Skrevet av Emne: Woods/Taiwo  (Lest 6261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kolstad

Woods/Taiwo
« på: September 28, 2008, 11:27:46 »
For noen år siden solgte vi de to ungguttene til Chelsea. Spurs hentet en nytt talent sommeren etter. Disse tre var regnet som de største talentene på Thorp Arch. Siden er det blitt stilt om dem. Har noen fått med seg hvordan det har gått med dem.

Budda

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #1 på: September 28, 2008, 11:48:07 »
Tom Taiwo er på lån til Port Vale i L2. Så det går ikke så utrolig bra, med andre ord. Men han er fortsatt bare 18 år, så alt håp er vel kanskje ikke ute

Michael Woods gjør det kanskje litt bedre da han har spilt i to cup-kamper og har spilt på u16, u17 og u19 for England. Ser at han kom inn som innbytter i forrige reservekamp for Chelsea.

Så av de to, så er det vel Woods som har størst sjanse for å slå igjennom.
Endre

Erik_

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #2 på: September 28, 2008, 11:59:03 »
I tillegg hentet vel Chelsea venstrebacken, Ben Gordon. Når jeg ser hva som bor i White så gråter jeg ikke over det tapet. :)

Danny Rose sliter vel i Tottenham.

Det viktigste er uansett at de ikke greide å få tak i det største talentet av dem alle, Fabian Delph.

Sleivind

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #3 på: September 28, 2008, 12:18:36 »
Slemt er det kanskje, men jeg godter meg litt over at det ikke er blitt noe mer ut av disse spillerne! Det viser seg gang på gang at rubler og pund er ikke det eneste som skal til for at spillerne skal slå igjennom.

Hva var det egentlig Woods og Taiwo trodde når de gikk til Chelsea? At de skulle bli fast på 1.laget begge to? Danke ut Lampard, Ballack, Mikel, Essien og Deco?

Per-Stian

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #4 på: September 28, 2008, 12:19:59 »
Danny Rose er den eg er mest spent på av desse. Hadde forventa at han skulle få fleire sjansar for Spurs forrrige sesong, men gjekk vel også litt skadd i periodar (om eg hugsar rett).

Taiwo, Woods og Gordon får nok neppe mange sjansane for Chelski. Desse vert vel kopiar av Walton og hamnar til slutt lenger ned i ligasystemet.

Promotion 2010

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #5 på: September 28, 2008, 16:26:44 »
Var det Tom Elliot som var den tredje spilleren som Chelski skulle hatt, men som takket nei?

Jeg tror Leeds gjør et klokt valg med å la unggutta bli lånt ut til lag i lavere divisjoner. Deretter kan disse prøve seg på tredje nivå i England hvis de er gode nok. Ved å låne ut en gruppe spilelre så blir det enda fler nye plasser på reservelaget og enda fler nye spillere som få r prøvd seg på et høyere nivå.

Et klokt valg av kliubben.

Kona til Bates, Suzanne, har startet opp noe som kalles parents-day for familiene til disse unge spillerne. Dette for å knytte seterekere bånd til nettverket rundt spillerne, dermed vil det være vanskeligere for unggutta å forlate klubben.

Et utrolig viktig og strategisk riktig valg av klubben.

Thorpe Arche i seg selv med et godt trenerteam er den tredje faktoren som gjør Leeds-satsningen unik! Derfor kjøper Bates dette anlegget tilbake neste høst!

Jeg tror nok at alle de nevnte sipllerne som gikk fra klubben vil få store problemer med å etablere seg i PL, kanskje med unntak av Woods som også debuterte for a-laget i en treningsturnering for et år siden.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik_

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #6 på: September 28, 2008, 16:50:02 »
Var det Tom Elliot som var den tredje spilleren som Chelski skulle hatt, men som takket nei?
Nei, det var Fabian Delph. Smart både på og utenfor banen. :)

DaGa

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #7 på: September 28, 2008, 17:18:23 »
Var det Tom Elliot som var den tredje spilleren som Chelski skulle hatt, men som takket nei?
Nei, det var Fabian Delph. Smart både på og utenfor banen. :)

hmmmm, var det ikke Rose da som takket nei da Woods og Taiwo dro til Chelsea?
We all LOVE LEEDS!

Budda

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #8 på: September 28, 2008, 17:48:29 »
Det var Rose ja. Takket nei til Chelsea, men ja til spurs
Endre

Geir Magne

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #9 på: September 28, 2008, 22:01:09 »
Bare for å pirke, men det heter Thorp Arch, ikke Thorpe. Synes det er viktig å være nøyaktig når det gjelder noe så viktig som vårt elskede Leeds United! Og det er altfor mange blant oss som gjentatte ganger feilaktig slenger på en e på navnet på verdens fineste treningsanlegg!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

TK20

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #10 på: September 28, 2008, 22:03:16 »
Bare for å pirke, men det heter Thorp Arch, ikke Thorpe. Synes det er viktig å være nøyaktig når det gjelder noe så viktig som vårt elskede Leeds United! Og det er altfor mange blant oss som gjentatte ganger feilaktig slenger på en e på navnet på verdens fineste treningsanlegg!

For ikke å snakke om Johnsen, Richardsen og Howsen ;)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Woods/Taiwo
« Svar #11 på: September 28, 2008, 23:18:24 »
Det var jo også en liten forhistorie når det gjelder Taiwo og Woods.

Begge gikk til Chelsea kort tid etter at en av de sentrale trenerne på Thorp Arch hadde fått seg jobb i Chelsea, og alt i alt var det vel såpass mye som pekte mot at Chelsea hadde ført en såpass uryddig prosess, at de til slutt betalte kompensasjon på 4 mill pund til Leeds for disse to spillerne (summen er bekreftet av Bates seinere...).

I tillegg til de 4 som allerede er nevnt, forsvant det vel også et stortalent til Bolton (Ward?) i samme tidsperiode, så det må ha vært mye uro blant de unge spillerne på den tida. Virker som Bates har gjort en god jobb med å stabilisere situasjonen på ungdomsakademiet etter at disse fem forsvant - og det kan jo ha noe å gjøre med at man nå også jobber litt mer aktivt med å bygge relasjoner til spillernes foreldre (som Promo var inne på).





So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #12 på: Januar 16, 2010, 18:18:30 »
Taiwo and Woods must forever regret the day they left Leeds United
Date: 15th January 2010 at 4:41 pm |

Chelsea may well be one of European football’s heavyweights, but they are not too hot on youth development. The Roman Abramovich era has brought with it its fair share of glory, with an endless list of domestic trophies and some memorable European victories however, the Russian’s hunger for success at Stamford Bridge has greatly hindered the club’s youth development. Chelsea may be taking a step in the right direction now, with the likes of Gael Kakuta and Fabio Borini breaking into the first team, but for every Kakuta and Borini, there are a handful of youngsters who never got a chance in west London.

Perfect examples of such youngsters are the former Leeds United prodigies Tom Taiwo and Michael Woods. The pair moved from the Yorkshire club to Chelsea in 2006 in a highly controversial transfer. Former Chelsea chairman Ken Bates accused Chelsea of ‘tapping up’ the youngsters as things went from bad to worse for United as they continued to lose the players that would potentially help restore the club to its former glories. Chelsea were eventually ordered to pay Leeds £5 million in compensation for the pair however, the Yorkshire club were still aggrieved at the manner in which the move took place.

Taiwo and Woods believed they had secured their ticket into the Premier League and were preparing themselves for the challenges that lay ahead, but things did not go to plan for the pair.

Taiwo, an English midfielder of Nigerian descent, failed to make any first team appearances for Chelsea during his time at Stamford Bridge. He was loaned out to League Two side Port Vale in August of 2008 yet was returned a month later as the side decided not to extend his loan. He struggled in the Chelsea youth team and failed to impress with a trial with the Seattle Sounders in March of last year. He has since turned an impressive loan spell with Carlisle United into a permanent deal and has left Stamford Bridge never having made a first team league appearance.

Woods story is less dramatic but equally as bleak. The 19 year old midfielder had spent some time in the reserves before making a string of appearances for the first team in F.A Cup. He appeared as a substitute for Frank Lampard in the tie with Macclesfield and has had a brief taste of first team football. The youngster still remains at the club and admittedly his career has been interrupted by injuries but time is running out and the midfielder does not look like breaking into the first team any time soon.

Taiwo and Woods act as a reminder that for every young prodigy that bursts onto the footballing scene, there are several who have had their dreams shattered. The pair are proof that sometimes the domestic giants are not always the way forward and the grass isn’t always greener on the other side. They will likely forever regret the day they left Elland Road.


http://www.footballfancast.com/football-blogs/taiwo-woods-regret-day-left-leeds-united?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ffc_Premiership_Blogs+%28FFC_Premiership_Blogs%29
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

bwirum

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #13 på: Januar 18, 2010, 14:58:32 »
Tror nok de kunne fått en annen utvikling i Leeds ja. På den annen side, det er eksempler andre veien også, så bombastisk sikker kan en jo ikke være.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Evig Pint

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #14 på: Januar 18, 2010, 18:44:00 »
Slemt er det kanskje, men jeg godter meg litt over at det ikke er blitt noe mer ut av disse spillerne! Det viser seg gang på gang at rubler og pund er ikke det eneste som skal til for at spillerne skal slå igjennom.

Hva var det egentlig Woods og Taiwo trodde når de gikk til Chelsea? At de skulle bli fast på 1.laget begge to? Danke ut Lampard, Ballack, Mikel, Essien og Deco?

Det var vel kanskje en økonomisk situasjon inne i bildet her også. Snakket for en stund tilbake med en Leedsfødt-venn som jeg har, som forklarte at familiene til Taiwo og Woods var ganske svakt stilt økonomisk. Hvis dette er korrekt, og de ble tilbudt en del ekstra £££ samt andre frynsegoder er det kanskje ekstra vanskelig å takke nei. I tillegg til at de sikkert ble lovet gull og grønne skoger osv. Forsvarer selvsagt ikke overgangene, men det er ofte ikke så enkelt som det ser ut på utsiden.
Marching on together

Promotion 2010

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #15 på: November 12, 2011, 10:40:37 »
http://www.thescratchingshed.com/2011/11/bitter-leeds-fans-amused-by-woods-retirement/


Bitter Leeds Fans Amused By Woods’ Retirement

Published on November 11th, 2011

Unconfirmed reports that former Thorp Arch trainee, Michael Woods has retired from professional football have been met with laughter by some Leeds fans on social networks and forums – fans who seem to think the end of a youngsters dream is cause for celebration.
 
Have we really become so bitter that any player leaving the club needs to be mocked for the rest of their days?
 
Woods, along with Tom Taiwo, left Leeds United for Chelsea back in 2007. The move caused controversy, and Ken Bates eventually sued his former club for a substantial sum of money.
 
The fact Leeds profited so well from this deal doesn’t seem to have changed some fans opinion however. There are some fans that seem incapable of accepting Thorp Arch isn’t what it used to be and players will be tempted by greener pastures elsewhere.
 
Quite rightly too. Are we really going to criticise the young for pushing themselves to achieve at the highest level? Youngsters should be praised and encouraged for trying to fulfil their dreams, not become victims of bitter abuse from fully grown men.
 
This is a story of a young man’s dream shattered. Who cares that he left Leeds for Chelsea? We profited heavily enough from it and he only wanted to give himself a shot at playing in the best league in the world – is that really such a crime?
 
The only thing Michael Woods is guilty of is attempting to live out his dreams. That he failed – reportedly due to fitness issues I hasten to add – should not be cause for celebration. We should be praising him for having the bottle to take a chance in the first place.
 
For what it’s worth Michael, I wish you all the best.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #16 på: November 12, 2011, 13:20:51 »
http://www.thescratchingshed.com/2011/11/bitter-leeds-fans-amused-by-woods-retirement/


Bitter Leeds Fans Amused By Woods’ Retirement

Published on November 11th, 2011

Unconfirmed reports that former Thorp Arch trainee, Michael Woods has retired from professional football have been met with laughter by some Leeds fans on social networks and forums – fans who seem to think the end of a youngsters dream is cause for celebration.
 
Have we really become so bitter that any player leaving the club needs to be mocked for the rest of their days?
 
Woods, along with Tom Taiwo, left Leeds United for Chelsea back in 2007. The move caused controversy, and Ken Bates eventually sued his former club for a substantial sum of money.
 
The fact Leeds profited so well from this deal doesn’t seem to have changed some fans opinion however. There are some fans that seem incapable of accepting Thorp Arch isn’t what it used to be and players will be tempted by greener pastures elsewhere.
 
Quite rightly too. Are we really going to criticise the young for pushing themselves to achieve at the highest level? Youngsters should be praised and encouraged for trying to fulfil their dreams, not become victims of bitter abuse from fully grown men.
 
This is a story of a young man’s dream shattered. Who cares that he left Leeds for Chelsea? We profited heavily enough from it and he only wanted to give himself a shot at playing in the best league in the world – is that really such a crime?
 
The only thing Michael Woods is guilty of is attempting to live out his dreams. That he failed – reportedly due to fitness issues I hasten to add – should not be cause for celebration. We should be praising him for having the bottle to take a chance in the first place.
 
For what it’s worth Michael, I wish you all the best.


Ser poenget til karen, men det får da være måte på hvor partisk en skal være!
En må jo stille seg litt på bakbeina når det kommer til "gold-diggers", ellers blir jo verdenen rundt fotball kjedelig. Historieløst ;)

Kickthemdown

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #17 på: November 12, 2011, 13:42:30 »
Det gleder meg stort at det har gått til helvete med stortalentene.

nord

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #18 på: November 12, 2011, 14:02:59 »
Vi skal aldrig glæde os over andres ulykke, specielt ikke når det er et af vores talenter det går ud over. Mennesker skal være frie og ikke slaver  :-[
 

Gufrias

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #19 på: November 12, 2011, 16:29:49 »
Det gleder meg stort at det har gått til helvete med stortalentene.
Dermed skulle det være bevist: Misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #20 på: November 12, 2011, 16:34:25 »
Vi bør være disse unguttene en stor takk skyldig da vi fikk langt mer for Woods/ Taiwo enn vi fikk for Lennon, Carson og Keogh tilsammen.  :)
Jon R.

RoarG

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #21 på: November 12, 2011, 16:59:15 »
Vi bør være disse unguttene en stor takk skyldig da vi fikk langt mer for Woods/ Taiwo enn vi fikk for Lennon, Carson og Keogh tilsammen.  :)
Av de nevnte talenter er det bare Lennon jeg ergrer meg at vi mistet. Men for all del, han er altfor god for dagens Leeds-lag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bites Yer Legs

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #22 på: November 12, 2011, 18:58:26 »
De dro vel til Chelsea på det verst tenkelige tidspunkt, når Chelsea brukte nyvunnet rikdom og prøvde å "hente inn" andre ungdomsakademier med å plukke opp spillere som Woods/Taiwo/(Rose). Josh McEachran er vel førstemann som ser ut til å få en sjanse på toppnivå, Ryan Betrand har vel spilt en kamp.

Lurer på om det skjer noe lignende med Swan/Hutton, men City hadde jo tradisjon for spillerutvikling lenge før pengene kom
KEEP FIGHTING!!

Cherry

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #23 på: November 12, 2011, 19:06:37 »
Vi har heldighvis fått noe grunker for Delph også etterhvert.
Stoppet opp litt med innbetalinger pga skaden han fikk, me nå er vel det meste av
ratene på konto til skjeggsjefen vår... ;)
 

LEO

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #24 på: November 13, 2011, 09:58:37 »
Delph har jo spilt fast i år og hvordan var avtalen.  Husker bare at det var snakk om etter endel matcher osv.
 

Dennis

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #25 på: November 13, 2011, 10:04:46 »
Vi bør være disse unguttene en stor takk skyldig da vi fikk langt mer for Woods/ Taiwo enn vi fikk for Lennon, Carson og Keogh tilsammen.  :)
Av de nevnte talenter er det bare Lennon jeg ergrer meg at vi mistet. Men for all del, han er altfor god for dagens Leeds-lag.

Ikke nevnt, men mitt største savn er James Milner. Den beste fotballspilleren av de vi mistet siden nedrykket og årene etter.
Marching on together!

RoarG

Sv: Woods/Taiwo
« Svar #26 på: November 13, 2011, 15:16:14 »
Vi bør være disse unguttene en stor takk skyldig da vi fikk langt mer for Woods/ Taiwo enn vi fikk for Lennon, Carson og Keogh tilsammen.  :)
Av de nevnte talenter er det bare Lennon jeg ergrer meg at vi mistet. Men for all del, han er altfor god for dagens Leeds-lag.

Ikke nevnt, men mitt største savn er James Milner. Den beste fotballspilleren av de vi mistet siden nedrykket og årene etter.
Jo, men han var jo bare en av mange som forsvant med årelatingen klubben i 2004. Vi har jo ikke mistet altfor mange 1.lags-spillere til PL etter 2004-årelatingen. Talenter derimot...
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Woods/Taiwo
« Svar #27 på: November 14, 2011, 14:28:55 »
Trist for disse unge gutta, ikkeannet å si om det. Klarer ikke helt å godte meg når de ikke har fått det til jeg altså, men griner jo ikke heller.... :-\
Yeboahs vitne