Skrevet av Emne: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 4/11  (Lest 13424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Alexander Lejandro

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #30 på: September 27, 2008, 13:56:54 »

ArneS

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #31 på: September 27, 2008, 13:58:46 »
Brighton eller Derby borte bør være overkommelig motstand, og da kan vi virkelig ønske oss et storlag på Elland Road i kvarten!
Den 17. mann

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #32 på: September 27, 2008, 14:01:19 »
Blir nok Derby.. Og det et Derby som vel fortsatt prioriterer å skaffe noen desiliter poeng i ligaen. Looking good, om Leeds fortsetter steamen...

Men cupen er & blir bare en avveksling fra 'hverdagsalvoret' i ligaen!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Roy

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #33 på: September 27, 2008, 14:06:32 »
Burde kunne gå dette
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Erik_

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #34 på: September 27, 2008, 14:14:36 »
Da MÃ… Derby slåes sønder og sammen. For jeg vil at Leeds skal møte et av de såkalte storlagene igjen. Det er liksom så lenge siden sist.

Kjedelig trekning. :(

Alexander Lejandro

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #35 på: September 27, 2008, 14:16:28 »
Booring! ::) Får håpe det blir underholdene på Elland Road.

peacock

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #36 på: September 27, 2008, 15:50:07 »
Kjedelig? Vi kan få et av de svakeste lagene som er igjen av turneringen; ønsker ikke vi oss videre da?

kjelvi

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #37 på: September 27, 2008, 15:53:30 »
Kjedelig? Vi kan få et av de svakeste lagene som er igjen av turneringen; ønsker ikke vi oss videre da?
Støttes!
Vil så langt som mulig - øsker derfor overkommelige motstader.
De store kanonene kommer før eller senere på vår veg til Wembley!

Kato

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #38 på: September 27, 2008, 16:34:35 »
Synes det er en kjempetrekning, gode muligheter.
 

Tony Currie

Sv: MOTSTANDER: 4. runde Carling Cup (11 el. 12/11)
« Svar #39 på: September 27, 2008, 21:29:01 »
Hadde smakt godt og slått Derby borte ;)
Er ikke de i CCC?

Ikke så lenge til, ser det ut til :-)

Så du tror Derby blir liggende på bånn?
Nix, de vant i dag, og jeg føler meg sikker på at de minst klarer play-off denne sesongen.
Så jeg håper på Brighton i stedet for et Derby på opptur.


Tom S

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #41 på: September 27, 2008, 22:51:15 »
Grei trekning med tanke på avansement, men litt "kjedelig" om vi skulle ryke ut på bortebane mot eit av desse laga.

COME ON LEEDS !!

Sheridan

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #42 på: September 27, 2008, 22:57:47 »
En fair sjanse til å nå kvartfinale her.
Hadde vært kanon med ett PL lag på Elland Road da!  ;D

Promotion 2010

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #43 på: September 27, 2008, 23:33:48 »
Synes det er en kjempetrekning, gode muligheter.

Jeg er slett ikke enig. Derbys sesong har nok akkurat startet. Bare uflaks fra deres side vil bli et tap for middelmådige Brighton.

Statistikken mot QPR, bortelaget Derby feide en av opprykkskandidatene av banen:

STAT ATTACK 
1 Shots On Target 9
6 Shots Off Target 2
9 Fouls (Conceded) 11
2 Corners 8
1 Yellow Cards 1
0 Red Cards 0
 REFEREE: Anthony Taylor 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #44 på: September 28, 2008, 12:10:21 »
Kanskje den dårligste trekningen vi kunne fått.  :-\

Derby er på full fart oppover og vil trolig kjempe om play off, den dårlige starten til tross.

Derby borte betyr: Ingen tv-overføring, dårlig publikumsappell, lite ekstrapenger i klubbenkassen samt dårlige sjanser for avansement. Derby kommer til å toppe laget og gi alt for å gå videre til kvarten.  Tror faktisk det hadde vært enklere å slå et PL lag av typen Wigan hjemme på Elland Road, enn å banke Hulse, Ellington & co på Pride Park  :-[
« Siste redigering: September 28, 2008, 12:14:19 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #45 på: September 28, 2008, 12:44:16 »
Kanskje den dårligste trekningen vi kunne fått.  :-\

Derby er på full fart oppover og vil trolig kjempe om play off, den dårlige starten til tross.

Derby borte betyr: Ingen tv-overføring, dårlig publikumsappell, lite ekstrapenger i klubbenkassen samt dårlige sjanser for avansement. Derby kommer til å toppe laget og gi alt for å gå videre til kvarten.  Tror faktisk det hadde vært enklere å slå et PL lag av typen Wigan hjemme på Elland Road, enn å banke Hulse, Ellington & co på Pride Park  :-[

...hvis Derby i tiden rundt cupkampen er på full fart inn i tetstriden i CCC vil de nok tenke seg godt om mht spare spillere eller ikke...
Kanskje vil det være to klubber i ganske lik (tabell-)situasjon som møtes???

Leeds på bortebane (uten 'hjemmepresset') er kanskje ikke så dumt det...

Og så er 'et cuprun' rimelig underordnet for meg i forhold til ligainnsats, i år.. (som de fleste år  ::) )

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tony Currie

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #46 på: September 28, 2008, 12:48:14 »
Derby er favoritt borte mot Brighton, men det var også Man City.

Skulle det bli Derby borte, er det ikke den beste trekningen,
men man jo vurdere sjansen som større enn å møte et PL-lag borte.
Vi er kommet til 1/8-dels finalen, og PL-lagene (med unntak av robot CL-lagene) skjønner at en UEFA-cup plass vinker i det fjerne. Dermed stiller de nok skjerpet, og med mindre b-preg enn tidligere i turneringen.

Hvis vi kan fortsette den fine formen vi er i, blir det en spennende kamp på Pride Park.

Kato

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #47 på: September 28, 2008, 12:50:44 »
Man skulle jo nesten tror alle Dere som kommenterer trekningen, sitter med regnskapsansvar for Ken Bates.

Rent sportslig kunne det knapt blitt lettere motstand. Det viktigste er jo å komme seg til kvarten, ikke hvor mye penger som ruller inn til Bates.

Vi er i fint driv på bortebane, mulighetene er gode.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #48 på: September 28, 2008, 12:53:12 »
Man skulle jo nesten tror alle Dere som kommenterer trekningen, sitter med regnskapsansvar for Ken Bates.



...en Leedssupporter føler ansvar for hèle driften, han, Kato  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik_

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #49 på: September 28, 2008, 13:11:50 »
Man skulle jo nesten tror alle Dere som kommenterer trekningen, sitter med regnskapsansvar for Ken Bates.
Latterlig utsagn.

At dette er en kjedelig trekning har vel lite med økonomi å gjøre. Heller det faktum at noen av oss ønsker litt mer celeber motstand av flere grunner.

1. Derby møter vi sannsynligvis neste sesong. Brighton møter vi denne sesongen.
2. Som Jon skriver, dette blir sannsynligvis ingen TV-kamp.
3. Skal vi være dønn ærlige så har vel ingen her inne troen på at Leeds vinner denne turneringen.
4. Det ser bedre ut på papiret å ryke mot Liverpool, Chelsea, osv. Enn "kjedelige" Derby... (kan jo skje):)

Fra en norsk supporters syn er vel dette ren og skjær egoistisk tankegang, og har lite med økonomisk hensyn å gjøre. Alle ønsker vi at Leeds kommer lengst mulig og vinner hele greia, men det hadde vært litt morsomt å slå ut noen av de såkalte storlagene på veien.

Budda

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #50 på: September 28, 2008, 15:01:15 »
Når spilles kampen mellom Brighton og Derby?
Endre

Per-Stian

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #51 på: September 28, 2008, 15:18:02 »
Kastar meg på argumentasjonen til Jon og Enrique. Derby ligg per dags dato på ein skuffande 17. plass, men vann overbevisande 2-0 borte mot QPR igår. Nemnar Ellington, Hulse og Villa. Meget habil spissrekkje.

Eg trur Derby slår Brighton og at vi derfor møter County på Pride Park. Det blir ei meget tøff oppgåve, og sjansen for avansement til kvarten er minimal. Då hadde eg heller sett at vi kunne måle krefter mot f.eks L'Pool, Chelski, Man U eller Spurs.

Per-Stian

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #52 på: September 28, 2008, 15:20:14 »
Når spilles kampen mellom Brighton og Derby?

Brighton - Derby spelast tysdag 4. november kl. 20.45.

Geir Magne

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #53 på: September 28, 2008, 22:07:14 »
Man skulle jo nesten tror alle Dere som kommenterer trekningen, sitter med regnskapsansvar for Ken Bates
Rent sportslig kunne det knapt blitt lettere motstand. Det viktigste er jo å komme seg til kvarten, ikke hvor mye penger som ruller inn til Bates.



Det viktigste er hva klubben Leeds United tjener, ikke hva Bates tjener. Tjener klubben penger og går godt økonomisk, sikrer det vår framtid. Om Bates som en følge av dette også tjener penger så får vi bare unne ham det. Han er i så fall en av de første i historien som klarer å tjene noe på å involvere seg som investor i en fotballklubb.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Tony Currie

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #54 på: September 29, 2008, 14:43:45 »
But at least this tie gives the lads a great chance of advancing further in the competition. Let's not forget that Wycombe reached the semis in 2006/07 so there's no reason why Leeds can't enjoy a similar run, especially as McAllister seems to have adopted a very refreshing attitude to the League Cup.

http://www.rivals.net/news/pgarticle.aspx?artid=13662_4203829&id=42

Kato

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #55 på: September 29, 2008, 15:07:38 »
Når det gjelder denne voldsomme "hausingen" av Derby, er status følgende på Pride Park denne sesongen:

Doncaster 0-1 (Nr 21 på tabellen nå)
Southampton 0-1 (Nr 20 på tabellen nå)
Sheff. Utd 2-1 (Nr 10 på tabellen nå)
Cardiff 1-1 (Nr 11 på tabellen nå)
Lincoln (CC) 3-1 (Nr 19 i L2)

En viss fremgang å spore, men et lag jeg mener vi har bra muligheter til å slå.

 

Dennis

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #56 på: September 29, 2008, 15:46:56 »
Klart vi kunne fått Liverpool, Manchester United eller Chelsea hjemme på Elland Road, så Brighton eller Derby borte er en umiddelbar skuffelse.

Men, vi må også ta imot de lagene vi får, ellers kan vi like godt melde oss ut av cupen først som sist.

Gleder meg uansett!
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #57 på: September 29, 2008, 16:08:22 »
Det er vanskelig å på forhånd vite om dette er en god eller dårlig trekning. Men jeg går ut fra de fleste av oss ikke var særlig lysten på et bortemøte mot Arsenal, Chelsea eller Man U...

Det kan virke som at Derby er på gang nå. På papiret har de et mannskap som burde være mer en godt nok til å kjempe om opprykk. Og den meget fortjente 2-0 seieren borte mot QPR var imponerende.

Skulle det bli Derby, så får vi en fin mulighet til å se hvor vi står i forhold til lagene i The Championship. Jeg tror vi har en bra mulighet.

Et historisk moment som taler til vår fordel: Jeg kan i farten bare komme på èn annen forholdsvis stor klubb som er et dårligere kupplag enn oss - Derby County!

Og til slutt et omen: Den eneste gang vi har vunnet ligacupen (67/68), slo vi Derby i semifinalen!  :o

Budda

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #58 på: September 29, 2008, 16:14:31 »
Kunne gjerne tenkt meg å møtt Manure på bortebane. Kommer ikke til å vinne turneringen likevel, så da hadde det vært artig å få møte et Premier League-lag. Nå blir det en vanskelig og kjedelig kamp, mens det kunne ha være en veldig vanskelig, men morsom kamp

Det er vanskelig å på forhånd vite om dette er en god eller dårlig trekning. Men jeg går ut fra de fleste av oss ikke var særlig lysten på et bortemøte mot Arsenal, Chelsea eller Man U...

Det kan virke som at Derby er på gang nå. På papiret har de et mannskap som burde være mer en godt nok til å kjempe om opprykk. Og den meget fortjente 2-0 seieren borte mot QPR var imponerende.

Skulle det bli Derby, så får vi en fin mulighet til å se hvor vi står i forhold til lagene i The Championship. Jeg tror vi har en bra mulighet.

Et historisk moment som taler til vår fordel: Jeg kan i farten bare komme på èn annen forholdsvis stor klubb som er et dårligere kupplag enn oss - Derby County!

Og til slutt et omen: Den eneste gang vi har vunnet ligacupen (67/68), slo vi Derby i semifinalen!  :o
Endre

Per-Stian

Sv: TREKNING: Brighton/Derby (Carling Cup, 4. r) 11 el. 12/11
« Svar #59 på: September 29, 2008, 16:19:09 »
Kunne gjerne tenkt meg å møtt Manure på bortebane. Kommer ikke til å vinne turneringen likevel, så da hadde det vært artig å få møte et Premier League-lag. Nå blir det en vanskelig og kjedelig kamp, mens det kunne ha være en veldig vanskelig, men morsom kamp


Minner om Wise sitt Millwall for nokre år sidan ;) Siger vart det riktignok ikkje, men likevel ein plass i UEFA-cupen.