Skrevet av Emne: Lønnsforhandlinger  (Lest 5344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert

Lønnsforhandlinger
« på: Mai 07, 2008, 19:39:35 »
Nå har jeg vært igjennom min første lønnsforhandling noensinne.
Det sluttet uansett med at jeg økte lønnen min med 20%, noe som må sies å være ganske bra, eller hva?
Flere som har vært i lønnsforhandlinger i det siste? Gode resultater?

Deilig med mere lønn :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Jon R

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #1 på: Mai 07, 2008, 20:52:39 »
Visst hadde det vært deilig med mere lønn! Jobber selv i helsevesenet og har liten reell mulighet til solide lønnsopprykk, annet enn ved jobbskifte. Det kan oppleves litt problematisk å tilhøre en gruppe arbeidstakere uten reell streikerett ( blir tvungen lønnsnemd så raskt "det er fare for liv og helse") når man hører om lønnfest hos folk som jobber i det private, men sånn er livet. Jeg har jo valgt dette selv. Jeg kan feks selge sjela mi til legemiddelindustrien og tjene det tredobbelte, men det er heldigvis mye annet enn lønn som betyr noe når det gjelder en yrkeskarierre. Så lenge min yrkesgruppe ikke sakker akterut ift gjennomsnittslønnen i samfunnet, vil jeg si meg fornøyd i det kommende lønnsoppgjøret. Og så unner jeg mer til politi, lærere og førskolelærere. Heismontører derimot...... ::)
« Siste redigering: Mai 07, 2008, 20:54:58 av Jon R »
Jon R.

Per-Stian

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #2 på: Mai 07, 2008, 22:54:32 »
Nå har jeg vært igjennom min første lønnsforhandling noensinne.
Det sluttet uansett med at jeg økte lønnen min med 20%, noe som må sies å være ganske bra, eller hva?
Flere som har vært i lønnsforhandlinger i det siste? Gode resultater?

Deilig med mere lønn :)

Skal sjølv snart i lønnsforhandlingar. Forventar auke på 100-150.000 kroner. Er vel ikkje for mykje forlangt i dette overflodssamfunnet?

75 SOLLI

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #3 på: Mai 07, 2008, 23:42:51 »
Jeg fikk 14% totalt i år...... fornøyd med det

ToreLA

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #4 på: Mai 08, 2008, 08:55:51 »
Visst hadde det vært deilig med mere lønn! Jobber selv i helsevesenet og har liten reell mulighet til solide lønnsopprykk, annet enn ved jobbskifte. Det kan oppleves litt problematisk å tilhøre en gruppe arbeidstakere uten reell streikerett ( blir tvungen lønnsnemd så raskt "det er fare for liv og helse") når man hører om lønnfest hos folk som jobber i det private, men sånn er livet. Jeg har jo valgt dette selv. Jeg kan feks selge sjela mi til legemiddelindustrien og tjene det tredobbelte, men det er heldigvis mye annet enn lønn som betyr noe når det gjelder en yrkeskarierre. Så lenge min yrkesgruppe ikke sakker akterut ift gjennomsnittslønnen i samfunnet, vil jeg si meg fornøyd i det kommende lønnsoppgjøret. Og så unner jeg mer til politi, lærere og førskolelærere. Heismontører derimot...... ::)

Opp, alle jordens bundne trelle!
Opp I, som sulten knuget har!
Nå drønner det av rettens velde,
til siste kamp det gjøres klar.
Alt det gamle vi med jorden jevner:
Opp slaver, nå til frihet frem!
Vi intet var, men alt vi evner,
til rydning for vårt samfunnshjem   

I høyden vi ei frelse venter
hos guder eller fyrsters flokk.
Nei, selv i samling vi den henter:
i fellesskap vi vinner nok.
Alt det stjålne tilbake vi krever,
og for vår ånd et frihets vern!
Vår egen hammer selv vi hever,
og slår, mens vi har varme jern.

Imot oss statens lover bøyes,
av skatter blir vi tynget ned.
Og fri for plikt den rike føyes;
mens ringhets rett ei finner sted.
Lenge nok vi ligget har i støvet:
Vi stiller likhets krav mot rov.
Mot alle retten skal bli øvet,
slik vil vi ha vårt samfunns lov.

De fyrster har oss slemt bedraget,
Fred mellom oss, foruten svik!-
Mot tyranni vi retter slaget,
mot krigen selv vi fører krig!
Kast geværet, la rekkene brytes!
Deres helter vi slett ikke er.
Og mordbud ikke mer skal lydes,
på brødre vi ei skyter mer.

Arbeider, bonde, våre hære
de største er, som stevner frem!
Vår arvedel skal jorden være,
vi sammen bygge vil vårt hjem.
Som av rovdyr vårt blod er blitt suget,
men endelig slår vi dem ned.-
Og mørket, som så tungt oss knuget,
gir plass for solens lys og fred

                    Så samles vi på valen,
                    seiren, vet vi, at vi får!
                   Og Internasjonalen
                   skal få sin folkevår! 


McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #5 på: Mai 08, 2008, 13:39:20 »
Når du blir gammel nok, betyr den årlige lønnsøkningen mindre og mindre. Vil heller ha hjemmekontor, fleksibel arbeidstid og flere fridager!

Med det lave prisnivået som nå finnes på reise/opphold til Leeds/UK, er tid en større begrensning enn penger - ihvertfall for meg.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #6 på: Mai 08, 2008, 19:43:59 »
Visst hadde det vært deilig med mere lønn! Jobber selv i helsevesenet og har liten reell mulighet til solide lønnsopprykk, annet enn ved jobbskifte. Det kan oppleves litt problematisk å tilhøre en gruppe arbeidstakere uten reell streikerett ( blir tvungen lønnsnemd så raskt "det er fare for liv og helse") når man hører om lønnfest hos folk som jobber i det private, men sånn er livet. Jeg har jo valgt dette selv. Jeg kan feks selge sjela mi til legemiddelindustrien og tjene det tredobbelte, men det er heldigvis mye annet enn lønn som betyr noe når det gjelder en yrkeskarierre. Så lenge min yrkesgruppe ikke sakker akterut ift gjennomsnittslønnen i samfunnet, vil jeg si meg fornøyd i det kommende lønnsoppgjøret. Og så unner jeg mer til politi, lærere og førskolelærere. Heismontører derimot...... ::)

Opp, alle jordens bundne trelle!
Opp I, som sulten knuget har!
Nå drønner det av rettens velde,
til siste kamp det gjøres klar.
Alt det gamle vi med jorden jevner:
Opp slaver, nå til frihet frem!
Vi intet var, men alt vi evner,
til rydning for vårt samfunnshjem   

I høyden vi ei frelse venter
hos guder eller fyrsters flokk.
Nei, selv i samling vi den henter:
i fellesskap vi vinner nok.
Alt det stjålne tilbake vi krever,
og for vår ånd et frihets vern!
Vår egen hammer selv vi hever,
og slår, mens vi har varme jern.

Imot oss statens lover bøyes,
av skatter blir vi tynget ned.
Og fri for plikt den rike føyes;
mens ringhets rett ei finner sted.
Lenge nok vi ligget har i støvet:
Vi stiller likhets krav mot rov.
Mot alle retten skal bli øvet,
slik vil vi ha vårt samfunns lov.

De fyrster har oss slemt bedraget,
Fred mellom oss, foruten svik!-
Mot tyranni vi retter slaget,
mot krigen selv vi fører krig!
Kast geværet, la rekkene brytes!
Deres helter vi slett ikke er.
Og mordbud ikke mer skal lydes,
på brødre vi ei skyter mer.

Arbeider, bonde, våre hære
de største er, som stevner frem!
Vår arvedel skal jorden være,
vi sammen bygge vil vårt hjem.
Som av rovdyr vårt blod er blitt suget,
men endelig slår vi dem ned.-
Og mørket, som så tungt oss knuget,
gir plass for solens lys og fred

                    Så samles vi på valen,
                    seiren, vet vi, at vi får!
                   Og Internasjonalen
                   skal få sin folkevår! 


 ;D
Jon R.

Leeds04

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #7 på: Mai 08, 2008, 21:22:13 »
Visst hadde det vært deilig med mere lønn! Jobber selv i helsevesenet og har liten reell mulighet til solide lønnsopprykk, annet enn ved jobbskifte. Det kan oppleves litt problematisk å tilhøre en gruppe arbeidstakere uten reell streikerett ( blir tvungen lønnsnemd så raskt "det er fare for liv og helse") når man hører om lønnfest hos folk som jobber i det private, men sånn er livet. Jeg har jo valgt dette selv. Jeg kan feks selge sjela mi til legemiddelindustrien og tjene det tredobbelte, men det er heldigvis mye annet enn lønn som betyr noe når det gjelder en yrkeskarierre. Så lenge min yrkesgruppe ikke sakker akterut ift gjennomsnittslønnen i samfunnet, vil jeg si meg fornøyd i det kommende lønnsoppgjøret. Og så unner jeg mer til politi, lærere og førskolelærere. Heismontører derimot...... ::)

Takk! Jeg faller under kategorien lærere.
Regner med ca. 7 %. Det vil da øke lønnen min med ca. 26.000kr i året. Når det så skal betales skatt av dette, blir det nesten litt flaut!
Jeg mener at de kvinnedominerte yrkene tjener alt for lite i forhold til den jobben de gjør.

Vi passer på barna til de rike, vi utdanner barna til de rike, vi gjør rike folk friske, og vi passer på rike folk når de blir gamle....

Jeg liker rike og fattige!

 






"Why settle for more, when you can settle for less"

SveinArve

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #8 på: Mai 08, 2008, 23:08:49 »
Apropos lønnsforandlinger:

On Kewell's departure, Benitez added: "We have tried to come to an agreement with the player and his agent, but that has not been possible.

"Kewell will leave the club at the end of his contract."

It is believed that Kewell has rejected a new deal on reduced wages.
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Budda

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #9 på: Mai 09, 2008, 09:41:43 »
Apropos lønnsforandlinger:

On Kewell's departure, Benitez added: "We have tried to come to an agreement with the player and his agent, but that has not been possible.

"Kewell will leave the club at the end of his contract."

It is believed that Kewell has rejected a new deal on reduced wages.

Dette sier vel alt om Kewell! Er jo et under i seg selv at Liverpool ville gi han en kontrakt, så skadeutsatt som han er. Nei, Kewell er og blir en grådig jævel
Endre

Masinga

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #10 på: Mai 09, 2008, 09:46:09 »
Apropos lønnsforandlinger:

On Kewell's departure, Benitez added: "We have tried to come to an agreement with the player and his agent, but that has not been possible.

"Kewell will leave the club at the end of his contract."

It is believed that Kewell has rejected a new deal on reduced wages.
Synes jeg har hørt denne visen før fra Kewell og hans agent. Har Kewell spilt i Leeds, tro?
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #11 på: Mai 09, 2008, 12:45:40 »
Kewell klinger ikke godt i våre Leeds-ører, dessverre og det pga overgangen til Liverpool og ikke hans prestasjoner som Leeds-spiller, som var virkelig bra.

Bentiez sier at Kewell har takket nei til en kontrakt med dårligere lønnsbetingelser enn han har nå. Han bærer skjorte nr 7 på Liverpool, og har ikke slått til, selv om han har vært mye skadet også.

Når han nå sier nei til Liverpool, kan det også være av sportslige hensyn. Han kan vel ikke regne med å være noe annet enn en squad-player i Liverpool, og et klubbskifte kan jo gjøre susen for han. Får han være skadefri, kan han få en ny vår, for han er en eminent fotballspiller.

Personlig ville jeg likt om han hadde fått sving på sakene igjen, jeg er ikke typen til å legge spillere for evig hat. På sitt beste var han er nytelse å se, og han er ikke for gammel enda.

lojosang

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #12 på: Mai 09, 2008, 12:51:50 »
Til dels enig med deg.
Men agenten hans håper jeg pådrar seg et kronisk, smertefullt og væskende sår på glansen.
- Leif Olav

Jon R

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #13 på: Mai 09, 2008, 17:57:41 »
Til dels enig med deg.
Men agenten hans håper jeg pådrar seg et kronisk, smertefullt og væskende sår på glansen.

Slik han driver og har seg med ludderhora Kewell, skal du ikke se bort ifra at nettopp det vil skje, lojo.  ::)
Jon R.

Sten

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #14 på: Mai 09, 2008, 19:43:47 »
Til dels enig med deg.
Men agenten hans håper jeg pådrar seg et kronisk, smertefullt og væskende sår på glansen.

Slik han driver og har seg med ludderhora Kewell, skal du ikke se bort ifra at nettopp det vil skje, lojo.  ::)

Fint å se at modsa drar opp nivået her inne!
Sten

Robert

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #15 på: Mai 09, 2008, 20:52:02 »
Når du blir gammel nok, betyr den årlige lønnsøkningen mindre og mindre. Vil heller ha hjemmekontor, fleksibel arbeidstid og flere fridager!

Det er sant. Friheten til å være hjemme og jobbe og flexitid synes jeg også er veldig greit. Flere fridager har jeg vel ikke, men forholdsvis lett å få fri. :)

Forøvrig er jeg enig i at det er mange yrker som tjener alt for lite.

Kan jo legge til at jeg ikke liker Kewell heller  ;D
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

lojosang

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #16 på: Mai 10, 2008, 01:28:43 »
Til dels enig med deg.
Men agenten hans håper jeg pådrar seg et kronisk, smertefullt og væskende sår på glansen.

Slik han driver og har seg med ludderhora Kewell, skal du ikke se bort ifra at nettopp det vil skje, lojo.  ::)

Fint å se at modsa drar opp nivået her inne!

Ja, tsktsk! Og fra månedens ansatte og greier!  ;D
- Leif Olav

lojosang

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #17 på: Mai 10, 2008, 01:30:34 »
Som midlertidig statsansatt blir det ingen lønnsforhandlinger på meg i år heller, tenker jeg.
Men så fikk jeg en småpen lønnsauke i fjor.
- Leif Olav

Tom S

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #18 på: Mai 10, 2008, 13:27:44 »
Lønn er oppskrytt!
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #19 på: Mai 10, 2008, 14:17:01 »
Lønn er oppskrytt!

Defintivt, selv har jeg godt og vel halvert lønna mi, til fordel for et "friere" liv.  :)

Runar

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #20 på: Mai 10, 2008, 17:38:48 »
Lønn er definetivt oppskrytt...

Opplever at jo mer jeg tjener jo fortere forsvinner det ut av kontoen.
 

Per-Stian

Sv: Lønnsforhandlinger
« Svar #21 på: Mai 10, 2008, 19:26:30 »
Lønn er definetivt oppskrytt...

Opplever at jo mer jeg tjener jo fortere forsvinner det ut av kontoen.

Det siste kan eg definitivt seie meg einig i. Då eg var student og levde på "lusne" 10.000 i månaden var eg minst like lukkeleg og var faktisk på fleire ferieturar og Leeds-turar. No som eg er byrja i arbeid og tener tre gonger så mykje, sit eg att med akkurat like lite peng og reiser attpåtil mykje mindre!  :(