Skrevet av Emne: TPN nr 145: Hva synes du?!  (Lest 8970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leif Sverre

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #30 på: April 19, 2008, 18:27:50 »
Blad ikke mottatt. Men så bor jeg jo i Oslo og vi er vel de siste som får bladet her i landet. Ellers en stor takk til avisbudet, som stapper postkassen full av reklame. Vanlig post er bare i veien.
Du kan takke deg selv!  :P "NEI TIL REKLAME" på postkassen bruker å funke  ;)

Alta-White

Nei til  reklame på postkassen er en vederstyggelighet !!! >:(
 

peacock

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #31 på: April 19, 2008, 20:39:14 »
"En del trykkleifer ja, men ellers så er alt upåklagelig bra "

Trykkfeil kan tolereres, men dessverre er mange av feilene ikke det. Spesielt om "forfatterne" er Grønningen eller Brevig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #32 på: April 19, 2008, 23:25:28 »
"En del trykkleifer ja, men ellers så er alt upåklagelig bra "


(selv) tillitt
2.Oktober
kamp arena


- er vel eksempler på hva du tenker på, tenker jeg ja  :-[

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #33 på: April 19, 2008, 23:26:48 »
"En del trykkleifer ja, men ellers så er alt upåklagelig bra "


(selv) tillitt
2.Oktober
kamp arena


- er vel eksempler på hva du tenker på, tenker jeg ja  :-[



Er du norsklærer Asbjørn? ;D

lojosang

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #34 på: April 20, 2008, 01:46:32 »
Blad ikke mottatt. Men så bor jeg jo i Oslo og vi er vel de siste som får bladet her i landet. Ellers en stor takk til avisbudet, som stapper postkassen full av reklame. Vanlig post er bare i veien.
Du kan takke deg selv!  :P "NEI TIL REKLAME" på postkassen bruker å funke  ;)

Alta-White

Nei til  reklame på postkassen er en vederstyggelighet !!! >:(

Her værer jeg at habiliteten til den skrivende vil kunne trekkes i tvil.  :D
- Leif Olav

Svend Anders

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #35 på: April 20, 2008, 21:57:03 »
Utover skrivefeiler, da folkens? Er det noe mer konstruktiv kritikk å få?

Spillerbørs jobbes det med, og jeg er fullt klar over at det bør være med. Vi har slitt med rent praktisk overlevering fra YEP men håper å få til noe som gjør det hele mer stabilt neste sesong, og gjerne med en endelig børs fra inneværende sesong.

SA

flynn

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #36 på: April 21, 2008, 08:03:34 »
Er omtrent midtveis i bladet nå. Solid håndtverk synes jeg, og ekstra pluss til SA's (var deg ikke deg da tro) oppsummering av de juridiske forholdene rundt klubben, eierskapet til ER og Torp Arch osv. Informativt og bra.
Ellers er det jo artig å se bilder av folk man kjenner via forumet, Asbjørn ligner jo ikke på Bremner i det hele tatt  :o

flynn

GeirO

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #37 på: April 21, 2008, 08:38:38 »
Det er bare en ting å si: Bladet blir bedre og bedre...hvor skal det ende?

Grunnen til at det er bra er først og fremst antall artikler/ reportasjer og bredde på stoffet. Stå på, gutter.
MOT

Hallgeir *

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #38 på: April 23, 2008, 19:15:43 »
  Det er bare å takke og bukke for nok en glimrende utgave av TPN. Jeg er en av dem som leser 99,9 % av innholdet hver gang. Min mening er at det aldri har blitt laget en bedre utgave enn den siste. Gratulerer til dere!
  Bredden i stoffet er særdeles bra. Jeg behøver heller ikke å lese samme "nyhet" flere ganger i samme utgave. Det har det vært tendenser til før. Bra at "diary" er komprimert, selv om jeg leste den uavkortet i tidligere utgaver. Helt greit.
  Antall skrivefeil synes jeg også er kraftig redusert. Da synes jeg mindre om at en del ikke har peiling på forskjellen på å/og. Og før noen spør: Nei, jeg er ikke norsklærer  ;) Men jeg henger meg ikke alt for mye opp i det...., selvfølgelig ikke. Gleden over at noen bruker så mye fritid til å glede oss andre, er mye større enn de små negative detaljene.  :)

Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #39 på: April 23, 2008, 19:24:19 »
  Det er bare å takke og bukke for nok en glimrende utgave av TPN. Jeg er en av dem som leser 99,9 % av innholdet hver gang. Min mening er at det aldri har blitt laget en bedre utgave enn den siste. Gratulerer til dere!
  Bredden i stoffet er særdeles bra. Jeg behøver heller ikke å lese samme "nyhet" flere ganger i samme utgave. Det har det vært tendenser til før. Bra at "diary" er komprimert, selv om jeg leste den uavkortet i tidligere utgaver. Helt greit.
  Antall skrivefeil synes jeg også er kraftig redusert. Da synes jeg mindre om at en del ikke har peiling på forskjellen på å/og. Og før noen spør: Nei, jeg er ikke norsklærer  ;) Men jeg henger meg ikke alt for mye opp i det...., selvfølgelig ikke. Gleden over at noen bruker så mye fritid til å glede oss andre, er mye større enn de små negative detaljene.  :)



Skrivefeilene er nok et resultat av at det er mye arbeid som skal gjøres på kort tid. Og jeg er enig med hallghel i at å/og-feil er irriterende!

En annen ting er som du sier ja, det vi driver med i både TPN og her på TPW er ulønnet frivillig arbeide til glede for nærmere 3000 LUSCOS-medlemmer.
« Siste redigering: April 23, 2008, 19:26:09 av Webredaktøren »

Sheridan

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #40 på: April 24, 2008, 16:06:32 »
Mange skrivefeil. T.o.m. i overskriften. Men det er til å leve med.

Kunne tenkt meg tilbake sidene i forskjellige farger. Det spriter opp bladet.
Bra med mange sider, men det er forbausende kjappere å lese igjennom
nå enn tidligere. Savner de store gjennomførte repotasjene.

Variasjon av skrift-type på overskrifter er også noe å tenke på...litt kjedelig som nå.
Nr og navn på bladryggen kunne vært greit.

Lorimer på baklomma var en herlig fortelling. Beste i bladet denne gang.
Presentasjonene av Howson og Douglas var syltynne.

Ikke på samme nivå som det foregående nummer.

Men bevares, vi har ett bra medlemsblad.

Sølvreven

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #41 på: April 24, 2008, 17:13:44 »
Et kjempegodt blad. Jeg ønsker det IKKE i A4. Gud forby. Så lenge at det er i denne formaten, så kan jeg lese det på senga uten at kjerringa våkner hver gang jeg skal bla om...... Håper at dere kan fortsette å ha et eller to intervju av unggutta hvert nummer. Artig å lese litt om det som gror opp av talenter.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Tom S

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #42 på: April 24, 2008, 18:25:30 »
Nok ein gang eit supert blad, det blir nesten bedre og bedre.

God artikkel om eigerskap, administrasjonen og økonomien i klubben.
Geirs View er alltid god lesning og setter ellers pris på innlegg/reisebrev får medlemmene.

Layout og format er bra, vær snill og ikkje gå over til A4.

Savner "Macca's hjørne" - kan det vere mulig å få til???

Takk for kjempebra blad - stå på!
COME ON LEEDS !!

Læshy

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #43 på: April 24, 2008, 18:50:29 »
Angående spillerpresentasjonene har jeg et par spørsmål jeg ønsker tilbakemelding på. Hvordan ønsker dere at de skal være innholdsmessig:

1. Skal det være ren fakta informasjon om deres karriere, dvs. tidligere klubber osv. slik som noen har vært.
2. Skal jeg prøve å flette inn aktuelle intervjuer og tidligere sitater som er sagt, og ikke bare fokusere på selve karrieren deres.

Kom gjerne også med helt andre forslag til hva som kan være med i presentasjonene.
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

sportcarl1

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #44 på: April 24, 2008, 18:54:32 »
möcke bra tidning, saknar dock betygsättningen på spelarna efter matcherna, plus gärna en djup intervjuv med en klassisk spelare i varje nummer, intressantast tyckte jag var eddie gray som gästskribent mer sådant
 

SirOlsen

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #45 på: April 24, 2008, 18:57:59 »
Gi oss noen utgaver i A4 format er dere snille, så kan vi dødelige kanskje få oss en og annen god historie i tråden for historier om damer/leeds osv :p



Et kjempegodt blad. Jeg ønsker det IKKE i A4. Gud forby. Så lenge at det er i denne formaten, så kan jeg lese det på senga uten at kjerringa våkner hver gang jeg skal bla om...... Håper at dere kan fortsette å ha et eller to intervju av unggutta hvert nummer. Artig å lese litt om det som gror opp av talenter.
-SirOlsen-

Tom S

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #46 på: April 24, 2008, 19:07:39 »
Veldig bra med spillerpresentasjoner.

Eg foretrekker alt.2.
Faktaopplysninger må vere med, men flett gjerne inn intervjuer (helst intervjuer du har gjort selv...), sitater og evt historier om aktuelle spiller.


Angående spillerpresentasjonene har jeg et par spørsmål jeg ønsker tilbakemelding på. Hvordan ønsker dere at de skal være innholdsmessig:

1. Skal det være ren fakta informasjon om deres karriere, dvs. tidligere klubber osv. slik som noen har vært.
2. Skal jeg prøve å flette inn aktuelle intervjuer og tidligere sitater som er sagt, og ikke bare fokusere på selve karrieren deres.

Kom gjerne også med helt andre forslag til hva som kan være med i presentasjonene.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #47 på: April 24, 2008, 19:13:13 »
Gi oss noen utgaver i A4 format er dere snille, så kan vi dødelige kanskje få oss en og annen god historie i tråden for historier om damer/leeds osv :p



Et kjempegodt blad. Jeg ønsker det IKKE i A4. Gud forby. Så lenge at det er i denne formaten, så kan jeg lese det på senga uten at kjerringa våkner hver gang jeg skal bla om...... Håper at dere kan fortsette å ha et eller to intervju av unggutta hvert nummer. Artig å lese litt om det som gror opp av talenter.
   Juuhuu!!!! Da er jeg blant de udødelige som ikke fordrar "glossy magazines" i A-4 format!  :D
Super Leeds since 1968

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #48 på: April 24, 2008, 19:15:10 »
Jeg vil helst beholde det gamle formatet, A4 tar for mye plass.

Sheridan

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #49 på: April 24, 2008, 19:17:12 »
Veldig bra med spillerpresentasjoner.

Eg foretrekker alt.2.
Faktaopplysninger må vere med, men flett gjerne inn intervjuer (helst intervjuer du har gjort selv...), sitater og evt historier om aktuelle spiller.


Angående spillerpresentasjonene har jeg et par spørsmål jeg ønsker tilbakemelding på. Hvordan ønsker dere at de skal være innholdsmessig:

1. Skal det være ren fakta informasjon om deres karriere, dvs. tidligere klubber osv. slik som noen har vært.
2. Skal jeg prøve å flette inn aktuelle intervjuer og tidligere sitater som er sagt, og ikke bare fokusere på selve karrieren deres.

Kom gjerne også med helt andre forslag til hva som kan være med i presentasjonene.


Enig. Fyll de gjerne mer ut.

Sheridan

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #50 på: April 24, 2008, 19:18:16 »
Behold formatet.  :)

Klausen

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #51 på: April 24, 2008, 19:33:42 »
Veldig bra med spillerpresentasjoner.

Eg foretrekker alt.2.
Faktaopplysninger må vere med, men flett gjerne inn intervjuer (helst intervjuer du har gjort selv...), sitater og evt historier om aktuelle spiller.


Angående spillerpresentasjonene har jeg et par spørsmål jeg ønsker tilbakemelding på. Hvordan ønsker dere at de skal være innholdsmessig:

1. Skal det være ren fakta informasjon om deres karriere, dvs. tidligere klubber osv. slik som noen har vært.
2. Skal jeg prøve å flette inn aktuelle intervjuer og tidligere sitater som er sagt, og ikke bare fokusere på selve karrieren deres.

Kom gjerne også med helt andre forslag til hva som kan være med i presentasjonene.



Denne støttes fullt ut Tom!

Faktaopplysninger om tidligere klubber og hvor mange kamper/mål de har hatt for de respektive klubbene er ikke interessant..

Har du/Læshy muligheten til å intervjue noen selv er det absolutt å foretrekke, men det er forståelig at du må støtte deg til allerede publiserte intervjuer! Hvis du gjør dèt, ville jeg nevnt hvor du har hentet info fra.

F.eks: Paul Huntington har i følge LUTV uttalt at han er strålende fornøyd med overgangen til Leeds. Så kan du evt. fylle inn sitater..
« Siste redigering: April 24, 2008, 19:36:07 av Klausen »

peacock

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #52 på: April 24, 2008, 21:14:24 »
Bladet er greit nok. Vi får den standarden som vi bør forvente. At de har blitt så mye bedre er jeg dog uenig i.

Svend Anders

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #53 på: April 24, 2008, 21:48:56 »
Bladet er greit nok. Vi får den standarden som vi bør forvente. At de har blitt så mye bedre er jeg dog uenig i.

Hva ville du gjort for at det skal bli bedre, da?

SA

Læshy

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #54 på: April 24, 2008, 22:20:21 »
Veldig bra med spillerpresentasjoner.

Eg foretrekker alt.2.
Faktaopplysninger må vere med, men flett gjerne inn intervjuer (helst intervjuer du har gjort selv...), sitater og evt historier om aktuelle spiller.


Angående spillerpresentasjonene har jeg et par spørsmål jeg ønsker tilbakemelding på. Hvordan ønsker dere at de skal være innholdsmessig:

1. Skal det være ren fakta informasjon om deres karriere, dvs. tidligere klubber osv. slik som noen har vært.
2. Skal jeg prøve å flette inn aktuelle intervjuer og tidligere sitater som er sagt, og ikke bare fokusere på selve karrieren deres.

Kom gjerne også med helt andre forslag til hva som kan være med i presentasjonene.



Denne støttes fullt ut Tom!

Faktaopplysninger om tidligere klubber og hvor mange kamper/mål de har hatt for de respektive klubbene er ikke interessant..

Har du/Læshy muligheten til å intervjue noen selv er det absolutt å foretrekke, men det er forståelig at du må støtte deg til allerede publiserte intervjuer! Hvis du gjør dèt, ville jeg nevnt hvor du har hentet info fra.

F.eks: Paul Huntington har i følge LUTV uttalt at han er strålende fornøyd med overgangen til Leeds. Så kan du evt. fylle inn sitater..


Jeg har desverre ingen mulighet til å intervjue noen på egenhånd nei, da hadde situasjonen vært mye enklere.

Jeg prøver å bruke LUTV, ettersom det er litt mer personlige intervjuer der, og mener jeg har gitt de kreditt for det når de er brukt (kan også ha glemt det noen ganger?).

Angående utfyllende så er det litt varierende hvor mye stoff jeg finner som faktisk er verdt å bruke, men jeg vet lengden må jobbes med...
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #55 på: April 24, 2008, 22:24:45 »
Bladet er greit nok. Vi får den standarden som vi bør forvente. At de har blitt så mye bedre er jeg dog uenig i.

Tidligere var det jo en mann som gjorde alt. Sverre gjorde en glimrende jobb i mange år, men nå har vi fått mye mere variasjon etter som at det er flere som skriver. I tillegg så har jo designet blitt litt friskere mener nå jeg da.

Og så er det kuttet ut en del gammelt nytt, for folk leser jo stort sett nyhetene hver dag på nett. Uansett, bladet var bra før og det er bra nå! ;) :)

Klausen

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #56 på: April 25, 2008, 04:26:07 »
Bladet har vært bra i mange år det webbis! og det ble blant annet kåret til Norges beste supporterblekke for endel år tilbake!

Det som har bedret standarden på blekka det siste halve året er både layout/design og det faktum at det er flere bidragsytere!
All ære til Sverre for den jobben han gjorde(den var massiv), men når samme mann skriver de samme sakene to og tre ganger i samme utgave med forskjellig vinkling, da blir det litt spinkelt innholdsmessig.

Jeg vil samtidig berømme den nåværende redaksjonens evne til å til stadighet evaluere seg selv. Men jeg føler det også er på sin plass å nevne at det faktisk er redaksjonen som har det endelige ansvaret i forhold til hva som er publisert og hva som skal publiseres.
Hvis det skal bli sånn at dere må ha tilbakemelding på alt dere skriver så føler jeg muligens at dere burde gjøre en bedre jobb!

Det er forståelig, som Læshy skriver, at ikke alle har muligheten til å intervjue de mest aktuelle/interessante menneskene i Leeds United, men da føler jeg at dere burde skrive om ting dere faktisk råder eller har full oversikt over. Skriv om Luscos, om medlemstall, kulturlivet i Leeds, ærverdige kamper, tvilsomme avgjørelser, tyn de kjendisene dere får snakke med enda mer(ikke svi av alt kruttet på en gang), gjør ting mer lokalt, vær i forkant av begivenhetene, presenter OEF's medlemmer med bilde i blekka(la oss bli kjent), skriv OEFnicket i medlemsportrettene til de som blir intervjuet, skaff en representant i klubben som kan bidra med en side i hvert medlemsblad og selvfølgelig en hel del andre ting som jeg ikke kommer på i skrivende stund..........

Det er så mye jeg kunne tenkt meg, men som sjelden eller aldri vil bli noe av....Uansett, nå har jeg skrevet det!

Jan-Tore
- Klein og trøtt

Larsen.

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #57 på: April 25, 2008, 10:20:36 »
Jeg vil helst beholde det gamle formatet, A4 tar for mye plass.

Post kassa for liten eller? :)
Pride of Yorkshire

Svend Anders

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #58 på: April 25, 2008, 11:04:06 »
Jeg vil samtidig berømme den nåværende redaksjonens evne til å til stadighet evaluere seg selv. Men jeg føler det også er på sin plass å nevne at det faktisk er redaksjonen som har det endelige ansvaret i forhold til hva som er publisert og hva som skal publiseres.
Hvis det skal bli sånn at dere må ha tilbakemelding på alt dere skriver så føler jeg muligens at dere burde gjøre en bedre jobb!

Det er forståelig, som Læshy skriver, at ikke alle har muligheten til å intervjue de mest aktuelle/interessante menneskene i Leeds United, men da føler jeg at dere burde skrive om ting dere faktisk råder eller har full oversikt over. Skriv om Luscos, om medlemstall, kulturlivet i Leeds, ærverdige kamper, tvilsomme avgjørelser, tyn de kjendisene dere får snakke med enda mer(ikke svi av alt kruttet på en gang), gjør ting mer lokalt, vær i forkant av begivenhetene, presenter OEF's medlemmer med bilde i blekka(la oss bli kjent), skriv OEFnicket i medlemsportrettene til de som blir intervjuet, skaff en representant i klubben som kan bidra med en side i hvert medlemsblad og selvfølgelig en hel del andre ting som jeg ikke kommer på i skrivende stund..........

Det er så mye jeg kunne tenkt meg, men som sjelden eller aldri vil bli noe av....Uansett, nå har jeg skrevet det!

Jan-Tore
- Klein og trøtt

Mange gode idéer, Jan-Tore!

Jeg lager alltid en tråd for hvert medlemsblad da det alltids er noe som endrer seg, og jeg vil at tilgangen til å gi redaksjonen tilbakemeldinger skal være størst mulig. Jeg forventer ikke evalueringer av alle sider av enhver artikkel, men det kan jo være at enkelte som skriver ønsker seg noen spesifike tilbakemeldinger.

For min egen del er jeg mest opptatt av å høre hvilke deler av bladet man ønsker mer/mindre av, eller om det er ting vi ikke har tenkt på som vi kunne hatt med. Der har du jo nå kommer med flere gode tanker! Jeg ser også litt på andre supporterblader og hvordan de (ikke) utvikler seg. Ting varierer fra klubb til klubb, Man Utd har f.eks svært lite reisebrev fra medlemmer, mens de virker å være svært populære hos oss.

Hva gjelder kontakt med klubben må vi forholde oss til at vi som en del av LUSC ikke har noen rettigheter, og tildeles blokkeres fra å snakke med folk i klubben. Det vi får til er enten tilfeldig/utenom offisielle kanaler, eller vi må sakse fra andre kilder. I første omgang har vi i det minste fått engelske spaltister i Gary Edwards, Eddie Gray og Peter Lorimer. Jeg håper å få til et par avtaler foran neste sesong som gjør at vi kan utvikle flere andre reportasjeserier.

SA

peacock

Sv: TPN nr 145: Hva synes du?!
« Svar #59 på: April 25, 2008, 16:14:15 »
For en ufattelig trang til å få bekreftet: "Så flinke vi er!"
Blekka er bra, blekka har alltid vært bra, men jeg savner Sverre.