Skrevet av Emne: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11  (Lest 66785 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #420 på: November 02, 2008, 21:10:18 »
Det viktigste er absolutt det siste du nemner; komme i skåringsposisjon.
Det vil alltid gå litt opp og ned, snart er Becks på skåringslista igjen.
Tipper han vert vår toppskårer denne sesongen med over 20 ligamål.

Så spørst det da om Beckford er dårlig som bommer så mye, eller om han er god som kommer så ofte i scoringsposisjon... ::)
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #421 på: November 02, 2008, 21:11:26 »
Ein god spiss skal skyte mykje og vere ego, snart vil nok uttellingen komme.


Så kan det jo hende at Beckford skyter oftere enn andre, i stedet for å passe. Uansett så er statistikken på feil side av grøten for Beckfords del.

auren
COME ON LEEDS !!

martind

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #422 på: November 03, 2008, 08:39:26 »
Vi har jo sjanser til å vinne med 3-4 mål i denne kampen. Og slik som det har vært tidligere i år, så kunne vi fort tapt denne kampen. Men det viktigste er at vi tar 3 poeng. Syns Casper var stødig etter hva som vises på highlights fra denne kampen. Og Becchio får jeg mer og mer sansen for. God innstilling på den gutten:)
MOT!! We are Leeds!

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #423 på: November 03, 2008, 12:29:42 »
How the players rated v Cheltenham
YEP chief soccer writer Phil Hay gives his verdict on how United's players performed at Whaddon Road.

Casper Ankergren: Serious pressure was applied to Ankergren but the Dane never faltered. Two of his saves in the second half were vital and he was fairly safe under high balls - 7/10

Frazer Richardson: A high-quality display from Richardson, whose influence was a key factor in United's impressive start to the match. Made numerous penetrating runs - 8/10

Lubomir Michalik: Errors crept into his performance before the interval, but he was heavily involved in the resilient rearguard action which kept a marauding Cheltenham team at bay in the second half - 6/10

Paul Telfer: His pairing with Michalik is still not looking entirely watertight but Telfer was never far from the action after half-time and helped United's defence to stand firm - 7/10

Ben Parker: One of the best players on the pitch during the first 45 minutes, completing his defensive duties with the minimum of fuss and providing support on the left wing. Showed good fitness throughout - 7/10

Jonathan Howson: Howson's display in the first 45 minutes was one of his better showings this season. Took the game to Cheltenham with direct runs and swept up possession - 6/10

Jonathan Douglas: Once again, Douglas stood out among the midfielders. His range of passing was excellent and his defensive effort was vital, giving Gary McAllister's backline some welcome assistance - 8/10

Fabian Delph: Showed flashes of his vision and skill before the break and almost scored with a long-range shot. The youngster was soon drawn into a battle by Cheltenham but did not hide from it - 6/10

Neil Kilkenny: Had no success in his attempts to dictate the tempo of the game, but his closing-down of Cheltenham's players was committed and important, and his effort did not go unnoticed - 6/10

Luciano Becchio: Becchio's goal was as easy as they come for a striker with his ability, but credit to him for taking full advantage of the early opening. Found chances more difficult to come by after the break - 7/10

Jermaine Beckford: Beckford is stuck in a striker's rut at the moment and missed five or six chances, two of which he should have converted. Beckford is contributing plenty but needs a goal - 6/10

Substitutes:
Andy Robinson (for Howson, 55) - 6/10
David Prutton (for Kilkenny, 70) - 6/10
Robert Snodgrass (for Beckford, 80) - 5/10
Not used: David Lucas, Enoch Showunmi

Cheltenham Town: Higgs, Gallinagh (Spencer 69), Kenton, Diallo, Wright, Montrose, Payne, Ridley, Hayes, Murray, Connor (Caines 83). Subs (not used): Brown, Armstrong, Lindegaard.

Match facts
Goals: Cheltenham 0, Leeds 1 (Becchio 7).
Shots on target: Cheltenham 4, Leeds 11.
Shots off target: Cheltenham 5, Leeds 11.
Fouls: Cheltenham 14, Leeds 10.
Corners: Cheltenham 5, Leeds 2.
Yellow cards: Cheltenham 1 (Diallo), Leeds 2 (Michalik, Delph).
Referee: Fred Graham (Essex) – Applied common sense to his reading of Saturday's game - 8/10
Attendance: 5,726.

YEP

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #424 på: November 03, 2008, 13:58:20 »
Ein god spiss skal skyte mykje og vere ego, snart vil nok uttellingen komme.


Så kan det jo hende at Beckford skyter oftere enn andre, i stedet for å passe. Uansett så er statistikken på feil side av grøten for Beckfords del.

auren

Til-og-med forsiktige Eddie Gray kritiserte Beckfords spillerstil på lørdag, og sa at han måtte trene mer på å være en lagspiller.

Det sier vel endel om oppfatningen av Beckford for tiden!

...akkurat som det var i fjor!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #425 på: November 06, 2008, 23:40:39 »
Ein god spiss skal skyte mykje og vere ego, snart vil nok uttellingen komme.


Så kan det jo hende at Beckford skyter oftere enn andre, i stedet for å passe. Uansett så er statistikken på feil side av grøten for Beckfords del.

auren

Til-og-med forsiktige Eddie Gray kritiserte Beckfords spillerstil på lørdag, og sa at han måtte trene mer på å være en lagspiller.

Det sier vel endel om oppfatningen av Beckford for tiden!

...akkurat som det var i fjor!


Det er en stor misforstaaelse at Beckford er ute av form.
Det som Eddy Gray er inne paa her er problemet med Beckford. I England kaller man det for
decision-making. Toget for Beckford har nok desverre gaatt. Dette er noe som han skulle jobbet med i ung alder. For mange er det faktisk medfoedt. Han kom alt for sent under kyndig veiledning.
Jeg glemmer ikke Ian Wrights uttalelse om hvordan han maatte jobbe med dette i slutten av tenaarene.
Hans moete med foerstelagsfotball, var et sjokk for ham.
Beckford proever og proever, men det blir stort sett feil valg. Det blir krampaktig og hoeye skuldrer.
Maal vil han score. Akkurat som naa. Desverre vil han score for faa.
Forrige torsdag paa BBC Radio Leeds, uttalte Andy Richie, at Beckford burde score 40 maal paa dette nivaaet og ikke 20.
Naar noen begynner aa snakke om at han jobbet jo godt bakover, saa faar jeg hette. Det er et tegn paa at ting ikke stemmer for ham. Blir han utsatt for tidlige tacklinger, saa er det panikken som brer seg og da er det hoeye skuldrer. Et tidlig maal vil gjoere ham godt.
Jeg har aldri vaert noen tilhenger av Beckford. Han er ikke en spiss, som vil bringe oss tilbake til PL.

 

samadhi

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #426 på: November 07, 2008, 14:12:05 »
Ein god spiss skal skyte mykje og vere ego, snart vil nok uttellingen komme.


Så kan det jo hende at Beckford skyter oftere enn andre, i stedet for å passe. Uansett så er statistikken på feil side av grøten for Beckfords del.

auren

Til-og-med forsiktige Eddie Gray kritiserte Beckfords spillerstil på lørdag, og sa at han måtte trene mer på å være en lagspiller.

Det sier vel endel om oppfatningen av Beckford for tiden!

...akkurat som det var i fjor!


Det er en stor misforstaaelse at Beckford er ute av form.
Det som Eddy Gray er inne paa her er problemet med Beckford. I England kaller man det for
decision-making. Toget for Beckford har nok desverre gaatt. Dette er noe som han skulle jobbet med i ung alder. For mange er det faktisk medfoedt. Han kom alt for sent under kyndig veiledning.
Jeg glemmer ikke Ian Wrights uttalelse om hvordan han maatte jobbe med dette i slutten av tenaarene.
Hans moete med foerstelagsfotball, var et sjokk for ham.
Beckford proever og proever, men det blir stort sett feil valg. Det blir krampaktig og hoeye skuldrer.
Maal vil han score. Akkurat som naa. Desverre vil han score for faa.
Forrige torsdag paa BBC Radio Leeds, uttalte Andy Richie, at Beckford burde score 40 maal paa dette nivaaet og ikke 20.
Naar noen begynner aa snakke om at han jobbet jo godt bakover, saa faar jeg hette. Det er et tegn paa at ting ikke stemmer for ham. Blir han utsatt for tidlige tacklinger, saa er det panikken som brer seg og da er det hoeye skuldrer. Et tidlig maal vil gjoere ham godt.
Jeg har aldri vaert noen tilhenger av Beckford. Han er ikke en spiss, som vil bringe oss tilbake til PL.

 

Dette er jo egentlig litt synd å høre for oss her hjemme på bjerget, da mange av oss innbiller seg at vi har en spiller med PL egenskaper i stallen.

Samtidig stusser jeg litt over at du mener at problemet ligger i decison-making, og at han gjør feil valg. På de klippene jeg har sett fra kampene i år ser det ut som at Beckford er meget god til å komme seg i scoringsposisjon. Problemet er jo at han ikke klarer å sette mange av disse sjansene. Virker som han bommer på minst en stor sjanse pr kamp. Hadde han klart å puttet flere av disse er jeg sikker på at han vil klare 30+ i år, og da må vel problemet ligge i avslutningsegenskapene og ikke hvilke avgjørelser han tar...?
marching on together,
derudaf forever...

auren

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #427 på: November 07, 2008, 14:23:29 »
Ein god spiss skal skyte mykje og vere ego, snart vil nok uttellingen komme.


Så kan det jo hende at Beckford skyter oftere enn andre, i stedet for å passe. Uansett så er statistikken på feil side av grøten for Beckfords del.

auren

Til-og-med forsiktige Eddie Gray kritiserte Beckfords spillerstil på lørdag, og sa at han måtte trene mer på å være en lagspiller.

Det sier vel endel om oppfatningen av Beckford for tiden!

...akkurat som det var i fjor!


Det er en stor misforstaaelse at Beckford er ute av form.
Det som Eddy Gray er inne paa her er problemet med Beckford. I England kaller man det for
decision-making. Toget for Beckford har nok desverre gaatt. Dette er noe som han skulle jobbet med i ung alder. For mange er det faktisk medfoedt. Han kom alt for sent under kyndig veiledning.
Jeg glemmer ikke Ian Wrights uttalelse om hvordan han maatte jobbe med dette i slutten av tenaarene.
Hans moete med foerstelagsfotball, var et sjokk for ham.
Beckford proever og proever, men det blir stort sett feil valg. Det blir krampaktig og hoeye skuldrer.
Maal vil han score. Akkurat som naa. Desverre vil han score for faa.
Forrige torsdag paa BBC Radio Leeds, uttalte Andy Richie, at Beckford burde score 40 maal paa dette nivaaet og ikke 20. Naar noen begynner aa snakke om at han jobbet jo godt bakover, saa faar jeg hette. Det er et tegn paa at ting ikke stemmer for ham. Blir han utsatt for tidlige tacklinger, saa er det panikken som brer seg og da er det hoeye skuldrer. Et tidlig maal vil gjoere ham godt.
Jeg har aldri vaert noen tilhenger av Beckford. Han er ikke en spiss, som vil bringe oss tilbake til PL.

 

Overraskende uttalelse av Ritchie. Er det i hele tatt noen som har scoret over 40 mål på nivå tre i England på en sesong? Det er i såfall svært få. Kanskje for 20-30 år siden da fotballen var en helt annen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #428 på: November 09, 2008, 13:01:42 »
Greia er vel at Beckford brenner altfor mange sjanser.

Potensialet er 40, leveringen er 20.

TRIST!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Erik_

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #429 på: November 09, 2008, 20:15:25 »
Sitat
Forrige torsdag paa BBC Radio Leeds, uttalte Andy Richie, at Beckford burde score 40 maal paa dette nivaaet og ikke 20.
Nevnte Ritchie burde vel ha beholdt jobben på dette nivået, ikke fått sparken. ::)
Synes det var mye å forvente av en spiss, uansett nivå. Som tidligere manager i L1 burde han vite at det ikke bare er å møte opp på kampene og dermed score 40 mål. Selv ikke for en så god spiss som Beckford, etter Ritchies mening. Naivt å tro at L1 er en walk in the park.

Beckford kommer aldri til å bli en stor goal-poacher. Han er heller en som i større grad scorer mål vi gjerne husker og prøver derfor gjentatte ganger på det umulige. (Til manges vil jeg tro, store irritasjon). Det er ingen stor misforståelse at Beckford er ute av form. Han er inne i en såkallt måltørke. Det er vel for en spiss å være ute av form.

Synes det er en ærlig sak å mene at Beckford ikke har den kvaliteten som trengs på et høyere nivå. Kanskje har du rett janove, men jeg vil ikke være for sikker på det. :)
« Siste redigering: November 09, 2008, 20:39:23 av Enrique »

janove

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #430 på: November 10, 2008, 13:04:14 »
Man maa vaere ganske naiv, naar man tror at Beckford ville spillt paa tredje nivaa i Leeds, om han hadde PL kvaliteter.
Det som er vanskelig i fotball er aa score det foerste, samt det avgjoerende maalet.
Hadde vi hatt en spiss med disse kvalitetene forrige sesong, ville vi rykket opp, tiltross for -15.


Dennis

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #431 på: November 10, 2008, 13:21:01 »
Rent bortsett fra effektivitet hos Beckford, hvordan fremstår spissduoen Beckford\Becchio, Janove? Utfyller de hverandres kvaliteter, eller er samarbeidet bedre "på papiret"?

Sitter med et inntrykk av at Becchios duellstyrke og spillestil, åpner mer for Beckford som helt klart er mer giftig når han får tid og plass til å utfordre rettvendt. Forstår at Beckford ofte ligger ute til venstre, som en slags ving, men i realiteten er det vel snakk om et spisspar?

Jeg synes Becchio virker som en meget god signering og han har scoret flere krigermål, samt flere hodedueller som har endt i nettet.
Marching on together!

p0ndus

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #432 på: November 10, 2008, 14:13:08 »
Hei!

Er helt enig i at om Beckford hadde vært god nok for PL så hadde han vært der.
Tror også på de som hevder at han kansje ikke har nødvendig fotball iq i seg,(les for ego).
Så vidt jeg kan huske så har ikke noe lag lyktes på lang sikt med egoist på topp.

Nå har vi en goalgetter i Becchio, hvor ikke selge Beckford og få mest mulig penger
ut av det . Så kunne man bruke disse pengene på og forsterke forsvaret.
Tror faktisk laget totalt sett vil kommet styrket ut av en slik disposisjon.
 8)

samadhi

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #433 på: November 10, 2008, 14:22:46 »
Pr i dag har vi kun 2 spisser som Macca har tillit til.
I utgangspunktet synes jeg dette er 2 for lite,
og å selga Beckford ville derfor ikke vært noe særlig god ide.

Tviler på at Showumni får særlig tillit utover sesongen og det virker også som at Snodgrass er prioritert på vingen.

Alternativet med å spille 4-3-3 ser ut til å fungere dårlig.

Nei her må vi heller handle inn en ekstra spiss og ikke selge unna de få vi har!
marching on together,
derudaf forever...

Erik_

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #434 på: November 10, 2008, 17:15:58 »
Man maa vaere ganske naiv, naar man tror at Beckford ville spillt paa tredje nivaa i Leeds, om han hadde PL kvaliteter.
Det utsagnet synes jeg er litt i enkleste laget. Meg om det.

Er det virkelig så enkelt, så er det lite vits å bruke energi på å håpe at Delph blir værende i Leeds ut sesongen. Det er jo nå allmenn kjent at han besitter PL-kvaliteter.

janove

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #435 på: November 13, 2008, 10:45:53 »
Rent bortsett fra effektivitet hos Beckford, hvordan fremstår spissduoen Beckford\Becchio, Janove? Utfyller de hverandres kvaliteter, eller er samarbeidet bedre "på papiret"?

Sitter med et inntrykk av at Becchios duellstyrke og spillestil, åpner mer for Beckford som helt klart er mer giftig når han får tid og plass til å utfordre rettvendt. Forstår at Beckford ofte ligger ute til venstre, som en slags ving, men i realiteten er det vel snakk om et spisspar?

Jeg synes Becchio virker som en meget god signering og han har scoret flere krigermål, samt flere hodedueller som har endt i nettet.


Beckford/Becchio burde ha alle forusetninger for suksess. Becchio jobber og sliter, er flink til aa holde paa ballen, men ofte kan dette virke som "bortkastet", da Beckford alt for sjelden kommer paa loep.
Kan legge til at loep ogsaa er fravaerende fra midtbanespillerne.
Beckford har aldri likt dueller. Derfor skal han ha ballen paa fot, for saa aa forsoeke aa gjoere noe med den paa egenhaand. Alt for ofte blir dette feil. Det er mye enklere aa forsvare seg mot dette, enn lure loep.
Naa ser jeg fotball paa alle nivaa i England og det som slaar meg, er at bortimot alle lag har spisser, som gaar paa loep i bakrommet. Da blir det ogsaa ubalanse i forsvaret. Hvor ofte har et rettvendt og organisert forsvar snappet opp ballen, for deretter aa komme paa kontring?
Med en spiller som Becchio, som river og sliter i motstanderne og Delph med sitt blikk for den avgjoerende passningen (baade den lange og den korte), er det et himmelrike for den rette spissen i dagens Leedslag.

 

 

samadhi

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #436 på: November 13, 2008, 12:55:07 »
Mener du vi kan anse signeringa av Becchio som ett kupp?
marching on together,
derudaf forever...

jackbauer68

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #437 på: November 13, 2008, 14:25:08 »
At Becchio er ett kupp er hevet over en hver tvil.....den mannen er klasse 8)

lojosang

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #438 på: November 13, 2008, 14:57:43 »
Auda! Nå flopper han hvert øyeblikk sånn som Prutton!  ;D
- Leif Olav

jackbauer68

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #439 på: November 13, 2008, 15:16:52 »
Auda! Nå flopper han hvert øyeblikk sånn som Prutton!  ;D

Ã… neida.... 8)

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs. Cheltenham Town 1/11
« Svar #440 på: November 14, 2008, 23:45:40 »
At Becchio er ett kupp er hevet over en hver tvil.....den mannen er klasse 8)

Becchio er god, på dette nivået, til å holde på ballen, men han gir den jo aldri fra seg igjen. Så lenge ikke han slipper ballen fra seg og Becks er ego uten å få spillere inn i kampen, så blir alt for statisk der fremme. Dessverre igjen.

Becchio eer god til å holde på ballen, men kan ikke se for meg denne spilleren to hakk opp. Kanskje i tospann med en rask - lynrask - spiss. Det har vi ikke pr nå!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973