the venue's capacity has fallen substantially since.
The Matchroom Stadium is capable of holding 9,721 supporters, and a large portion of the 12,072 fans who attended the clash between Orient and Leeds in 1963 would have been shut out the ground today.
The West Stand at Brisbane Road was converted from terracing to seating in 1978, and the South Stand was completely rebuilt in 1999, four years after Hearn took over as chairman.
The West Stand has since been renovated for a second time, and the recent completion of work on the North E
nd has increased the capacity from just under 8,000 to almost 10,000.
The North Family Stand will be in use for the first time on the opening day of next season, but has been reserved for home supporters despite initial plans to house away fans there.
Travelling supporters occupy a portion of the East Stand, the oldest structure at Brisbane Road which holds 1,459 spectators.
Hearn has expressed an interest in moving Orient to London's Olympic Stadium after the 2012 Games finish in five years' time.
The venue's capacity will be downsized from 80,000 to 25,000, but Orient averaged crowds of just 4,467 last season, and future plans for a move may not come to fruition.
A change of ground would make little difference to the size of journey between Leeds and Orient.
The Matchroom Stadium is almost 200 miles from Elland Road, but only a short walk from Leyton tube station.

YEP

jalu

Skal på overnevnte kamp er det flere   som har tenkt seg dit . leeds4ever

kjelvi

Quote from: jalu on March 28, 2008, 22:48:09
Hadde helt konkrete planer, men havner i Køben på jobbreise!

kjelvi

Kamp 29/3:

DEFENDER TO RETURN
Tamika Mkandawire is set for a return to the Leyton Orient defence at Port Vale.
The centre-back resumed full training on Thursday after six weeks out following hernia surgery and is likely to be thrust straight back into action with Brian Saah now missing through injury.
Saah suffered a hamstring strain during Monday's defeat to Cheltenham and will struggle to play another game this season.
Another centre-back, Sam Oji, is also back in training after recovering from a hamstring problem but is a little further away from fitness.
Midfielder John Melligan is the only other absentee as he serves the second game of a three-match suspension following his sending-off against Carlisle on Easter Saturday.
Port Vale manager Lee Sinnott will be without Robin Hulbert for the clash.
The midfielder is suffering with a trapped nerve in his shoulder and had to be replaced early on in Monday's 2-1 victory over Gillingham.

Vale swooped to sign Mitch Hanson on loan from Derby until the end of the season, but he is currently sidelined by a calf strain.
Sinnott's only other fitness concern is Danny Glover, who is struggling with an Achilles complaint.
Adam Eckersley lasted 80 minutes on his first-team comeback against the Gills following an ankle problem and should take his place against Martin Ling's men.
Shane Tudor will miss the remainder of the season with a knee injury, while Colin Miles (medial ligament) is also sidelined.
Rock-bottom Vale have picked up seven points from their last four games but could be relegated this weekend.

PA Sport

kjelvi

Kamp 29/3:

HOWLAND BOOSTS SURVIVAL HOPES
David Howland's last-gasp winner kept alive Vale's slim hopes of survival alive as they clinched a 2-1 victory over Leyton Orient.
Howland, an 18-year-old midfielder on loan from Birmingham, scooped the ball into the roof of the net after Glenn Morris failed to cling hold of a shot from Danny Whitaker.
Orient looked set for victory in the first half although they were fortunate to be awarded a 26th-minute penalty. Jabo Ibehre went to ground after only the slightest contact from Adam Eckersley and Adam Boyd stepped up to give Joe Anyon no chance from the spot.
But Vale came alive in the second period as Whitaker and young debutant Simon Richman forced fine saves from Glenn Morris in quick succession.
Marc Richards deservedly equalised with his second goal in two games when he controlled Eckersley's cross and fired past a stranded Morris. Orient could have won it themselves in the first minute of stoppage time when defender Tamika Mkandawire volleyed against a post from four yards.
But Howland made no mistake with just seconds remaining as his first goal in league football secured Vale successive victories for the first time this season and dealt a major blow to Orient's play-off hopes.

TEAM: 
12. Glenn Morris, 2. Stephen Purches, 5. Tamika Mkandawire, 4. Alton Thelwell, 3. Charlie Daniels, 14. Andy Barcham (74), 8. Adam Chambers, 17. Paul Terry, 16. Jabo Ibehre (74), 18. Adam Boyd, 20. Jason Demetriou.
- SUBS: 1. Stuart Nelson  (GK), 9. Wayne Gray (74), 10. Sean Thornton (74), 19. Aiden Palmer, 23. Clayton Fortune. 

PA Sport

MartinR

Denne kampen vinner vi 0-2 ;)
Målskorere: Becks, Sheehan

Torgeir

Quote from: jalu on March 28, 2008, 22:48:09

yep..

8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

berlin

Andre kamper av interesse 5 April 2008

Brighton v Port Vale, 15:00
Carlisle v Yeovil, 15:00
Crewe v Southend, 15:00
Huddersfield v Doncaster, 15:00
Leyton Orient v Leeds, 15:00
Nottm Forest v Cheltenham, 15:00
Swindon v Oldham, 15:00
Walsall v Tranmere, 15:00

auren

Dette blir faktisk en svært tøff kamp, ettersom Orient er avhengig av 3 poeng for å nå play off. Med uavgjort eller tap, er nok LO utenfor sjanse til play off.

auren, som skal være fornøyd med 1 poeng på lørdag...
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Webredaktøren

soumoh

Vi taper 1-0 etter at Becks har bommet på flere gode sjanser.
We'll be back.

Dennis

Seieren i går var knallsterk og Leyton Orient skal - på papiret - være en mer overkommelig motstander enn derby-oppgjøret mot Doncaster Rovers var.

Fotball blir imidlertidig ikke spilt ved skrivebordet og marginene er små, så utfallet kan selvsagt bli et helt annet i dette oppgjøret. Som auren sier, har Orient et stort press på seg for å nå play-off, klart større enn Doncaster som allerede er "sikret" cupspill om opprykk.

Dette kan slå ut begge veier. Enten vil Leyton spille med stor entusiasme og glød, eller så kan de falle under tyngden av presset.

En ting som er verdt å merke seg, er at Leyton og Leeds har blitt litt kranglete i årets sesong. Hjemmeoppgjøret ble tøft og tett, mens Martin Ling i etterkant har varslet søksmål mot FA, dersom Leeds' eventuelle tilbakegitte poeng, ødelegger for Leyton med tanke på play-off. Dette kan selvsagt være irrelevant for spillerne eller det kan bidra til økt rival-stemning før og under kampen.

Tett og tøff blir kampen, men jeg har god følelse på minst ett poeng, som jeg hadde i går.
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 02, 2008, 16:37:57
Seieren i går var knallsterk og Leyton Orient skal - på papiret - være en mer overkommelig motstander enn derby-oppgjøret mot Doncaster Rovers var.

Fotball blir imidlertidig ikke spilt ved skrivebordet og marginene er små, så utfallet kan selvsagt bli et helt annet i dette oppgjøret. Som auren sier, har Orient et stort press på seg for å nå play-off, klart større enn Doncaster som allerede er "sikret" cupspill om opprykk.

Dette kan slå ut begge veier. Enten vil Leyton spille med stor entusiasme og glød, eller så kan de falle under tyngden av presset.

En ting som er verdt å merke seg, er at Leyton og Leeds har blitt litt kranglete i årets sesong. Hjemmeoppgjøret ble tøft og tett, mens Martin Ling i etterkant har varslet søksmål mot FA, dersom Leeds' eventuelle tilbakegitte poeng, ødelegger for Leyton med tanke på play-off. Dette kan selvsagt være irrelevant for spillerne eller det kan bidra til økt rival-stemning før og under kampen.

Tett og tøff blir kampen, men jeg har god følelse på minst ett poeng, som jeg hadde i går.

Ja, blir en meget spennende kamp.

pale

Prutton og Kenton er klare for kampen!
Regner med at begge går rett inn på laget.
Blir spennende og se hvordan midtbanen blir komponert da...

Tipper Douglas og Prutton sentralt i en vanskelig bortekamp.
Howson eller Kilkenny må kanskje sloss om høyrekantrollen?

lufc86

No til helga ventar nok ein tøff bortekamp i møtet med Leyton Orient. Eit lag som starta sesongen veldig sterkt, og tok poeng frå oss i møtet på Elland Road tidlegare i høst.
Laget har i ettertid vore veldig ustabile, men har fortsatt håp om å nå ein av play off plassane.

Nr 2 av 5 bortekampar denna mnd. Kan fyrst og fremst nemna korleis laga vi møter denna mnd ligger an på tabellen.
Leyton Orient - 11 plass. BORTE
Carlisle - 2 plass. HEIME
Huddersfield 14 plass. BORTE
Millwall 19 plass. BORTE
Yeovil 15 plass. BORTE
(MAI møter me nedrykkstruende Gillingham, heime på Elland Road, som er å finne på 21 plass per dags dato.)
Eg har ikkje tatt meg tid til å drive research til å fortelje dykk om formkurva til desse laga, eller korleis statistikken på heimebana deira er.

- Kanskje litt off topic -

Men tilbake til kampen på Lørdag. Då er det som sagt ny bortekamp på agendaen. Laget fikk fram eit godt resultat i kampen mot Doncaster på tirsdag, men etter å ha sett høgdepunkta frå kampen på LUTV kan me takke nivået på spissane deira at det ikkje enda 1-1 eller kanskje tap. Eg har fått høyra at Huntington spelte ein god kamp, at Frazer ikkje gjorde seg vekk, bidrog offansivt, men at det var Douglas som redda oss, som mange gongar før.
Til helga er David Prutton og Kenton tilbake i troppen. Kven bør bli ofra? Eg har personlig stor sans for Prutton, Douglas og Howson når desse spelar sentralt. Bør desse derfor starte i lag? Douglas hadde mange viktige avklareringar som nemnt over i forrige kamp. Lorimer uttalte at det var viktig å få han tilbake på laget, at han savna Douglas på bana, som gjorde Leeds mykje meir defansive trygge.
Alle som har fulgt med på Leeds i år, veit at Prutton er blant dei beste i klubben, når han spelar sentralt på midtbana, skal vi skyve han ut på kanten igjen? Skal Douglas få kvile? Howson har etter Gary kom til klubben, vore ein av nøkkelspelarane våre, og blir ikkje satt ut. Han skapar mykje rom for seg sjølv, slår gode pasningar, og har stor sjøvtillit om dagen. Lorimer seier at han veks og veks for kvar kamp som går og er alltid nemnt når ein skal stemme på dagen sin beste Leeds spelar. Kilkenny er ein anna spelar som er best sentralt. Han har den siste tida bekledd høgrekanten, med frie tøylar. Det er noko som har fungert bra hittil, og han har bidratt mykje i Leeds sitt angrepsspel. Den som er mest utrygg for å ryke på midtbana trur eg er Johnson, men han er ein anna spelar som Macca har prisa høgt. Samanlikna med Gary Speed i gamle Leeds blant anna.

Freedman og Beckford på topp har vore suksess. Frå høgdepunkta mot Brighton skulle Freedman minst hatt to mål, men ein ringrev som han kjem hardt tilbake og kan score på det umoglege i neste kamp. Det same kan Beckford som er uortodoks i spelestilen og skapar altfor mange sjansar. Ja altfor mange sjansar, ergo altfor mykje fokus på han og meir rom til midtbana vår.

I dei bakre rekker har det fungert optimalt så og sei dei siste kampane. Tre kampar utan baklengs er betryggande. Det viser at Leeds United har ein god og brei stall, ettersom halve forsvaret var bytt ut til bortekampen mot Doncaster tirsdag kveld.
Kenton har vore bra den siste tida, han kjem til å erstatte Frazer til Lørdag, vil eg tru. Hunty gjere jobben på ein framifrå måte, ein god spelar. No er ikkje Rui klar til Laurdagens kamp uansett. Dermed er det duka for ein ny kamp på CV,en til unge Paul.

På keeperplass er det ingen tvil. Casper er veldig god på strek og ein mot ein. Men igangsetting og i feltet er han fortsatt ein lilleputt. Har òg vore peika på at han kommuniserar for lite med forsvaret. Uansett dette er bare pirk, for ingen innehar kvalitetar som kan matche Casper på keeperplass per dags dato, ergo han er eit soleklart fyrstevalg. Uansett.

Håpar på denne startoppstillinga i helga..

Casper
Kenton, Hunty, Lubo, Sheehan
            Douglas
        Prutton,    Howson
Kilkenny
        Freedman, Beckford
Subs: Johnson, Carola, Elding, Martin, Frazer

Offansive backar, mannsmarkering på stoggarene, ankerposisjon på Douglas, indreløparar med Howson og Prutton, Høgrekant med fri rolle til Kilkenny, Freedman som targetman og Beckford som trugar bakrom og litt meir fri rolle som spiss.

Med siger her ser eg positivt på spel i neste års Championship.

Lykke til alle Leeds fans:)

Og ein ting til. Til dykk som alle seier at kvar gong dikka høyre på radion så tapar Leeds eller dei slepp inn mål, hold deg unna radion. For guds skyld.

Du treng alt du må veta inne på detta fantastiske forumet:)
@m_sortland på twitter

pale

Strålende innlegg lufc86.
Enig i betraktningene dine.
Men med en midtbane med kilkenny-prutton-douglas-howson har vi absolutt ingen flankespillere.
Med Sheehan på banen er da venstresida død offensivt, mens på høyre må vi stole på at Kenton kommer fram.
Jeg synes faktisk Johnson skal spille. Kilkenny må dessverre ofres.
Uansett ser laget bra ut.
Vi har en bra sjanse igjen.

Dennis

Quote from: pale on April 03, 2008, 18:29:08
Prutton og Kenton er klare for kampen!
Regner med at begge går rett inn på laget.
Blir spennende og se hvordan midtbanen blir komponert da...

Tipper Douglas og Prutton sentralt i en vanskelig bortekamp.
Howson eller Kilkenny må kanskje sloss om høyrekantrollen?

Jeg tror Douglas og Prutton kan sparke bra ifra sentralt. Begge er hardtarbeidende, oppofrende spillere som ikke er redd for grønske. Kan rive Leyton-midtbanen i filler. Jeg tror tipset ditt er godt og at Kilkenny og Howson slåss om høyrekanten.
Marching on together!

Webredaktøren

Luksusproblem dette her da, men jeg tipper at Mac ikke gjør noen forandringer på midten etter den gode kampen sist. Dermed starter nok Prutton på benken.

Kenton går vel inn på høyrebacken ja, noen som har hørt noe om Marques blir spilleklar?

pale

QuoteDermed starter nok Prutton på benken.

Aldri i verden om Prutton er på benken hvis han er skadefri. Da ryker heller Douglas.
Men jeg tror begge spiller.

lufc86

Rui blir ikkje klar til kamp Laurdag medan både Kenton og Prutton er friskmeldt.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1280972,00.html

@m_sortland på twitter

Tom S

Har tru på ei sentral midtbane med Dougie og Prutts.
Kunne godt tenke meg at Macca prøvde seg med Carole på eine flanken, men det vert nok Kilkenny og Johnson som bekler desse rollene.

Casper
Kenton - Lubo - Hunty - Sheehan
Kilkenny - Dougie - Prutts - Johnson
Becks - Freedman
COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on April 03, 2008, 19:16:48
Har tru på ei sentral midtbane med Dougie og Prutts.
Kunne godt tenke meg at Macca prøvde seg med Carole på eine flanken, men det vert nok Kilkenny og Johnson som bekler desse rollene.

Casper
Kenton - Lubo - Hunty - Sheehan
Kilkenny - Dougie - Prutts - Johnson
Becks - Freedman

Du er nok nære fasiten med det laget, Tom! Dersom det ikke dukker opp nye skader tror jeg også på det laget. Howson kunne kanskje tatt fra Kilkenny plassen, men siden Kilkenny har spilt der i flere uker, blir det nok han som tar den.
Marching on together!

Webredaktøren

Jeg har litt vanskelig for å se at Mac vraker Howson nå, spesielt ettersom at han har spilt meget bra i de siste kampene.

TK20

Endelig er den der igjen, GLEDEN før en kamp. Jeg oppriktig gleder meg til lørdag, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at kampen går på slunken radio.

Endelig er den der igjen, tanken om et Leeds-lag som kjemper i toppen, som kjemper om seier, om opprykk, om en ny vår for verdens beste klubb med verdens beste fans og manager.

Endelig er den der igjen, følelsen av luksusproblem i uttaket. Tenker da åpenbart på midtbanen, selvom forsvarsposisjonene også kan bekles av mange ansikter.

Personlig ville jeg aldri vraket Howson, da han er fremtiden, han er ærlig, han er ung, og -- fremst av alt -- han spiller dritbra. Tror heller ikke Douglas må vike, da han gjorde comeback med bravur forrige kamp, og bidrar til en felles følelse av å være et LAG, fremfor "Beckford og noen andre folk". Tror heller ikke Prutton blir vraket, da han er David Prutton, og har holdt et jevnt over høyt nivå over hele sesongen, for ikke å snakke om de siste kampene.

Allikevel tror jeg mange av dere har rett i at fire sentrale blir litt for mye, og at Johnson er den av de fem som best holder bredde.

Ergo, jeg tror på følgende lag.

--------------Casp----------------
Kenton---Lubo---Hunty----Sheehan
Howson--Prutton--Douglas--Johnson
------Beckford-----Freedman-------

Subs: Lucas, Frazer, Kilkenny, Carole, Kandol

It's gonna be, a glooooooooorious daaayyyyy!!!!!

Webredaktøren

Har egentlig vanskelig for å se at Kilkenny blir vraket også, ettersom at han er ballspilleren på midten og den som ligner den spillertypen Mac selv var mest.

Noen som vet hvor mange målgivende pasninger Kilkenny har siden han kom til klubben?

Klausen

Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 20:02:46
Har egentlig vanskelig for å se at Kilkenny blir vraket også, ettersom at han er ballspilleren på midten og den som ligner den spillertypen Mac selv var mest.

Noen som vet hvor mange målgivende pasninger Kilkenny har siden han kom til klubben?
Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 19:56:14
Jeg har litt vanskelig for å se at Mac vraker Howson nå, spesielt ettersom at han har spilt meget bra i de siste kampene.

På tide med briller da kanskje?

Det eneste som er sikkert er at noen må vike plass! Hvem det blir er heldigvis opp ti Macca å bestemme.. men hadde jeg vært in charge hadde jeg gått for denne:

Kilkenny - Prutton - Howson - Johnson

God innsats til tross, Douglas var ikke den frelseren i forrige kamp som enkelte skal ha det til!

Webredaktøren

Quote from: Klausen on April 03, 2008, 20:08:42
Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 20:02:46

Quote from: Webredaktøren on April 03, 2008, 19:56:14

På tide med briller da kanskje?

Det eneste som er sikkert er at noen må vike plass! Hvem det blir er heldigvis opp ti Macca å bestemme.. men hadde jeg vært in charge hadde jeg gått for denne:

Kilkenny - Prutton - Howson - Johnson

God innsats til tross, Douglas var ikke den frelseren i forrige kamp som enkelte skal ha det til!

Trenger ikke briller, jeg bruker linser ;D

Tror nok at Prutton starter på benken fordi at han var skadet sist og fordi at midtbanen fungerte såpass bra som den gjorde da.

Klausen

Douglas har vært ute halve sesongen, skal vi heller satse på han? Prutton var touch and go i forhold til forrige kamp og spiller ganske sikkert på lørdag..

Webredaktøren

Quote from: Klausen on April 03, 2008, 20:36:07
Douglas har vært ute halve sesongen, skal vi heller satse på han? Prutton var touch and go i forhold til forrige kamp og spiller ganske sikkert på lørdag..

Vanskelig å si, men det er et helvetes til luksusproblem :)

Liker Prutton jeg, men håper at han klipper seg snart. Det håret må jo hemme spillet hans... ;D ;D ;D