Få Alanzinho til Leeds!

Started by auren, April 07, 2008, 11:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Denne lettbente brasilianeren minner meg om Aaron Lennon. Lett, liten, lavt tyngdepunkt, glimrende teknisk, kjapp og har et bra skudd.

Hvis vi rykker opp hadde det vært spennende med en henvendelse ihvertfall. Økonomisk bør vi kunne matche hans krav hvis vi blir en CCC-klubb.

Kan du tipse noen internt i Leeds Svend Anders?

auren, som ser for seg Alanzinho terrorisere enhver høyreback i CCC.
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Quote from: auren on April 07, 2008, 11:07:00
auren, som ser for seg Alanzinho terrorisere enhver høyreback i CCC

i seksti samfulle minutter før nevnte høyeback deler ham i to med en tofotstakling Vinnie Jones ville vært stolt av å ta inn i kavalkaden sin?  ;D
- Leif Olav

Svend Anders

Jeg utbroderer ikke om hva jeg foretar meg om dette ifht Leeds.

Men fra et personlig ståsted er vel lønna første hinder. Det er vel ikke urimelig å tenke seg at gutten fort vil kunne kreve 4 millioner i året. Det tilsvarer brått 7000 pund i uka. Lønnstaket i Leeds har vært maks 6000, og er vel enda lavere nå. Skjønt, opprykk kan justere det noe.

Tror uansett at større klubber vil være mer interesserte - og interessante.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

auren

Quote from: Svend Anders on April 07, 2008, 11:12:49
Jeg utbroderer ikke om hva jeg foretar meg om dette ifht Leeds.

Men fra et personlig ståsted er vel lønna første hinder. Det er vel ikke urimelig å tenke seg at gutten fort vil kunne kreve 4 millioner i året. Det tilsvarer brått 7000 pund i uka. Lønnstaket i Leeds har vært maks 6000, og er vel enda lavere nå. Skjønt, opprykk kan justere det noe.

Tror uansett at større klubber vil være mer interesserte - og interessante.

SA

Dette er selvsagt KUN aktuelt hvis Leeds rykker opp. Da bør man vel ha råd til 7000 pund i uka til de best betalte?
Dessuten vil jeg tro at Leeds er like interessante som andre tippeligaklubber. Så får vi se om klubber i toppdivisjoner rundt omkring i Europa er interesserte. Hvis det er tilfelle vil nok Leeds ikke ha den store apellen er jeg redd.

auren

Webredaktøren

Nå skal det nå sies at de spesielt i England ser på den norske Tippeligaen som en meget svak serie. Litt arrogant, men klart det er ikke bare bare for en en liten, men stor tippeligaspiller å komme til League One eller Championship og slå fra seg i duellene!

flynn

Det hadde vært moro å se ham i Leeds-drakt selvsagt, han er et lite geni.
Men det bør noteres at Alan er en spiller som kan trenge tid for å bli varm i trøya i ny klubb. Han er nok avhengig av at medspillere, trenere og støtteapparat har is i blodet den første tiden, inntil de skjønner hva han holder på med. I Stabæk har han vært heldig som har hatt tillit hos Jan Jönson hele veien. Jeg vet at mange rev seg i håret i lang tid over denne lille driblefanten som tilsynelatende ikke evnet å forstå at fotball er et lagspill.

flynn

Webredaktøren

Helt klart, det hadde jo vært spennende å prøve. Jeg tenkte på det med en gang da han ikke ville forlenge kontrakten, at hær må Leeds inn i bildet!

Leedsfan

En ting er å spille mot 1 Vidar Riseth i norsk tippeliga, noe annet blir å spille mot 10 Vidar Riseth'er i uke inn og uke ut i The Championship! Jeg liker Alanzinho, men han passer ikke inn i en knokkelliga!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Quote from: Leedsfan on April 07, 2008, 14:05:12
En ting er å spille mot 1 Vidar Riseth i norsk tippeliga, noe annet blir å spille mot 10 Vidar Riseth'er i uke inn og uke ut i The Championship! Jeg liker Alanzinho, men han passer ikke inn i en knokkelliga!

Da regner jeg du mener at Aaron Lennon også ikke passer inn i CCC, og at det er like greit at han befinner seg i Spurs?

auren

Leedsfan

Quote from: auren on April 07, 2008, 14:08:29
Quote from: Leedsfan on April 07, 2008, 14:05:12

Da regner jeg du mener at Aaron Lennon også ikke passer inn i CCC, og at det er like greit at han befinner seg i Spurs?

auren

Aaron Lennon er engelsk, han vet hva han går til! Alan ville ikke taklet det, tror jeg (kan jo ta feil)!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

auren

Jeg tror at dette med at CCC er en så tøff og hard knokkelliga er en myte, og at spillertyper som Alanzinho og Lennon absolutt vil kunne hevde seg bra med beina i behold :)

auren

Webredaktøren

Det er jo klart at CCC begynner å bli en mere finspillende serie det også. Etter at TV-milliardene kom inn i Premier Leauge, så har jo de handlet på verdensklassenivå stort sett.

Naturlig at CCC blir bedre også da, siden de nest beste må finne seg i å spille der.

Dennis

Syns selv det hadde vært artig å sett Alanzinho i Leeds, auren, men jeg tror nok det er fjernt fra virkeligheten, selv om vi skulle rykke opp. Spillestil har mye å si, det samme har også økonomi og personlige ambisjoner.

Begynner på A, med ambisjoner. Leser at Webredaktøren skriver at norsk Tippeliga for engelskmenn er en bakgårdsliga. Det er sikkert korrekt at de mener det, men dersom publikum i League One mener de er vitne til bedre fotball enn norsk toppfotball, så bør de ta en virkelighetstest. Slik Stabæk til tider spilte i går, hadde de gått rundt med de fleste lag i League One OG CCC, etter mitt syn. Det er selvsagt aldri lett å måle slike ting oppimot hverandre, men å tro at Leeds hadde sparket godt fra seg i årets Tippeliga, er feil! Hull, Bristol City og Stoke har sikker gjort meget gode sesonger for dem å være i år, men det er et klart sykdomstegn for Coca-Cola Championship, at tre - på papiret - middelhavsfarere, kjemper om direkte opprykk. Nå har altså ikke Webbis proklamert noe av dette, men jeg bygger på utsagnet om hva engelskmenn mener om norsk liga. Jeg tror fortsatt engelsk ligasystem er veldig glorifisert for oss nordmenn. For eksempel; min far har en kamerat som har studert i England og er overbevist om at lag som Burnley, Leicester og Colchester hadde vunnet Tippeligaen enkelt. Jeg er soleglad over at det ikke var Leeds som møtte Annan og Alanzinho i går. Det kunne blitt stygt!

I tillegg ønsker Alanzinho helt sikkert å spille i en toppliga. Det virker som om, om det ikke stod på økonomi, han helst ønsker å bli i Bærum. Ligaer som Spania, Frankrike, Portugal ogØ kanskje også Italia er nok ligaer som passer han langt bedre enn den engelske. Det er få av de lekne tradisjonelle brassene som slår igjennom i England. Folk som Lucas og Gilberto Silva er helt klart mer fysiske spillere, enn stereotypene som Ronaldinho.

Økonomisk sett er det utopi. Alanzinho krevde i starten ca. 3 millioner NOK netto for å fortsette i Stabæk. Det tilsvarer - i følge Lars Bohinen - rundt 5,5-6 millioner NOK i lønnskostnader for Stabæk årlig. Det kan bli i meste laget for Leeds, er jeg redd.

Og auren; ja, Alanzinho minner litt om Aaron Lennon, men jeg er ikke enig i at Lennon deler teknikken til brassen. Det kvikbente, lave tyngepunktet er jeg helt enig i, men er det noe Aaron Lennon sliter med, så er det jo å få teknikken til å stå i forhold til farten. Innleggene hans er til tider skremmende dårlig. Har før sagt at jeg syns Lennons fart og smidighet, blandet med James Milners teknikk, innleggs- og pasningsfot, ville vært den ultimate Leeds-vingen.

Marching on together!

Webredaktøren

Uansett så kan man jo ikke sammenligne norsk og engelsk fotball. Litt skeptisk til Alanzinho i Leeds, men det hadde vært artig å gitt ham tid og sett hvor langt det kunne ha gått!

Nå ser vi jo dessuten at Mac helst vil bruke fire "sentrale" spillere på midten da...

Sheridan

Kommer aldri til Leeds nå.
Sikkert greit nok.

75 SOLLI

Hva med Tarik Elyounoussi da Svend Anders?  ;)
Men han vil du vel ha "for deg selv" i FFK!!!

Peter7

Quote from: lojosang on April 07, 2008, 11:12:27
Quote from: auren on April 07, 2008, 11:07:00
auren, som ser for seg Alanzinho terrorisere enhver høyreback i CCC

i seksti samfulle minutter før nevnte høyeback deler ham i to med en tofotstakling Vinnie Jones ville vært stolt av å ta inn i kavalkaden sin?  ;D

Enig i at han av hensyn til sin personlige velferd skal holde seg langt unna spill i L1 / CCC.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

fmtj

Beste egenskapen i så fall- som Leeds United er vant til fra tidligere- må være hans grådighet! Jeg synes det er meget respektabelt at Stabæk nå sier.......NEEIII! Nok er nok! Dermed trenger ikke Leeds ham heller- la oss holde nivået på lønn nede!
Yeboahs vitne

TrJ

Tviler på at Alanzinho vil passe inn i CCC, og jeg tror heller ikke England er hans førsteønske for neste stopp etter Stabæk.

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Svend Anders

Quote from: TSO on April 07, 2008, 19:18:17
Hva med Tarik Elyounoussi da Svend Anders?  ;)
Men han vil du vel ha "for deg selv" i FFK!!!

Ville vært strålende, men Tarik er per idag for god og for dyr for Leedd i League One.

Om han er ledig om et år, når Leeds har rykket opp til PL, kan han være en fin type å bruke £4 millioner på.

8)
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Askertiger

Husker det ble slått relativt stort opp når Gylfi gikk fra LSK til Leeds etter tips fra en norsk supporter (anyone???). Spørs om man med den erfaringen ønsker å høre på flere gode tips fra Norge....  ;)
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Webredaktøren

Gylfi fikk jo mye skryt etter noe brukbare kamper for Leeds, helt til skadeproblemene ødela for ham...

Askertiger

Quote from: Webredaktøren on April 08, 2008, 11:49:02
Gylfi fikk jo mye skryt etter noe brukbare kamper for Leeds, helt til skadeproblemene ødela for ham...

Absolutt - er selv Fugla sympatisør, og Gylfi gjorde også en meget god figur i LSK før han forsvant som Bosman-spiller. Skulle bare erte litt...  ;)
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

75 SOLLI

Hvem faen tipsa da Leeds om Frank Strandli i sin tid???

Webredaktøren

Quote from: TSO on April 08, 2008, 15:53:55
Hvem faen tipsa da Leeds om Frank Strandli i sin tid???

Må vel være en scum-supporter som eide stamburgershappa til Fat-Frank ;D

vertigo

Jeg skulle ønske norsk fotball ble mer lik den engelske, og ikke den portugisiske f.eks. Makan til skuespill har jeg aldri før sett i en tippeligakamp. Stabæk-spillerne deiset i bakken for ingenting. Og så det er sagt, jeg var nøytral tilskuer.

berlin

Tror ikke engelske klubber er så hypp på spillere fra Tippeligaen lenger,
og jeg er i grunn enig. De få som har prøvd seg den senere tid, har ikke lyktes spesielt godt.

Koren og Mifsud har klart seg rimelig bra i CCC, ellers intet spesielt.

Carew hangler videre, har mer tro på at Hangeland kan bli "den nye Lundekvam".

Webredaktøren

Forståelig, det viser seg år etter år at norsk fotball ligger langt etter. Ikke bare de største klubbene i Europa, men også de nest største og kanskje de små.

Se bare på Lillestrøm som ble utslått av et lag fra Luxembourg, norske lag skuffer kapitalt i Europa hvert år og det blir bare verre.

Det samme gjelder landslaget, skjønner godt at PL-klubbene har blitt litt skeptiske til det norske markedet.

Runar

vet ikke om jeg vil si meg enig om at den norske ligaen henger etter de forskjellige utenlandske ligaene. Vi ligger f.eks bedre ann en den danske og svenske som er kanskje mest naturlig å sammenligne med. Vi er selvfølgelig uheldig med oppsette av den norske ligaen som ikke henger sammen med resten av europa. personlig så mener jeg at Tippeligaen holder et mye høyere nivå enn Leage One og mange lag i CCC.

Tror ikke en skal legge for mye vekt på at LSK dummet seg ut om et lag for Luxenburg i fjor, Brann gjorde det samme året før og leverte en meget bra europacup den påfølgende sesongen. De norske klubben begynner omsider å se verdien av europacup igjen og jeg tro vi vil få flere gode høst prestasjoner fra norske lag i europa.

Hva det gjelder Alanzinho så tror jeg at med et opprykk så kunne han vært intersant. Jeg vil si at verken Koren eller Mifsud fikk ble aktuell for andre klubber enn CCC. økonomisk ligger nok CCC og Tippeligaen ganske så jevnt, spesielt dersom man går som bosmanspiller. Lite tror jeg at Leeds er på banen når det gjelder Alanzinho, men tro ikke det nødvendigvis hadde trengt å være uaktelt. Uansett lov å prøve! alanzinho hadde uten tvilt holdt nivået i CCC og jeg tror han hadde herjet med backer på nivå med Crainey, Richardson, Harley og Unsworth.

Webredaktøren

Så Kjetil Rekdal si på TV2 Zebra i går kveld at Alanzinho holder Bundesliga-nivå, så jeg tror nok at han forsvinner til en bedre liga enn CCC.

Brann ble vel forresten most ut av Everton i årets UEFA-cup, var det 8-1 sammenlagt? ;D