Hva er beste og billigste måte å kopmme seg til Leeds på

Started by h.b, September 30, 2008, 10:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Har sjekka litt rundt og funnet ut at Birmingham er den billigste og kjappeste måten å komme seg til Leeds på når jeg tar med reisekostnader på toget også.
Kravet jeg har er at det skal være direkte fly og det skal gå fra Gardermoen. Torsdag til Søndag skal det være.
Eller er det andre som har noen billigere reiserute

RuneR

Vanskelig å si om vi har billigere alternativ, når du ikke gidder å skrive hva DITT alternativ koster da  ;)
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Therese

Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Asbjørn

Quote from: RuneR on September 30, 2008, 10:28:35
Vanskelig å si om vi har billigere alternativ, når du ikke gidder å skrive hva DITT alternativ koster da  ;)

Ikke 'gidder', men 'glemmer'. Husk Håkon er en gammel mann :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tony Currie

pkt 1) Dette varierer fra hvilken del av landet man reiser fra.

pkt 2) Fra Oslo og omegn (som gjelder for meg).

pkt 2.1) Oslo-Manchester-Oslo med SAS har noen direkteruter, til en pris av drøyt 2.500
           Tog tur-retur Manchester Leeds koster ikke allverden, hverken med tog eller buss.
           Dette er det komfortable valget, mener jeg.

pkt 2.4 Den billigste: Ryainair Torp-Liverpool-Torp, er man villig til å være fleksibel på avreisedag og returdag, kan man komme godt under 1000 ( eks: 29.10-2.11 kr 624,- inkl avgifter ). Ulempe (for noen) er å reise fra Torp, Ulempe 2 er at Ryanair virkelig er bånn.
Buss Liverpool-Leeds-Liverpool er rimelig, tog noe dyrere.

pkt 2.3 Den billigste: Ryainair Torp-Birmingham-Torp, er man villig til å være fleksibel på avreisedag og returdag, kan man komme godt under 1000 ( eks: 30.10-4.11 kr 158,- inkl avgifter ). Ulempe (for noen) er å reise fra Torp, Ulempe 2 er at Ryanair virkelig er bånn.
Tog Birminham-Leeds tar mellom 2 1/2 time og 3 timer, altså lenger tid enn London-Leeds.

pkt 2.4 Man kan fly billig til Oslo-London-Oslo, ca 1500,-
Togturen London-Leeds går raskt (drøye 2 timer), distansen tatt i betraktning, men også ganske dyr!

Personlig holder jeg en knapp på Oslo - Manchester, da jeg ikke er ute etter å spare en 1000-lapp! Mener total reisetid er viktigere, direkterute og en knapp times togtur til Leeds.
Fra Gardermoen til du er på hotellet i Leeds har det da gått < 4 timer.

Skal jeg være lengre enn 3 netter, f.eks 5-7 netter, ville jeg kanskje akseptert lengre reisetid.

Svend Anders

Togreisen London-Leeds tar mellom 2t 20min og 2t 35 min - og det er fra Kings Cross. Du bør legge på minst en time fra landing til du sitter på toget, så reisetiden er i realiteten opp mot fire timer. Er du veldig tidlig ute kan du derimot få enveisbilletter til 10 pund stk (plassbillett til konkrete avreiser).

Hvordan er buss- og togtransporten mellom Liverpool og Leeds og Birmignham og Leeds? Noen som har reist på disse måtene som kan fortelle litt om opplegget/tidene? Tenker bl.a. på om det går transport direkte fra flyplassen, etc.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

McMidjo

Jeg reiser alltid Oslo â€" M***chester, og slipper som regel unna med 2000-3000 kroner for fly tur-retur â€" og da er jeg gjerne framme på hotellet i Leeds to timer etter at jeg har gått av flyet.

Når jeg en sjelden gang bevilger meg en weekendtur til Leeds er tid i høyeste grad mer verdt enn penger â€" og de ekstra timene jeg får i Leeds gjennom å velge den mest effektive reiseveien er virkelig dyrebare. En ekstra pint med real ale på Scarbrough Hotel eller The Palace er priceless…!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

janove

Berlin har jo sykla til Leeds, men sa ikke noe om det var paa bunnen eller paa overflaten av Nordsjoen.  ;)
Lenge aa holde pusten paa bunnen da, men du kan jo bruke racersykkel, saa gaar det litt raskere.

Klinstone

Quote from: janove on September 30, 2008, 17:22:33
Berlin har jo sykla til Leeds, men sa ikke noe om det var paa bunnen eller paa overflaten av Nordsjoen.  ;)
Lenge aa holde pusten paa bunnen da, men du kan jo bruke racersykkel, saa gaar det litt raskere.

Sykle til Leeds ja... Det tok vel lang tid... ;)
Only One United

Leeds United

berlin

Quote from: Klinstone on September 30, 2008, 17:26:28
Quote from: janove on September 30, 2008, 17:22:33

Sykle til Leeds ja... Det tok vel lang tid... ;)

Det var i de tider man hadde god tid, i 1981. Det var pr båt fra Oslo-Newcastle, jeg husker jeg sov under en trapp, ved siden av sykkelen. Kom til Newcastle sent en kveld, og pustet inn lufta som var full av kull. Selveste lukten av England, tenkte jeg.

Forøvrig er jeg helt på linje med McMidjo og Tony Currie i at direkteruten til Manchester er verdt merutgiften, av samme årsaker, spesielt hvis det er snakk om kun 3-4 overnattinger.

HåvardK

Quote from: McMidjo on September 30, 2008, 16:56:15
En ekstra pint med real ale på Scarbrough Hotel eller The Palace er priceless…!  :)

Har de ikke Carling der, altså???

berlin

Quote from: HåvardK on September 30, 2008, 23:18:34
Quote from: McMidjo on September 30, 2008, 16:56:15
En ekstra pint med real ale på Scarbrough Hotel eller The Palace er priceless…!  :)

Har de ikke Carling der, altså???

Ikke spøk med sånne ting, Håvard.  ;)  :D

mvh
Lars Torders
gjesteskribent CAMRA