Ã…rsmøtepapirene..

Started by Jon R, August 08, 2008, 18:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torgeir

Quote from: Svend Anders on August 21, 2008, 09:08:02
Quote from: Torgeir on August 20, 2008, 23:55:19
Ser også på forsiden av vår web side at redaktøren for TPN har innhentet  Dalen/Roaldsvik/ Dahl uttalelse ift den nye "blokken" . Ettersom ingen har innhentet uttalelsen fra det andre alternativet til det nye styret ( noe jeg naturligvis undrer meg litt over), har jeg istedet satt meg ned og forfattet dette innlegget her på OEF.

Hvor mange ganger må det forklares? Jeg PUBLISERER noen ganger nyhetssaker på vegne av andre - denne gang VALGKOMITEEN.

Hverken Roar eller Oscar har publiseringsmuligheter på våre websider, så NOEN må være publisator. I dette tilfellet undertegnede. Ã... hevde at dette er Rune/Tor/Terjes egen tekst er direkte feil. Det er derfor heller ikke snakk om å ikke la en annen part komme til orde.

Ser frem til fortsatt debatt uten slike sleivspark.

SA

Den er helt grei Svend Anders...kall det gjerne sleivspark, men jeg tar den.

8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Bjalle Skien

For de av oss som ikke kan komme på årsmøtet er det noen sted man kan følge diskusjon via nettet???

Det er jo så mange kyndige data personer i Leeds miljøet at det burde vel la seg gjøre å legge direkte ut en lyd fil som vi som er forhindret ifra å møte kan koble seg til for å høre diskusjon..

Takk for oppmerksomheten.

Lykke til begge parter.

Med vennskaplig utstrakt hånd deres fortroligste

Jarle S. Bakke (Skien)

Torgeir

Quote from: Torgeir on August 21, 2008, 09:50:28
Quote from: McMidjo on August 21, 2008, 08:58:34
Torgeir,

Ser du er opptatt av vedtekter og regler. Foreslår at du også setter deg inn i den arbeidsinstruks du vil få som leder av LUSCOS (§6), og ikke minst §3, som beskriver LUSCOS sitt grunnleggende formål â€" oppsummert i fire enkle punkter:

1) Verve flest mulig av Leeds United’s skandinaviske tilhengere
2) Formidle informasjon om Leeds United.
3) Støtte Leeds United i medgang og motgang.
4) Arrangere treff/medlemsmøter deriblant stille fotballag i supportercupen som arrangeres av Supporterunionen for Britisk Fotball.

Det sitter over 2.500 LUSCOS-medlemmer ute i vårt langstrakte land som tydeligvis ikke gidder å engasjere seg i medlemsskapsdiskusjonen, men som antakeligvis forventer at LUSCOS-ledelsen etablerer et medlemstilbud som støtter best mulig opp under dette formålet.

Jeg vil gjerne høre hvordan du ser for deg å gjøre LUSCOS til en bedre supporterklubb â€" det er vel det denne saken bør dreie seg om?

Hvis du leser litt nøye hva jeg skriver så ser du aatt vedtektene er noe av det viktigste.

Les:
Det jeg kan garantere er at alle styrets tiltak og forslag skal være forankret i LUSCOS vedtekter. Dernest vil jeg presisere at ingen av oss har noen intensjoner om å gå til krig mot Ken Bates og klubben, dersom noen skulle være bekymret for det. Tvertimot vil vi streve for å være en mest mulig åpen og inkluderende supporterunion, og dette vil gjennomsyre all vår kommunikasjon direkte med klubben.

Men her har du mine svar:

1.Jeg tørr påstå att ingen har vervet flere medlemmer enn  meg opp igjennom åra og det skal jeg fortsette med. Noe jeg gjør hver dag.

2. og selvfølgelig så skal vi formidle nyheter om Leeds United.

3. Med snart 160 live kamper så skal vell mitt engasjemang være ganske klart.

4. Har hatt supportercupen i 7 år på rad nå og ingen har vell prøvd og lage mer treff og banketter enn meg.
    Det skal jeg også fortsette med.

og hvor har det nåværende styret vært når supportercupen har blitt arrangert de siste 2 årå.Dette må være den enkleste måten å treffe likesinnede på.

Hvordan gjøre Luscos bedre:

Det skal jeg komme tilbake til,nå må jeg jobbe.....

"We will be back"

Torgeir

McMidjo

Quote from: Torgeir on August 21, 2008, 09:56:57
...
1.Jeg tørr påstå att ingen har vervet flere medlemmer enn  meg opp igjennom åra og det skal jeg fortsette med. Noe jeg gjør hver dag.

4. Har hatt supportercupen i 7 år på rad nå og ingen har vell prøvd og lage mer treff og banketter enn meg.

....

Tviler ikke på dine gode intensjoner Torgeir, men det å være leder for en organisasjon med 3000 medlemmer spredt over hele Skandinavia er nok en del større enn å være lagleder i supportercupen.

Spørsmålet går på hva du som leder ønsker å utrette for og med LUSCOS som organisasjon - ikke hvor mange Leedskamper du har vært på, og hvor mange medlemmer du personlig klarer å verve i vennekretsen på Lillestrøm….
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Karl Hot Shot

McMidjo, på side 2 i denne tråden har Torgeir Holsæter skrevet følgende orientering om hva han ønsker å gjøre og mene som leder for LUSCOS:

"Hei Leeds United venner!

Som de fleste nå vet så stiller jeg opp som lederkandidat til LUSCOS styret. Jeg har også fått med meg Jon R Skotte og Trond Solli som stiller til hvert sitt styreverv. Jeg vil med dette prøve å sette noen ord på det jeg føler angående LUSCOS, Regional members club(RMC) og Members club (MC).

La det være sagt med en gang. JEG ER IKKE I MOT MC; JEG ER MEDLEM SELV. "Club Membership" i MC er blant annet klubbens måte å holde oversikt over hvem som kjøper billetter.  Jeg syntes faktisk MC er ett flott alternativ til hvert enkelt medlem til å bli kjent med klubben fra innsiden og for å skaffe seg de fordelene som Leeds United kan tilby.

RMC problematikken handler om noe annet enn å være " for eller imot members club" eller "for eller imot Ken Bates".

Regional members club er en underavdeling av members club og gir ingen rettigheter til billetter til verken hjemme eller bortekamper. Det er ikke uvanlig med Regionale member club branches og de fleste klubbene tilbyr lignende medlemskap for sine supportere . Flere av de store supporterunionene er godkjente og lokale "branches". Det som derimot er uvanlig, er å kreve en supporterforening oppløst før de kan innlemmes som en "godkjent regional members club/ branch, for så å underlegge dem vedtekter der klubben kan oppløse RMCen dersom de "føler" at de ikke støtter klubben på alle måter. Jeg kjenner faktisk ikke til en eneste annen klubb som har valgt å  forholde seg til supporterne sine på en lignende måte. For meg er det  først og fremst dette denne debatten handler om

Når Rune Roaldsvik, Tor Dalen og Terje Dahl nå går til valg,  går jeg utifra att de fortsatt skal fronte RMC på klubbens premisser. Ken Bates har sagt klart i fra att det ikke blir RMC med LUSCOS og LUSC. Det sittende styrets "løsning" på denne konflikten er et forslag om å legge ned LUSCOS. Dette er ingen løsning fordi  styrets anbefalinger ikke er forankret i LUSCOS vedtekter. Det står klart og tydelig i våre vedtekter att dersom Luscos blir oppløst så skal alle midler overføres Lusc England. Les vedtekt nr 13.

"§ 13. Oppløsning
Oppløsning av foreningen kan kun besluttes på årsmøtet. En slik beslutning må omfattes med minst 2/3 flertall, eller ved simpelt flertall på to årsmøter (ordinære eller ekstraordinære) etter hverandre.
Når det første vedtaket om oppløsning er gjort, skal medlemmene gjøres kjent med vedtaket innen to uker.

§ 13.1 Avviklingsstyre
Samtidig som vedtak om oppløsning fattes skal årsmøtet velge et avviklingsstyre bestående av tre personer - leder, økonomiansvarlig og person med juridisk kompetanse.
Avviklingsstyret har alle nødvendige fullmakter til å gjennomføre oppløsning av klubben og disponerer uinnskrenket over klubbens rettigheter og eiendeler.

§ 13.2 Avviklingsregnskap
Avviklingsstyret utarbeider et avviklingsregnskap der netto disponible midler etter oppgjør for gjeld uinnskrenket overføres til LUSC’s konto i Leeds, England.
Avviklingsregnskapet skal fremlegges og godkjennes på et siste ekstraordinært årsmøte."

For meg blir dette som å slå eget firma konkurs, for så å prøve å stikke av med alle midler og aktiva for å starte en lignende bedrift et annet sted.

Forøvrig kom annonseringen av Dalens og Roaldsvik kandidatur til det nye styret som en stor overraskelse for meg, nå bare 4 dager før årsmøtet.  Det står klart å tydelig i vedtektene att dette skal skje 14 dager før årsmøtet. Jeg kommer til å ta opp på årsmøtet med både valgkomite og styre, om denne fristen er overholdt .(regner med att jeg ikke får svar her). Den direkte konsekvensen av den sene annonseringen av de nye kandidatene er blant annet at engasjerte LUSCOS medlemmer har lagt andre planer for lørdagen, fordi man trodde at årsmøtet ikke ville bli så "viktig" etter styret trakk forslaget om RMC tilknytningen til dette årsmøtet. Håper at alle forstår at årsmøtet har fått et nytt innhold nå og at dette ikke er "flisespikkeri" rundt vedtekter fra min side.

Ser også på forsiden av vår web side at redaktøren for TPN har innhentet  Dalen/Roaldsvik/ Dahl uttalelse ift den nye "blokken" . Ettersom ingen har innhentet uttalelsen fra det andre alternativet til det nye styret ( noe jeg naturligvis undrer meg litt over), har jeg istedet satt meg ned og forfattet dette innlegget her på OEF.

Det jeg kan si om vårt alternativ til styret, er at vi  3 "nye" også står veldig godt sammen. Jeg har også bra dialog med de 3 som sitter igjen fra dagens styre. Jeg er overbevist om at det er fullt mulig å drive LUSCOS videre, selv om vi ved denne korsveien sier nei til å bli en "godkjent" regional members branch" på klubbens premisser. Dersom vårt  alternativ blir valgt inn i det nye styret, vil vi straks sette oss ned for å finne en felles plattform for det videre arbeidet. Vi vil blant annet se på RMC saken med nye "briller" og se om det finnes andre løsninger som det sittende styret ikke har tenkt på, og som ikke innebærer oppløsning av LUSCOS.  Det jeg kan garantere er at alle styrets tiltak og forslag skal være forankret i LUSCOS vedtekter. Dernest vil jeg presisere at ingen av oss har noen intensjoner om å gå til krig mot Ken Bates og klubben, dersom noen skulle være bekymret for det. Tvertimot vil vi streve for å være en mest mulig åpen og inkluderende supporterunion, og dette vil gjennomsyre all vår kommunikasjon direkte med klubben.

Til slutt. Ønsker vi virkelig å vende våre venner i LUSC  ryggen etter alt de har gjort for Leeds United? LUSC har stått i last og brast med klubben i over 100 år og gjør det ennå. De har hatt et godt og nært forhold til alle de sittende regimene i klubbens historie inntil Ken Bates overtok klubben!! Da startet bråker nesten umiddelbart og enhver bør spørre seg om dette kan være "tilfeldig". Det største problemet nå er at klubben har kuttet all dialog med LUSC, fordi de ikke har "underkastet" seg Ken Bates krav om full kontroll over virksomheten!!

Jeg spør derfor: Skal vi vende ryggen til en av de mest trofaste supporterklubben noensinne i England? Sorry, jeg klarer det ikke.

LUSCOS har bestått i 28 år og jeg vil at den fortsatt skal bestå. Håper på mest mulig støtte på lørdag.

Mot

Torgeir"

Personlig mener jeg dette var meget betryggende og god lesning.

4ever arcticwhite

Jeg leste litt nærmere ang. valg i våre vedtekter, og fant følgende:
§ 11. Valgregler
Alle valg på årsmøtet foregår skriftlig på de kandidater som er på valg. Alle styremedlemmer velges enkeltvis. Ingen anses som valgt, dersom det ikke er oppnådd flertall av de avgitte stemmer. Ved stemmelikhet mellom to eller flere kandidater avgjøres dette først ved omvalg, deretter ved loddtrekning.

§ 11.1 Forslag på kandidater
Medlemmer som ønsker å foreslå kandidater til styret, revisorer samt medlemmer til valgkomiteen må meddele dette til foreningens sekretær senest 14 dager før årsmøtet avholdes. For å kunne stille som kandidat til styreverv i LUSCOS, må man ha fylt 18 år, og ha vært medlem i LUSCOS i minst 1 år.

§ 11.2 Styre-/varamedlemmer
Styre-/varamedlemmer velges av årsmøte etter forslag fra valgkomiteen.
Styre-/varamedlemmer velges for to år av gangen. Det velges 3 nye styremedlemmer og 1 nytt varamedlem på det ordinære årsmøtet hvert år.
§ 11.3 Internrevisorer
Internrevisorer velges av årsmøte etter forslag fra valgkomiteen.
Internrevisorer velges for to år av gangen. Det velges en ny internrevisor på det ordinære årsmøtet hvert år.
§ 11.4 Valgkomite
Medlemmer i valgkomiteen velges av årsmøte etter forslag fra styret. Medlemmer i valgkomiteen velges for to år av gangen. Det velges ett nytt medlem til valgkomiteen på det ordinære årsmøtet hvert år.

Stusser særlig på §11.1 Forslag på kandidater
Er det ikke mulig å komme med benkeforslag?
Hva skjer dersom det kun finns en kandidat til et verv, men vedkommende får så mange blanke stemmer mot seg, at flertall ikke kan anses som oppnådd? Kan ingen nye foreslås til vervet, og vil det da bli stående ubesatt fram til neste (ekstraordinære) årsmøte?
Er det tilfelle at "blokken" med Tor Dalen & Kompani ikke var meldt inn som kandidater før fristen på 14 dager var gått ut?
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

Quote from: 4ever on August 21, 2008, 11:58:51
Jeg leste litt nærmere ang. valg i våre vedtekter, og fant følgende:
§ 11. Valgregler
Alle valg på årsmøtet foregår skriftlig på de kandidater som er på valg. Alle styremedlemmer velges enkeltvis. Ingen anses som valgt, dersom det ikke er oppnådd flertall av de avgitte stemmer. Ved stemmelikhet mellom to eller flere kandidater avgjøres dette først ved omvalg, deretter ved loddtrekning.

§ 11.1 Forslag på kandidater
Medlemmer som ønsker å foreslå kandidater til styret, revisorer samt medlemmer til valgkomiteen må meddele dette til foreningens sekretær senest 14 dager før årsmøtet avholdes. For å kunne stille som kandidat til styreverv i LUSCOS, må man ha fylt 18 år, og ha vært medlem i LUSCOS i minst 1 år.

§ 11.2 Styre-/varamedlemmer
Styre-/varamedlemmer velges av årsmøte etter forslag fra valgkomiteen.
Styre-/varamedlemmer velges for to år av gangen. Det velges 3 nye styremedlemmer og 1 nytt varamedlem på det ordinære årsmøtet hvert år.
§ 11.3 Internrevisorer
Internrevisorer velges av årsmøte etter forslag fra valgkomiteen.
Internrevisorer velges for to år av gangen. Det velges en ny internrevisor på det ordinære årsmøtet hvert år.
§ 11.4 Valgkomite
Medlemmer i valgkomiteen velges av årsmøte etter forslag fra styret. Medlemmer i valgkomiteen velges for to år av gangen. Det velges ett nytt medlem til valgkomiteen på det ordinære årsmøtet hvert år.

Stusser særlig på §11.1 Forslag på kandidater
Er det ikke mulig å komme med benkeforslag?
Hva skjer dersom det kun finns en kandidat til et verv, men vedkommende får så mange blanke stemmer mot seg, at flertall ikke kan anses som oppnådd? Kan ingen nye foreslås til vervet, og vil det da bli stående ubesatt fram til neste (ekstraordinære) årsmøte?
Er det tilfelle at "blokken" med Tor Dalen & Kompani ikke var meldt inn som kandidater før fristen på 14 dager var gått ut?

Det er så vidt jeg vet ikke mulig å komme med benkeforslag, nei, og i praksis kan konsekvensen bli nettopp det du skisserer. Slikt skjer jo i idrettslags hvert år, man finner ikke nok/egnede personer og posisjoner blir stående tomme til ekstraordinære møter (dog tror jeg ikke det ville skjedd her, om ikke alle kandidatene plutselig trakk seg).

Som du ser av valgkomiteens skriv så var det fire personer meldt i god tid før fristen for forslag. I ettertid har valgkomiteen søkt videre etter gode muligheter, og bedt/snakket med Rune og Tor om å ta gjenvalg likevel. Ingenting som nekter valgkomiteen dette, det er tvert imot deres oppgave å sørge for flest og best mulig kandidater til valget.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Quote from: kjelvi on August 20, 2008, 23:52:07
Quote from: Øystein BL on August 20, 2008, 22:33:55
Jeg har i dag mottatt en e-post fra Rune Roalsvik, der han forklarer og forteller, og ber om støtte til sitt kandidatur. Helt fint med valgkamp, men blodig urettferdig når person i sittende styre får tilgang på e-post lister, og den andre kandidaten ikke får det...

Har LUSCOS-styret mail-lister til medlemmene?

Hvis ja - er det betenkelig at disse brukes til valgkamp bare for den ene kandidaten.
Hvis nei - er dette et drittkjipt forsøk av ØBL for å sverte den ene kandidaten.

Jeg har ikke meldt inn min mail-adresse. Kan heller ikke huske at LUSCOS noen gang har bedt meg melde denne inn.
Skulle jeg derimot ha ønske om å sende ut en mail til en del av LUSCOS' medlemmer tror jeg det hadde tatt meg 15-20 minutt å lage en svært så omfattende liste ved å surfe innen medlemsprofilene på dette Forumet, samt de mange Leeds-sidene på Facebook (inkl. LUSCOS' egen).
Valgkamp er selvsagt greit. Fair Play er viktig. Bløffing er juks/fanteri/uverdig i en slik situasjon.
Har LUSCOS-styret epost-lister til klubbens medlemmer???

Jeg er fortsatt litt opptatt av denne!
Kan noen av styret bidra til å avklare?
Finnes det egne epost-lister i LUSCOS-regi eller eksisterer disse bare i ØBLs påstander om urent trav??

Torgeir

Quote from: McMidjo on August 21, 2008, 11:27:30
...

....

Tviler ikke på dine gode intensjoner Torgeir, men det å være leder for en organisasjon med 3000 medlemmer spredt over hele Skandinavia er nok en del større enn å være lagleder i supportercupen.

Spørsmålet går på hva du som leder ønsker å utrette for og med LUSCOS som organisasjon - ikke hvor mange Leedskamper du har vært på, og hvor mange medlemmer du personlig klarer å verve i vennekretsen på Lillestrøm….

Aner ikke helt hvor du vill hen Mc Midjo, men......

Jeg har vært daglig leder for bedrift med over 50 annsatte. Har sittet og forhandla om kontrakter verdt flere millioner. Driver i dag mitt eget lille murerfirma. Ikke så stort som før, men det er nok å henge fingra i....

Vet ikke helt om du er klar over det...jeg har vært seks år som styremedlem i Luscos. De 3 siste av dem som sekretær.

Vennekrets på Lillestrøm??? du har null peiling på hvordan jeg har jobba, men for å ta  et eksempel så hadde jeg forslag til vervekampanje når jeg satt som styremedlem. Vervekampanjen ble en gedigen fiasko grunnet null intresse fra våre medlemmer. Du skulle bare vist hvor lite engasjert de fleste Luscos medlemmer er. Dette er en sak jeg kommer til å jobbe knallhardt for i ett nytt styre....

Jeg tor heller ikke det er flere som har møtt fler Luscos medlemmer enn det jeg har gjort både i Norges lange land, Danmark og Sverige.Jeg promoterer Leeds United og Luscos ved hver annledning.

Hvis du mener jeg skal kjøre rundt i buss for å drive vervekampanje ;) ;) ;) ;)så kommer jeg ikke til å gjøre det...

Jobbe litt igjen...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

Torgeir

PS: Jeg har ikke tenkt å drive Luscos alene...

Nå må jeg jobbe...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

McMidjo

Quote from: Torgeir on August 21, 2008, 12:27:28
Quote from: McMidjo on August 21, 2008, 11:27:30
...

....

Aner ikke helt hvor du vill hen Mc Midjo, men......

.....

Når du først begynner å drive valgkamp på dette forumet må du vel være forberedt på at det kommer spørsmål?

Som leder for LUSCOS kommer du til å være sentral i å sette retningen for organisasjonens videre liv, og da bør du jo ha noen tanker om hvordan organisasjonens grunnleggende formål skal oppfylles?  Det må vel være mer konstruktivt å utdype det - enn å bruke energi på vedtektskrangling, sleivspark til TPN-red /dagens styre, og gnaging på den gamle historien om Bates og LUSC?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

Da har de to lederkandidatene, Torgeir Holsæther og Rune Roaldsvik, fått presentert sitt syn  på hva som bør skje med Luscos. Jeg er helt på linje med Holsæther.

Jeg har ikke lyst til å fyre unødvendig opp i denne diskusjonen, den er jo tilspisset nok som den er. Men jeg må si at jeg er skuffet og nokså provosert over opptredenen til Roaldsvik og Dalen i denne saken. Selv ikke etter gjentatte oppfordringer  gidder de å svare på konkrete, relevante og saklige spørsmål. Denne RMC-saken virker å ha gått fullstendig til hodet på dem, de bare durer på.

Og siden det sittende styret med sine uttalelser ikke har gjort stort mer enn å skape uklarheter og forvirring i RMC-spørsmålet, gjentar vi for ørtende gang: Vi som er motstandere av en overgang til RMC, er ikke motstandere av Members Club i seg selv. Vi er motstandere av å nedlegge vår egen selvstendige organisasjon, for deretter gå inn i en organisasjon som er , i realiteten, fullstendig underlagt klubben. Jeg kan ikke fatte at dette skal være så vanskelig å forstå - og jeg kan heller ikke se hva som er så urimelig med dette standpunktet.

Rune Roaldsvik skriver:
"For meg handler dette om KLUBBEN Leeds United, som alltid vil bestå. Uansett eier. At noen i dag ser seg blind og raser mot eksisterende eier synes jeg egentlig er ganske så uinteressant. Jeg har stått klubben bi i 38 år. Og vil alltid følge klubben. Uansett eier.

Når imidlertid klubben â€" som jeg elsker â€" ikke ønsker en dialog med Lusc eller Luscos, da må man vurdere å endre tilhørighet."

Vi følger også klubben, uansett eier. Men noen av oss er ikke lenger 18 år, verken i kropp eller sinn, og derfor aksepterer vi ikke å bli behandlet på en urimelig måte. Vi (LUSC) har aldri startet noen krig mot klubben. Vi fører heller ikke noen krig mot klubben. Vi vil gjerne fortsatt være klubbens beste og mest lojale støttespillere, men vi vil - som voksne mennesker - også være med å bestemme hvordan denne støtten skal foregå. Roaldsvik mener at vi bør endre tilhørighet, fordi klubben ikke ønsker å ha noe med LUSC og LUSCOS å gjøre. Han mener altså at vi skal lydig godta det som kommer fra klubbledelsen, uansett hvor urimelig betingelsene er. Dette er en tankemåte og en holdning som jeg er dypt uenig i. Og det ligger også, etter min mening, en illojalitet i denne tankegangen (overfor de som virkelig ER Leeds), som jeg setter veldig liten pris på. Klubbeiere kommer og går (og heller ikke Bates varer evig), men de mest lojale supportere vil alltid være der.

Man leser også mellom linjene i det Roaldsvik skriver, at han vil være en bedre og mer samlende leder enn Torgeir. Beklager, Rune, men jeg tror du tar feil. Jeg finner ikke mye samlende i måten du har fremstått på i RMC-saken - og heller ikke i måten du fremstiller deg selv kontra din motkandidat til ledervervet. Hvis du hadde "nedverdighet" til å svare på spørsmål og diskutere med også de som er uenig med deg (for eksempel på dette forum), fremfor å bare komme med noen svulstige proklamasjoner, ville du kanskje fremstått som mer reflektert og imøtekommende enn det du nå gjør.

Torgeir som leder? Jeg er overbevist om at han vil gjøre en utmerket jobb. Det er vel få (om noen) som har bedre kontakter på grasrotnivå blant Leeds-fansen (både i Norge og England) enn Torgeir. Dessuten har Torgeir god kontakt med LUSC-ledelsen, noe det nåværende styret umulig kan ha. Torgeir er heller ikke noen ukjent figur i de finere lokaler på Elland Road.

Det gleder meg også å se at Jon R Skotte stiller til valg. Jon er en reflektert og klok mann. Han er flink til å se problemstillinger fra sider, og kan derfor bli det limet som styret vil trenge. Jeg håper han blir valgt.

Trond Solli kjenner jeg ikke, men jeg er sikker på at også han har utmerkede kvaliteter.

I likhet med Torgeir reagerer også jeg på Roaldsvik og Dalen sine krumspring i forbindelse med det forestående valget. Ifølge foreningens vedtekter skal kandidater meddele sitt kandidatur overfor valgkomiteen, seinest 14 dager før årsmøtet. 8/8 - altså 15 dager før årsmøtet - kunne vi på dette nettsted lese at Roaldsvik og Dalen ikke stiller til gjenvalg. Så kan vi kan vi 11 dager seinere lese at de stiller likevel - nå med Roaldsvik som lederkandidat. At dette fremstår som rotete og bortimot useriøst er nå en ting, men viktigere er det å få vite når de meldte på sitt kandidatur. Kan det være sånn at Pompel & Pilt nok engang har oversett foreningens egne vedtekter?

MrK

Jeg kan dessverre ikke delta på årsmøtet da det starter lander jeg på Mallorca. Jeg håper dog at utfallet av årsmøtet blir noe slik at det blir samlende for klubben - uansett utfall.

Av de to konstellasjonene så kjenner jeg Torgeir som en solid kar - og har ingen problem med  han som leder.

La oss holde oss for gode til "sjikane" mv om den ene eller andre grupperingen.

Håper at årsmøte vedtak blir fulgt opp og at all strid bilegges!

Godt valg!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Svend Anders

Quote from: kjelvi on August 21, 2008, 12:15:24
Jeg er fortsatt litt opptatt av denne!
Kan noen av styret bidra til å avklare?
Finnes det egne epost-lister i LUSCOS-regi eller eksisterer disse bare i ØBLs påstander om urent trav??

Jeg har ikke noen oversikt over alle Rune har mailet til, men det finnes i alle fall ingen epostlister i LUSCOS-regi, simpelthen fordi det aldri er samlet inn. Det jeg vet er at han har forsøkt presentere sitt syn overfor enkelte som både deler og er uenige i hans ståsted.

I en liten ekstrakommentar synes jeg Runes innlegg blir tolket VEL pessimistisk. Han rakker da ikke ned på Torgeir, tvert imot gir han ham litt velfortjent skryt og åpner dessuten for dialog selv om Torgeir ikke skulle bli valgt inn. At han mener han selv er den beste kandidaten er vel ganske naturlig, hvis ikke ville han vel ikke stilt til valg? Det må ikke nødvendigvis være slik at om man er uenig i noe, eller representerer ett annet syn, så har man noe personlig imot motkandidaten.

Jeg kjenner samtlige seks som sitter på valg og alle har et brennende engasjement for Leeds og er hyggelige folk. Men jeg regner ikke med det er hyggelighetsfaktor og velvilje som avgjør hva folk stemmer, så det er vel en fordel å holde seg til saken(e) i den videre debatten?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Tilbake fra eksil nå. Men hva er dette med Ã...rsmøtet. Skal denne avstemningen over konverteringa til Members Club utsettes eller har jeg tatt feil her og misforstått det hele

Leedsfan

Quote from: h.b on August 21, 2008, 15:01:03
Tilbake fra eksil nå. Men hva er dette med Ã...rsmøtet. Skal denne avstemningen over konverteringa til Members Club utsettes eller har jeg tatt feil her og misforstått det hele

Hvorkan kan ikke du stille til valg h.b?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

Ved et senere tidspunkt vil nok dette bli vurdert seriøst av meg. Hadde gjerne stilt til valg, men tidspunktet ble ikke riktig av meg denne gangen. Stiller meg bak Torgeir og vet han vil gjøre en kvalifisert jobb hvis han blir valgt inn. Kan sikkert hjelpe til på en eller annen måte hvis styret hadde hatt behov av hjelp fra meg :)

rastafari

Quote from: veteranen on August 21, 2008, 13:19:58
.....Vi som er motstandere av en overgang til RMC, er ikke motstandere av Members Club i seg selv. Vi er motstandere av å nedlegge vår egen selvstendige organisasjon, for deretter gå inn i en organisasjon som er , i realiteten, fullstendig underlagt klubben. Jeg kan ikke fatte at dette skal være så vanskelig å forstå - og jeg kan heller ikke se hva som er så urimelig med dette standpunktet.
......

Amen! Støttes fullt ut.
Er det mulig å stemme via fullmakt eller kreves det personlig frammøte?
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

SOL

Og jeg begynner å bli drittlei hele denne diskusjonen. For meg er LEEDS UNITED det viktigste.
Ikke rart det er krig i verden.......... >:(

Kato

Men nye spisser, det vil faen ingen av dere ha. ;D

Sleivind

Quote from: SOL on August 21, 2008, 15:51:13
Og jeg begynner å bli drittlei hele denne diskusjonen. For meg er LEEDS UNITED det viktigste.

Amen til den!

Medlem meg her og medlem meg der! luscos, lufc, lusc, lufcscos, luscfos, whatsoever!

TPN er blitt meget bra de siste årene! Glimrings! Og kan de bli enda bedre? Så kjør på!

Jeg er fornøyd så lenge jeg får et bra medlemsblad i tillegg til å ha dette forumet å kose meg med!

veteranen

Quote from: Svend Anders on August 21, 2008, 14:51:35

I en liten ekstrakommentar synes jeg Runes innlegg blir tolket VEL pessimistisk. Han rakker da ikke ned på Torgeir, tvert imot gir han ham litt velfortjent skryt og åpner dessuten for dialog selv om Torgeir ikke skulle bli valgt inn. At han mener han selv er den beste kandidaten er vel ganske naturlig, hvis ikke ville han vel ikke stilt til valg? Det må ikke nødvendigvis være slik at om man er uenig i noe, eller representerer ett annet syn, så har man noe personlig imot motkandidaten.

Jeg kjenner samtlige seks som sitter på valg og alle har et brennende engasjement for Leeds og er hyggelige folk. Men jeg regner ikke med det er hyggelighetsfaktor og velvilje som avgjør hva folk stemmer, så det er vel en fordel å holde seg til saken(e) i den videre debatten?

SA

Er stort sett enig med deg i det du her skriver. Tviler ikke ett sekund på at alle de involverte er gode og hyggelige mennesker, som vil det beste for både klubben og dens supportere. Samtidig bør vi også være takknemmelige for at noen i det hele tatt vil ta på seg verv i LUSCOS - folk har jo aldri stått i kø når disse har blitt utdelt.

Denne gang er det ikke først og fremst personlige egenskaper som skiller kandidatene, men heller synet på hva en supporterklubb bør være. Jeg tolker Roaldsvik/Dalen-fløyen som at de mener at vi må "flyte med tiden" og innordne oss de rammebetingelser som klubben til enhver tid setter, for å gi medlemmene et best mulig tilbud. Holsæther-fløyen  mener at vi må tenke en større helhet, der vi også tar vare på vår historiske identitet.

Noen ser ut til å mene at det er unødvendig og meningløst å være en uavhengig supporterklubb. Roaldsvik mener at vi som gode supportere bør støtte klubben uansett. Jeg er ikke enig. Som supportere bør vi alltid støtte gutta på banen. Og vi bør oppføre oss på en måte som gjør at vi ikke er med på å bringe klubben i vanry. Men å si at vi som gode supportere alltid bør støtte det som klubbeledelsen foretar seg, er jo det reneste tullprat. La oss nå si at vi i perioden 99-01 hadde full innsikt i hva Ridsdale & co foretok seg, skulle vi da støttet galskapen uansett? Selvsagt ikke. Vi skulle selvfølgelig ropt varsku og protestert kraftig. Noe annet ville jo vært totalt uansvarlig.

Noen ser ut til å irritere seg over at jeg (og andre) ofte trekker frem navnet Ken Bates når RMC-saken blir diskutert. Bates er irrelevant i denne sammenheng, mener de. Da må jeg stille dere et spørsmål: Går dere rundt og tror at Leeds United Football Club er en medlemsforening, med årsmøte og valgt ledelse? Det er en mann som har fullstendig kontroll i Leeds - og han heter faktisk Ken Bates. Og dette RMC-opplegget  - der klubben i realiteten har kontroll på organisasjon og økonomi - er Ken Bates sitt verk. Er det noen av dere som tør påstå at jeg tar feil?

Og la meg stille dere et annet spørsmål: Da Bates overtok Leeds, forlangte han at LUSC skulle putte sine oppsparte midler inn i klubben (som han "tilfeldigvis" hadde kontroll over).  Da LUSC nektet å gjøre dette, brøt helvete løs. Er det noen av dere som tror at det noen gang har vært i Bates sine tanker å dele proF***en med supporterne, når han omsider selger seg ut?

Og til slutt: Hvis dere tror at vi - når det er nødvendig - kan være et kritisk korrektiv overfor Ken Bates, uten at det får ubehagelige konsekvenser for oss, da kan dere veldig lite om engelsk fotball.

Øystein BL

Quote from: kjelvi on August 20, 2008, 23:52:07
Quote from: Øystein BL on August 20, 2008, 22:33:55
Jeg har i dag mottatt en e-post fra Rune Roalsvik, der han forklarer og forteller, og ber om støtte til sitt kandidatur. Helt fint med valgkamp, men blodig urettferdig når person i sittende styre får tilgang på e-post lister, og den andre kandidaten ikke får det...

Har LUSCOS-styret mail-lister til medlemmene?

Hvis ja - er det betenkelig at disse brukes til valgkamp bare for den ene kandidaten.
Hvis nei - er dette et drittkjipt forsøk av ØBL for å sverte den ene kandidaten.

Jeg har ikke meldt inn min mail-adresse. Kan heller ikke huske at LUSCOS noen gang har bedt meg melde denne inn.

Skulle jeg derimot ha ønske om å sende ut en mail til en del av LUSCOS' medlemmer tror jeg det hadde tatt meg 15-20 minutt å lage en svært så omfattende liste ved å surfe innen medlemsprofilene på dette Forumet, samt de mange Leeds-sidene på Facebook (inkl. LUSCOS' egen).

Valgkamp er selvsagt greit. Fair Play er viktig. Bløffing er juks/fanteri/uverdig i en slik situasjon.

Har LUSCOS-styret epost-lister til klubbens medlemmer???

Dette med e-post lister var en antagelse fra min side; som LUSCOS-medlem vet jeg jo at e-post adresse ikke finnes i medlemsregisteret. Jeg tenkte mer på en uoffisiell oversikt over kontaktpersoner som styret kunne ha laget seg. Det var på ingen måte min hensikt å sverte en av formannskandidatene, eller dennes kandidatur. Om det opplevdes slik, er jeg den første til å beklage dette!

Jeg reagerer likevel på denne form for "solo-utspill", og synes det ville vært fair med en felles henvendelse der hver av de to formannskandidatene fikk skrive hver sin epistel...

Historikken til LUSCOS siste 2-3 år viser at det er fornuftig å trø varsomt, og å gå sakte frem. Både ift foreningens reglement, men også medlemmer. Ha ryddige og åpne prosesser, være gjennomtenkt og å la alt ta den tid som behøves. Både i daglig drift av LUSCOS og i forbindelse med valgkamp kreves det at man har "hodet med" i vesentlig større grad enn det man kan kreve av mer eller mindre anonymiserte innlegg på et debattforum.

Så tenk dere godt om alle sammen, og lykke til med årsmøtet lørdag!
Det er bedre å vite, ellers vet man aldri

peacock

Fortsatt mye grums kan registreres. Kan dessverre ikke på lørdag, så håper de som møter opp tar min oppfordring: Torgeir for president! :)

Knut-

Quote from: Sleivind on August 21, 2008, 16:31:51
Quote from: SOL on August 21, 2008, 15:51:13

Amen til den!

Medlem meg her og medlem meg der! luscos, lufc, lusc, lufcscos, luscfos, whatsoever!

TPN er blitt meget bra de siste årene! Glimrings! Og kan de bli enda bedre? Så kjør på!

Jeg er fornøyd så lenge jeg får et bra medlemsblad i tillegg til å ha dette forumet å kose meg med!

Dobbel amen fra meg. Det er da ikke måte på hvor mye babbel som skrives i forbindelse med dette årsmøtet. Støtt nå heller opp om de som er villige til å bruke sin fritid på styrearbeid. Er man så misfornøyd får man heller ta det opp i de styrende organer eller stille til valg senere.

Takk til alle som gjør en god jobb på vegne av oss nokså passive medlemmer! (men som er aktiv på reisefronten og som supporter)
medlem 191

Geir Magne

Jeg funderer litt over teksten i våre vedtekter. Selvfølgelig skal alle punkter på dagsorden være klart 14 dager før møtet (eller innen den tid som foreningens vedtekter sier). Men det er ikke vanlig at alle kandidatnavn må være klare på DEN tiden. Det utelukker jo benkeforslag på selve årsmøtet, og det er ikke riktig. På mange årsmøter er ikke valgkomiteens innstilling klar eller blir presentert før enn på selve årsmøtet. Min mening er at posten "VALG" skal være kunngjort på forhånd i innkallingen til årsmøtet. Valgkomiteens innstilling trenger ikke legges fram før enn på årsmøtet, og det må selvfølgelig være rom for benkeforslag. Bl.a. er det ikke vanlig at valgkomiteen foreslår seg selv til gjenvalg eller sine egne etterfølgere, men at valgkomiteen velges etter benkeforslag fra årsmøtet.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Kjell Skjerven

I denne saken går min stemme utvilsomt til Torgeir & co.

Javisst har det sittende styret gjort mykje bra for medlemmer,med f.eks TPN og The Peacock Web.Men i saken om konvertering til RMC er eg sterkt imot.

Ken Bates er ein skurk og eg vil ikkje komme underv ingene hans.
Berre det han har gjort med LUSC er ein skam og høyrer ikkje heime nokon plass.

LUSC vil alltid bestå.I framtida også på sin rettmessige plass,på lag med Leeds United.
Om RMC vil bestå etter Bates er eg neimen ikkje så sikker på.
Ein sager berre ikkje av greinen ein sjølv sitter på!

Så i denne saken er eg sikker på at Torgeir er den rette mannen for eit LUSCOS som supporterklubb.

Stao pao Torgeir :)
Side before self,every time.

Bjørn-S

Quote from: Kjell Skjerven on August 21, 2008, 22:43:22
I denne saken går min stemme utvilsomt til Torgeir & co.

Javisst har det sittende styret gjort mykje bra for medlemmer,med f.eks TPN og The Peacock Web.Men i saken om konvertering til RMC er eg sterkt imot.

Ken Bates er ein skurk og eg vil ikkje komme underv ingene hans.
Berre det han har gjort med LUSC er ein skam og høyrer ikkje heime nokon plass.

LUSC vil alltid bestå.I framtida også på sin rettmessige plass,på lag med Leeds United.
Om RMC vil bestå etter Bates er eg neimen ikkje så sikker på.
Ein sager berre ikkje av greinen ein sjølv sitter på!

Så i denne saken er eg sikker på at Torgeir er den rette mannen for eit LUSCOS som supporterklubb.

Stao pao Torgeir :)

Se det, så enkelt kan det sies.

Supporterne bør vokte seg vel for å forveksle laget med klubben. Supporterne bør følge og støtte laget Leeds United - gutta på banen.
Klubben Leeds United er business som ledes og endres etter mer eller mindre tilfeldige eieres forgodtbefinnende. Akkurat nå henger bjella på Bates.

Erik_

Quote from: Kato on August 21, 2008, 16:06:25
Men nye spisser, det vil faen ingen av dere ha. ;D
Du ser jo ikke potensialet i Luciano Beeeeeeecchio, så da kan du faen meg takke deg sjøl. ;D

Nå fikk jeg forøvrig mailen fra Rune i søppelmailen min, og det gjelder sikkert flere av medlemmene her på forumet. Kanskje like greit at det da sendes rundt et skriv om begge kandidater på årsmøtet, når man generelt sett vet hvor "sløv" den gjenge Luscos-medlem er, som ikke engang sjekker hva slags post som har kommet, for å ikke snakke om det som er i søpla si.

75 SOLLI

Hei alle sammen

(PS: Dette innlegget er skrevet ca kl 02:10 på jobb, altså ikke etter en bytur!)  ;D

Her var det mye interessant å lese, både fra den ene og den andre.
Som de fleste av dere vet så stiller jeg i år til valg til styreverv på årsmøtet i Oslo, da i samspann med Holsæter og Skotte. Jeg har tidligere sittet 6 år i styret, da med Sverre Røbeck som formann. Satt også i styret sammen med Torgeir Holsæter og Ray Tørnkvist blandt annet.

Jeg stiller til valg i år sammen med Torgeir og Jon R fordi jeg har stor tro på at det er liv laga for en supporterklubb som LUSCOS også i framtiden. Jeg er selv medlem av MC, men tror ikke det er veien å gå slik som Dalen og Co vil ved å legge LUSCOS død, og opprette en RMC. Som tidligere nevnt i denne tråden så oppsumeres LUSCOS grunnleggende formål i 4 enkle punkter:

1) Verve flest mulig av Leeds United’s skandinaviske tilhengere
2) Formidle informasjon om Leeds United.
3) Støtte Leeds United i medgang og motgang.
4) Arrangere treff/medlemsmøter deriblant stille fotballag i supportercupen som arrangeres av Supporterunionen for Britisk Fotball.

Mine svar til disse 4 punktene er:
1) Vi trenger ikke å være en RMC for å verve medlemmer!
2) Formidle informasjon om Leeds United gjøres fortsatt via Web og TPN. Dette mener jeg også at vi skal klare på en tilfredstillende måte uten å være en RMC
3) En selvfølge, med eller uten RMC
4) Stille lag i supportercupen trengs ingen RMC til for å klare, heller ikke andre treff.

Denne RMC / LUSCOS saken kunne nok vært diskutert resten av vår levetid, men nå er det snart årsmøte og da må vi velge representanter inn i styret etter hvilken vei vi vil LUSCOS skal ta i framtiden.

Jeg håper flest mulig av dere møter opp på årsmøtet, og avgir deres stemmer til videre liv for LUSCOS!

Som tidligere nevnt av peacock: Torgeir for President! ;D

Med vennlig hilsen
Trond Solli