Største byen i England som aldri...

Started by lakris, August 26, 2008, 13:31:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lakris

...har vært i toppdivisjonen. Denne "æren" har jo Hull hatt. Noen som vet hvilken by som nå har tatt over denne tittelen?

McMidjo

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

lakris

McMidjo

Tok på meg Drillohatten og googlet videre på dette her, og ifølge nettstedet UK Cities (som jeg riktignok ikke kjenner seriøsiteten til) er det rette svaret:

WAKEFIELD

De har riktignok ikke noe fotballag i ligasystemet i det hele tatt (med mindre vi skal regne Wakefield som en forstad til Leeds), men de er den største byen på denne lista - målt i innbyggerantall - som ikke har hatt et fotballag i toppdivisjonen.

Wakefield er til og med mye større en Hull, så her har de bedragerske Hullfolka tilrøvet seg en status som de aldri har hatt....  :o  :)

WAKEFIELD......

http://www.ukcities.co.uk/populations/

Asbjørn

Quote from: McMidjo on August 26, 2008, 15:16:08
Tok på meg Drillohatten og googlet videre på dette her, og ifølge nettstedet UK Cities (som jeg riktignok ikke kjenner seriøsiteten til) er det rette svaret:

WAKEFIELD

De har riktignok ikke noe fotballag i ligasystemet i det hele tatt (med mindre vi skal regne Wakefield som en forstad til Leeds), men de er den største byen på denne lista - målt i innbyggerantall - som ikke har hatt et fotballag i toppdivisjonen.

Wakefield er til og med mye større en Hull, så her har de bedragerske Hullfolka tilrøvet seg en status som de aldri har hatt....  :o  :)

WAKEFIELD......

http://www.ukcities.co.uk/populations/

Haháaaa. Har Drillo drevet og villedet oss i alle disse årene  :o :o :o :o :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik_

Hm... ligasystemet. Betyr det bare at det regnes Premier League til League Two her?

Wakefield FC (tidligere Emley A.F.C) spiller jo i UniBond Premier Division som jeg mener er en del av ligasystemet. Annen informasjon tilsier også at det bare er knappe 80 000 innbyggere i Wakefield. :)

McMidjo

Quote from: Enrique on August 27, 2008, 16:54:58
Hm... ligasystemet. Betyr det bare at det regnes Premier League til League Two her?

Wakefield FC (tidligere Emley A.F.C) spiller jo i UniBond Premier Division som jeg mener er en del av ligasystemet. Annen informasjon tilsier også at det bare er knappe 80 000 innbyggere i Wakefield. :)

Det har du sikkert rett i, Enrique.  :)

Slike ting blir jo fort litt omtrentlige - særlig når det er flere definisjoner ute og går! For oss geografi-nerder gir den nevnte websiden en interessant leksjon om hva som kreves for å få bystatus i England:

The Cambridge English Dictionary defines 'city' as 'a large town' or 'any town in the UK which has a cathedral'. This is the common meaning of the word throughout the world, and in most countries the size of a town is the deciding factor over whether it has city status. Large towns are automatically considered cities. This is perfectly logical and sensible, however this is not the case in the UK....

http://www.ukcities.co.uk/definitions/

Vi kan sende stafettpinnen videre: Hva er den største byen i Norge som aldri har hatt et lag i toppdivisjonen?

75 SOLLI