Skrevet av Emne: Har vi endelig nådd bunnen?  (Lest 1844 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Har vi endelig nådd bunnen?
« på: Mai 26, 2008, 12:22:32 »
..jepp, det tror jeg.

I allefall så håper jeg på at mitt kjære Leeds United ikke kan falle særlig mye lengre ned. Etter år med økonomisk ruin, spillersalg, to nedrykk, to tapte playoffinaler og hyppig utskifting av spillere og managere så våger jeg meg til å tro at gårsdagens tap var siste rest av denne elendigheten som har herjet oss i 6-7 år nå. Grunner til at jeg ser lyst på det dagen derpå er;

- økonomi - så vidt vi vet så har klubben nå endelig fått ryddet opp det verste fra Risdale perioden. Virker nå som vi har en fornuftig økonomistyring både med hensyn til spillerkjøp og lønninger. Ser en del antyder at vi rykket ned etter forrige playoff-tap, og en ny nedtur kan vente oss nå. Det tror ikke jeg da grunnen til at det gikk galt da var at vi hadde mye dårlige økonomi enn de fleste var klar over, og vi måtte selge de beste og erstatte de med svakere spillere.

- 0 poeng - som følge av økonmien vår kan vi faktisk starte neste sesong med 0 poeng!

- god styring - med Gary McAllister som manager har vi en skikkelig gentleman som sjef. Han er en hyggelig kar utad og er respektert i de fleste fotballkretser. Er forsatt for tidlig å si om han er det geniet vi håper på, men sålangt ser det bra ut. I tillegg til Gary Mac virker det også som det verste hatet mot Ken Bates har stilnet, og flere av fansen aksepterer han som vår eier nå. Disse to gjør at Leeds United kan stå mye mer samlet enn det vi gjorde når bølla Wise styrte sammen med den "kontroversielle" Bates(?)

- spillestil - i sammenheng med forrige punkt. Gary Mac legger opp til en spillende fotball som vi har etterlyst i flere år. Det er lov å håpe på at han vil skape noe alla det som vi hadde da han selv spilte på midtbanen for Leeds. Jeg tror vi kan nå mye lenger med denne stilen enn med "kick and run"...

- media - nå når Wise er reist med sine dustete mediautspill der han stort sett hang ut dommer eller motspillere/managere kan vi få mer positive oppslag i media nå. Vi slipper også det stadig maset om de 15 poengen, som stjal det meste av oppmerksomheten vår i fjor.

- sterk spillerstall - stallen vår ser sterk ut, og de fleste spillerne er enten unge eller i midten av 20 åra (her er ingen Butler eller Gregan). Altså skulle de fleste ha potensial til ytterlig utvikling, og om vi skulle rykke opp er det mange her som kan være med å bidra på høyere nivå. Når vi skal handle til sommeren kan vi konsentrere oss om å hente spillere som forsterker første 11-elleveren, og ikke bare hente spillere så vi skal ha nok spillere i troppen.

- ikke lenger så store - litt usikker på denne, men når vi nå går på vårt 5 år i lavere divisjoner er det grunn til å tro at de andre lagene ikke ser så stort på det å spille mot Leeds. Dersom småklubbene ikke går til kampene mot oss som at det var cupfinalen er det helt klart en fordel for oss.

- fansen - selvfølgelig. Klubben har forsatt god støtte fra fansen, og de som ikke har gitt opp ennå kommer ikke til å gjøre det senere heller. Vi står last og brast med vår kjære klubb!

Kjære Leeds fans... vi må bruke sommeren på gjøre oss mentalt klare til ett nytt år i L1.

The only way is up  ;D
marching on together,
derudaf forever...

lidsjunaited

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #1 på: Mai 26, 2008, 12:33:48 »
Nydelig innlegg samandhi!  ;)

flynn

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #2 på: Mai 26, 2008, 12:35:08 »
Ahhh, den gjorde godt! Takk skal du ha samadhi  :)

flynn

nord

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #3 på: Mai 26, 2008, 12:35:19 »
Takk for et fantastiskt godt indlægg!.
Jeg tror det vigtigt at man lægger en 5 års plan!. Hvor vil vi være om 5 år - samtidig må erkende at vi spiller i "League 1" og ikke i PL. Lad tage udgangspunkt i realiteterne og satse på at rykke direkte op næste år - men ellers prøve at have en underholdende spillestil og give fansene gode oplevelser i næste år, så skal det andet nok komme af sig selv. Det skal være en ære at spille for Leeds United, ligemeget hvilken division vi spiller i!

  
 

AS2

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #4 på: Mai 26, 2008, 12:42:58 »
Ã…hh...Takk for et herlig innlegg! :) Merket at jeg plutselig ble litt mer positivt stemt! Neste år tar vi en av de direkte opprykksplassene! Det er jeg helt sikker på!
 

pedro

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #5 på: Mai 26, 2008, 12:49:29 »
Glimrende innlegg, det er slike velvalgte ord som hjelper dagen derpå. Slike ord en leter etter inni kropp og sjel i tunge stunder:) Jeg er hjertens enig i alt du skriver.
Leedsomaniac

rober

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #6 på: Mai 26, 2008, 13:53:38 »
Glimrende innlegg. :)

Var langt nede etter gårsdagens tap (som var en flau affære), men etter å ha lest innlegget, følte jeg meg faktisk litt bedre. Siden vi starter med blanke ark (ingen minuspoeng) er det bare å se framover mot 2008/09 sesongen og håpe på direkte opprykk. Som mangeårig Leeds-supporter er jeg velsignet med en stor dose tålmodighet, og bak skyene er himmelen alltid blå, så dette klarer vi...

rd1

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #7 på: Mai 26, 2008, 14:08:33 »
Alt her i innlegget stemmer selvsagt.. men 1 år til i leauge one, føles så utrolig bortkastet!! Grunnlaget er så godt i Leeds, at vi kunne vært klare for P.L neste vår! Nå blir det ikke før om 2 år..

"Who needs Cantona??"

nord

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #8 på: Mai 26, 2008, 15:12:20 »
OK P.L. er målet! men vi vil helst ikke ned igen ligesom Derby og andre elevatorhold!!. Så lad heller bygge op - "step by step!". Husk på at "League One" er bedre end sidste års forestående konkurs og trussel om fuldstændig udslettelse af navnet "Leeds United" - vi var ligeved "ikke at eksistere" overhoved - og nu bygger vi altså op sammen med 36000 fans i L1. 

 

Dennis

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #9 på: Mai 26, 2008, 15:18:23 »
Jeg støtter innlegget ditt, samadhi! Flott skrevet!

Jeg håper også vi senker skuldrene litt neste år og ikke skaper et umenneskelig press på oss selv. Gutta har to ganger i år bevist til det fulle at laget er bedre i en utfordrerposisjon, slik vi var i fjor sommer og slik vi var borte mot Carlisle. Under stort press, slik som i playoffkampen på Elland Road og nå i går, har vi vaklet.

Kanskje burde Mons Ivar Mjelde hentes inn som rådgiver, slik at han kan stå på Thorp Arch og hviske: "Stein for stein, gutta, stein for stein."

Spilte Marching on together på iPoden på vei til jobben i dag og gårsdagens skuffelse ble som blåst vekk. Det vil si, jeg er fortsatt skuffet, men jeg merket umiddelbart at neste sesongs giv og spenning før overgangsmarkedet allerede er i sterk anmarsj! Det blir tre pinefulle ventemåneder, med en velfortjent pause for de som faktisk sparker, men oss supportere tar aldri pause! Det er merkelig hvor mye tid, energi og blod, svette og tårer jeg bruker på en tredjedivisjonsklubb, men jeg blir mer og mer engasjert for hvert eneste år som går. Jeg er så stolt av denne klubben og så kry av dere medfans!

Vi sees til høsten (og hele sommeren) med en ny sesong og ny poeng å vinne!  8)
« Siste redigering: Mai 26, 2008, 16:17:52 av Mr Kaizer »
Marching on together!

peacock

Sv: Har vi endelig nådd bunnen?
« Svar #10 på: Mai 26, 2008, 16:29:01 »
"- spillestil - i sammenheng med forrige punkt. Gary Mac legger opp til en spillende fotball som vi har etterlyst i flere år. Det er lov å håpe på at han vil skape noe alla det som vi hadde da han selv spilte på midtbanen for Leeds. Jeg tror vi kan nå mye lenger med denne stilen enn med "kick and run"..."

Kanskje har vi nådd bunnen, vi får jo håpe.
Du tar dog feil angående spillestil. Vi er Leeds United, ikke Real Madrid. Vi så jo på søndag hvor mye det hjalp å ha ballen, spille på kryss og tvers og bakover mot et heltent lag fra nivå 3. Kuler, krutt og innsats tar deg svært langt i denne divisjonen. Jada, det hjelper også å ha en goalgetter og spillere med gode ferdigheter. Men, possession? Leeds? Aldri :)