Skrevet av Emne: Hvordan kan Freedman erstattes?  (Lest 4887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Hvordan kan Freedman erstattes?
« på: April 25, 2008, 14:32:59 »
Uansett hvilken divisjon Leeds befinner seg i neste sesong, tar jeg for gitt at Dougie Freedman ikke vil være med oss videre (når en ser hvor lenge en spiller som Teddy Sheringham hevdet seg på høyt nivå, er ikke nødvendigvis Dougies høye alder noe problem, men så vidt jeg forstår er Dougie vel etablert i Londonområdet – og har også fire unger å ta seg av).

Er lettere sjokkert over Dougie-effekten på dette Leedslaget:  Ikke bare har han stått fram som spiller – både med viktige mål, og som svært sentral i det offensive ’linkup play’ (som engelskmennene sier). Etter hva jeg forstår har han også gått inn som en slags mentor for de andre spissene våre, og bidratt med coaching ift angrepsspillet – hvor jo Maccas øvrige managementteam ser litt tynt besatt ut i dag.

For meg er Dougie Freedman den største enkeltårsaken til at Leeds har fått dette oppsvinget på slutten av sesongen, så hvordan ser du for deg å erstatte ham neste år, Macca?  Finnes ikke så mange slike ressurspersoner i engelsk fotball…..
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Runar

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #1 på: April 25, 2008, 14:49:27 »
Freedman har vært god å viktig på våren denne sesongen. At han må erstattes til neste sesong er vel i mine øyne heller det faktum at Leeds generelt sett må forsterkes. HELST med bedre spillere enn Freedman. CCC og Leeds kan hente spillere fra hele kloden, og det må nesten være mulig å finne bedre spillere enn Freedman.

Det blir selvsagt et spørsmål om hvor mye ressurser vi har til sommeren! Uansett så er jeg ikke i tvil om at Freedman ikke skal bli spesielt vanskelig å erstatte
 

auren

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #2 på: April 25, 2008, 15:03:34 »
Uansett hvilken divisjon Leeds befinner seg i neste sesong, tar jeg for gitt at Dougie Freedman ikke vil være med oss videre (når en ser hvor lenge en spiller som Teddy Sheringham hevdet seg på høyt nivå, er ikke nødvendigvis Dougies høye alder noe problem, men så vidt jeg forstår er Dougie vel etablert i Londonområdet – og har også fire unger å ta seg av).

Er lettere sjokkert over Dougie-effekten på dette Leedslaget:  Ikke bare har han stått fram som spiller – både med viktige mål, og som svært sentral i det offensive ’linkup play’ (som engelskmennene sier). Etter hva jeg forstår har han også gått inn som en slags mentor for de andre spissene våre, og bidratt med coaching ift angrepsspillet – hvor jo Maccas øvrige managementteam ser litt tynt besatt ut i dag.

For meg er Dougie Freedman den største enkeltårsaken til at Leeds har fått dette oppsvinget på slutten av sesongen, så hvordan ser du for deg å erstatte ham neste år, Macca?  Finnes ikke så mange slike ressurspersoner i engelsk fotball…..


Kanskje er ikke spilleren Freedman så vanskelig å erstatte, men coacheren og personligheten Freedman blir nok verre. Kanskje kan han være en ressurs å hente i trenerapparatet på sikt?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #3 på: April 25, 2008, 15:10:21 »
Meget godt spørsmål og velargumentert innlegg, midjo!

Er også lettere sjokkert over hvor viktig Dougie Freedman har blitt i sesonginnspurten. Hadde mine tvil om hvor godt et lån av veteranen ville bli, etter å ha sett Ehiogu, Warner og Wright m.fl. de siste årene. Dog har han gjort alle mine bange forutanelser til skamme og løftet Leeds, spesielt angrepsmessig.

Det er ikke nødvendigvis han som putter alle målene, men - som du sier - hans kløkt, posisjonering og erfaring som virker inn i resten av Leeds-laget. Umiddelbart ble han også satt til å lære opp de andre angriperne, noe som sikkert også Flo og Thompson gjorde/gjør. I tillegg er han nok typen som er veldig gunstig å ha i garderoben, nok en gang på grunn av rutinen.

Ã… erstatte han blir ikke enkelt, men på den andre siden, jeg hadde ikke trodd han ville bli så viktig heller. Kanskje er det flust av slike "usynlige" erstattere der ute?

PS: Enig med auren, det er typen Freedman og ikke nødvendigvis spilleren som må erstattes. Men det var vel også ditt poeng, midjo?
Marching on together!

pedro

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #4 på: April 25, 2008, 15:12:05 »
Anser det som lite trolig at vi får lokket Freedman til permanent løsning og da synes jeg at vi må rette blikket mot Rob Hulse. Han hadde mye av den samme virkning den gangen han kom til Leeds. Mulig benbruddet har ødelagt/redusert ham noe, men dersom ikke ville han vært en kjempesigning.
Leedsomaniac

Runar

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #5 på: April 25, 2008, 15:28:57 »
Freedman er nok ikke god nok til å forsvare en fast plass i Leeds sitt CCC lag om det skulle bli aktuelt. Om vi dersom skulle forbli i League One så er han en av de første som bør hentes inn.
 

morvar

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #6 på: April 25, 2008, 15:37:10 »
Nå vil vel neppe Stounton bli med etter sommeren. Da er det i så fall en ledig jobb som assistentmanager. Den kan fint være spillende... Han må i så fall være villig til å flytte til Leeds.

Kan ikke ha flere "Wise-tilfeller" med mye tid til pendling som går utover familie/evne til å yte mer i jobben..
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #7 på: April 25, 2008, 15:48:20 »
Freedman var rimelig tydelig da han ankom Elland Road. Han var Palace-mann, og Leeds var bare et "middel" for å komme tilbake på laget der.

Men mon tro om ikke Dougie har kommet på andre tanker etterhvert. Etter rapportene har han alså fungert som en "halvveis trener" for de andre spissene, og han må da tydelig merke at han "har pondus i gruppa".

...hvis Macca & co ser verdien, vil jeg tro de vil kunne tilby ham såpass gode betingelser at Dougie kan være fristet til å bli. Dougie vet at han nå så smått må begynne å tenke på "tiden etter fotballen" og hvis Leeds kan friste med en "inngang til trenerjobb", og han ellers trives i området, vil nok ikke Dougie være fremmed for å bringe sine fire barn nordover...

Det er ikke sikkert vi behøver å tilby CCC-spill engang for dét...  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #8 på: April 25, 2008, 15:49:30 »
Kan ikke helt forstå at vi skal gå mann av huse for de en spiller har inflytelse på laget - og dermed tilby han en jobb som assisten manager...

Hva om den innflytelsen han uttøver kun har en positiv virking som spiller? Hvordan vet vi at han skal kunne tilføre Leeds noe som assisterende manager? Freedman har for alt vi vet ikke ledet en eneste trening i hele sitt voksne liv, og nå vil enkelte ansette han full tid som coach? Her er jeg redd for at vi overdriver effekten, og om ikke det så attribuerer mulighetene til suksess veldig smalt.
 

B-m

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #9 på: April 25, 2008, 16:10:35 »
Freedman er nok ikke god nok til å forsvare en fast plass i Leeds sitt CCC lag om det skulle bli aktuelt. Om vi dersom skulle forbli i League One så er han en av de første som bør hentes inn.

Etter det jeg har sett og hørt av Freedman så holder han et godt CCC nivå. Og det virker som om han finner seg veldig godt til rette i Leeds, og fansen elsker ham! Ser ingen grunn til at han ikke kan gjøre en meget bra sesong for oss i CCC, neste sesong. Om
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

peacock

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #10 på: April 25, 2008, 16:12:17 »
Enkelt; Elding og Constantine.
De er kjøpt inn som målscorere på dette nivået, og bør få sjansen til å bevise dette.

Runar

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #11 på: April 25, 2008, 16:29:41 »
hmmm.... Dougie Freedman er i øyeblikket ikke god nok for CP som ligger i toppen i CCC. Uten  han at det i seg selv beviser at ikke er god nok så kan noe tolke d som en peke pinn. Doug har vel spilt på CCC nivå et helt liv etterhvert. Jeg mener at han ikke holder det nivået som kreves for å spille spiss for Leeds uke etter uke dersom det skulle bli opprykk. Da mener jeg at det finnes MANGE flere alternativer for Leeds United. Om vi skulle forbli i League One så ønsker jeg at Freedman skal signere fortest mulig. Men etter mitt skjønn så er det en stor forskjell her.

Dersom man tenker hvor viktig et eventuelt opprykk fra CCC til PL er så er det jo "rart" at Warnock ikke ser verdien av Freedman i den avgjørende fasen av sesongen.

Jeg kan jo ikke avgjøre hva du har sett og hørt om Freedman, men forløpig så har han kun prestert for Leeds i League One noe som i mine øyne ikke direkte kvalifiserer han til å spille for oss etter et eventuelt opprykk.

Skjønner også godt at fansen elsker han, han har jo levert på banen! Akkurat som fansen vil elske en bedre spiller som presterer ennå bedre for oss neste sesong om det skulle bli aktuelt.

Leeds må forsatt bygge for nå og framtid neste sesong og dersom Leeds har CCC status så mener jeg at man sikter for lavt, dersom Freedman blir hentet inn permanent for å spille spiss.
 

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #12 på: April 25, 2008, 16:32:20 »
Enkelt; Elding og Constantine.
De er kjøpt inn som målscorere på dette nivået, og bør få sjansen til å bevise dette.

Tror nok ikke at League Two og League One-spillere som Elding og Constantine holder CCC-nivå nei, desverre.

Freedman må erstattes både på og utenfor banen. Det som imponerer meg mest med ham er at her har vi en 34 år gammel skotte som faktisk SPILLER fotball. Teknisk god og bevegelig!

berlin

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #13 på: April 25, 2008, 16:56:26 »
Et godt spørsmål, og en del gode tanker som svar.

Har intet å tilføye, annet enn at det blir særdeles spennende å se hva klubben finner på
om vi skulle rykker opp.

Jeg ser ikke lyst på spiller-kabalen om vi må friste livet i League 1 neste sesong. Jeg tror nemlig det er veldig avgjørende for å tiltrekke seg gode spillere at vi spiller i CCC, vi er en såpass stor klubb at alle er klar over at det er PL som er målet, intet annet. Hvis klubben utstråler ambisjonen om PL-spill (hvilket nok kommer til å skje), så er vi vel blant de mest attraktive klubbene utenfor PL å bli en del av for spillere med ambisjoner. 

peacock

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #14 på: April 25, 2008, 16:59:00 »
"Tror nok ikke at League Two og League One-spillere som Elding og Constantine holder CCC-nivå nei, desverre."

Det er det samme som å si at vi fortsatt kaster penger ut av vinduet? Gjør vi det? Vi betalte jo for disse, og det må da være en tanke bak?

Erik M

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #15 på: April 25, 2008, 17:01:31 »
At han ikke er på laget i CP er vel ikke nødvendigvis det samme som at han ikke er god nok.  For oss som stort sett bare har sett Freedman på radio er det ikke så lett å vite. Er han så viktig og bra som det antydes, så finnes det selvsagt en deal han kan tilbys.  Se ikke bort fra at han vil være med på et siste eventyr før han legger opp.  Hvor er sjansen størst for at han får oppleve det?  Palace eller Leeds?
 

berlin

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #16 på: April 25, 2008, 17:09:40 »
"Tror nok ikke at League Two og League One-spillere som Elding og Constantine holder CCC-nivå nei, desverre."

Det er det samme som å si at vi fortsatt kaster penger ut av vinduet? Gjør vi det? Vi betalte jo for disse, og det må da være en tanke bak?

Tanken bak er at de kunne hjelp oss med å komme oss ut av divisjonen. Kortsiktig? Javisst, men det kan nesten ikke måles i penger, verdien av å komme oss ut av L1. Kommer vi til å trekke like mye tilskuere neste sesong i League 1? Neppe.
Nå har ikke Constantine og Elding bidratt mye av ulike årsaker, men tanken bak er helt OK, synes jeg.

berlin

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #17 på: April 25, 2008, 17:16:11 »
Hvor er sjansen størst for at han får oppleve det?  Palace eller Leeds?

Du spør, og jeg aner hva du ville svart. Jeg ville kanskje svart det samme, altså Leeds, siden han er blitt fortalt av Warnock at som spiller vil han ikke bli satset på. Men jeg ser ikke bort fra at Leeds kan tiltrekke seg virkelig gode spillere om vi rykker opp, og da kan han fort ende opp som squad-player igjen.
Hvem kan vel motstå å spille foran 35.000 tilskuere annenhver helg, for rykker vi opp kommer supporterne til å fortsette å komme, i hvertfall i begynnelsen av sesongen.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #18 på: April 25, 2008, 17:21:11 »
At han ikke er på laget i CP er vel ikke nødvendigvis det samme som at han ikke er god nok.  For oss som stort sett bare har sett Freedman på radio er det ikke så lett å vite. Er han så viktig og bra som det antydes, så finnes det selvsagt en deal han kan tilbys.  Se ikke bort fra at han vil være med på et siste eventyr før han legger opp.  Hvor er sjansen størst for at han får oppleve det?  Palace eller Leeds?

Jeg har aldri SETT Freedman på radio ;D

Nå er det uansett slik at han er spillende trener i Crystal Palace og han har hjertet sitt på Selhurst Park. Blir vanskelig å beholde ham!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #19 på: April 25, 2008, 17:23:28 »
"Tror nok ikke at League Two og League One-spillere som Elding og Constantine holder CCC-nivå nei, desverre."

Det er det samme som å si at vi fortsatt kaster penger ut av vinduet? Gjør vi det? Vi betalte jo for disse, og det må da være en tanke bak?

Tanken bak er at de kunne hjelp oss med å komme oss ut av divisjonen. Kortsiktig? Javisst, men det kan nesten ikke måles i penger, verdien av å komme oss ut av L1. Kommer vi til å trekke like mye tilskuere neste sesong i League 1? Neppe.
Nå har ikke Constantine og Elding bidratt mye av ulike årsaker, men tanken bak er helt OK, synes jeg.

Nå var jo Constantine gratis og han har floppet grunnet skader og de fleste skjønner vel at en spiss fra League Two (Elding) som har passert alderen for å kunne bli regnet som et talent ikke er god nok for CCC.

De ble helt klart hentet for å få oss ut av L1!

Roy

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #20 på: April 25, 2008, 19:03:11 »
"Tror nok ikke at League Two og League One-spillere som Elding og Constantine holder CCC-nivå nei, desverre."

Det er det samme som å si at vi fortsatt kaster penger ut av vinduet? Gjør vi det? Vi betalte jo for disse, og det må da være en tanke bak?

Tanken bak er at de kunne hjelp oss med å komme oss ut av divisjonen. Kortsiktig? Javisst, men det kan nesten ikke måles i penger, verdien av å komme oss ut av L1. Kommer vi til å trekke like mye tilskuere neste sesong i League 1? Neppe.
Nå har ikke Constantine og Elding bidratt mye av ulike årsaker, men tanken bak er helt OK, synes jeg.

Nå var jo Constantine gratis og han har floppet grunnet skader og de fleste skjønner vel at en spiss fra League Two (Elding) som har passert alderen for å kunne bli regnet som et talent ikke er god nok for CCC.

De ble helt klart hentet for å få oss ut av L1!

Avskriv ikke Elding ennå. Historien er full av spillere som har vist det lille ekstra når de har fått muligheten til å ta steget opp. Om Elding er en slik spiller gjennstår å se men jeg ville ikke avskrevet ham ennå.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #21 på: April 25, 2008, 20:49:05 »
Her var det mange bra tanker og synspunkter en fredag ettermiddag, gitt!  :)

Vil legge til to poenger:

1) Synes Macca også må få mye kreditt for sin vurderingsevne her. Virker som han ganske tidlig hadde en oppfatning av hvilken spillertype han trengte for å få angrepsspillet til å 'klikke på plass', og Freedman har jo levert så til de grader....

2) Uansett hvilket nivå dette Leedslaget befinner seg på, vil det være behov for å få plass et godt apparat for å utvikle spillerne. Freedman lar seg nok greit erstatte som spiller, men det er neppe tvil om at det er behov for å få inn noen som kan ta hånd om utviklingen til det kobbelet av spisser vi ellers har på Elland Road. Både Beckford, Kandol, Constantine og Elding er relativt unge, uerfarne og uskolerte - og om 1-2 av disse skal klare å løfte seg til å bli CCC- eller PL-spillere kreves det ihvertfall kyndig veiledning. Det ser ut som Freedman har vært en bra 'lavbudsjett-ordning' sålangt.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #22 på: April 25, 2008, 20:53:16 »
Freedman fremstår som en helt spesiell type, både på og utenfor banen. Også hjelper det at han nettopp scorte. 1-0.  ;D
Jon R.

Oggy

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #23 på: April 25, 2008, 22:49:49 »
Han MÃ… bli  ;)
Sånn er det med den saken
Oggy

berlin

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #24 på: April 25, 2008, 22:53:23 »
Leeds er jo nærmere Skottland enn London, og sikkert et mye, mye bedre sted enn London å vokse opp på for hans 4 unger.

B-m

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #25 på: April 25, 2008, 22:54:35 »
Leeds er jo nærmere Skottland enn London, og sikkert et mye, mye bedre sted enn London å vokse opp på for hans 4 unger.

dæven, ikke bare på banen han skyter med skarpt!


fantastisk sædkvalitet!!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #26 på: April 25, 2008, 23:12:29 »
Leeds er jo nærmere Skottland enn London, og sikkert et mye, mye bedre sted enn London å vokse opp på for hans 4 unger.

dæven, ikke bare på banen han skyter med skarpt!


fantastisk sædkvalitet!!

yupp, vet ikke kjønnsfordelingen på smårollingene, men et par Freedman's på ungdomsakadem....ehh..barneakademiet hadde sikkert borget fro kvalitet det også!

Roy

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #27 på: April 26, 2008, 00:40:58 »
Jeg mener Leeds bør strekke seg langt for å få Dougie til å bli. For det første kan han ennå bidra på banen et par år og for det andre så bør han innlemmes i trenerstaben med fokus på offensivt arbeid. Rutinerte spillere er (neste) alltid en ressurs å ha med seg i trenerteamet.

Konen og alle ungene kommer til å stortrives i leeds  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #28 på: April 26, 2008, 01:08:28 »


yupp, vet ikke kjønnsfordelingen på smårollingene, men et par Freedman's på ungdomsakadem....ehh..barneakademiet hadde sikkert borget fro kvalitet det også!
..nå har jo Leeds utd et særdeles fremgangsrikt damelag på gang så jeg skjønner ikke problemstillingen  :)


Leeds United Ladies er også bra  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Hvordan kan Freedman erstattes?
« Svar #29 på: April 26, 2008, 13:27:35 »
2 nye spisser må inn, hvis vi rykker opp...noe jeg tror. Blir vel ny eier og da? Håper det..en del £ må satses..skal Leeds etablere seg og evt rykke opp til PL på første forsøk...

 ;D