Ny spiss må handles inn

Started by Kato, August 16, 2008, 22:04:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Nå skal jeg ikke male fanden over hele fjøstaket etter et lite feilskjær på hjemmebane.

Men bekymringen min tidligere i forhold til Bates og pengeboka sitter ennå i. Vi er overhodet ikke forsterket i frontrekka.

Så lenge Gary Mac velger å spille med to spisser, har vi følgende alternativ:

1. Beckford (Som oftest på, men når han ikke er det har vi INGEN målscorere)

2. Showumni (Rask, arbeidssom og keitete. Ingen målscorer, dessverre)

3. Becchio (Stor skuffelse mot Chester, kan ikke basere oss for mye på han. Like stor sjanse
                 for at det blir flopp som at det blir hit.)

1 kamp live samt to rapporter er kanskje tynt å basere vurderingen på, men jeg mener det LYSER behov for ny spiss. Showumni og Becchio inn tror jeg dessverre ikke er godt nok.

Vi er allerede altfor avhengig av Beckford, som ikke akkurat ser ut til å gidde å kle på seg arbeidshanskene hver dag. Dog er han jo strålende når han gjør det.

Skal vi opp fra dette hullet, må det hentes inn en spiss. Og ja, jeg vet vi har mange typer med mål i seg ellers på laget, og sjansene må jo selvsagt også skapes.

Jeg er livredd for at vi vokser inn i denne divisjonen hvis vi ikke karrer oss opp i år.

Dagen i dag var et skikkelig skremmeskudd, også med tanke på at vi innimellom kanskje tror vi er bedre enn vi er, og kjører for halv maskin. Kampen mot Chester gjør oss ikke til verdensmestre, de er sannsynligvis ligaens dårligste lag, by a mile.

Leedsfan

Laget er godt nok på ALLE plasser, men ALLE plassene må fungere som et lag!

Det vil gå seg til, vi har for mye kvalitet i laget til at dette skal gå skeis!

Jeg vil påstå at nesten 70% av laget vårt i dag ville fått plass i alle de andre lagene i divisjonen! Jeg er også sikker på at alle de andre lagene i divisjonen er misunnelig på alle de gode spillerne vi har og derfor smaker det sikkert utrolig godt å slå oss!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Syns du virkelig Showumni som pr nå er et førstevalg hos oss, ser ut til å være god nok til å skyte oss opp?

Vi kan jo ikke basere alt på Beckford. Plutselig er han solgt, eller skadet.

Jeg syns det lyser behov for en Freedman eller noe sånt.

Leedsfan

Gi Show litt tid, men ser ikke at han skal kunne skyte oss opp en divisjon! Er mer opptatt av Beckford's "av og på-knapp"!

Show er jo stor, rask og spillende.. Det kan være fine kvaliteter hvis de blir brukt på riktig måte!

Er mer redd for at sentral midtbane blir litt for veik, tenker da på howson. Ser for meg at han må ha to hardtarbeidende sentrale midtbanespillere bak seg slik at han kan spille i en mer fri og offensiv rolle.

Men da må en spiss bort eller en flankespiller.....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Quote from: Kato on August 16, 2008, 22:04:50
Nå skal jeg ikke male fanden over hele fjøstaket etter et lite feilskjær på hjemmebane.

Men bekymringen min tidligere i forhold til Bates og pengeboka sitter ennå i. Vi er overhodet ikke forsterket i frontrekka.

Så lenge Gary Mac velger å spille med to spisser, har vi følgende alternativ:

1. Beckford (Som oftest på, men når han ikke er det har vi INGEN målscorere)

2. Showumni (Rask, arbeidssom og keitete. Ingen målscorer, dessverre)

3. Becchio (Stor skuffelse mot Chester, kan ikke basere oss for mye på han. Like stor sjanse
                 for at det blir flopp som at det blir hit.)

1 kamp live samt to rapporter er kanskje tynt å basere vurderingen på, men jeg mener det LYSER behov for ny spiss. Showumni og Becchio inn tror jeg dessverre ikke er godt nok.

Vi er allerede altfor avhengig av Beckford, som ikke akkurat ser ut til å gidde å kle på seg arbeidshanskene hver dag. Dog er han jo strålende når han gjør det.

Skal vi opp fra dette hullet, må det hentes inn en spiss. Og ja, jeg vet vi har mange typer med mål i seg ellers på laget, og sjansene må jo selvsagt også skapes.

Jeg er livredd for at vi vokser inn i denne divisjonen hvis vi ikke karrer oss opp i år.

Dagen i dag var et skikkelig skremmeskudd, også med tanke på at vi innimellom kanskje tror vi er bedre enn vi er, og kjører for halv maskin. Kampen mot Chester gjør oss ikke til verdensmestre, de er sannsynligvis ligaens dårligste lag, by a mile.

"no time for panic it,s under control" har bara gått 2 matcher, krävs mer matcher för att komma på vilken lagdel som behöver förstärkas, om nu någon lagdel behöver det, inga panikvärvningar bara

Kato

Nå er jo jeg veldig glad i 4-3-3 (avhengig av mannskap selvsagt).

Og kantspillerne vi har hentet lyser jo litt av den formasjonen.

Men så var det indreløpere da? Og aller helst rettvendte.

For ikke å snakke om spillende stoppere, som etter mitt syn er hele grunnmuren for et velfungerende 4-3-3.

Så lenge vi spiller med to spisser føler jeg vi er for tynne. Og legger vi om, har vi jo nada cover for kantene.

Det blir ihvertfall ikke en "walk in the park" denne sesongen, som noen innbiller seg. Husk vi er Leeds United, dømt til å lide.

Ferre

Enig med Kato, det bør handles inn en ny spiss. En "spillende" typa ala Freedman, aller helst han, hadde passet godt inn. Da har vi spisstyper med litt forskjellig kvalitet.

Hallgeir *

Gårdagens resultat var en skikkelig vekker. Det er veeeldig tidlig i sesongen, men det hadde ikke vært av veien med en god spiss til. Vi er kanskje vel mye avhengige av at Beckford har dagen.
Super Leeds since 1968

Per-Stian

Freedman eller ingen! Trur ikkje vi har eit stort problem på spissplass. Becks/Showumni vil glede oss i mange kampar. Becchio er eg meir skeptisk til.

sportcarl1

jag tror mer på Bechio, när han väl lärt sig det engelska språket och spelstilen, han måste ju  docj fånågra matcher på sig, inte ens Cantona dominerade i leeds i början han var aldrig ens given i leeds, gäller få ut allt av spelaren bara

Dennis

Enig i at laget bør være godt nok skodd, både med tanke på de nye spissene, samt de nye midtbanespillerne Snodgrass og Robinson, som er klare bindeledd mellom midtbane og angrep.

Dog er jeg også enig med Kato i at det per i dag er et klart behov for (enda) en ny spiss. Aller helst vil jeg se en rutinert ringrev, både for den direkte uttellingen, men også som en lærer til de andre spissene og den uslepne diamanten Beckford.

Hvem passer da bedre enn Dougie Freedman? Han har allerede bevist seg verdig, mens han også utfyller Beckford på en veldig god måte.
Marching on together!

peacock

Dette er jo vås!
Vi har spilt to seriekamper og så skal vi handle inn nye spisser? Noe må man jo lære selv i Leeds; nye spillere må jo gis en sjanse til å slå til. Det skjedde dog ikke med Elding og Constantine, som begge ble sendt på dør uten muligheter til å overbevise om at de var gode nok. Vi kan da ikke gjøre det samme igjen.

Jon R

Enig med peacock. Becchio må få muligheten til å prestere før vi avskriver han. Mannen ble tross alt gitt en 3 års kontrakt! Snodgrass kan også spille spiss og er en annen spillertype enn Enoch. Og i bakhånd har vi Elliot....

Klarer ikke Mc Allister å få oss opp med den stallen han nå har tilgjengelig, er det antagelig ikke spillerne det er noe i veien med.

Tror heldigvis ikke at Macca ikke får samme grad av  panikk som enkelte av bidragsyterne her inne.  8)
Jon R.

Erik_

Jeg blir noe målløs når jeg ser at heller ikke Kato (treneren) så potensiale i Becchio, i kampen mot Chester. Nesten så jeg vurderer å ta en "Prutton-analyse" for min egen del, for å sikre at gangsynet mitt ikke er helt på tverka. :)

Vel, uansett. Det hjelper lite med en ekstra spiss hvis ikke spillet sitter bedre enn det som etter rapportene ble vist mot Oldham. Leeds kunne sikkert hatt Fernando Torres på topp uten at det hadde hjulpet.

Freedman er meg uansett ikke i mot å få inn, men tror ikke nødvendigvis det er nøkkelen til opprykk.

Tom S

No må vi slutte!
Klart vi er skuffet over ein svak kamp og tap på heimebane, men å begynne med desse panikktrådene etter to runder er latterlig.

Vent 10 runder så kan vi summere opp.

we all love leeds

COME ON LEEDS !!

Dennis

Fra Maccas egen munn sier han jo at de "are still looking", så han ser vel også et behov. Kan ikke tro det er en annen posisjon enn angrepet han ønsker å forsterke ytterligere.

Jeg har stor tro på Becchio og også Enoch, men jeg savner typen Dougie Freedman er. En erfaren type med kløkt og tonnevis med ting å lære bort. Som, som sagt, utfyller Beckford med en mer møtende rolle.
Marching on together!

Roy

Alle managere "ser" hele tiden etter nye spillere - det er ingenting nytt i det, enten man er nr 1 eller 20. Helt enig med Tom, vi kan sumerer opp etter 10 kamper og ser hvor vi står da. Er altfor tidlig å konkludere med noe som helst nå.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Kato

Quote from: Jon R on August 17, 2008, 12:39:40
Enig med peacock. Becchio må få muligheten til å prestere før vi avskriver han. Mannen ble tross alt gitt en 3 års kontrakt! Snodgrass kan også spille spiss og er en annen spillertype enn Enoch. Og i bakhånd har vi Elliot....

Klarer ikke Mc Allister å få oss opp med den stallen han nå har tilgjengelig, er det antagelig ikke spillerne det er noe i veien med.

Tror heldigvis ikke at Macca ikke får samme grad av  panikk som enkelte av bidragsyterne her inne.  8)

Hvor ser du panikken?

Kanskje mer et litt objektivt syn på de to nevnte herrer Showumni og Becchio. Det går jo an å være Leeds-fan å se ting uten å ha på kritt-hvite briller.

Sheridan

Tror vi er godt rigga på topp.
Ingen grunn til bekymring....just yet.

Jon R

Quote from: Kato on August 17, 2008, 20:06:30

Hvor ser du panikken?

Kanskje mer et litt objektivt syn på de to nevnte herrer Showumni og Becchio. Det går jo an å være Leeds-fan å se ting uten å ha på kritt-hvite briller.

Overskrift: " Ny spiss handles inn". Du agerer på årets første ligatap ved å gjøre deg til talsmann for et typisk "panikkkjøp", kato.  ;)
Jon R.

Asbjørn

Quote from: peacock on August 17, 2008, 12:20:50
Dette er jo vås!
Vi har spilt to seriekamper og så skal vi handle inn nye spisser? Noe må man jo lære selv i Leeds; nye spillere må jo gis en sjanse til å slå til. Det skjedde dog ikke med Elding og Constantine, som begge ble sendt på dør uten muligheter til å overbevise om at de var gode nok. Vi kan da ikke gjøre det samme igjen.
Tilfellene Elding og Constantine ér eksempler på spisser som ikke fikk reelle muligheter på Leeds' førstelag. :(
Trolig var de også offer for det Macca betegnet som en altfor stor stall da han tok over. Noen måtte ofres, og noen av disse noen var altså Elding og Constantine.

Beccio fikk ikke vist allverden i cupkampen, bortsett fra bra innsatsvilje i førsteomgangen da kreftene fortsatt holdt (og en scoring da, som han vel ble fratatt av linjemannen...).  Men jeg merket meg på pålitelige (:)) waccoe at flere hadde fått et riktig så godt inntrykk av Beccio i treningskampene før seriestart, de mante han hadde langt mer 'fotball' i seg enn Enoch f.eks.

...så jeg haller til at det er for tidlig å 'run the rule' over Beccio ennå (hehe, vi er to kamper inn i sesongen).  Hvorvidt vi trenger flere spisser...vel, Oldhamkampen viste vel forsåvidt behov for en syv-åtte nye spillere...

Vel, jeg skal ikke fleipe det bort, Oldhamkampen  (2.omg.) gav meg en real en på trynet...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

laddi

Hvorfor benytter vi ikke oss av en 4-3-3 system med becks på venstre showwi midten og snodden på høyre! Og kjøre prutts howson og robinson på midten! kun sikkert blitt bra! men blir vel ikke testet ut!
Bergen Whites

Kato

Overskrift: " Ny spiss handles inn". Du agerer på årets første ligatap ved å gjøre deg til talsmann for et typisk "panikkkjøp", kato.  ;)

[/quote]

Nå er det vel slik at jeg lenge før seriestart ga uttrykk for at gamlefar burde bruke litt penger, blant annet på Freedman.

Det er ikke ETT tap i serien som gjør at jeg ønsker ny spiss. Det er mange pre-season-kamper, to seriekamper og en cupkamp.

Kampen i går kjenner jeg lite til, bortsett fra at vi scoret 0 mål.

GeirO

Det bør absolutt være fire spisser som konkurrerer om to spissplasser. I dag er det vel i praksis bare tre. I tillegg har vel ikke ShowMe og Becchio vist noe særlig, selv om de har fått sjansen i mange kamper i sommer. De får sikkert sine gode perioder i løpet av sesongen, men tror ikke noen av disse to vil bli et førstevalg framover. Summen av dette: Kjøp en spiss, men ikke hyllevare. Bruk Beckford-teften!
MOT

fmtj

Ro i rekkene folkens! Vi må være nøkterne opp i dette! Det er flere lag enn Leeds United som satser på å nå nivåer høyere enn L1. To seriekamper er unnagjort. Et brukbart borteresultat og nok et tap for Oldham som vi tydeligvis har dårlig tak på. Vi må ikke tro dette blir en dans på roser og strake motorveien mot opprykk. Sånn er det bare ikke. Det blir en jevn og hard batalje om de øverste plassene i L1 og vi skal være svært fornøyde om vi klarer det. Ser absolutt ikke bort fra at vi havner nesten helt oppe igjen uten det siste lille ekstra som tar oss rett opp.
Vi er ikke så mye bedre enn alle andre lag- det er en myte! Hva er det med vår stall som stiller alle andre i skyggen da? La hodene sitte på våre folk en stund til, både spillere og manager. De har mange tøffe mostandere!
Yeboahs vitne

lojosang

Quote from: GeirO on August 18, 2008, 08:17:27
Bruk Beckford-teften!

Nå satte vel ikke akkurat Beckford fyr på CCC den sesongen vi henta ham heller, gjorde han det?  ::)  ::)

Tror vi skal la Wumwum og Becchio spille seg varme før vi går i fistel over nye spisser. Men jeg tar gjerne Freedman
- Leif Olav

Cherry

Må si jeg ble.....overrasket!  Negativt seff`. Nå hadde vi ikke akkurat taket på Oldham i fjor heller, virker som Sheridan virkelig gjør hjemmeleksa si når han skal møte Leeds.

La oss få en 6-7 kamper før vi ser hvor vi er i år.......det er flere enn oss som har bra staller - kunsten er som alltid og få ut potensialet i troppen i kampene.
vet, siden jeg er Mossepatriot....sliter med slikt der.

bmoen

Bates gjør riktig ved å gå ut å slå fast at Freedman ikke skal handles inn. En 35-åring er ikke noe å satse på når man befinner seg i Leag One og skal bygge opp et nytt lag. Sesongen er lang og det er tid nok til sikte inn på andre som kan være med på fremtidas lag. Bates gjør noe riktig for en gangs skyld!
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Trodde ikke det var styreformannens rolle å kommentere og styre slike ting.

Det er vel managere som er ansatt til å styre den sportslige butikken. Så kunne vel Ken Bates si ja eller nei når Macca ber om penger.

I gode bedrifter brukes vel lederkompetansen til å lede bedrifter, mens trenerkompetansen styrer det de har som fagfelt, nemlig det sportslige.

pale

QuoteBates gjør riktig ved å gå ut å slå fast at Freedman ikke skal handles inn. En 35-åring er ikke noe å satse på når man befinner seg i Leag One og skal bygge opp et nytt lag. Sesongen er lang og det er tid nok til sikte inn på andre som kan være med på fremtidas lag. Bates gjør noe riktig for en gangs skyld!

Uenig. Freedman beviste i fjor hvor god han kunne være på dette nivået. Tror han kunne vært viktig som en spiss som utfylte de vi har samt at han kan gi de urutinerte spissene våre gode tips på veien. Alder spiller faktisk ingen rolle så lenge du er god nok. Windass er vel et av mange eksempler på akkurat det. Så lenge motivasjonen er der er 35 ingen alder.