VM-Kval: Norge - Island

Started by Dennis, September 01, 2008, 11:58:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Det er jo det vanlige vaset som kommer fra Hareide og, "vi tapte på grunn av personlige feil". Hva med å innse det faktum at vi spilte elendig?

Snow

Jeg var på kampen å ble ikke imponert akkurat. Skal jeg si det mildt så var det en skuffende forestilling.

Carew gjorde alt han kunne, men det var ikke godt nok.. :(

"Før kampen"

tori_no

Quote from: Simon on September 07, 2008, 14:10:31
Jeg var på kampen å ble ikke imponert akkurat. Skal jeg si det mildt så var det en skuffende forestilling.

Her er Carew som går deprimert

Carew som kaptein? :o

Wexler

Arild Stavrum tar vel kaka med sin uttalelse på TV2 om at man ikke kan begynne å sparke trenere etter 90 minutter slik som i Palermo.

Noe fjern sammenligning kanskje når Mr. Hareide  er inne i sin 3 kvalik....

Men gamle sunnmørsvenner er jo ikke å forakte uansett !

Asbjørn

Quote from: Wexler on September 08, 2008, 08:49:24
Arild Stavrum tar vel kaka med sin uttalelse på TV2 om at man ikke kan begynne å sparke trenere etter 90 minutter slik som i Palermo.

...ja, sunnmøringen Arild Stavrum sier jo så mangt  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RuneR

Quote from: Asbjørn on September 08, 2008, 09:46:53

*Sukk* Prøver Wexler å antyde at Stavrum forsvarer Hareide fordi de er Sunnmørsvenner??
Nei, som Nordmøring ville nok Stavrum helst sparke Hareide som den sunnmøringen HAN er.
Men, kanskje Stavrum er vennlig innstilt fordi Hareide var hans trener i Romsdal?
Eller..... whatever.....
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Asbjørn

Quote from: RuneR on September 08, 2008, 09:52:28

*Sukk* Prøver Wexler å antyde at Stavrum forsvarer Hareide fordi de er Sunnmørsvenner??
Nei, som Nordmøring ville nok Stavrum helst sparke Hareide som den sunnmøringen HAN er.
Men, kanskje Stavrum er vennlig innstilt fordi Hareide var hans trener i Romsdal?
Eller..... whatever.....

...vi må vel bare innse at for svææært mange er alt dette bare 'nord for Bergen' et sted... *sukk*  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: berlin on September 07, 2008, 10:05:33
Norge kan skifte manager/trener så mange ganger de vil, men de blir ikke stort bedre av den grunn, det kan jeg love. Har ingenting å gjør i et WM, og kommer ikke dit heller.

Generelt imot slik innstilling!  >:(

Om Norge kvaler seg til et mesterskap, så har de langt på vei fortjent det! Men jeg tror heller ikke vi klarer å kvale oss til et mesterskap under Hareide. Han sjangler jo mer enn en sjømann på perm.

Vi trenger en med bestemte holdninger og ikke en som lar Iversen,, Hagen og Gamst'n bruke landslagssamlinger som en morro-ferie. Jeg synes egentlig en landslagstrener skal være fra samme nasjonen som laget, men ettersom det er lov, bør Norge også se mot utlandet.
Marching on together!

Tom S

Enig, kvalifiserer Norge seg så har de fortent det!

Men, er usikker på om forventingen til landslaget er for høg?
Det er ikkje gitt at skinasjonen Norge med sine 5 mill innbyggere og minimale kultur for fotball skal kvalifisere seg til mesterskap etter mesterskap.

Trur mykje av skuffelsen og forbanninga kjem som eit resultat av urealistiske forventingar.

Quote from: Mr Kaizer on September 08, 2008, 11:23:34
Norge kan skifte manager/trener så mange ganger de vil, men de blir ikke stort bedre av den grunn, det kan jeg love. Har ingenting å gjør i et WM, og kommer ikke dit heller.

Om Norge kvaler seg til et mesterskap, så har de langt på vei fortjent det! Men jeg tror heller ikke vi klarer å kvale oss til et mesterskap under Hareide. Han sjangler jo mer enn en sjømann på perm.

Vi trenger en med bestemte holdninger og ikke en som lar Iversen,, Hagen og Gamst'n bruke landslagssamlinger som en morro-ferie. Jeg synes egentlig en landslagstrener skal være fra samme nasjonen som laget, men ettersom det er lov, bør Norge også se mot utlandet.
COME ON LEEDS !!

Wexler

Quote from: RuneR on September 08, 2008, 09:52:28

Eller..... whatever.....

Hareide er fra Hareid på Sunnmøre hvis jeg ikke tar helt feil...
Antar at Stavrum setter pris på sin sunnmørsvenn Hareide. De har jo vært i Molde begge 2.
Og begge er jo fra Møre-kysten...

Dennis

Quote from: Tom S on September 08, 2008, 11:51:51
Enig, kvalifiserer Norge seg så har de fortent det!

Men, er usikker på om forventingen til landslaget er for høg?
Det er ikkje gitt at skinasjonen Norge med sine 5 mill innbyggere og minimale kultur for fotball skal kvalifisere seg til mesterskap etter mesterskap.

Trur mykje av skuffelsen og forbanninga kjem som eit resultat av urealistiske forventingar.

Jeg er også enig i at vi nok har litt store forhåpninger til tider, men jeg synes ikke det blir feil at målet skal være å kvalifisere seg til selve mesterskapet. Noe må vi strebe etter for å kunne bli bedre.

Norge er kanskje ingen enorm fotballnasjon, men vi har likevel mange gode fotballspillere. At de ikke presterer på landslaget, slik flere gjør i klubbene, må både spillere og trenere ta ansvaret for og ikke det faktum at det norske publikum er så utrolig defensive og selvmotsigende i sine holdninger.

Når vi slår et godt lag, som Argentina i fjor, står vi bak laget. Derimot, ved den minste form for motgang, så "ler" man av sine egne spillere. Håpløst!!!  >:( >:( >:(
Marching on together!

Wexler

Kaizer har rett i sine uttalelser.

Vi hadde imidlertid en mye enklere gruppe i EM kvaliken.
Når vi ikke presterer mot en antatt like god gruppespiller som Island, blir det fryktelig vanskelig mot spesielt Nederland men også Skottland har vi ikke noen særlig bra statistikk imot.

berlin

He-he, skjønner jeg godt, Kaizer!  :)

Det lille innlegget mitt er dels farget av at landslaget betyr ganske lite for meg, er vel nesten å regne som medgangssupportere der, med skam og melde. Dels at jeg tenkte at noen ville bli litt, bare litt da, provosert av det.

Dennis

Først av alt, berlin: Jeg har ingen problemer med at folk på et Leeds-forum ikke bryr seg særlig om norsk landslagsfotball. Det var heller ikke ment som noe angrep på deg, men en generell holdning jeg syns (altfor) mange står for.

"Jeg er landslagssupporter når vi gjør det bra, men dersom ikke Norge knuser nasjoner som Bosnia, Hviterussland og Belgia, så ler jeg av dem og gjør det meste for å distansere meg fra de jævlene."

Altfor mange norske fotballsupportere er anti-Norge og det er det som irriterer.

Sier ikke at du gjør det, for det er jo ikke det du sier her i det hele tatt. Jeg innrømmer lett at jeg også er medgangssupporter i enkelte idretter; som ski, hopp, alpint, skøyter osv. Ingenting nytt eller feil i det.

Men jeg rakker ikke ned på Magnus Carlsen om han kun får remis i et sjakkoppgjør.  ;)
Marching on together!