Hva gikk gæærnt i dag?

Started by Kato, May 12, 2008, 23:04:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Vi var døde og begravet, men en redusering etter 95.44 gir oss et lite håp.

Mye må endres til torsdag om vi skal ha den minste mulighet.

1. Forsvarsfireren står konsekvent altfor dypt. Det gir hårreisende avstander mellom leddene og gjør at midtbaneleddet får vanvittige rom å dekke. Forsvarsleddet forflytter seg altfor lite i lengderetning.

2. Midtbanespillerne løper altfor lite, og sammen med punkt 1 gjør det oss voldsomt sårbare blant annet i mellomrommet (Som for eksempel på vårt andre baklengsmål). Nå skal det sies at de ble gjort ennå dårligere enn nødvendig med at avstandene var enorme mellom alle lagdeler.

3. Altfor mange spiller for seg selv og ikke for den hvite skjorta. Prutton dribler for mye, Carole kommer inn og bare dribler, Kandol skyter hver gang han får ballen og står ellers stort sett og ser på, Freedman er ego, Beckford bruker lang tid på å komme seg av banen når tid er det vi har minst av. Vi blør ikke sammen for klubben utpå der. Er nesten fantastisk å skrive det i en stund når vi kjemper om å komme oss ut av fotballens bakgård, men mange spillere virket uinspirerte.

4. Vi har Football leagues svakeste høyreback i Frazer Richardson. Ward i Carlisle hadde gjort leksa si, det meste ble kjørt mot Richardson som er defensivt elendig. Ene og alene skyld i første mål, og godt delaktig i det andre selv om han fikk lite hjelp. Nå skal det sies at stakkaren på andre siden ikke var så mye bedre.

5. Vi spiller for småpent, drar av en mann og spiller på fot. Lite fart i lengderetning.

6. Kandol kan kun brukes i luftrommet. Har ingenting å gjøre som møtende spiss eller i det oppbyggende spillet. Heade ned lange oppspill når vi trenger en avgjørende scoring er eneste nytta i han.

7. McAllister endrer for sent. Allerede etter 10 min i andre omgang burde vi ha gjort et par bytter. Ingenting fungerte første 20 av andre omgang.

Den tjukke dama synger ikke ennå, men mye må gjøres.

Peters

Veldig enig med alt du sier. Synd å si det, men kampen ble for "stor" for Leeds gutta  :o
Hjemme på Elland Road blir presset for stort, alt ble vanskelig etterhvert, selv den enkleste dempning og passning :-[

Papi

Frazer opptrer som ein hodelås kylling både på det første målet og det andre målet.
Første målet er eine og aleine hans FEIL! Det irriterer vettet av meg.
Eg har personlig ikkje spilt høgare enn 3 div, men veit at ein ikkje skal "drible" som back. Kless heller ballen opp på tribunen......

Andre målet står han heilt på mellomdistanse, men på dette målet stiller eg spørsmålstegn til hjelpen han ikkje får. Kvifor er det ingen som følger løpet til høgrekanten? Han kjem jo heilt aleine...

Hadde Leeds scora på skudda til Freedman og Beckford i første omgang hadde nok kampen blitt heilt annerledes..

Her trengs det full skjerpings om vi skal ha noko mulighet.

Meget skuffet, men dåg usannsynlig glad for reduseringa. Den var SYKT viktig.
Krysser alle fingrer for kampen torsdag.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Leedsulf

Quote from: Papi on May 12, 2008, 23:24:32
Eg har personlig ikkje spilt høgare enn 3 div, men veit at ein ikkje skal "drible" som back. Kless heller ballen opp på tribunen......

Hvor mange ganger har vi ikke sett Frazer drive på med dette dritet? Herregud jeg er lei den mannen.
Ser ut som Frazer-syndromet nådde Howson også i starten av andre omgang. Ã... prøve og drible tre mann på 20 meter, pleier skjeldent gå bra.

Jeg er likevel litt optimistisk før kampen på torsdag. Det kan jo bare gå en vei for våre spillere, samtidig som jeg vel tviler på at Westwood spiller sine to beste kamper i karrieren to kamper på rad.

Asbjørn

Quote from: Peters on May 12, 2008, 23:20:25
Veldig enig med alt du sier. Synd å si det, men kampen ble for "stor" for Leeds gutta  :o
Hjemme på Elland Road blir presset for stort, alt ble vanskelig etterhvert, selv den enkleste dempning og passning :-[

Altfor mange ble preget i dag ja, spesielt etter 0-1. Dumt utspill av Gary Mac i forkant, det var ikke mye Carlisle-folket var preget av 40.000 på tribunen. En rekke av Leedsgutta derimot (det positive for de er jo at de "slipper" å spille hjemme i returen).

Og så: Psykologi. Det hadde vært vanvittig nedtur for oss å få 1-2 slengt i fleisen på overtid. Nå derimot virker det positivt å redusere på overtid. Vanvittig stor forskjell, inni huet på de unge Leedsgutta!
Og vi er i angrepsposisjon! Tror det kler laget langt bedre enn "å forsvare en ledelse". Nå ble det nesten bra at Beckford måtte ut mot slutten. Kanskje dobbelt angrepsposisjon for ham,...

...og så er det å satse på at "marginene" ikke går oss imot i to kamper på rad mot Carlisle. Det vil jevne seg ut.

For øvrig er jeg i det store & hele enig med Kato i det han skriver. Trøsten får være at det stort sett har vært mangler i hele år, og at det likevel har vært godt nok til å bringe oss dit vi er...

a
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriki

leeds spiller bæsj. det er gæærnt
I love Manu!

Promotion 2010

Jeg vinkler det litt annerledes, der jeg sto på Oslo Sportsbar...eller hva det heter!

1. Johnson hangler seg igjennom åpningen og spiller så svakt at flere midtbanespillere må tilbake og dekke inn for ham. Han er feilplassert, mister ballen ustanselig og er treg. En like langsom Hughes ville nok med sin erfaring skapt mer balanse i den bakre fireren.
Dette fører til at midtbanen blir liggende for lavt og spissene blir bare kontringsspillere. Dette er en klart taktisk blunder av Macca.

2 og 3. Midtbanen var i merkelig ubalanse den også. Mest overraskende er som du sier alle spillerne som driblet mer enn å spille ball. Det var som om de ikke stolte på hverandre... Helt mot slutten ble Carole byttet inn for Prutton. Han ble merkelig nok også liggende sentralt... Hva var vitsen med det?  At Kandol skyter er vel ok i begynnelsen. Han skremmer nok forsvaret med sin tøffes stil, men mottaket er som det plaier!

4. Carlisle visste at de kunne bruke kantene med hell. Både Frazer og nevnte Johnson er uten fart og plasseringsevne.

5. Den siste halvtimen var bra, mest fordi bortelaget trakk seg bakover. Men det er jo opp til oss hjemme å skape det trykket selv.

6. Akkurat Kandols luftstyrke var jo nettop det som kanskje snudde denne kampen. Lurt å ta av Beckford. Da er han kvikk til returen. Han var imponerende "sharp" de få gangene han slapp til. Han er en typisk kontringsspiller, dette var bare en smakebit føler jeg.

Der vi tapte kampen:
Vi tapte myntkastet og spilte "hemat" første omgang. Det førset målet kom på en feil idømt corner og en litt for stor rumpe. Vi burde helt klart hatt et straffespark i andre omgang, på hands i feltet.

Der vi kan snu dette:
Carlisle er nå favoritter. Det er ikke enkelt foran eget publikum. "Job done"-følelsen kan påvirke dem. Publikums forventede angrep på Huntingdon kan fyre opp resten av laget. Det er ikke forventet at kampen blir en klassiker og den blir slett ikke åpen. Dette kan tale for Leeds. Og til slutt: Leeds bortestatistikk under Macca er: 8k 5-2-1 11-5 17pts. I tillegg skårer vi et veldig sent mål og er klart best den siste halve timen. Carlisles spillere var veldig slitne. Er vi fremdeles best trent?

MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Du har rett i det meste, kato!  :-[

Først og fremst ble denne kampen tapt 'mellom ørene'. De dukket opp nesten 40.000 tilskuere på en kamp på tredje nivå for å støtte laget sitt (noe de gjorde nesten hele kampen igjennom), alikevel var det faktisk Carlisle-gutta som vant kampen om innsatsen. De trykket til i samtlige dueller, vant ballen, satte fart fremover og fylte opp i boksen - tross en ensom spiss i sterke Danny Graham.

Jeg skal ikke si noe dersom vi taper mot et bedre lag, men i dag tapte vi først og fremst for et lag som ville mer, som ville noe, som ville vinne. Leeds-fansen fortjener i det minste innsats!

Det finnes utvilsomt flere gode Leeds-spillere enn det gjør i dagens motstander. Howson, Kilkenny og Prutton er alle gode med ball, men i dag gikk de altfor mye med den, uten at noe skjedde. Det var en blanding av manglende kreativitet og en oppsiktsvekkende elendig bevegelighet på topp. Tenker ikke da først og fremst på spissene, men på de tre midtbanespillerne nevnt over, som alle blir altfor like til tider. Og til tross for at de fire midtbanespillerne alle er av den sentrale typen, er det ikke slik at man er dønn nødt til å stille seg i skyggen av hverandre når vi skal fremover på banen. Hvorfor breier ikke laget ut?

Defensivt er det motsatt. Da blir rommene mellom forsvars- og midtbaneleddet altfor stort, det samme med avstanden mellom spillerne på midtbanen. Burde det ikke vært omvendt? Skal vi ikke pakke defensivt og breie ut offensivt?

I forsvaret spiller vi også med to stykker totalt ute av posisjon. Bradley Johnson er helt klart midtbanespiller og Frazer Richardson gjør det aller meste feil på banen i det hele tatt. Han posisjonerer seg feil nesten i hver eneste duell. Frazers kompetanse ligger helt klart offensivt. Han kom på flere gode løp etter Kandols innhopp, men innleggene hans er dessverre veldig dårlige. Altfor ofte ventet han til backen kom i press også, slik at han måtte snu og slå på løp som forlengst var stoppet opp med sitt elendige venstrebein. Denne mannen bør snart ha spilt sin siste Leeds-kamp!!

Apropo Kandol. Han skal faktisk ha for en ting i dag. Han prøvde. Tresor Kandol bidro faktisk positivt i den grad at Leeds kom mer rundt på kantene og kunne slå på en som faktisk kunne matche Carlisle-stopperne i luftrommet. At han altfor ofte møtte på egen banehalvdel eller utpå kanten var et resultat av den nevnte manglende bevegelsen hos resten av laget. Kandol er derimot ingen god spiller, det er uten tvil, men når man i alle fall prøver, skal man få ros. Trist er det derimot at han ser litt ut som Bambi der han skyter fra tredve meter med 15 mann mellom han og mål og møter på egen banehalvdel da han burde vært tanksenter helt framme. Var derimot god i luftrommet.

I det hele tatt var det et Leeds-lag totalt blottet for offensiv kreativitet. Det meste foregikk med lange pasninger fra Hunty, til Freedman, som kun hadde Beckford å spille på. Dette er igjen et resultat av tre midtbanespillere som alle vil ha ballen i føttene og ikke på løp. Hva med å komme rundt på kanten og slå på Beckford og Freedman (som begge er habile på hodet) supplert med midtbanespillere på løp inn i boksen?

Byttene kom for seint, helt enig! Carole satte mer fart i kampen, men bør kanskje få starte neste kamp på venstresiden? Med det mener jeg at Richardson helt sikkert får spille og at han faktisk er flink til å komme frem. Andy Hughes - Mr Innsats - var sårt savnet nesten hele kampen igjennom. At han først kommer inn på overtid er for meg helt merkelig. Leeds kunne virkelig trengt en som stod frem i dag, da de fleste kun bidro med å stå stille og se på.

Det var ikke vanskelig å se at Leeds-laget vaklet under press, kontra å bruke publikum til sin fordel. Kilkenny og Howson er som sagt gode med ball, men makan til elendige førsteberøringer i store deler av kampen har jeg ikke sett maken til!

Det er rett og slett bare å takke og bukke for at Ward valgte å legge Carlisle-presset på egen tredve meter etter en time. Om det skyldes bein tomme for krefter eller rett og slett en taktisk endring, er egentlig uvesentlig. Carlisle spilte i store deler av den første timen rundt med Leeds, som det dårligste bortelaget blant de åtte beste og at de stoppet med det høyre presset og de stormende kontringene var merkelig. Jeg tipper det var kreftene som var i ferd med å ta slutt, noe vi skal være veldig glad for, ellers kunne tapet blitt større!

Ankergren - 4 - Redder oss ved et par anledninger fra flere mål. Usikker i feltet.
Richardson - 2 - Horribel defensivt, bidrar mer offensivt i annen.
Huntington - 3 - Dårlige langpasninger, langt unna mann.
Michalik - 3 - Langt unna mann på mål nummer to.
Johnson - 3 - Feilplassert, dårlige pasninger, får for innsats i perioder.
Prutton - 4 - Svake pasninger, prøvde å sette fart noen ganger. Prøvde et par innlegg.
Kilkenny - 3 - For det meste stillestående.
Howson - 3 - Dårlig førstetouch, holder på å forære Carlisle et mål.
Douglas - 3 - Jobber mer enn kollegene, får lite til.
Freedman - 5 - Prøver og møter langpasninger, mangler sistepasningen. Viktig goal! Leeds' BB
Beckford - 4 - Alltid en trussel, nære to mål. Rart at han taes av, men for å spares?

Carole - 4 - Satt mer fart i Leeds. Burde derimot få spille bredere.
Kandol - 4 - Gir han faktisk 4 kun for innsats, men han er ingen god spiller.
Hughes - Fikk ikke nok tid, men burde starte neste kamp. Back?

Først og fremst fortjener flere av spillerne å byttes ut mot kjegler, men hva med å sette Hughes ned på høyrebacken, Carole inn på en bredere høyrekant? Eventuelt motsatt, med Hughes inn på venstreback og Carole inn på venstrekanten.
Marching on together!

Runar

Gidd ikke hive meg på en diskusjon no....jeg vil legge meg å våkne til en bedre tilværelsen.... Frazer er ikke problemet i backrekken, det er hans jobb å og oppgave å skape breddee i angrep dermed kommer han ofte i ugunstige situasjoner defensivt... Hunty holder på å koste oss baklengs med en horribel klarering med hode og Carlisle skyter i stangen like etter... Johnson var høgg som v.back! ikke noe personlig mot han ettersom det var 2. gang i livet han spilte i denne posisjonen!

Problemet er at vi er passiv og feige/treige i hele første omgang, når Carlisle først har fått en og to null så tar vi over, men d er jo en mager trøst for vi skulle jo vært først på alle baller fra først minutte til 95...

Rui uten tvil vært den beste midtstopperen vår gjennom sesongen, greit at ingen kanskje har spilt seg ut av første 11'n - men man har ikke John Terry på benken selv om Carvalho og Alex holder nullen i 3 kampen

Promotion 2010

STAT ATTACK 
11 Shots On Target 5
10 Shots Off Target 5
7 Fouls (Conceded) 9
8 Corners 3
1 Yellow Cards 2
0 Red Cards 0
REFEREE: Tony Bates 

21-10 i avslutninger, gjør kanskje keeperen til MoM.

Vi har vel spilt på dette nivået gjennom hele sesongen, bare det at denne gangen var det viktig og TV-sendt!   :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Greie oppsummeringer fra dere har orket å skrive mye (kato, promo og Kaizer Carlos).
Nettopp kommet hjem fra pub, og jeg er ferdig med denne kampem. Er veldig på Asbjørns nivå.
Freedman redusering ga oss håp, og den andre kampen er et nytt lerret.

Tror ikke det er så mye å lære av dagens kamp, som vi ikke allerede skulle ha lært fra andre kamper denne sesongen.

Laget var preget av alvoret, det er sikkert og visst.
Carlisle kunne med litt mer dyktighet ha gjort som Oldham gjorde, nemlig scoret minst 3 mål i første omgang, men pga unøyaktighet i innlegget ble det med det ene, for det var nok blåkledde som ventet mer eller mindre udekket inne i feltet.

2.omgang -tja, har jo ikke sett så mange kampene, så det kan være at vi ikke er mer oppfinnsomme.

Carlisle ble slitne, og keeperen deres fikk en god start, og gjør en solid kamp.

Ift returoppgjøret er det helt åpent ( ja, ikke helt da, siden vi er et mål bak )
I mitt hue er det 50/50 sjanse for at vi går videre. At oppgjøret foregår i Carlisle er i hvertfall ingen ulempe, kan det synes som.

Dr.Kronski

Vel. Hva kan man si. Vi spillermed to gode stoppere, med en dårlig back og en fyr som ikke er venstreback... Midtbanen. Vi er fire sentrale midtbanespillere...evt kan prutton spille høyreving, ikke venstre!!! Carole kommer inn altfor sent, og når han kommer inn bør han spille på en kant. KANT, Macca!!

Beckford og freedman er vel det vi kan bidra med på topp, så det er greit nok det!

Uansett. Burde vi ikke startet med Frazier - hunting - michalik - hughes bak?
Burde vi ikke brukt en ving? ihvertfall burde vi byttet på midtbanen tidligere i annen omgang?

God natt. Sees på oslo sportsbar på torsdag!

Stifler

Vi var veldig uheldige også i denne kampen.

På 0-1 målet skulle det ikke vært corner, og når ballen gikk mot mål traff den en spiller på vei inn.

I mosatt ende storspilte keeperen til Carlisle.

Vi kunne fort fått 1-2 scoringer fra Becks og Freedman om ikke keeperen var så god(heldig)

Stor tro at vi skal klare dette!

1 mål er alt som trengs!

God natt!:)
-Nr 2 er den første taperen-

sportcarl1

räcker det med ett mål? 0-1 så går väl carlisle vidare?

Stifler

Borte mål regelen telles ikke.

så 1 mål er alt som skal til for å få oss inn i ekstra omganger hvertfall.
-Nr 2 er den første taperen-

B-m

Var mye som gikk galt idag.
Men det skal være sagt at det ikke er lett å starte med hjemmekamp i PO.

Howson var elendig, vi skulle hatt en skikkelig kriger sammen med Dougie sentralt og heller hatt litt kreativitet på kanten. Det kan være farlig med "kreativitet" sentralt om man ikke vet hva man gjør. Så en rekke eksempler på det. Forsvaret og midten var langt fra hverandre og vi ble presset ned på 5 meter, slik Kato sier. Vi vant absolutt ingen andreballer.

Men for meg er 1-2 eller 2-2 en ting av samme sak.
Det blir press på Carlisle nå, og det har vist seg at de ikke liker press. Idag hadde de ikke press.

Hvordan skal Carlisle gå ut? Holde seg litt tilbake? Kontre? angripe? Litt av hvert? Alle vet det er vanskelig å omstille seg om man legger opp til bestemt taktikk. Om Carlisle velger å legge seg bakpå for så at vi scorer vil de få panikk.

Dette blir meget vrient for Carlisle.

Vi i motsetning, trenger bare å ha en ting i hodet, å vinne;)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

JanPSyse

Utrolig deilig å få beskjed i dag tidlig om at bortemål ikke teller. Det gjør dette mye enklere.

Etter kampen igår gikk jeg nedtrykt, samt med et visst håp i hjertet etter reduseringen av Dougie, mot bussen, og satte på ipoden min. Den første sangen ipoden valgte å spille for meg var Iron Maidens "Out of the shadows (and into the sun)" - Bare syntes det var en fantastisk fin parallell med hvordan kampen hadde utvikla seg...

"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

willum

Beklager, jeg klarer ikke å la være:

Det hadde vært fint om bortemål ikke telte, men de gjør nok det. De teller faktisk like mye som "hjemmemål".

Men i motsetning til i europacupene vil ikke laget med flest scorede bortemål automatisk gå videre ved likt sammenlagt resultat etter to kamper.

GeirO

Oppgaven er såre enkel: Vi må vinne over Carlisle etter 90 minutter. Da er vi enten i ekstraomganger eller på Wembley. Litt avhengig av seiersmarginen. Det er vel ingen heksekunst å slå Carlisle i fotball....................bare LAGET hever seg 50 % i forhold til i går.
MOT

abbe

Quote from: GeirO on May 13, 2008, 08:50:17
Oppgaven er såre enkel: Vi må vinne over Carlisle etter 90 minutter. Da er vi enten i ekstraomganger eller på Wembley. Litt avhengig av seiersmarginen. Det er vel ingen heksekunst å slå Carlisle i fotball....................bare LAGET hever seg 50 % i forhold til i går.

Og sett gjerne inn en av de som sitter i rullestol bak målene på høyreback. >:(

Erik M

Jeg syns man har en tendens til å overanalysere kampen.  Det som gikk galt var at Carlisle scoret først - på et uheldig selvmål, nærmest - i en kamp der nervene lå tjukt utenpå.

På tross av dette kom Leeds til en rekke kjempsjanser - jeg registrerte minst fire world class redninger fra Carlisle-keeperen.  Hadde vi scoret først så hadde Leeds cruiset inn seieren og vi hadde ikke sett avstanden mellom bakre firer og midbaneleddet. Kanskje hadde Leeds da tatt lett på returkampen....?

Jeg tror vi får se et Leeds på hugget på torsdag med senkede skuldre og hjertet utenpå drakta.  Denne play-offen er ikke avgjort.

Tror forresten vi har fått den beste motstanderen i play-off.

Svend Anders

Det er mange måter å se gårsdagens kamp på, men jeg tror ikke det er så mye (avansert) som skal til for å snu det på torsdag.

Ikke minst er presset nå på Carlisle, foran eget publikum, og Leeds har egentlig alt å vinne. Jeg lurer spesielt på hvor shaky Carlisle - både spillere og fans - blir dersom vi får første mål på torsdag.

Carlisle gjorde en god kamp - fikk de to målene de drømte om og forsvarte seg godt. Det var ingen enkel jobb for Leeds å angripe mot et såpass kompakt og "folksomt" motstanderforsvar. Vi gjør det derimot ekstra ille for oss selv med alt for "fint" spill og ikke minst sololøp som virket noe uinspirerte.

Westwood må ha gjort sin livs kamp, og jeg håper han ikke er like god på torsdag.

Jeg tror også det blir viktig å ikke tenke at man skal vinne 1-0, for slike kamper kan fort bli målrike. At bortemålsregelen ikke teller tror jeg også kan vise seg å bli til Leeds disfavør, for jeg ser ikke bort i fra minst like mange mål og ettmålsseier til oss.

Dougies mål er uansett utrolig viktig. Det er en mil forskjell fra å måtte vinne med to mål, ikke minst dersom kampen holder seg uavgjort en god stund (psykologisk slitsomt å tenke at man må ha TO mål mot denne muren).

Jeg har trua, folkens!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Lars E

Jeg har også troen!

0-2 hadde vært game over.
1-2 gir håp.

Som andre har nevnt tidligere:
Nå er det Carlisle som har presset på seg. Etter et slikt resultat borte har de alt å tape på eget gress. Leeds kan senke skuldrene og angripe - vi er i angrepsposisjon. Det tror jeg passer laget vårt bedre enn å reise til Carlisle og forsvare f.eks. et 0-0 resultat fra Elland Road.

Kjenner det på meg.. Dette går veien.
Forever Leeds

Sydhagen

carlisle var det beste laget kampen igjennom etter min mening. de førte kampen frem til 2-0 og deretter la de seg bak i forsvar og hadde noenlunde kontroll kampen ut.
synes dette var urovekkende svakt av leeds. jeg satt bare og irriterte meg over det svake spillet gutta viste i denne utrolig viktige kampen!
i starten av 2.omgang ble vi omtrent tatt på senga! virket faktisk som om gutta trodde dette skulle gå av seg selv...meget skuffa over resultatet igår, men aller mest skuffet over innsatsen til de hvitkledde!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Quote from: Sydhagen on May 13, 2008, 11:14:32
carlisle var det beste laget kampen igjennom etter min mening. de førte kampen frem til 2-0 og deretter la de seg bak i forsvar og hadde noenlunde kontroll kampen ut.
synes dette var urovekkende svakt av leeds. jeg satt bare og irriterte meg over det svake spillet gutta viste i denne utrolig viktige kampen!

Så selv om Leeds hadde et enveiskjør og total dominans på ballinnehavet de siste 35 minuttene var Carlisle det beste laget?

Det er jo godt mulig du har rett. Jeg har dog en snikende følelse av at dersom det var Leeds som lå så langt bakpå og defensivt på slutten, ville misnøyen her blant fansen vært minst like stor og bekymret ("orker vi ikke mer enn en time?", "tør vi ikke angripe?", etc etc).

Ikke overdramatisere folkens. På torsdag starter vi ett mål under og har 90 minutter på score ett mål (mer enn motstanderen) for å få ekstraomganger. To mål (mer) gir finaleplass!

SA,
alltid optimist!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

KeyserSoze

Synes vi mistet veldig mange andreballer, og altfor ofte virket det som Carlisle hadde både en og to spillere mer enn oss på banen. Dette skyldes nok at midtbanen slet veldig med posisjoneringen, noe som igjen kan tillegges usikkerhet i forsvaret.

Jeg føler meg ikke komfortabel med to backer som har så klare defensive svakeheter, så jeg synes vi skal sette inn Hughes (i mangel av bedre alternativer) på venstrebacken. Jeg regner det som sikkert at Frazer kommer til å spille på høyrebacken, og vi har vel heller ikke noe fullgodt alternativ der. Vi vil da ha en forsvarsfirer som er litt skjev, da høyrebacken oftere vil komme fremover. Dette kan kompenseres med en motsvarende skjev midtbane, med Prutton på høyre. Venstreflanken (Johnson eller Carole) vil kunne være noe mer offensiv.

Så mitt lag til torsdag:

Ankergren
Frazer - Lubo - Hunty - Hughes
Prutton - Douglas - Howson - Johnson
Beckford - Freedman

Subs: Lucas, Rui, Kilkenny, Carole, Kandol

Dersom Johnson ikke klarer å holde bredden på venstre så burde Carole komme inn tidlig. Og dersom Howson ikke viser en klar forbedring fra kampene i går bør han ut for Kilkenny.

Blir ulidelig spennende på torsdag, og det er bare å takke høyrer makter (ved Freedman) for den utrolig viktige reduseringen i går.

d701753

Har skummet igjennom alle disse innleggene og man kan si seg enig i mye, både om spillere og taktiske valg. Men en tankevekker(utfra det jeg så på en hakkede linje) er at vi konsekvent ikke vant 2. baller, ikke traff med pasningene og hadde lite plan i det offensive.

Med andre ord; vi mangla "TRØKK"!

Høyere og sinnsykt aggressivt press i neste kamp, vil bidra til følgende:
1. Våre spillere på tærne og på hugget
2. Motstanderne blir usikre, vi får selvtillit (pasningene sitter bedre)
3. Overganger; som gjør at vi ikke trenger en "stor" plan i det offensive spillet(noe vi mangler)
4. Lengre avstand til "vårt" mål, og kortere avstand til "dems" mål

og dermed... 2-0 seier og finaleplass!!!!

Tror ikke vi får byttet ut noen spillere eller trent på noe mer før neste kamp, så da er det god gammeldags "TRØKK" som gjelder!

Marching on...
Tony

berlin

Quote from: d701753 on May 13, 2008, 12:38:02
Har skummet igjennom alle disse innleggene og man kan si seg enig i mye, både om spillere og taktiske valg. Men en tankevekker(utfra det jeg så på en hakkede linje) er at vi konsekvent ikke vant 2. baller, ikke traff med pasningene og hadde lite plan i det offensive.

Med andre ord; vi mangla "TRØKK"!

Høyere og sinnsykt aggressivt press i neste kamp, vil bidra til følgende:
1. Våre spillere på tærne og på hugget
2. Motstanderne blir usikre, vi får selvtillit (pasningene sitter bedre)
3. Overganger; som gjør at vi ikke trenger en "stor" plan i det offensive spillet(noe vi mangler)
4. Lengre avstand til "vårt" mål, og kortere avstand til "dems" mål

og dermed... 2-0 seier og finaleplass!!!!

Tror ikke vi får byttet ut noen spillere eller trent på noe mer før neste kamp, så da er det god gammeldags "TRØKK" som gjelder!

Marching on...

Ikke utenkelig at det du skriver vi skje heller, la oss håpe det. Her gjelder det å tilrive seg initativ fortest mulig i kampen.

auren

Mange gode innlegg her. Jeg var også en skuffet mann i 95 min og 39 sekunder i går. Målet til Dougie var en herlig befrielse, og gjør at sjansene for opprykk fortsatt er til stede. Med 0-2 ville det sett meget svart ut.

Jeg ble SVÆRT overrasket over at Macca valgte å gamble med Johnson som venstreback. Jeg tviler sterkt på om han har særlig erfaring fra den posisjonen fra tiden i Northampton, og da er det hodeløst å stille med Johnson i en uvant venstreback posisjon. Han klarte seg i grunnen noenlunde, men det er jo offansivt vi helst vil se ham. I neste kamp MÃ... Hughes spille venstreback!

Midtbanen var ikke gode nok defansivt, og til tider var det for mange støttepasninger og lite driv fremover. Jeg reagerte særlig på Prutton. Han skulle egentlig spille venstre breddeholder, men gikk til stadighet inn mot midten og ut på høyre side. Fikk han en fri rolle av Mac? I neste kamp MÃ... Johnson spille venstre breddeholder!

Howson skuffet også. Var ganske usynlig i kampen, og ble for første gang skikkelig synlig da han unødig driblet på 16-meteren. Han bør kanskje starte på benken i neste oppgjør.

En av Leeds´ beste i går var Kilkenny. Godt overblikk og en solid pasningsfot. I tillegg var han veldig involvert da han ikke hadde ballen ved å peke og vise vei hvor medspillerne skulle passe og befinne seg (dog jeg ikke er helt sikker på om jeg likte akkurat det).

Min startellever i returen:

Ankers
Kenton - Michalik - Huntington - Hughes
Prutton - Kilkenny - Douglas - Johnson
Beckford - Freedman

Subs: Lucas, Marques, Howson, Carole og Kandol.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sterkt uenig med de som mener Kilkenny gjorde en "god" kamp i går. Etter det jeg kunne se stod han stort sett i ro og pekte, motok ballen stillestående, passet den videre like stillestående til en annen spiller som sto like stille. Nå skal det sies at det ikke var en kjeft som bevegde på seg uten ballen i beina, så i det siste hadde han ikke mye valg.

Vi trenger en midtbanespiller som kan gå på intelligente løp. Og andre spillere som bruker løpene. I går ble de fleste tilløp til initiativ (og dem var det alt for få av) ignorert til fordel av en av midtstopperne eller en av de seks andre spillerne som befant seg på de midterste tjue metrene av banen.
- Leif Olav