KAMP: vs. Swindon Town 13/9

Started by kjelvi, September 06, 2008, 17:02:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: Sølvreven on September 13, 2008, 18:48:18
1   Oldham   6   5   1   0   10   16
   2   Carlisle   6   4   1   0   6   13
   3   Scunthorpe   6   4   0   2   6   12
   4   Leeds United   6   3   2   1   4   11
   5   Millwall   6   3   2   1   3   11
   6   Leicester City   5   3   1   0   7   10

Vi glir sakte oppover tabellen. Herrrrrrrrlig  ;D

Hadde vi slått Oldham i hjemmekampen i forrige måned, så hadde vi ledet hele serien!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Snow

Furious Malpas warns heads will roll after Leeds defeat

Swindon Town manager Maurice Malpas warned that heads will roll after branding his team's defending as "pathetic" in their 3-1 defeat to ten-man Leeds.
Awful howlers by Jerel Ifil and goalkeeper Phil Smith gifted the visitors their first two goals, before Jermaine Beckford raced clear to seal his brace for United late on.
And Malpas stormed: "I'm lost for words after that, to say it was pathetic defending from us would be kind.
"One or two defensive mistakes would have been bad but three beggars belief.
"It's happening every week now.
"There will be one or two heads that will have to roll for that.
advertisement"Apart from our goal and one other situation when Coxy had a header saved, Leeds just passed it about and were in charge.
"I said at half-time we've got to move the ball quicker but we sat back with four defenders marking one striker.
"There was not enough urgency - the players just seemed to accept that someone has made a mistake, but we need to respond better.
"The buck stops with me, I pick the team, but I can assure you that team won't play next week."
Malpas felt the defeat was an opportunity lost after 13,001 fans turned up to watch Town lose.
He said: "The fans who don't normally come will think 'why do they get paid that kind of money to play like that?' and they won't come back.
"The players were bright in training going into the game but the lights went out at times.
"We will train hard this week and we've got to try and solve it."

Lars E

Forever Leeds

Per-Stian

Eg trur eg skal halde fram med å vere opptatt og ikkje følgje kampane "live". Kvar gong endar det med siger ;D Grattis, folkens!

Roy

... og nå har jeg prettet meg en 8)  Nyter et fotballiv i medgang  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

mari

sparkling rosevin her på orderudfeltet;D

livet smiler :D

blir spennende med tøff bortekamp mot carlilse.

klarer vi å tette litt bedre igjen hjemover vinner vi serien

kjelvi

United pass test of mettle

Last week's victory over Crewe Alexandra won Leeds points for style, but United showed the fight needed to complement that flair during a performance at Swindon which was every bit as creditable.
Leeds hit a purple patch eight days ago, dispatching Crewe with a flamboyant swagger and five excellent goals, but the result secured in dire circumstances yesterday cannot rank any lower in the list of quality displays under Gary McAllister.
United's boss predicted that their visit to the County Ground would be a grinding contrast to the swashbuckling fixture seen at Elland Road last Saturday, but he could not have guessed the extent to which Leeds would be asked to scrap for their points. Nor could he have complained with the response of the 10 players who took up that exhausting fight.
Leeds lost Alan Sheehan to a red card eight minutes into the League One clash, a dismissal which did the left-back little credit and put United's afternoon in jeopardy before it had begun in earnest.
Worse still was the two-footed tackle from Sheehan on McGovern which shattered McAllister's plans, referee Darren Deadman taking his time before drawing his red card from his back pocket.
For Sheehan, the dismissal was reminiscent of the sending-off he suffered at Yeovil last season, costing him his place in the play-offs, but United were already a goal to the good by the time he walked at Huish Park. His early departure yesterday left Leeds under desperate strain.
The disruption had an immediate effect when Anthony McNamee's corner was headed into the box by Jerel Ifil, and Cox's hooked volley brought a fabulous one-handed save from David Lucas.
The first riposte from Leeds was a shot from Kilkenny which lacked the pace and direction to trouble Smith, and a weak strike from Luciano Becchio dribbled wide in the 21st minute, but United's efforts were coming from long range at a time when Becchio and Beckford were itching to see the whites of Smith's eyes.
Two minutes later, however, Beckford was given that chance, and he took it ruthlessly with a typically sharp finish. Becchio's low cross was allowed to reach Beckford by a woeful misjudgement from Ifil, who missed the ball with his attempted clearance and watched as United's leading scorer drove a deft volley into the top corner of the net from 12 yards out.
Immediately, Marques was forced into a crucial block as the Leeds defence opened up and gave Cox space to shoot at Lucas, but the goal restored the visitors' composure and allowed them to re-establish their shape.
Andrew Hughes, by then, had reverted to the left side of a defensive unit who knew they would be asked to dig in resolutely for an hour.
Such was United's conviction in defence, however, that Swindon failed to produce another shot on target until Cox replied to Beckford's goal in the final minute of the first half, finishing off a neatly-constructed move and the first coherent attack of note from Swindon.
McNamee stole a yard of space from Frazer Richardson on the left wing and curled a delightful cross to the far post where Cox arrived with a flying volley which Lucas had no chance of stopping. After a half which had been surprisingly comfortable for Leeds, it was a demoralising blow.
But inspiration and fortune came in the form of a dreadful mistake from Smith, who was utterly accountable for Kilkenny's goal in the 50th minute.
The keeper was positioned perfectly to collect the midfielder's direct free-kick after a foul on Becchio but, despite appearing to grasp the ball initially, it slipped through his hands and rolled over the line.
A second equaliser would have materialised immediately but for another exceptional save from Lucas, who nudged Cox's close-range header past the post, and Ifil's header then looped onto the roof of the net after a McGovern corner caused chaos.
McAllister's players understood the script, though, and they stuck to it closely, defending in numbers and counter-attacking whenever the opportunity arose.
One such counter saw Fabian Delph and Jonathan Howson slice open Swindon's defence and play in Beckford, whose accuracy deserted him. But with five minutes left, he tucked away a chance set up by David Prutton to leave McAllister punching the air.
Sheehan launched himself into a challenge on Jon-Paul McGovern, bringing down the winger with both feet some 60 yards from United's goal, and his early exit entered Leeds into a test of resilience on the pitch where McAllister's first victory as manager was secured last season.
United's mettle underwent a severe test in Wiltshire on March 1, but not to the extent it did yesterday. For McAllister, however, the performance was proof that his squad have the stomach for this season, as well as the class. That much was proven by the fact that Leeds never allowed themselves to look happy with the prospect of a draw.
Jermaine Beckford opened the scoring with his ninth goal of the season, 15 minutes after Sheehan's red card, and it was not until a slight defensive lapse in the final minute of the first half that Swindon teased an equaliser out of McAllister's 10 men.
An inexplicable mistake from Swindon keeper Phil Smith allowed Neil Kilkenny's free-kick to limp over the line five minutes into the second period, and a late third goal from Beckford brought McAllister a victory which he might have thought unlikely, if not impossible, with eight minutes gone.
An unchanged line-up would have been his preference yesterday, but the dismissal of Lubomir Michalik at the end of last Saturday's commanding victory denied him that option.
Rui Marques linked up with Paul Telfer in the centre of defence for the first time, creating a partnership with a combined age of 67.
Long in the tooth the pairing may have been but it was not a combination which McAllister can have lacked confidence in. Yet, considering the fate which had befallen Michalik seven days previously, it was far from ideal to see Marques booked inside five minutes after catching the trailing leg of Simon Cox outside United's box.

YP

Sander

Tror jeg skal fortsette å holde meg unna radion.. Hver gang vi spiller og jeg hører på, går det dritt. Samma var det i fjor. Kjipt siden jeg har Lutv, men får vel se bilder fra kampen da..

GeirO

Jeg liker de stripete draktene godt. Vi har kun vunnet med de på...... ;)
MOT

Promotion 2010

Quote from: GeirO on September 13, 2008, 21:07:41

Det er vel en Inter Milan drakt! Hadde en tilsvarende da vi gikk til semien i Champions League! Ikke rart den bringer lykke for oss!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Klingen

GRATTIS alle LEEDS fans.
I dag har eg dessverre hatt andre ting fore og har måtta brukt broderen som er ihuga Loserpool fan til å fortella meg korleis da hadde gått med LEEDS og jammen har gutane fått til ein god kveld for meg, middag hos svigermor med rødvin og ikkje minst hadde heldigvis politiet avspassering i kveld ;)
Klingen
Medlemnr. 456

Roy

Quote from: Promotion 2010 on September 13, 2008, 21:21:08
Quote from: GeirO on September 13, 2008, 21:07:41

Det er vel en Inter Milan drakt! Hadde en tilsvarende da vi gikk til semien i Champions League! Ikke rart den bringer lykke for oss!  :)

Den drakten som har skapt flest seire her i huset (og da snakker vi seriøs overtro) er Yeboah drakten (den grønn og blå stipete) - sannsynligvis verdens fineste drakt.

Snow

Natti natt.. Snart sover jeg med god Leeds følse

MartinR

Quote from: Mr. X on September 13, 2008, 23:36:09
Ja, det er vel ikke lenge igjen her heller..... Men jeg kan vel allerede si Natt til dere og får nok en fin drøm om som handler om hva som skjer om 3-4 år "Leser i Dagbladet: Leeds som kom fra CCC nettopp har vunnet Premier League. Hele laget er i ekstase over hva som skjer"  8) 8) 8) 8) 8)

Roy

Quote from: MartinR on September 13, 2008, 23:46:29
Quote from: Mr. X on September 13, 2008, 23:36:09
Ja, det er vel ikke lenge igjen her heller..... Men jeg kan vel allerede si Natt til dere og får nok en fin drøm om som handler om hva som skjer om 3-4 år "Leser i Dagbladet: Leeds som kom fra CCC nettopp har vunnet Premier League. Hele laget er i ekstase over hva som skjer"  8) 8) 8) 8) 8)

Tiltredes  8)

Sølvreven

Jeg kan ikke finne bilder fra kampen på LUTV. Har de ikke bilder fra bortekampene?

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

mari

Kommer bilder i ettermiddag tror jeg.

Hvis du går inn på you tube og søker på Swindon vs Leeds får du ihvertfall sett målet til Kilkenny. Skikkelig komikveld - keeperen Deres får Bjarte Flem til åse ut som en toppkeeper i forhold

Dennis

Quote from: mari on September 14, 2008, 11:47:55
Kommer bilder i ettermiddag tror jeg.

Hvis du går inn på you tube og søker på Swindon vs Leeds får du ihvertfall sett målet til Kilkenny. Skikkelig komikveld - keeperen Deres får Bjarte Flem til åse ut som en toppkeeper i forhold

Han prøvde da, det er det viktigste, tross alt!  ::)  ::)
Marching on together!

TK20

Alle goalsa.

http://www.youtube.com/watch?v=w3kvAi9lpns

Er så dårlig kvalitet at det ikke fortjener plass i "Mål fra kampene"-tråden.

Sølvreven

Bortsett fra Irlandturen, så ligger det kun bilder fra hjemmekampene så langt under "overseas". Men jeg skal nå ihertfall sjekke flere ganger i løpet av ettermiddagen.

Erik_

Noe med rettigheter å gjøre. Bortekampene kommer nok dagen derpå inne på LUTV. Hjemmekampene en halvtime etterpå for oss.

Høydepunkter ligger nå ute i "Mål fra kampene" tråden.

isak

Er endeleg kome meg online igjen, og eg må sei dette er heeerleg lesing! Tusen hjarteleg takk til de som tok dykk bryet med å oppdatere meg! Betydde mykje! :)

MartinR

Leeds United tok i går en sterk borteseier mot Swindon Town på County Ground etter at Alan Sheehan ble utvist etter kun ti minutters spill.

Men det var gjestene fra Leeds som tok ledelsen etter 23 minutter. Et innlegg fra Neil Kilkenny gikk via en Swindon-forsvarer og til Jermaine Beckford som dunket inn sin niende scoring for sesongen.

Til tross for bare ti mann på banen var Gary McAllisters menn det førende laget, men allikevel så var det vertene som fikk uttelling like før pause. Simon Cox kom inn på bakre stolpe og headet inn utligningen.

Kun fem minutter etter sidebytte var imidlertid gjestene tilbake i førersetet. Neil Kilkennys frispark fra langt hold ble meget overraskende tellende resultat etter en tabbe av keeper Phil Smith.

Det var etter hvert kun et lag på banen og Beckford fikk æren av å score sitt andre for dagen og sitt tiende for sesongen med fem minutter igjen å spille.

KAMPFAKTA

Swindon Town - Leeds United
0-1 Jermaine Beckford 23, 1-1 Simon Cox 45, 1-2 Neil Kilkenny 50, 1-3 Beckford 85

Lørdag 13. september 2008 16:00
Coca Cola League One, County Ground, Swindon, England
13 001 tilskuere

Leeds United (4-4-2)
David Lucas - Frazer Richardson, Rui Marques, Paul Telfer, Alan Sheehan - Andy Hughes, Neil Kilkenny (David Prutton 58), Jonathan Douglas, Fabian Delph - Luciano Becchio (Jonathan Howson 58), Jermaine Beckford (Robert Snodgrass 86)

Gult kort Leeds: Rui Marques, Neil Kilkenny, Jermaine Beckford, Fabian Delph

Rødt kort Leeds: Alan Sheehan

Ole Morten Grønningen (13.09.08)

Ferre

Høydepunkter ute på LUTV nå.

Sølvreven

Etter å ha sett høydepunktene, så må man vel kunne si at Leeds hadde litt flaks i denne kampen. To tabber av swindon førte til mål til oss, og de hadde noen fete sjanser til å score. Så det er jo godt å se at ballen ruller vår vei også....

Dennis

Kan nesten si at samtlige av våre mål kom etter feil i motstanders defensive arbeid. Den siste er ikke like stor som de andre akkurat, men han ligger jo feil i forhold til Beckford uansett.

Ellers var redningen til Lucas på 1-2 enorm, tross at han driter seg ut på påfølgende corner.

Den beste kampen siden Macca kom tilbake, sa han selv. Det må i så fall ha vært med tanke på arbeidsmoral og effektivitet, men det er ingen dum ting å uttale seg slik etter en arbeidsseier. Nok en moralbooster for gutta i garderoben. Well played, Mac!  :)
Marching on together!

SveinArve

Spilleren som Sheehan takla tok jo han i handa rett etterpå. Såg som om han meinte at taklinga ikkje var så stygg....
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Dennis

Quote from: SveinArve on September 14, 2008, 20:44:20
Spilleren som Sheehan takla tok jo han i handa rett etterpå. Såg som om han meinte at taklinga ikkje var så stygg....

Akkurat, og det er jo dommere som hadde latt det gå med gult og andre kanskje til og med uten noenting, slik dommeren som ikke gav han som meide ned Howson med to bein etter at fløyta var blåst i en annen kamp, noe som helst.

Jeg synes derimot rødt er fullt forsvarlig, noe taklingen ikke er. Hopper hodeløst inn med to bein. Treffer han standbeinet skikkelig, ville Eduardos skade sett ut som et lett overtråkk. Idioti av Sheehan, og en del av spillet han må luke bort. Det er jo ikke et enkelttilfelle det er snakk om. Ikke stort mer enn ti tellende kamper siden forrige gang. LUTV snakket om at dommeren var litt hard i dommen, men det må begrunnes med at de tross alt holder med Leeds. Vi hadde klaget hadde det vært andre veien og bare blitt gult.
Marching on together!