KAMP: vs. Crewe A. 6/9

Started by kjelvi, August 30, 2008, 18:11:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Klausen

La merke til hvor kjapt Dougie var borte for å snakke med Delph etter det gule kortet... Han gjorde noe liknende mot Dender også, men da i mye krassere ordelag!  Mot Dender virket Dougie frustrert og irritert over at Delph ble foretrukket foran han men nå som han er inne i laget virker han mye mer konstruktiv ovenfor medspillerne sine!

Det ble kanskje litt mye og vel vanskelig...meeen, noen som ser det samme?

Kanskje vi får mest ut av Dougie når han ikke har kapteinsansvar?

McMidjo

Vanvittig fine mål - alle 5.

Hughes hadde assist på to av de: Kilkenny, Hughes, Hughes, Robinson, Snodgrass.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Er det en assist-tabell i TPN? Kanskje vi kunne laget en her - en egen tråd?

Jepp, jeg la også merke til Douglas' sin reaksjon. Det er et fint trekk ved Douglas synes jeg. IDIOTOPPTREDNER må lukes ut. Ser man nøye så er dette en hevnaksjon fra Delphs side. Han peker og prater om noe som ikke dommeren tok tak i litt før.

Jeg lurte egentilig mest på hvorfor ikke vår kaptein gør denne jobben..... Hvor var han ved de to aktuelle hendelsene....?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Fine intervjuer ute på LUTV. Mye moro skjer bak Sheehan under hans intervju. Forteller nok litt om samholdet i klubben.

Sheehan: "Jeg tror alle spillerne i 20-mannstroppen til Leeds ville gått rett inn på ethvert lag i denne divisjonen!"

Det er nok ikke langt unna sannheten.... At Leicester kunne gi slipp på denne spilleren!?
Min første Leeds-kamp:

lojosang

FOR noen mål!  ;D

Vanskelig å bestemme meg for hvilket av Douglas og Robinson sine som var det vakreste.
- Leif Olav

McMidjo

Quote from: Promotion 2010 on September 06, 2008, 20:14:20
Fine intervjuer ute på LUTV. Mye moro skjer bak Sheehan under hans intervju. Forteller nok litt om samholdet i klubben.

Sheehan: "Jeg tror alle spillerne i 20-mannstroppen til Leeds ville gått rett inn på ethvert lag i denne divisjonen!"

Det er ok ikke langt unna sannheten.... At Leicester kunne gi slipp på denne spilleren!?

Sheehan? Kontrakten hans m Leicester gikk ut i sommer, og jeg tror han hadde valget mellom å fornye med Leicester eller skrive under for Leeds. Tror egentlig ikke det valget var så vanskelig!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Peter7

Til å være et merkelig laguttak så fungerte det visst bedre enn vi fryktet, selv om motstanden ikke var all verden.

Waccoe ratings:

Lucas - 6 - Nothing to do, but maybe should have done better with the goals.

Richardson - 7 - good although never tested and crossing wasnt that good.
Telfer -8 - Made the differance, no pace but has more quality than our other defenders.
Lubo - 6 - deservedly sent off, but otherwise was strong.
Sheehan - 8 - at last a decent left back, cracking goal too.

Hughes - 6 - not the best option we have but does a job.
Douglas - 7 - not sure about douglas, great goal but im not conviced that he makes all the differance as some people think.
Kilkenny - 7 - looked good, him and delph ran the show.
Delph - 9 - best leeds performance i have seen in a long long time. this guy is pure class.

Beckford - 8 - alot of effort and his pace frightened the hell out of crewe.
Becchio - 7 - lots of effort and some nice touches. not sure he deserves to be the only player to have his name chanted though, others were better today.

Robinson - 8 - so much quality just wish he would do himself and us a favour by getting fit.
Snodgrass - 7 - good effort
Howson - 6 - did ok

Crewe were garbage and their 2 goals flattered the hell out of them. could have maybe should have been 6 or 7 nill.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Tom S

Utfra dagens forestilling kan vi ikkje klage nemneverdig på innsatsen og prestasjonene.
(bortsett frå dei 3 siste av 4 minutter tilleggstid...)

Men, sit med ein følelse av at dette uansett ikkje er vår beste oppstilling.
Savner spesielt Casper, Prutts og Robbo i startelleveren.

Casper
Fraze - Telfer - Hunty - Sheehan
Delph - Prutts - Dougie - Robbo
Becks - Becchio

Midtbanefireren er utruleg vanskelig å komponere.
Snoddy, Prutts, Howson, Robbo, Hughes, Douglas, Delph og Kilkenny.
Alle gode nok for laget og hadde sannsynlegvis hatt fast plass på samtlige andre lag i divisjonen.

Men, kva er den beste samansetningen? Kven utfyller kvarandre på best måte?

Tricky!
COME ON LEEDS !!

SveinArve

hvor på lutv finner man måla frå i dag?
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Tom S

Du går inn på "match highlights" og videre inn på "overseas".
Der skal du finne bilder frå kampen idag.
Gled deg, det var nokre perler av nokre mål, i tillegg mykje bra spill og kjekt å sjå Delph i aksjon. Litt nedtur med dei siste 3 minuttene av kampen...

Quote from: SveinArve on September 06, 2008, 22:48:14
COME ON LEEDS !!

SveinArve

Quote from: Tom S on September 06, 2008, 22:50:48
Du går inn på "match highlights" og videre inn på "overseas".
Der skal du finne bilder frå kampen idag.
Gled deg, det var nokre perler av nokre mål, i tillegg mykje bra spill og kjekt å sjå Delph i aksjon. Litt nedtur med dei siste 3 minuttene av kampen...

Quote from: SveinArve on September 06, 2008, 22:48:14

Takk! No skal ej nyte det!
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Sheridan

Sheridan

Promotion 2010

Quote from: Tom S on September 06, 2008, 22:41:55
Utfra dagens forestilling kan vi ikkje klage nemneverdig på innsatsen og prestasjonene.
(bortsett frå dei 3 siste av 4 minutter tilleggstid...)

Men, sit med ein følelse av at dette uansett ikkje er vår beste oppstilling.
Savner spesielt Casper, Prutts og Robbo i startelleveren.

Casper
Fraze - Telfer - Hunty - Sheehan
Delph - Prutts - Dougie - Robbo
Becks - Becchio

Midtbanefireren er utruleg vanskelig å komponere.
Snoddy, Prutts, Howson, Robbo, Hughes, Douglas, Delph og Kilkenny.
Alle gode nok for laget og hadde sannsynlegvis hatt fast plass på samtlige andre lag i divisjonen.

Men, kva er den beste samansetningen? Kven utfyller kvarandre på best måte?

Tricky!

ER egentlig ganske uenig med deg her...  ;)  Prutton har ikke ballfordeleregenskapene til Kilkenny og blir mer bryt og løp. Kilkenny gjorde t ok OL. Han dirigerer og foretar gode løp. Dette nyter også Leeds godt av. Hughes er også en som kjemper og takler, men som egentlig ikke har den mer finslepne teknikken.
Balansen på midten idag; alle med i kampen i offensiven (Hughes la opp til to av målene) og farten og teknikken til Delph...
Douglas - defensivt anker, som også er tryggnoffensivt. Uten kapteinsbindet blomstrer han mer enn sist sesong. Kanskje han har akseptert at andre bør ha det vervet. Han virker o hvert fall mer trygg enn jeg har sett ham før.
Hughes - taklingssterk og tøff. Hans innsats banet nok litt av veien, som gjorde at Robbo fikk plass da han kom in. Sistnevnte mangler mye på løpsformen vil jeg tro med den magen...
Kilkenny - dirigent og pasningslegger, har mange sentrale oppgaver, men kan også holde til på kanten. Dette slipper han når Beckford strater fra kanten som en litt enkel utgave av Thierry Henry i sine Arsenaldager.
Delph - for et steg og for en fart og kroppsbeherskelse. Han virkelig nyter å spille for Leeds United. Håper han blir med oss opp, da kan veien bli kortere. Han var utenpå alle idag. Utrolig at en 18 åring kan ose av klasse. Men det gjør han.

Jeg tror disse fire utformer noe av det mest optimale vi kan sette sammen. Bredden blir ivaretatt av Becks og i kamper som det er ventet at vi styrer så kan Robbo være en som starter. Jeg er skuffet over det jeg har sett av Johnson siden han kom til klubben. Howson kan nok ikke måle seg med Delph, men han er en helt annen type spiller som går på løp. Kanskje Delph og Howson fyller hverandre ut; ballvinneren og teknikeren med han som går i rom og skaper situasjoner ved bevegelsene sine. På et av klippene idag gikk han på et fantastisk løp og ble helt fri foran keeper. Snoddy er både angriper og kantspiller og god å ha i bakhånd. Troppen på 20 spillere er nå en samling hardtarbeidende målrettede spillere, noe klubben ikke har hatt på flere år.

Til slutt; kantspillerne i dagens fotball, må jobbe mye og ha overskudd til å skape mye.... Har Robbo de egenskapene. Han er god med beina, men mangler han andre ferdigheter...?
Min første Leeds-kamp:

Thomas

Quote from: Klausen on September 06, 2008, 18:42:38
38 sider på en kamptråd.... er det rekord eller?

Kamptråden Leeds - Forest 12 februar i år hadde 41 sider.
Serieåpningen i år mot Scunthorpe, 40 sider.
Leeds - Swindon 17/11-07 også 40 sider.

raffe

We are Leeds, we are proud!

HåvardK

Quote from: Thomas on September 07, 2008, 02:17:20
Quote from: Klausen on September 06, 2008, 18:42:38
38 sider på en kamptråd.... er det rekord eller?

Kamptråden Leeds - Forest 12 februar i år hadde 41 sider.
Serieåpningen i år mot Scunthorpe, 40 sider.
Leeds - Swindon 17/11-07 også 40 sider.
Men vi er da på langt nær ferdig nå, eller?

janove

Det er veldig enkelt aa se seg blind paa scoringen til Sheehan, naar han skal vurderes.
Mot Crewe spillte han helt uten aa bli presset. Jeg opplever at han har faatt mer selvtillit i forhold til forrige sesong. Han mangler alt for mye fart til aa bli en topp venstreback. Selv i denne divisjonen vil han slite mot en god hoeyrekant.
Ellers  saa var Crewe saa daarlige i gaar, at det blir helt umulig aa vurdere prestasjonen til hjemmelaget. Det er hyggelig med maal fra langskudd, samtidig er det betenkelig at det skapes lite sjanser paa innlegg fra doedlinja!

Asbjørn

Uansett var dette nyttige/nødvendige tre poeng. Og en 'confidence booster'. Begge deler trengtes.

Det spennende nå er om vi klarer å følge opp 'resultatet'. 'Runs' er et must for topplag, og hittil har vel ustabiliteten vært det mest nærliggende.

Jeg også har en anelse om at Crewe-kampen var unntaket. Vi vil neppe få så enkelt spillerom senere, iallefall ikke hjemme. Det blir nok mer vanlig at lagene legger seg bakpå med ti spillere...

Igjen byttet Macca mange spillere. Er dette tingen i år, for å holde folket 'på tuppa'?  Kan være, men mest sannsynlig er det fordi Macca har slitt med å finne ut hvem som passer sammen. Vi spilte uten 'wide men' i går, men det funket all den tid Becks lå rimelig vidt, tydeligvis.

Vel, det er å håpe at dette innleder et 'run' :)

PS! Vi er på play off, dere :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on September 07, 2008, 10:05:40

Vel, det er å håpe at dette innleder et 'run' :)

4 hjemmekamper på rad:

C.Palace 4-0
Bristol R 2-2
Bardford C 2-1
Crewe A 5-2

3 av fire med seier og 13-5 i målforskjell. Ikke dårlig for oss som sliter med et hjemmekompleks!

Der har du en "RUN"! (Home-run!!)   ;D
Min første Leeds-kamp:

baste

og tråden har kommet til 40 sider...da må jo alle være fornøyd.....flotte mål....blir mer og mer optimist når jeg ser kvaliteten i dette Leeds laget..

Drakt nr 10 Becchio.....skal på i neste kamp og.

...så langt er statistikken med ny-drakten på... 1-0-0.... med 5-2 i målforskjell og 3p  ;D

Larsen.

Noen som har bilder fra kampen?

Når man kjøper LUTV, virker det med en gang, eller må man vente noen dager?
Pride of Yorkshire

mari

Det som gleder meg mest er at vi i år styrer fotballkamper. Det har vi ikke gjort på noen år. Douglas som anker - og med Kilkenny og Delph som drivende sentrale midtbanespillere ser ut til å gi oss en midtbane med god balanse og gjennombruddsstyrke.

I tillegg virker det som om vi har spillere med bedre teknikk og basisferdigheter.....Ut fra klippene på LUTV spiller vi faktisk god fotball. Litt mere fart fremover - i tillegg til Beckford - og vi kan bli virkelig bra. Kanskje White kan være en mann for venstrekanten ? Ung ja - men fyller vel 17 nå i høst og er du god nok osv....

I tillegg er jeg usikker på om vi har funnet riktig midtstopperpar...Telfer ble på Crewes lokalradio sammenlignet med Bobby Moore !. Har aldri sett han spille midstopper - husker han som en habil - men ikke mer - høyreback på Coventry. Og Lubo er etter min mening god på hodet, men generelt for klønete.

Som Leeds supporter må jeg jo ha noe å være misfornøyd med. Men egentlig er jeg bare blid idag
:D ;D

mari

Oppsummeringen fra kampen viser forøvrig at vi hadde 28 goal attempts. 14 on target. Rekord ?

M

fine langskudd på målene , sann som der Delph , Sheehan og Douglas scorer , ikke mange spillere hadde prøvd og skyte , men man må prøve for å score ;)
LEEDS LEEDS LEEDS

Vonsiggy

Noen som har noen spillerevaluering fra kampen?

Fant det ikke :/

Per-Stian

Mange nydelege mål i gårsdagens kamp. Likte spesielt Sheehans Yeboah-tilslag frå distanse.

Håpar Macca og vi omsider har fått ei midtbane som fungerar. Eg er veldig glad for at Dougie vart verande og har tilkjempa seg ankerrolla. Veit det er mange her inne som mislikar iren, men eg er av ei heilt anna oppfatning. Kilkenny - Dougie - Delph ser meget spennande ut på papiret. Minnar litt om RBKs trio med Sapara - Tettey - Skjelbred.

Tom S

Meiner du får bilder med ein gang.
Så det er berre å signe med ein gang, verdt kvart pund.

Quote from: OleKristian on September 07, 2008, 12:16:17
Noen som har bilder fra kampen?

Når man kjøper LUTV, virker det med en gang, eller må man vente noen dager?
COME ON LEEDS !!

M

hvor kan jeg høre neste kamp ?
LEEDS LEEDS LEEDS