Skrevet av Emne: Kan McAllister ta oss til Championship?  (Lest 4394 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

tommyolsen

Kan McAllister ta oss til Championship?
« på: September 02, 2008, 23:05:11 »
Jeg var ingen stor fan av Wise som manager, og var delvis fornøyd med ansettelsen av McAllister. Min første tanke var at det var godt å ha han tilbake i klubben igjen. Men etter å ha tenkt litt mer gjennom dette, er jeg mer usikker på om han er manageren som kan ta oss tilbake til det nestbeste nivået i England. Resultater han har vist tidligere som manager er veldig varrierende, og det samme nå i Leeds. Jeg mener vi har et tropp som er så bra at direkte opprykk må være en klar målsetning. Men om McAllister er rette mann for å ta oss opp i år er jeg usikker på. Jeg tror han klarer å ta oss til play off, men der er det jo ren bingo hvem som tar steget opp.
Grunnen til at jeg frykter at ikke McAllister er rette mann er fordi han er lite kynisk. Han ønsker å holde ballen i laget. Bra! Men! Jeg defensivt er vi for dårlig. Det virker ikke som vi tar den defensive jobbingen seriøst nok, og det straffers seg. Vi kan ikke stole på at vi skal score flere mål en motstanderen når vi selv slipper inn 2 mål i en kamp.

Dette skrives ikke fordi sesongstarten ikke har vært optimal, fordi det tar alltid noen kamper før lagene setter seg, og vi får et bilde av hvem som blir hvor. Men dette er tanker jeg har gjort meg opp gjennom vårsesongen og McAllister tidligere resultater som manager.

Regner med de fleste er uenig med meg i mine tanker, og ingenting vil glede meg mer enn om vi står som nr 1 (eller 2) ved sesongslutt!
Leeds hilsen

Tommy

MacMurder

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #1 på: September 02, 2008, 23:13:51 »
Enig, det er tidlig i sesongen ennå. Offensivt er Leeds bra nok for opprykk, men det er MYE å rette på bakover, det er det ingen tvil om.

h.b

  • Gjest
Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #2 på: September 02, 2008, 23:15:20 »
Problemet Macca har er det at han ikke greier å gjøre spillerne klare for forventningspresset det er å spille på ER. Han mangler den egenskapen. Kanskje den viktigste egentlig. Hvis dette stemmer er jeg redd for at han ikke er rett mann ja

berlin

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #3 på: September 02, 2008, 23:24:15 »
Tror ikke det er så MANGE som er HEEEELT sikre på at Macca er rett mann,
men selv vil jeg gi han mer tid. Er vi mid-table ved juletider, tror jeg de kritiske røstene blir mange.

Hvis ikke han derre Steve Staunton er tapt bak en stol, så skulle man tro at vi har et trenerteam ( inkl 2xmacca) som kan sørge for at forsvaret også fungerer.

time vil sjåvv

Per-Stian

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #4 på: September 02, 2008, 23:41:32 »
Eg var som vanleg skeptisk til å tilsetje Macca, men såg at han var eit "naturleg og populært" valg for klubben vår. Eg er endå ikkje 100 prosent overbevist over hans kvalitetar, men har stort tolmot. Det kanskje viktigaste, som H.B. påpeikar, er å få spelarane til å gjere ER til vår eiga leikestove mot (nokså) umeritterte klubbar. Det er prioritet éin! Der har ikkje Macca overbevist meg og mange andre.

Promotion 2010

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #5 på: September 03, 2008, 00:04:46 »
Problemet Macca har er det at han ikke greier å gjøre spillerne klare for forventningspresset det er å spille på ER. Han mangler den egenskapen. Kanskje den viktigste egentlig. Hvis dette stemmer er jeg redd for at han ikke er rett mann ja

Men akkurat dette var jo Wennables (Heldigvis har jeg glemt hvordan det skrives), Reid, Gray, Blackwell, Carter, Wise spesielt gode til.

Gode spillere blir ikke fantastiske fordi de spiller på Elland Road. Gode spillee ser ut til å måtte ha en spesiell egenskap for å blomstre hos oss og skape Fortress Elland Road!

Jeg har hørt så mye skryt av Macca at jeg tror han innehar en evne til å reflektere over egen praksis, Dette vil gjøre ham til en enda bedre manager. Han har ukentlig kontakt med Strachan og andre topp managere for å utvikle seg. Temprement og engasjement er en ting. Oppførsel og støttende er en annen ting. Jeg tror Macca har en fin balanse av begge deler. Dette må enhver god manager ha!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lars E

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #6 på: September 03, 2008, 01:18:11 »
Sesongåpningen har vært veldig varierende, men personlig er jeg villig til å gi Macca mye tid.
Forever Leeds

Sheridan

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #7 på: September 03, 2008, 02:10:25 »
Vi rykker opp!!!!!!!

sveifors

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #8 på: September 04, 2008, 09:11:17 »
Det er stor forskjell mellom Leeds anno 08/09  og under Wise.

I fjorårets sesong gjorde Wise/Poyet en formidal innsats i å få laget sammensveiset. Laget bestod stort sett av eldre leiesoldater eller eldre spillere. Etter en forrykende start(endel flaks)(fram til jul) rakk ikke denne filosofien lenger.

Ã…rets Leeds lag er helt annerledes i spillestil og sammensetning. Laget har et overskudd av unge og talentfulle spillere. Alle vet at unge spillere "svinger" mye mer i prestasjoner enn andre, men på sikt er dette  den riktige veien å gå. Det er noen få lag i England som kan kjøpe suksess, dette er ikke veien til en ny storhetstid for Leeds foreløpig. Endel herinne på forumet tror at kjøpe spillere/sparke trenere og andre enkle løsninger er løsningen. Livet og derunder fotballen består ikke av bare enkle løsninger.

Ã…rets stall har spillerere som er mere enn god nok til å få oss ut av L1. Vi bør gi laget/macca ro.

Om det er noe som har skuffet så er det at vi ikke klarer å holde nullen. Jeg mener at dette må være første prioritet, fordi vi scorer nok i kampene til å ta 3 poeng. Her er jeg skuffet over at Staunton ikke har bidratt mere i kompetanse. En ballbesittendefor spillestil har en stor svakhet, nemlig at det er lett å bli overmodig og derved "miste" ballen og få scoring imot. Norge spilte seg til to sluttspill bare på dette.

Ellers synes jeg det er morsomt å følge det nye Leeds på det nye LUTV og etterlyser en mere positiv entusiasme enn hele tiden sutrende surmaget kritikk, men det er blitt kjennetegnet på oss nordmenn generelt, vi blir aldri fornøyd. Det betyr ikke at jeg er fornøyd med å være i L1.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Jon R

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #9 på: September 04, 2008, 19:01:49 »
Macca må få tid. Helt klart. Det skjer mye bra i klubben, men dersom vi skulle etablere oss som et mid-table lag etterhvert som sesongen skrider frem, vil det naturligvis være naturlig å sette søklelyset på hva managmentet driver med. Ettersom ingen støttespillere er solgt, bør vi kunne forvente at vi i det minste konsoliderer stillingen siden ifjor. Jeg ser derfor ingen grunn til å være fornøyd med noe annet enn opprykk denne sesongen.  :)
« Siste redigering: September 04, 2008, 19:03:28 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #10 på: September 04, 2008, 20:08:40 »
Macca må få tid. Helt klart. Det skjer mye bra i klubben, men dersom vi skulle etablere oss som et mid-table lag etterhvert som sesongen skrider frem, vil det naturligvis være naturlig å sette søklelyset på hva managmentet driver med. Ettersom ingen støttespillere er solgt, bør vi kunne forvente at vi i det minste konsoliderer stillingen siden ifjor. Jeg ser derfor ingen grunn til å være fornøyd med noe annet enn opprykk denne sesongen.  :)

...det var dette med å sparke folk da.

Ta AaFK som eksempel. Sõren Ã…kerby hadde 'noe' på gang i AaFK. Resultatene sviktet nok litt for ofte (slik det kan gjøre med lag med mange unge spillere). Men overvekten av supporterne var imot sparkingen, til det var laget 'for ungt og lovende' (snart 1/3 av U21). Det er ikke alltid resultatene viser fra dag én.
Men styret var  utålmodig, og han måtte gå. (Det er en Guds lykke for klubben at 'Reka sa ja og at man dermed fortsatt har sjanse til åberge kontrakten...)

Vi vet alle hvor nær hr Ferguson var å få skyven, før han fikk litt pusterom takket være et 'Micky Mouse'-trofé. Om vi/styret skal være like utålmodig med Macca rundt juletider, vil det være steinhakka synd. Et ungt lag trenger tid. Men så kan det 'pay off' i dividender med tiden.

OM Leedslaget etableres med White, Delph, Howson, Snodgrass, Johnson og kanskje noen flere innslag i førsteoppstillingen må vi utvise laangt mer tålmodighet enn vi ellers vil gjøre...

« Siste redigering: September 04, 2008, 20:11:50 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #11 på: September 04, 2008, 20:27:40 »
Macca må få tid. Helt klart. Det skjer mye bra i klubben, men dersom vi skulle etablere oss som et mid-table lag etterhvert som sesongen skrider frem, vil det naturligvis være naturlig å sette søklelyset på hva managmentet driver med. Ettersom ingen støttespillere er solgt, bør vi kunne forvente at vi i det minste konsoliderer stillingen siden ifjor. Jeg ser derfor ingen grunn til å være fornøyd med noe annet enn opprykk denne sesongen.  :)

...det var dette med å sparke folk da.

Ta AaFK som eksempel. Sõren Ã…kerby hadde 'noe' på gang i AaFK. Resultatene sviktet nok litt for ofte (slik det kan gjøre med lag med mange unge spillere). Men overvekten av supporterne var imot sparkingen, til det var laget 'for ungt og lovende' (snart 1/3 av U21). Det er ikke alltid resultatene viser fra dag én.
Men styret var  utålmodig, og han måtte gå. (Det er en Guds lykke for klubben at 'Reka sa ja og at man dermed fortsatt har sjanse til åberge kontrakten...)

Vi vet alle hvor nær hr Ferguson var å få skyven, før han fikk litt pusterom takket være et 'Micky Mouse'-trofé. Om vi/styret skal være like utålmodig med Macca rundt juletider, vil det være steinhakka synd. Et ungt lag trenger tid. Men så kan det 'pay off' i dividender med tiden.

OM Leedslaget etableres med White, Delph, Howson, Snodgrass, Johnson og kanskje noen flere innslag i førsteoppstillingen må vi utvise laangt mer tålmodighet enn vi ellers vil gjøre...


Det er jeg helt enig med deg i, Asbjørn. Min terskel for å sparke noen manager er da også høy. Først etter en totalvurdering kan man vurdere om det er liv laga å fortsette med samme mann i førersetet, eller om vi skal "call it a day."   :)
Jon R.

Roy

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #12 på: September 04, 2008, 20:43:54 »
Svar på spørsmålet:

JA!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #13 på: September 04, 2008, 21:14:48 »
Vi rykker opp. Garantert!!
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Jon R

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #14 på: September 04, 2008, 21:16:39 »
Selvfølgelig skal han det. Skulle bare mangle.  :)
Jon R.

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #15 på: September 04, 2008, 21:17:35 »
Kan McAllister ta oss til Championship?

........ Ja det kan han!

75 SOLLI

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #16 på: September 05, 2008, 07:56:10 »
Selvfølgelig kan McAllister ta oss til CCC!!!!

ArneS

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #17 på: September 05, 2008, 09:44:24 »
Selvfølgelig
Den 17. mann

JonK

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #18 på: September 05, 2008, 10:27:34 »
Svaret er: "JA"

Mulig det er basert på minst like mye håp som fornuft, men men
 

martind

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #19 på: September 05, 2008, 10:48:36 »
jeg håper han også  kan ta oss til PL om noen år. Har troen på at Gary Mac kan gjøre store ting med klubben vår hvis han får tid. Men helt ubegrenset tillitt får han ikke fra meg. Han må jo vise at han takler det også!!
MOT!! We are Leeds!

pedro

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #20 på: September 05, 2008, 12:22:12 »
Jeg håper Gary McAllister får bekle managerrollen i maaaange år, det har jeg tro på vil bære frukter. Dette er første sesong at han får hente inn spillere og bygge etter sine prinsipper. Opprykk til nest øverste nivå denne sesongen er et must. Klarer han ikke det vil han slite, men sistnevnte unngår godeste Macca. Deretter får han bygge videre rundt laget og styrke stallen ytterligere for opprykk til PL innen få år. Forventer at Bates får tilgang til å kunne frigjøre noen ekstra pund ved opprykk i år. Hadde vært deilig med direkte til PL, men det er vel litt for mye å forlange. MOT
Leedsomaniac

GeirO

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #21 på: September 05, 2008, 14:09:30 »
Svar på spørsmålet:

Kommer alt an på spillerne.
MOT

auren

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #22 på: September 05, 2008, 14:22:34 »
Svar på spørsmålet:

Kommer alt an på spillerne.

Selvsagt. Men med den spillerstallen Macca har til rådighet vil alt annet enn et opprykk være strykkarakter og på hue og ræva ut.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #23 på: September 05, 2008, 21:52:22 »
"We look as though we will score goals and we have been working the opposition's keeper, but I'm just concerned about conceding goals, and that's were we have to tighten it up."
- Macca

"Ser ut som Macca ser "problemet" med forsvaret og jobber med det. Godt å høyre!
Får vi skikk på det defansive og kan notere første heimesiger mot Crewe imorra, ja då ser det morsomt ut framover."
- Tom S
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #24 på: September 05, 2008, 22:12:55 »
Svar på spørsmålet:

Kommer alt an på spillerne.

Selvsagt. Men med den spillerstallen Macca har til rådighet vil alt annet enn et opprykk være strykkarakter og på hue og ræva ut.

auren
  Supert at Keegan allerede er ledig. Vi kan vel gjøre en avtale allerede nå...sånn for sikkerhets skyld?   ;)
Super Leeds since 1968

Peter7

Sv: Kan McAllister ta oss til Championship?
« Svar #25 på: September 06, 2008, 07:05:22 »
I den situasjonen Leeds nå er i tror jeg opprykk er ganske sannsynlig, relativt uavhengig av hvem som er manager.

Og da er det jo fint at det er en likandes kar, og ikke en liten rotte med stikkende øyne.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'