En som skrev på Facebook at det vil koste 5 pund per kamp. Pay per view.
Dette vil jo uansett være akseptabelt for meg.
"Faq på lutv. From next season any overseas* Leeds United supporters will be able to live stream eligible** league games to their PC or phone with our new live streaming service. These games will be available on a Pay-Per-View basis and will be charged at £5 per game."
Ikke bare får LUTV et solid løft, men ting blir langt mer tilgjengelig. Alle ikke kampdag-sendinger blir gratis.
Radrizzani er en mediemann og skjønner at merkevarebyggingen og "eierskapet" til klubben er viktig. Bare den videoen som ble lagt ut i forkant av nyheten om tilbakekjøp av Elland Road, feks. Og #TheOnlyPlaceforUs som levde på Twitter i forkant. Leeds har føltes litt amatørmessig ut de siste ti-tolv årene, men på den korte tiden virker alt å bli langt mer profesjonelt og moderne.
I all hovedsak kommer Radrizzani til å jobbe hardt i det stille, der hvor Bates og Cellino brukte veldig mye tid foran kamera og mindre ble gjennomført. Husker feks med gru de manustunge intervjuene med Ben Fry og Ken Bates på LUTV. Og det faktum at man ikke fikk kjøpt en drakt i bryen vekke fra Elland Road.
Nye tider!
Spesielt den delen med eierskap til klubben er viktig. Mange som reagerer på at det å være fotballfan er dyrt, men om man får noe tilbake er det ikke nødvendigvis så dyrt likevel. Det skal være der for å glede, og akkurat det gjør Radrizziani nå; han gleder mange mennesker. Så får vi se fortsettelsen.
Det er akkurat det. Føler man klubber er på vei fremover og i samme retning både innad og mot fansen, så vil det utvilsomt skape engasjement; flere på tribunen, mer leven og på den måte høyere omsetning osv. Og som du påpeker: For noen er hobbyen fotball dyr, men en "liten" endring som at ledelsen snakker og jobber MED fansen og ikke mot, så er samme antall kroner/pund brukt en lavere kostnad.
Her tror jeg Radrizzani (og hans medsammensvorne!) tiltaler "alle" hos fansen. Det er både sunt og forståelig å ikke gå helt all in for egen mental helse, men det baserer seg nok langt mer på historien enn på Radrizzani isolert sett. En type som Cellino (og Bates) splitta jo fansen før de hadde satt sine bein på Elland Road.
Og en vital forandring fra Bates, Cellino og GFH; Radrizzani bruker penger for å tjene penger, der de andre besparte og på sånn måte satte klubben tilbake og kvelte engasjement. Jeg skal ikke påstå at ikke noe var nødvendig, men det er som regel investering og ikke kostnadsbesparing som er mest skapende.
LUTV ser nå ut til å kunne bli det produktet jeg (naivt) trodde da jeg lagde tråden. Ikke at jeg da trodde kampene noen gang ville gå på kanalen, men små doser av videoer, intervjuer og klipp fra treningsanlegget og hverdagen i klubben kan bli en viktig del av merkevaren Leeds United.
Føles det ikke egentlig litt som at Leeds United er i ferd med å ta steget 20-30 år frem til 2017 om dagen?