Skrevet av Emne: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!  (Lest 1759 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« på: Mai 07, 2008, 14:12:40 »
Stephen Crainey har hatt en stor sesong for Blackpool i The Championship, og sopte med seg flere bestemannspriser i klubbens egen end-of-season-kåring, og ble kåret til årets spiller både av supporterne og av sine medspillere.

Nok en venstreback som ikke lykkes i Leeds, men som blomstrer i en klubb som pr idag befinner seg en divisjon høyere (Dan Harding i Ipswich er en annen....).

Hvilke tanker har Luscosfolket om det?

Jeg hadde stor sans for Crainey i Leeds (ut fra de samme kriterier som jeg også har stor sans for Tresor Kandol), men husker at han ble utsatt for svært mye kritikk - både på diskusjonsforum som dette, og i form av buing/tilrop fra publikum på ER. Synes behandlingen av Crainey minner mye om behandlingen Kandol har fått denne sesongen.

http://www.blackpoolgazette.co.uk/sports-news/Pool-Player-of-Year-revealed.4055775.jp
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Leedsfan

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #1 på: Mai 07, 2008, 14:24:00 »
Stephen Crainey har hatt en stor sesong for Blackpool i The Championship, og sopte med seg flere bestemannspriser i klubbens egen end-of-season-kåring, og ble kåret til årets spiller både av supporterne og av sine medspillere.

Nok en venstreback som ikke lykkes i Leeds, men som blomstrer i en klubb som pr idag befinner seg en divisjon høyere (Dan Harding i Ipswich er en annen....).

Hvilke tanker har Luscosfolket om det?

Jeg hadde stor sans for Crainey i Leeds (ut fra de samme kriterier som jeg også har stor sans for Tresor Kandol), men husker at han ble utsatt for svært mye kritikk - både på diskusjonsforum som dette, og i form av buing/tilrop fra publikum på ER. Synes behandlingen av Crainey minner mye om behandlingen Kandol har fått denne sesongen.

http://www.blackpoolgazette.co.uk/sports-news/Pool-Player-of-Year-revealed.4055775.jp

Da kanskje dette er litt trøstende?

Sitat
* Harry Kewell kan ha kostet Liverpool 157.554 pund per kamp dersom hans Anfield-karriere er slutt etter denne måneden. Kewell, som ble hentet til klubben fra Leeds i 2003, er en av flere spillere som er på vei ut. (Flere kilder)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

berlin

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #2 på: Mai 07, 2008, 14:42:07 »
Jeg husker godt at Stephen Crainey hadde noe knallkamper i Leeds, og han hadde sine styrker, innsats, godt venstrebein som når han hadde dagen kunne gi gode langpasninger og ikke minst et knallhardt skudd.

Dessverre hadde han i Leeds veldig mange kamper under pari også. Hvorvidt det skyldes forholdene i klubben, størrelsen på klubben, "press til å prestere" eller andre ting, vet jeg ikke.
Men det kan godt være at Blackpool passer han bedre og at han har kommet til sin rett der.

Dette skjer jo hele tiden med spillere, den ene eller andre veien,
og til/fra alle mulige klubber, og på alle nivå.
Jeg tror ikke det er sånn at Leeds alltid er "den tapende part",
men det er jo mye lettere å få øye på "suksessene etter Leeds-karrieren". Ja, hvis du ikke heter Harry Kewell da.

stian

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #3 på: Mai 07, 2008, 15:07:24 »
Nå er det ikke så rent få spillere som har vært innom Leeds de siste årene, det er vel ikke så rart at noen av dem slår til andre steder.
« Siste redigering: Mai 08, 2008, 09:29:39 av stian »

auren

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #4 på: Mai 07, 2008, 15:40:23 »
Crainey vil aldri bli en stor fotballspiller. En av de dårligste venstrebackene som har ikledd seg den hvite drakta så lenge jeg har fulgt Leeds.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sheridan

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #5 på: Mai 07, 2008, 16:23:55 »
Bra han har funnet seg til rette i Blackpool.
Men i Leeds var han stort sett svak....
Utrolig rufsete både med og uten ball...sånn husker jeg han..

Per-Stian

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #6 på: Mai 07, 2008, 16:43:51 »
Angrar ikkje eitt sekund på at vi kvitta oss med han. Særs upåliteleg og fann på mykje rart defensivt. Men ein god pasningsfot har han, men det er langt frå godt nok for ein venstreback.

B-m

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #7 på: Mai 07, 2008, 18:52:52 »
Bra tråd McMidjo.
Jeg hadde sansen for Crainey og syntes han spilte meget bra når han hadde selvtillit, synd at fansen aldri gav ham en sjanse. Hadde en god pasningsfot og slegge.

Artig at han har gjort det bra i Blackpool!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #8 på: Mai 07, 2008, 19:36:38 »
Moro for Stephen Crainey at han lykkes i en annen klubb, men jeg griner meg ikke i søvn av den grunn. Han var rett og slett elendig i store deler av hans Leeds-karriere. Led vel litt av Kandol-syndromet, men spillere som ikke takler press, kan ikke spille for Leeds United.

Gratulerer likevel, Crainey!

Forresten, når skal dette venstreback problemet løses? Vi har vel ikke hatt en stabilt god back i den posisjonen, omtrent siden Tony Dorigo forlot klubben? Matteo var vel bra som back de gangene han spilte der kanskje, men han var vel mer naturlig i midten av forsvaret. Ja, jeg har også regnet med Ian Harte, som ble løpt fra av David Beckham - med ball. Han hadde vel også et par-tre gode sesonger, men var klart best offensivt.

På tide å gi Benny en skikkelig sjanse neste år, eller kjøpe en etablert, solid, naturlig venstreback.
Marching on together!

pesi

Sv: Stephen Crainey - årets spiller i Blackpool!
« Svar #9 på: Mai 08, 2008, 15:50:53 »
sier nok mer om blackpool enn Crainey ;D
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!