Tour De France 09

Started by knut_eknes, October 06, 2008, 23:14:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knut_eknes

Er vel egentlig et skudd i mørket dette her, men jeg gi det et forsøk. Kansje en av mine medsupportere kan hjelpe meg?
Vi er en kompisgjeng driver å planlegger en to ukers ferie i frankrike under TDF neste sommer, hvor vi skal leie bobil å kjøre rundt og følge etappene. Det hele tyder på å bli tidenes sommer, men det er vanskelig å få oversikt over ting. Lurer derfor på om noen sitter på noe relevant informasjon angående dette. Det være seg leie av bobil, lover/regler på dette eller generelt om denne typen ferier eller ferier i frankrike... all hjelp mottaes med takk! mvh knut

flynn

Et lite tips fra min side; unngå å ha bobilen full av mystiske bæreposer med medisinsk utstyr, engangssprøyter, ampuller osv.

flynn

Svend Anders

Var på finaleetappen i fjor, og det var en fantastisk opplevelse. Ikke minst morsomt at Hushovd brøt ut av takke-runden for å komme bort til oss og hilse på + signere drakt helt oppe ved triumfbuen. Et stort øyeblikk.

Vel - ser dere finale-etappen så vær for guds skyld ute i god tid. Vi møtte opp rundt 11 på formiddagen (rytterne kom rundt fire mener jeg, og sponsor-toget to timer før det igjen) og fikk såvidt plass i første rekke ved gjerdene. sto i svingen der de runder ved triumfbuen, der sakker de i alle fall farta LITT og passerer 8 ganger + tar lagfoto etter etappen. Ta gjerne med lette stoler og selvsagt drikke/mat.

Et utrolig liv i Paris på finaleetappen (om det ikke er det fra før), vi bodde på hotel i en sidegate (Victor Hugo tror jeg). ANBEFALES!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per Arne

Quote from: knut_eknes on October 06, 2008, 23:14:31
Er vel egentlig et skudd i mørket dette her, men jeg gi det et forsøk. Kansje en av mine medsupportere kan hjelpe meg?
Vi er en kompisgjeng driver å planlegger en to ukers ferie i frankrike under TDF neste sommer, hvor vi skal leie bobil å kjøre rundt og følge etappene. Det hele tyder på å bli tidenes sommer, men det er vanskelig å få oversikt over ting. Lurer derfor på om noen sitter på noe relevant informasjon angående dette. Det være seg leie av bobil, lover/regler på dette eller generelt om denne typen ferier eller ferier i frankrike... all hjelp mottaes med takk! mvh knut

Dere gidder å bruke masse tid og penger på en gjeng dophuer og juksemakere...?? ;D

CoachKarlstad

Quote from: knut_eknes on October 06, 2008, 23:14:31

Hei Knut!
Har seg faktisk slik at jeg hadde tenkt meg nedover i sommer for å få med meg siste uka opp til Paris, men dette måtte avlyses av familære årsaker. Uansett så var jeg inne på tanken å leie bobil, da enten fra Danmark hvor jeg fant et utleiested av bobiler helt syd hvor man faktisk hadde fri kilometer på bobilen inkludert i prisen (husker ikke den nøyaktig for en uke) eller fra Tyskland. Men med min egen økonomi fant jeg det rimeligere å fly til Nice hvor planen var å leie en bil hos Avis direkte på flyplassen, kjøre denne fra Nice og videre opp til Paris hvor man kunne levere bilen hos Avis ved flyplassen i hovedstaden. Så da var det tenkt å bo i telt og finne noen bed&breakfast på veien til Paris. Dette var også enklere med tanke på å komme seg frem på tildels smale fjellveier hvor man definitivt ikke er alene kvelden før en TdF-etappe. Men som sagt ble det med drømmen, kanskje det blir min tur en dag for det hadde vært veldig moro å tatt en tur!

knut_eknes

Takk for all info, seriøs og useriøs :D

CoachKarlstad

Da er oppsettet klart for neste års Tour, med eller uten Armstrong:

http://www.letour.fr/2009/TDF/COURSE/us/le_parcours.html

Virker til å bli noen tøffe etapper de skal igjennom i løpet av 3,500km... Spesiellt den siste etappen før de skal inn til Paris, glad det ikke er meg som skal opp den siste bakken der!  ;D

Klingsheim

Er det noen som spiller Tour de France-manager på tv2sporten.no i år her inne på forumet? ;)

Dennis

Quote from: Klingsheim on July 08, 2009, 15:39:33
Er det noen som spiller Tour de France-manager på tv2sporten.no i år her inne på forumet? ;)

Ja da :)

Team Tandem
Marching on together!

trosetti

Var over og fulgte touren i fjor. Fikk med oss de viktigste og morsomste etappene. Anbefaler å ikke følge hele touren, men velge seg ut en 5-6 etapper man vil følge. Blir fort stress å fly fram og tilbake, og man kan få dårlige plasser. Møt opp i god tid. På de beste fjellettappene er det styr og moro flere dager i forveien, så jeg tror ikke man kjeder seg av å vente.

Vi leide en svær jævel av en bil og kjøpte oss tomtom gps (dette er et must!). Vi fikk opplevd myye av Frankrike og var også over i Sveits. Men jeg husker ikke hvor vi leide bil. Selv møtte jeg resten av gjengen i Nice og tok det derfra. Avstander er ingenting i Frankrike. Kan sikkert forhøre meg om hvor vi leide bil osv!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Dennis

Marching on together!

Ferre

Fantastisk spurt i dag, helt utrolig!

Er nå for alvor med i kampen om den grønne trøya, selv om Cavendish kan bli veldig vanskelig å slå.

Dennis

Quote from: Ferre on July 09, 2009, 17:31:31
Fantastisk spurt i dag, helt utrolig!

Er nå for alvor med i kampen om den grønne trøya, selv om Cavendish kan bli veldig vanskelig å slå.

Ett fattig poeng skiller de to!

Ikke dårlig dette, med tanke på at Cervelo kjører for gul trøye, mens Cavendish har et lag skreddersydd etappeseiere. Cavendish (Leeds-fan  8)) er verdens beste spurter for tiden, men det er utrolig morsomt at Hushovd alltid er der oppe i toppen.

Trist at han til tider lider under janteloven, for han er en av Norges aller største idrettsmenn.
Marching on together!

Ferre

Tror nok Cervelo kan komme til å skifte fokuset litt mer over på den grønne trøya hvis ikke Sastre klarer å prestere bedre i de neste fjelletappene i Pyreneene. Tviler på at Sastre med hjelperyttere er sterke nok til å vinne den gule trøya - virker derfor for meg mer fornuftig å satse på Thor og den grønne trøya :)

Dennis

Quote from: Ferre on July 09, 2009, 18:03:55
Tror nok Cervelo kan komme til å skifte fokuset litt mer over på den grønne trøya hvis ikke Sastre klarer å prestere bedre i de neste fjelletappene i Pyreneene. Tviler på at Sastre med hjelperyttere er sterke nok til å vinne den gule trøya - virker derfor for meg mer fornuftig å satse på Thor og den grønne trøya :)

Ja, tenkte samme tanke i stad - at jeg håper Sastre kjøres av i sammendraget i en av dagene. I fjor gjorde Schleck-brødrene en vanvittig jobb for han frem til Alpe d'Huez hvor han tok over. Kaggen i Tv2 mente også at Andy Schleck var den rytteren som alt i alt var best i fjoråret, men som hadde en dag som ødela rittet sammenlagt.

Sastre har en vanvittig evne til alltid å henge med i toppen, tross at han "hektes" av hos journalister og eksperter omtrent hvert år.
Marching on together!

Ferre

Quote from: Mr Kaizer on July 09, 2009, 19:57:19
Quote from: Ferre on July 09, 2009, 18:03:55

Ja, tenkte samme tanke i stad - at jeg håper Sastre kjøres av i sammendraget i en av dagene. I fjor gjorde Schleck-brødrene en vanvittig jobb for han frem til Alpe d'Huez hvor han tok over. Kaggen i Tv2 mente også at Andy Schleck var den rytteren som alt i alt var best i fjoråret, men som hadde en dag som ødela rittet sammenlagt.

Sastre har en vanvittig evne til alltid å henge med i toppen, tross at han "hektes" av hos journalister og eksperter omtrent hvert år.

Ja, det blir uansett noen spennende dager i fjellene med tanke på den gule trøya. Mye kan skje, og som Kaggestad nevnte må ryttere som ligger minutter på bak Cancellara & co ta noen sjanser for å knappe ned på forspranget.

lojosang

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke engasjere meg i sykkelløp.
Ikke er det mangelen på offside heller. Man spiller jo håndball.
- Leif Olav

Dennis

Quote from: lojosang on July 10, 2009, 01:01:23
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke engasjere meg i sykkelløp.
Ikke er det mangelen på offside heller. Man spiller jo håndball.

Og det er jo atpåtil hands!
Forklaringen må nok ligge et annet sted.  :)
Marching on together!

CoachKarlstad

Thor overtok den grønne trøya idag takket være tøff satsing... Bra det gutten!  ;D
Ellers spennende at det var det 3. bruddet iår som holder inn til mål!

Dennis

Tilbake i grønt!
Meget sterkt!
Marching on together!

steinhar

sitter nok med grønt etter etappen i morgen, mark klarer ikke holde følge når det går oppover.

go Thor!

Rudi G.

Dennis

Cavendish viser sitt usportslige jeg i dag. Meget kynisk å presse seg inn mot Thor der løypa snevrer inn.
Marching on together!

steinhar

deilig at Thor tar den grønne i år.
fortjent

Ferre

For dårlig av Thor i dag, men hvor er laget? Gang på gang må han spurte uten hjelp...

Uansett, gratulerer med den grønne trøya!

fjellhaugen

grattis thor...

skjønner dog ikke helt poengsystemet når han gruser cavendish på tross av cavendishes 6 etappeseire mot thors ene
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Erik_

Quote from: fjellhaugen on July 27, 2009, 14:49:11
skjønner dog ikke helt poengsystemet når han gruser cavendish på tross av cavendishes 6 etappeseire mot thors ene
Den grønne trøya er i likhet med polkadott, en poengtrøye. Det gjelder altså å samle nok poeng sammenlagt.

Disse kan man enten få ved å sykle inn til en topplassering på etappen. Der det gis x antall poeng så langt ned til nummer 20 om jeg ikke husker helt feil. I tillegg er det mulig å kapre viktige poeng på innlagte spurter i løypa, noe som Thor benyttet seg av. Selv om han bare hadde en seier, syklet han også inn til mange respektable plasseringer. Noe som i seg selv ga nok poeng til å slå etter hva jeg har hørt, Leeds-supporteren Cavendish. Seks etappeseire burde egentlig kunne holde, men Cavendish brydde seg ikke nevneverdig om å ta poeng uti løypa, i tillegg til å bli disket i en spurt.

Veldig gode prestasjoner av begge ryttere i denne touren synes jeg.