Skrevet av Emne: Ny kaptein?  (Lest 7164 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papi

Ny kaptein?
« på: August 04, 2008, 14:15:01 »
Nå som det virker som Douglas er ute av laget, kan det sjå ut som vi får ein ny kaptein denne veka. Uttalelser frå Macca i media styrker desse spekulasjonene.

Spørsmålet er da kven som blir våres nye kaptein? Kven var kaptein forrige laurdag?

Det må jo vera ein som er "bankers" på laget, og kven er det pr i dag?
Ankergren er ein mulighet, Prutton ein annen.

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

sportcarl1

Sv: Ny kaptein?
« Svar #1 på: August 04, 2008, 14:21:54 »
skulle vara skoj om mcallister vågade ge howson förtroendet trots hans unga ålder. tror han skulle växa ytterligare som spelare med det förtroendet
 

berlin

Sv: Ny kaptein?
« Svar #2 på: August 04, 2008, 14:31:00 »
Mange som tror det blir Fraz da.

MacMurder

Sv: Ny kaptein?
« Svar #3 på: August 04, 2008, 15:29:40 »
Jesus burde vel være det naturlige førstevalget!

Per-Stian

Sv: Ny kaptein?
« Svar #4 på: August 04, 2008, 16:07:03 »
Ryktene om Frazer som vår nye kaptein skremmer meg litt. Skal vi overlate ansvaret til kanskje vårt svakaste ledd i laget? Howson vikarierte i rolla forrige sesong, med suksess så vidt eg hugsar. Eg håpar Macca gir ungguten eller Prutton vervet.

berlin

Sv: Ny kaptein?
« Svar #5 på: August 04, 2008, 16:16:08 »
Hva er kriteriene for en suksessrik kaptein?

Har mine tvil om at noen av de tallrike vikarene i kapteinrollen de siste sesongene har vist tegn på at de er "Kaptein" med stor K. I det hele tatt har vi i lang tid manglet denne samlende figuren, som tar ansvar så det synes.

Synes ellers at det ikke peker seg ut en klar kandidat, men Macca har jo selv vært kaptein,
så jeg stoler på hans valg.


Promotion 2010

Sv: Ny kaptein?
« Svar #6 på: August 04, 2008, 16:45:39 »
Ny kaptein: Marquez eller Robinson. Neppe Frazer.....

Mannen må være respektert i spillegruppen og han må kunne tilføre noe menneskelig....og spille nogenlunde fast.

Freedman kanskje...hvis han er på vei. (Tulla)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Ny kaptein?
« Svar #7 på: August 04, 2008, 17:58:24 »
Som eg har sagt mange ganger tidlegere synes eg Fraze får urettmessig mykje kritikk her på forumet. Fraze held eit bra L1-nivå, han er profesjonell på treningsfeltet og nyter respekt i spillergruppa. Kan vere eit godt kapteinsemne.

COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny kaptein?
« Svar #8 på: August 04, 2008, 18:14:47 »
Vanligvis informative YEP skriver i dag følgende:

Sitat
Mac poised to name new Leeds United skipper

By Phil Hay

Gary McAllister is poised to unveil his captain for the 2008-09 season as Leeds United gear up for their second year in League One.
Leeds completed their pre-season commitments with an impressive 4-1 win over FCV Dender at Elland Road on Saturday, and the club are preparing to start the new campaign with a noon kick-off against Scunthorpe United next weekend.

The high standard of United's performance against Dender – a top-flight Belgian side – is expected to secure starting places at Glanford Park for the majority of the 11 players who began Saturday's friendly, and McAllister is also ready to confirm the identity of the club's captain for the forthcoming season.

The Leeds boss has taken several weeks to consider which of his players will carry the armband following their return to training at the start of July, and a number of different candidates are vying for the position.

Frazer Richardson, who is about to begin his seventh year as a senior player with Leeds, has operated as captain for much of pre-season and took up the armband again against Dender, and the full-back appears favourite to land the role.

McAllister may also consider returning the captaincy to Jonathan Douglas, who finished last season as United's skipper after stepping in to replace the now retired Alan Thompson, and he will draw his players together later this week to make his announcement.

McAllister said: "I've got it sorted in my mind but I want to name the captain in the lead up to the Scunthorpe game.

"I need 11 leaders out on the pitch and we've got a good mix of experience and youngsters. I'll make a decision in the middle of the week."

...Douglas-kommentarene vitner jo om at Phil Hay hverken vet om Douglas forsvinner, eller har andre reelle kapteinsemner...


Men, hvorfor skulle Macca brukt Fraz som kaptein i fire treningskamper for så plutselig gi det til en av de andre spillerne... virker ulogisk på meg!

Ulogisk virker det jo å gi det til Fraz m. tanke på spillet hans sånn jevnt over...

Derfor antar jeg at det handler om 'posisjon i spillergruppa', 'gode holdninger'... og det at det vel er han som har lengst ansiennitet betyr vel også litt så lenge ikke andre peker seg ut...



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Ny kaptein?
« Svar #9 på: August 04, 2008, 18:48:51 »
håper marques blir kaptein!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Ny kaptein?
« Svar #10 på: August 04, 2008, 19:16:26 »
Gode holdninger og lang fartstid på Elland Road er vel og bra, men når kvaliteten over spillet tilsier at han heller burde vært solgt, synes jeg likevel det er et dårlig valg.

Og om det virkelig blir Frazer Richardson som er Leeds' neste kaptein, betyr vel det også (dessverre) at høyrebackplassen er ganske sikker for han neste sesong, tross Maccas uttalelser om at han håpet Gardner ville utfordre plassen. Gardner har fått gode skussmål i de få kampene sine, og til og med Robert Bayly så klart bedre ut mot Dender, enn de to horrible feilene - der ene ledet til baklengsmålet - som kaptein(?) Richardson stod for.

En kaptein skal i store ord, være en general for hæren. En spiller de andre ønsker å blø for. En spiller som sprer ro og mot i rekkene. Frazers holdninger og respekt i garderoben vet jeg lite om, men han bidrar ikke til ro i rekkene.

Valget mitt ville falt på David Prutton, Jonny Howson eller Rui Marquez. Jesus var en leder i eventyret, hvorfor ikke la han prøve i virkeligheten? Mer seriøst er han en spiller med mye erfaring, tross relativt ung alder, en mann som kjemper hardt og ikke minst en av våre beste og mest stabile spillere. Howson får upåklagelige rapporter på sine holdninger og jeg tror hans unge alder har lite å si. Rui har kjempet seg tilbake i første elleveren etter å ha havnet litt ute i kulda etter at han så ut til å forsvinne tidlgere i år.

Frazer Richardson? Nei takk.
« Siste redigering: August 04, 2008, 19:18:46 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Tom S

Sv: Ny kaptein?
« Svar #11 på: August 04, 2008, 19:42:32 »
Mitt førstevalg er Prutts som kaptein, men han har vel ikkje hatt æren av å spille med kapteinsbindet så langt i Leeds(?), så eg tviler på om Macca vel han.
Andre aktuelle kandidater er i mine auger Huntington, Casper eller Howson.
« Siste redigering: August 04, 2008, 20:07:29 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

sindre12

Sv: Ny kaptein?
« Svar #12 på: August 04, 2008, 19:56:13 »
Jeg sier Marques eller Ankers  8)
eller kanskje Howson ?
Håper Kandol  å Douglas går  :P
Beckford 4 England!

berlin

Sv: Ny kaptein?
« Svar #13 på: August 04, 2008, 20:19:19 »
he-he, blir spennende dette.

Macca må jo ha en viss tiltro til Fraz siden han har båret kapteinsbindet i flere pre-season kamper. Når det er sagt, så må jo noen ha det i disse kampene, med mange skifter.

Tipper Fraz slår til med en knallsesong jeg, det er jo også sånn at Maccas fotballfilosofi er annerledes enn Wise og Blackwell også, for den saks skyld. Dette kan en offensiv Fraz tjene på.

Macca er vel ikke så blind at det ikke er andre som dekker opp for Fraz når han går i angrep, eller.....er han?

Papi

Sv: Ny kaptein?
« Svar #14 på: August 04, 2008, 21:12:06 »
Eg tviler på at Marques blir kaptein, då eg trur med tider og stunder at Huntington og Michalik blir dei to stoggarane våres.

Om Frazer har vore kaptein hittil i år, er det jo mykje som tilsier at han får vervet, men som Kaizers seier. Då er han rimelig bankers på backplassen.

Håper i tilfelle han for ein knallsesong
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

BERGH

Sv: Ny kaptein?
« Svar #15 på: August 05, 2008, 11:57:50 »
Litt interesant med hvem som skal være midtstoppere. Det ser ut som Huntington er bankers og RUI og Michalik kjemper om den siste plassen.

Så lenge Gary bruker Richardsen så er han tvunget til å bruke RUI med sin fart for å dekke opp.
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ny kaptein?
« Svar #16 på: August 05, 2008, 12:17:16 »
Dette blir en nøkkelavgjørelse for McAllister, og jeg krysser fingre og tær for at han har så god fingerspissfølelse at han gjør det rette valget.

Virker som McAllister tenker litt utradisjonelt ift valg av kaptein, og det kan se ut som han også benytter kapteinsvervet som verktøy for å utvikle spillere. Det er jo en kjent sak at enkelte spillere kan 'vokse' mye på å få tildelt et kapteinsansvar, og om Frazer skulle bli valgt kan det jo rett og slett hende at dette vil gjøre ham til en bedre spiller. Det er lov å håpe...  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Sv: Ny kaptein?
« Svar #17 på: August 05, 2008, 18:26:00 »
COME ON LEEDS !!

LEO

Sv: Ny kaptein?
« Svar #18 på: August 05, 2008, 20:32:24 »
BECKFORD må bli kaptein  ;D   Det vil gjøre at han tar mere ansvar og slutter med å være noen ganger uintersert.  Da må han tenke LAGET.
 

Roy

Sv: Ny kaptein?
« Svar #19 på: August 05, 2008, 21:16:45 »
Ankergren er mitt tips. Selv om jeg liker å ha kapteinen lengre fremme på banen så er ikke dette noe must, og Ankers er blant de sikreste i lagoppstillingen.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

MacMurder

Sv: Ny kaptein?
« Svar #20 på: August 05, 2008, 21:20:54 »
Er vel ikke så mange som er kan nevnes som "bankers" på laget: Ankergren, (Richardson),Huntington, Sheehan, Howson, Robinson og Beckford er vel de eneste..Går det mot Huntington?

Torpe-do

Sv: Ny kaptein?
« Svar #21 på: August 05, 2008, 21:24:08 »
Syns Pretton verkar som eit godt val :)

B_Ød

Kaptein
« Svar #22 på: August 08, 2008, 08:06:12 »
Hvem ønsker vi som kaptein a ?
Ups & Ups!!

GeirO

Sv: Kaptein
« Svar #23 på: August 08, 2008, 08:11:49 »
En spillende Macca....?
Nei, det blir vel kjedelige Frazer, som heller ikke i år vil spille fast på laget hele sesongen.
Hvem ønsker vi? Tja, synes ikke dette er så viktig, men kanskje Huntington kan vokse på noe slikt (eller kanskje det tynger?)
MOT

Jon R

Sv: Ny kaptein?
« Svar #24 på: August 08, 2008, 09:49:16 »
Slo sammen den nye "kaptein tråden" med den som ble opprettet forrige uke.  :)
Jon R.

B_Ød

Sv: Ny kaptein?
« Svar #25 på: August 08, 2008, 10:15:37 »
Beklager den...gammel og svaksynt...god moderering  ::)
Ups & Ups!!

Trond90

Sv: Ny kaptein?
« Svar #26 på: August 08, 2008, 16:57:25 »
Jeg tror Prutton blir valgt til kaptein. David Prutton var kaptein lenge på s`hampton i PL.

David Prutton er en spiller som kan gi spillerene og seg selv ett "kick" i baken om det trengs og han står alltid frem i kamper. Prutton for kapteinsbindet!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Ferre

Sv: Ny kaptein?
« Svar #27 på: August 08, 2008, 22:22:43 »
Jeg tror Prutton blir valgt til kaptein. David Prutton var kaptein lenge på s`hampton i PL.

David Prutton er en spiller som kan gi spillerene og seg selv ett "kick" i baken om det trengs og han står alltid frem i kamper. Prutton for kapteinsbindet!

Helt enig!

EspenABS

Sv: Ny kaptein?
« Svar #28 på: August 08, 2008, 23:36:32 »
Jeg tror Prutton blir valgt til kaptein. David Prutton var kaptein lenge på s`hampton i PL.

David Prutton er en spiller som kan gi spillerene og seg selv ett "kick" i baken om det trengs og han står alltid frem i kamper. Prutton for kapteinsbindet!


Bra forslag. Absolutt et bra kaptein emne! Har mer tro på han som kaptein.
Hei dommer det der e' RØDT KORT det!!!!!!!!!!

Papi

Sv: Ny kaptein?
« Svar #29 på: August 09, 2008, 00:22:51 »
Prutton, som likner på Jesus i bildet av spillerne på heimesiden som kaptein?
Ja sier eg.... Kanskje han frelser oss denne hausten? :)
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil