Main Menu

The Boss

Started by Tom S, June 21, 2008, 15:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Tom S

Springsteen fest på Smuget
Springsteen.net og SonyBMG presenterer årets Springsteen happening i forbindelse med de to Oslo konsertene den 7. og 8. juli.

Allerede søndag 6. juli, fra klokken 18.00 til 03.00, blir det Kick-Off party på smuget.
Den 7. og 8. juli, vil det bli arrangert Springsteen vorspiel og afterparty. Dette vil foregå fra klokken to på formiddagen og vare til klokken tre på natten
COME ON LEEDS !!

Lids

Vi kommer på Smuget, både før og etter, mandag.
Thomas

Tom S

Antwerpen Belgia 23/6-2008:

"Igjen var det en forrykende konsert. Den åpnet med "So Young And In Love" før konserten fortsatte med "Radio Nowhere". Som første låt i ekstranumrene kom det en ny turne premiere. Denne gangen var det "I'm a rocker" fra albumet "The River".
Noen av låtene fra gårsdagens konsert: "Trapped", "Sandy", "Thundercrack", "Fire", "Point Blank" og "Thunder Road".
Så det er liten tvil om at vi får en uforglemmelig sommer i år når Bruce og bandet kommer til Skandinavia."
-Badlandso (http://badlandso.page.tl/)

Kun 12 dager igjen!
COME ON LEEDS !!

Tom S

San Siro Stadium, Milano - Italia (25/6-08)

Wow, mine forutanelser slo til for fullt. For en fantastisk konsert de fikk oppleve i Milano i går kveld. Konserten varte i nesten nøyaktig tre timer (2:59) og inneholdt hele 29 fantastiske låter. Det var også plass til en fantastisk turnepremiere som avsluttet konserten i går kveld.
Hvis man sammenligner med konserten i Antverpen, for to dager siden, så ble det spilt hele 15 låter som ikke var med på konserten i Belgia. Og slik har det vært på hele Europa turneen. Man vet ikke hvilke sanger som blir spilt på neste konsert. For dere som har billetter til begge konsertene i Oslo og kanskje også til flere konserter i sommer, vil hver konsertopplevelse bli en helt unik opplevelse.

Den første timen av konserten på San Siro i går, førte oss mentalt tretti år tilbake med tanke på intensitet og hvilke sanger som ble spilt. I begynnelsen av konserten skulle man nesten tro at vi var vitne til en konsert på "Darkness On The Edge Of Town" turneen med en blanding av "The River" turneen.
Showet startet med "Summertime Blues" før den fortsatte med "Out In The Street". "Radio Nowhere" brøt inn i rekken av gamle slagere som låt nummer tre. Videre fulgte klassikere fra Springsteens tidligere plater fra 70 og 80 tallet. "Hungry Heart" var igjen på setlisten sammen med "None But The Brave".
Ekstranumrene inneholdt hele 8 låter, inklusiv "Detroit Medley" som inneholdt låtene: "Devil with a Blue Dress", "Good Golly Miss Molly", "C. C. Rider" og "Jenny Take a Ride". Regner man disse som enkelt sanger, så var vi oppe i 32 låter!!!

Etter at "American Land" var ferdig og det italienske publikummet var strålende fornøyd med enda en legendarisk konsert, blåste Bruce Springsteen & The E Street Band i gang med kveldens premiere låt. "Twist & Shout" ble dratt i gang og alle som en, på San Siro stadion, hoppet og danset som de hadde gjort hele kvelden. For en fantastisk avslutning på en fantastisk kveld i Milano.
Som jeg nevnte i går, er det ikke mange som klarer å lage en så god stemning på en Springsteen konsert som italienere. Fra første låt er alle tilskuerne på bena og danser og er fullstendig oppslukt av det som skjer på scenen. Det har ikke noe å si om man sitter på bakerste benk og må se på storskjermene for å få med deg det som skjer. Stemningen er nesten like intens blant publikummet bak som blant publikummet i pit'en.
Det verserer også rykter om at denne konserten kanskje ble filmet med tanke på å lage en konsert DVD - la oss alle håpe det... Men uansett vil det ikke ta lang tid før vi har de første uoffisielle DVDene, med flere kameravinkler, fra denne konserten.
-Badlandso

11 days to go!
COME ON LEEDS !!

kjelvi

PLAYLISTA FRA SAN SIRO.

En god del klassiske coverlåter, en obskuritet (Non But The Brave), 7 (!) låter fra Darkness. Ikke så mye som minner om ‘Magic Tour’ lenger.

1. Summertime Blues
2. Out in the Streets
3. Radio Nowhere
4. Prove it all Night
5. Promised Land
6. Spirit in The Night
7. None But The Brave
8. Candy’s Room
9. Darkness on the Edge of Town
10. Hungry Heart
11. Darlington Country
12. Because the Night
13. She’s the One
14. Livin’ in the Future
15. Mary’s Place
16. I’m on Fire
17. Racing in the Streets
18. The Risng
19. Last to Die
20. Long Walk Home
21. Badlands

Encores:
22. Girls in Their Summer Clothes
23. Detroit Medley
24. Born To Run
25. Rosalita
26. Bobby Jean
27. Dancing in the Dark ( Bruce is kissing Clarence )
28. American Land
29. TWIST AND SHOUT

Klar for Parken på søndag!!

Tom S

Milano on fire...
Her er en reportasje fra italiensk fjensyn fra konserten på San Siro stadion i Milano. Dette vil garantert få opp konsert-stemningen til dere som skal på en eller flere Springsteen konserter i sommer...
-Badlandso

San Siro (25/6-08)
http://www.youtube.com/watch?v=RAJfGx19NRY

Kun 9 dager igjen.... gleder meg!
COME ON LEEDS !!

kjelvi

Gårsdagens liste fra Paris:

Setlist:
Adam Raised a Cain
Radio Nowhere
No Surrender
The Promised Land
Spirit in the Night
Rendezvous
Candy's Room
Atlantic City
Janey, Don't You Lose Heart
Darlington County
Because the Night
She's the One
Livin' in the Future
Mary's Place
Fire
For You (solo piano)
The River
The Rising
Last to Die
Long Walk Home
Badlands
Out in the Street
* * *
Girls in Their Summer Clothes
Tenth Avenue Freeze-out
Born to Run (w/ Elliott Murphy)
Bobby Jean
Dancing in the Dark
American Land (w/ Elliott Murphy)

lojosang

Hvorfor forventer jeg egentlig en McAllister-tråd hver gang jeg går inn på denne?  :)
- Leif Olav

Tom S

30. juni 2008.
Parken, København - Danmark

Enda en konsert med 29 låter og den første som offisielt er over tre timer lang.
Det ble ingen nye turnepremierer i Danmark denne gangen, som det ble i Forum før jul. Men likevel var det en setliste som overgår det meste man kunne drømme om før Magic turneen startet opp i fjor høst. Igjen fikk vi en god mix av nye og mange gode gamle klassikere. Denne gangen var det "Two Hearts" som åpnet konserten i Parken. Ellers ble "For You" igjen fremført solo på piano av Bruce Springsteen. I følge forskjellige tidskrifter så var dette en konsert for historiebøkene. Var det noe som skulle trekke ned på helhetsinntrykket, så var det lyden i Parken. Denne kunne være ganske så "grumsete" for de som stod litt lenger bak.
- Badlandso

"Ja, han virker stadig fuldstændig lige så tændt og dedikeret, som da jeg første gang så ham og E Street-slænget tilbage ved deres første danmarksbesøg i 1981. Ingen tvivl om, at det der blev præsteret oppe på scenen var til topkarakter. Og hvor ville jeg gerne give den..."
-Ekstra Bladet

7 days to go!
COME ON LEEDS !!

kjelvi

Quote from: Tom S on June 30, 2008, 19:02:06
30. juni 2008.
Parken, København - Danmark

Lyden var ikke så ille. Ble justert etter tre-fire låter, for så bli så bra den kan bli i en betngkloss som Parken er.

Det spillede han:

1. Two Hearts
2. Radio Nowhere
3. Out In the Street
4. The Promised Land
5. Spirit In the Night
6. Blinded By the Light
7. Something in the Night
8. Trapped
9. Gypsy Biker
10. Working on the Highway
11. Hungry Heart
12. Because the Night
13. She’s the One
14. Living in the Future
15. Mary’s Place
16. I’m On Fire
17. Downbound Train
18. For You
19. The Rising
20. The Last To Die
21. Long Walk Home
22. Badlands

Ekstra:
23. Jungleland
24. Seven Nights to Rock
25. Born To Run
26. Ramrod
27. Bobby Jean
28. Dancing in the Dark
29. American Land

Tom S

COME ON LEEDS !!

Tom S

COME ON LEEDS !!

Tom S

Den andre kvelden på Nya Ullevi var kanskje den mest spesielle på hele turneen så langt. Aldri tidligere har setlistene vært stokket om så til de grader som denne kvelden. Hele 17 låter var skiftet ut fra forrige kveld. "Radio Nowhere" ble for første gang ikke spilt. Kun tre låter fra albumet "Magic" fikk spilletid denne kvelden: "Living In The Future", "Last To Die" og "Long Walk Home". Ellers ble kvelden en ren orgi i ønskelåter. De 58.620 tilskuere var i fyr og flamme fra første låt og holdt koken ut hele konserten. Et fantastiks publikum!
- Badlandso

"Herrejävlar. Herrejävlar. Mina superlativ har antingen svimmat eller ligger på marken och kippar efter luft. Nu har jag sett allt. Be mig inte sammanfatta och analysera detta. Det går inte. Konserten är för stor, för omfattande och för bra”... - Markus Larsson (Aftonbladet). 

Jag försöker med att nypa mig i armen. Funkar inte. Jag ger mig själv en örfil. Resultatlöst.
Jag. Måste. Samla. Mig. Men det känns smått omöjligt efter den här osannolikt magnifika och oväntat underbara uppvisningen i den svårbemästrade" - Anders Nunstedt - Expressen

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article2837783.ab
http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=10978
http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=10975
http://www.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=10977

1 dag igjen!
COME ON LEEDS !!

Tom S

Kun 8 timer igjen...

Pakket og klar for flytur over fjellene til Østlandet.
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Og tror du ikke jeg plutselig ble spurt av en kompis som hadde en billett ekstra om jeg vil være med imorgen (tirsdag).

Noen som skal inn da?
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Lids

Fy fader for en kveld det ble! Og gjett om gamlefar er sliten, tenker da på meg og ikke BRUCE!
Thomas

Budda

What's the fuss about? Skjønner meg ikke på Springsteen-hysteriet. Kjedelig artist og sanger
Endre

isak

Quote from: Budda on July 08, 2008, 20:15:36
What's the fuss about? Skjønner meg ikke på Springsteen-hysteriet. Kjedelig artist og sanger
Det skjønner ikkje eg heller, aldri fengt meg i grunn.

Lids

Så la tråden være for oss som liker han.
Thomas

Tom S

Da har du nok aldri hatt gleden av å oppleve mannen live.
Han har ein utsråling og spilleglede på scena som er unik.
Ta deg ein tur om du får muligheten engang, så kanskje du skjønner fusset?

COME ON LEEDS !!

Tom S

Er nettopp kommet heim etter å ha vert på begge konsertene og er nok, som lids sa, meir sliten enn the boss.

To forrykende show!
COME ON LEEDS !!

Tom S

8. juli 2008.
Valle Hovin, Oslo - Norge

Spilleliste:
1. Night
2. Out in the Street
3. Radio Nowhere
4. Adam raised a Cain
5. Spirit in the Night
6. Growin' up
7. You can look (but you better not touch)
8. Promised Land
9. If I Should Fall Behind (Tour Premiere)
10. I'll work for your love
11. Roulette
12. Trapped
13. Murder Incorporated
14. Working on the Highway
15. Living in the future
16. Mary's Place
17. Waitin' on a sunny Day
18. From small things (big things one day come)
19. The Rising
20. Born in the USA
21. Last to die
22. Long walk home
23. Badlands
Ekstranummer:
24. Girls in their summer clothes
25. Hungry Heart
26. Thunder Road
27. Born to run
28. Bobby Jean
29. American Land
30. Twist and Shout

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
7. juli 2008.
Valle Hovin, Oslo - Norge

Spilleliste:
1.  Two Hearts
2.  Radio Nowhere
3.  No Surrender
4.  Lonsome Day
5.  Hungry Heart
6.  Cover Me (Tour Premiere)
7.  Caddilac Ranch
8.  Gypsy Biker
9.  The River
10. Atlantic City
11. Prove It
12. Darlington County
13. Promised Land
14. Because the Night
15. She is the One
16. Living in the Future
17. Marys Place
18. Waiting on a Sunny Day
19. Racing in the Streets
20. The Rising
21. Last To Die
22. Long Walk Home
23. Badlands
Ekstranummer:
24. 10th Avenue Freeze Out
25. Born to Run
26. Bobby Jean
27. Glory Days
28. 7 Nights to Rock
29. Dancing in the Dark
30. American Land

For første gangen på turneen spilte Bruce 30 låter, og for nokre låter.
Heile 17 sanger var bytta ut frå første konserten.
COME ON LEEDS !!

Tom S

COME ON LEEDS !!

Andreas-H

Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, så må jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling på musikk.

Stifler

Quote from: Andreas-H on July 19, 2008, 03:27:52

Selvom jeg vet at folk har forskjellig smak, så må jeg nesten si at hvis du syns Bruce er en kjedelig artist har du ikke mye peiling på musikk.

Word, bro
-Nr 2 er den første taperen-

Lord-Meta

Vell går da virkelig ikke ann å si at selvom en person mener bruce er kjedelig så kan han mindre musikk enn deg. Alt handler om smak, selvom jeg liker techno sjangeren så betyr det ikke at du har mer peiling på musikk enn det jeg har.

isak

Quote from: Lord-Meta on July 20, 2008, 19:38:14

Vell går da virkelig ikke ann å si at selvom en person mener bruce er kjedelig så kan han mindre musikk enn deg. Alt handler om smak, selvom jeg liker techno sjangeren så betyr det ikke at du har mer peiling på musikk enn det jeg har.
Like du techno? :o Nei, då kan du ikkje ha mykje peiling på musikk! ::)

Stifler

Trenger ikke å like musikken, men å si han er kjedelig, og "what`s the fuss about", blir bare feil :)

Techno er sikkert god musikk for de som liker det  :P
-Nr 2 er den første taperen-

Geir Magne

Min sønn John og jeg var på Valle Hovin tirsdag. Det var en fantastisk opplevelse av energisk og dynamisk musikk!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Lord-Meta

Quote from: isak on July 20, 2008, 19:44:37
Quote from: Lord-Meta on July 20, 2008, 19:38:14

Like du techno? :o Nei, då kan du ikkje ha mykje peiling på musikk! ::)

Jeg er en sikkelig syre musikk fyr, for oss unge så er det techno som regjerer på byn, og når man da liker musikken og så blir det enda bedre for meg :D Og jo jeg har god peiling på musikk