Vi tjener penger !

Started by mari, November 26, 2008, 19:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Jeg får meg bare ikke til å tro at Michalik, Huntington og Marques er for dårlige for L1. Enten så har Macca og Staunton "ødelagt" dem. Eller så har de fått en mental knekk. Jeg er sikker på at de hadde vært forsvarsklipper i alle andre klubber i L1. Forstår rett og slett bare ikke hvorfor de ikke fungerer hos Leeds i år. Underlig...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Spillestilen under Macca kontra Wise er dag å natt både offensivt og defensivt. Macca vraket jo også Marques i fjor etter han kanskje var vår beste spiller under Wise. Her passer kanskje han ikke inn i Macca's filosofi.

Lubo må jeg ærlig si ALDRI imponerte i CCC, og ikke spesielt de gangene jeg så han i fjor. Stoppere på dette nivået er ikke spesielt gode, så d bør vel være mulig å finne noen som skiller seg positivt ut fra divisjonen over eller fra andre deler av verden?

Sterland

Huntington var bra i fjor, og bør kunne heve det defensive. I tillegg har han fart. Håpløst å bruke Telfer i midtforsvaret, han er for treg, for svak i lufta, og (av det jeg har sett) for nonchalant. Blir mye personlige feil.. Håper og tror at Macca forsterker forsvaret i januar. Må si jeg hadde litt forventning til gårsdagen, men neida...

auren

Huntington har dessverre få raske muskelfibre i kroppen. Men han er trygg med ballen i beina, og kan til tider slå langpasninger på linje med Delph.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Tankene mine vedrørende vårt forsvarsspill er ikke utelukkende omkring det om spillemateriellet er godt nok. Som auren nevner; Hunty, Lubo, Rui og Telfer byr på papiret på et meget sterkt forsvarsledd, som supleres av kaptein Frazer som har uansett kritikk har erfaring fra Champions League!

Jeg tror det går på mangelen av den ene rette typen organisator der bak. Dette er jeg kun en av mange som mener og poenget er at jeg tror at vi med en skikkelig lederklippe i de bakre rekker, ville få sett Hunty og Lubo utnytte sitt potensiale til det fulle. (Jeg anser ikke de to som ledere, men som duellspillerne ved siden av en Terry eller Ferdinand-type (ingen sammenligning, forøvrig)) Det blir litt sånn 'Var det du eller jeg som skulle markert han?' etter at målet har blitt scoret. Det er ingen som virkelig bretter opp ermene og gjør (markerings)jobben sin.

Paul Telfer fikk skryt av spillere og trenere for hvordan han tok tak i de bakre rekker umiddelbart, men for meg er han ingen naturlig midtstopper. Mot denne ex-Sunderland-spissen Kyle så han mer ut som Robbie Blake gjør/gjorde mot midstopperne, enn at han faktisk selv er midtstopper. Spurtet rundt i knehøyde av spissene, for å sette det på spissen.

Det er kanskje enkelt å skrike etter en forsvarsklippe; de gror vel - som toppscorere - neppe på trær, men det bør absolutt være førstepri for trenerteamet når januar nærmer seg. At de ikke prioriterer forsvarsorganisering på trening, er bare tull. Selvsagt har de sett problemet selv, men jeg er ikke så sikker på at typen som trengs der bak, faktisk finnes i dagens lag. Men med en slik tilvekst, tror jeg forsvaret vårt kan bli fryktinngytende for motstanderenes angrep.

Og til de som får sett større deler av kampene, utover de lange høydepunkt-klippene på LUTV og TV-sendte kamper: Gjør midtbanen en god nok jobb i det defensive?
Marching on together!

Promotion 2010

Quote from: auren on November 27, 2008, 15:38:30
Quote from: lufc86 on November 27, 2008, 15:13:12
1)Bør det vere mogleg til å kunne invistere i nokre unge gode forsvarspelarar, som er gode i dag, og vil utvikle seg vidare framover.
2)Finnes det gode nok forsvarsspelarar tilgjengeleg på markedet?
3)Vil spelarkjøp sikre opprykk allereie i år?

Litt uryddig innlegg, men måtte berre få det ned svart på kvitt:)

MOT

1) Økonomien tilsier at vi bør kunne bruke en del penger i januarvinduet på å forsterke forsvarsleddet, eventuelt få inn en ny spiss. Håper vi har 1 million pund til rådighet.
2) Det gjør det helt sikkert, men det er nok vanskelig å få tak i dem (har vi godt nok scouting-team, de som er god nok er det hard konkurranse om osv.) Jeg ser ingen problemer med å få inn en midstopper på lån fra en av topplaga i PL. En Håvard Nordtveit kunne vært veldig spennende (god med ball i beina og har bra fart). Selv om lån er kortsiktig tankegang, så må vi også tenke kortsiktig målsetting: Få oss opp i CCC. Da kan vi eventuelt kjøpe inn solide forsvarsspillere.
3) Får vi inn et par solide forsterkninger i forsvarsleddet, samt en ny spiss (gjerne en ung og lovende en fra våre konkurrenter i L1 / eller lag i L2) tror jeg vi klarer direkte opprykk.

auren

Tror ikke det er store summer til spillerkjøp. Overskuddet fra tidligere salg ligger antagelig i fremtidige utbetalinger fra disse overgangene. Bates er en ringrev: Han teller gjerne penger inn to ganger.

Vi må nok selge unna. Grunnen til dette er innkjøpene etter 30.juni. Vi styrket stallen i juli med en mengde spillere og proF***en når lønn er utbetalt blir nok minimal det neste året med tanke på den drøssen med spillere som er i stallen; f.eks. Sweeney og hans like...

Deretter blir det vanskelig å opprettholde divisjonens største stall, men stusslige plasseringer år etter år. I tillegg har Bates uttalt at våre cup-kamper denne sesongen fortsatt har kostet mer enn de har innbrakt!

Det er heller ikke vanskelig å drive driften til et pluss etter å ha nullet ut alt forrige år.

Dette er ikke big-news, men ok og forventet.

LUFC's story:
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1467707,00.html
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Quote from: Promotion 2010 on November 28, 2008, 16:29:40
Quote from: auren on November 27, 2008, 15:38:30
Quote from: lufc86 on November 27, 2008, 15:13:12
1)Bør det vere mogleg til å kunne invistere i nokre unge gode forsvarspelarar, som er gode i dag, og vil utvikle seg vidare framover.
2)Finnes det gode nok forsvarsspelarar tilgjengeleg på markedet?
3)Vil spelarkjøp sikre opprykk allereie i år?

Litt uryddig innlegg, men måtte berre få det ned svart på kvitt:)

MOT

1) Økonomien tilsier at vi bør kunne bruke en del penger i januarvinduet på å forsterke forsvarsleddet, eventuelt få inn en ny spiss. Håper vi har 1 million pund til rådighet.
2) Det gjør det helt sikkert, men det er nok vanskelig å få tak i dem (har vi godt nok scouting-team, de som er god nok er det hard konkurranse om osv.) Jeg ser ingen problemer med å få inn en midstopper på lån fra en av topplaga i PL. En Håvard Nordtveit kunne vært veldig spennende (god med ball i beina og har bra fart). Selv om lån er kortsiktig tankegang, så må vi også tenke kortsiktig målsetting: Få oss opp i CCC. Da kan vi eventuelt kjøpe inn solide forsvarsspillere.
3) Får vi inn et par solide forsterkninger i forsvarsleddet, samt en ny spiss (gjerne en ung og lovende en fra våre konkurrenter i L1 / eller lag i L2) tror jeg vi klarer direkte opprykk.

auren

Tror ikke det er store summer til spillerkjøp. Overskuddet fra tidligere salg ligger antagelig i fremtidige utbetalinger fra disse overgangene. Bates er en ringrev: Han teller gjerne penger inn to ganger.

Vi må nok selge unna. Grunnen til dette er innkjøpene etter 30.juni. Vi styrket stallen i juli med en mengde spillere og proF***en når lønn er utbetalt blir nok minimal det neste året med tanke på den drøssen med spillere som er i stallen; f.eks. Sweeney og hans like...

Deretter blir det vanskelig å opprettholde divisjonens største stall, men stusslige plasseringer år etter år. I tillegg har Bates uttalt at våre cup-kamper denne sesongen fortsatt har kostet mer enn de har innbrakt!

Det er heller ikke vanskelig å drive driften til et pluss etter å ha nullet ut alt forrige år.

Dette er ikke big-news, men ok og forventet.

LUFC's story:
http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1467707,00.html

Spørsmålet er hvem vi selger unna.

Det er stor forskjell på å shippe ut overflødige lønnsutgifter i form av Ian Westlake, Peter Sweeney og annet rask, kontra å selge stallens beste spillere. Tviler sterkt på at et salg av Fabian Delph og/eller Jermaine Beckford er forenelig med klubbens uttalte ønske om å rykke opp til Championship på kortest mulig tid. Du må gjerne forvente at dette skjer (og selvsagt kan det skje at det faktisk også gjør det) eller at det ligger andre og skumlere ting bak club statements, men det er også lov til å tolke nyhetene og uttalelse fra klubbens offisielle hold for det de nettopp ser ut til å være. (uten at vi skal stigmatisere hverandre som ditt og datt)

Akkurat nå har vi vel både divisjonens største og beste stall. Kvalitativt er vi ikke dårligere stilt dersom Peter Sweeney og hans like blir solgt, mens lønnsnivået senkes betraktelig om kun Ian Westlake forsvinner. Jeg tror klubben heller velger å sparke han (tross utgiftene det medfører umiddelbart) enn å "selge unna" opprykkssjansene med Delph og Beckford. Om vi tilbys latterlige høye summer, vil klubben nok velge å selge, men jeg synes det er defensivt å kun forvente at alle med et snev av talent skal selges så fort Bates har sjansen til det. Det samme at det alltid skal være baktanker rundt det som blir sagt fra øverste hold.

Leeds' suksess er hva Bates ønsker, om det så er av egen formålsrasjonell tenkning. Jeg tror ikke et salg av Leeds' beste spillere vil bringe Bates suksess. (Kan aldri i verden tro du er blant de som mener Bates sitter med tappekran fra Leeds til egen konto) Hvorfor i all verden skulle han påstå at klubben går med pluss, for så å selge de beste? Hvorfor ikke rettferdiggjøre et salg av dem, med at inntektene ikke er tilstrekkelig til å drifte klubben slik man burde? Jeg kan ikke forstå hvorfor en "ringrev" ville gjøre noe så idiotisk overfor "egen" fans. Om planen faktisk ER å selge i januar eller til sommeren, hvorfor ikke vinkle resultatet litt dårligere for å forberede fansen til salg, fremfor å glorifisere det?

Eg berre spør!
Marching on together!

Pettersen97

Quote from: Runar on November 27, 2008, 00:05:15
Quote from: Asbjørn on November 26, 2008, 23:28:23
Dette er 'den positive siden' med å ha Bates som styreformann. Han kan sine ting...
Nå er han vel også flink 'å skjule ting' - så se ikke bort fra at dette er litt rosenrødt...

Når det er sagt, og jeg har gjentatt mine aversjoner mot 'mennesketypen' (som legger seg ut mot Gud & hvermann, og slett ikke bringer særlig mange 'venner' inn), så skal Kenneth ha fortjent ros for å ha bidratt med å få Leeds et godt stykke opp av den økonomiske hengemyra vi har ligget i de seneste årene...

Og Runar, jeg syns 'prisen vi betalte' mht Rids var vèl drøy... Det ble jo ingen titler under hans reign...

ja, kanskje du har rett... men mitt poeng er at man i utgangspunktet ikke kan skylde på ridsdale at vi rykket ned - 14 mnd etter han forlot klubben, og igjen 4 år etter.....

Så klart kan vi det..Hadde det ikke vært for hannes økonomiske inkompetens så hadde vi ikke vært dær vi e i dag..Han kjøpte spillera dyrt å sællte dæm for slikk å ingenting..Eneste spillern vi "fikk" pæng for va Ferdinand..
Han satte opp et regnskap som ikke ligna grisn da han tok lån til kjøp av nye spillera å tok forgjitt at Leeds United blei å kvalifisere sæ til CL sesongen 2003/04..
Bare se ka han gjør/har gjort med klubben han sitt i som styreformann pr dags dato (Cardiff City)..Dæm slit å med høy gjeld..
Ætter mi mening e Peter Ridsdale rota til allt ont Leeds United må å har gådd jænnom de siste 5 åran..
I mine øya e han en forræder på lik linje med Quisling..
The Mighty Whites

Pettersen97

Quote from: Runar on November 28, 2008, 04:19:01
Quote from: DenHviteYeboah on November 27, 2008, 18:15:48
Ok, er enig i at vi ikke hadde nåla i veggen,men Bates var tydligvis livredd for å satse penger på klubben på det tidspunktet.Alle vet at pengene man risikerer for å unngå nedrykk får man igjen ved å holde seg.Et nedrykk gir økonomiske katastrofale følger,så enkelt er det!!!!Derfor mener jeg at det klubbens eksistens slik  vi kjenner den står på spill denne sesongen.Ved å ikke rykke opp vil alle piler peke nedover,de beste blir solgt,alvorlig svikt i inntekter osv.Et eksempel:hvis vi belåner klubben med £15 mill til spillere-vil vi få igjen pengene ved å være en divisjon høyere?JA!ved å ikke låne penger og risikere å fortsette i league1,vil vi tape langt større summer.

dette tror jeg er feil....

inntekts forskjellen mellom league one og CCC for Leeds sitt vedkommende trenger ikke være SÃ... stor.

Så lenge man ikke er i PL og får en større del av sky pengene, så må man generere/skape sine egne inntekter - CCC eller League one tror jeg ikke er 15 mill£ i forskjell

Stor forskjell mellom League One å CCC..Det man må huske på e at Sky sende CCC kampa kvær hælg..Kor får Viasat ellers dekning for CCC kampan fra..Sælfølgeli e d ikke like store summa i CCC som i PL men det sir sæ jo sjøl..League One å lavere divisjona har man så si ingen TV inntekta..E sikker på om Leeds hadde spillt i CCC så hadde vi hadd mye flere TV kampa å mere inntekte..
The Mighty Whites

Runar

Du kan jo mene hva du vil, men fakta er jo ikke akkurat din sterke side....Gjelden til Cardiff var før Ridsdale! Han "reddet" klubben fra Wales, som i forhold til inntjeningspotensiale hadde større gjeld enn Leeds.

At vi bare tjente penger på Ferdinand er vel en sannhet med modifikasjoner.... Smith, Robbo, Woody, Jones? At noen spillere sank i verdi er jo meget sant, men det er manageren som velger hvilke spillere som han ønsker IKKE styreformannen. Det er styreformannen som vurderer prisen og her bommet han stygt INGEN tvil i noen tilfeller. Men som jeg har sagt, jeg mener det er feil å legge skylden på Ridsdale for alt som har skjedd i ettertid. Det blir å gi de som har vært manager og styreformenn et "free pass" i forhold til deres valg.

Runar

Quote from: sap7 on November 28, 2008, 21:10:36
Quote from: Runar on November 28, 2008, 04:19:01
Quote from: DenHviteYeboah on November 27, 2008, 18:15:48
Ok, er enig i at vi ikke hadde nåla i veggen,men Bates var tydligvis livredd for å satse penger på klubben på det tidspunktet.Alle vet at pengene man risikerer for å unngå nedrykk får man igjen ved å holde seg.Et nedrykk gir økonomiske katastrofale følger,så enkelt er det!!!!Derfor mener jeg at det klubbens eksistens slik  vi kjenner den står på spill denne sesongen.Ved å ikke rykke opp vil alle piler peke nedover,de beste blir solgt,alvorlig svikt i inntekter osv.Et eksempel:hvis vi belåner klubben med £15 mill til spillere-vil vi få igjen pengene ved å være en divisjon høyere?JA!ved å ikke låne penger og risikere å fortsette i league1,vil vi tape langt større summer.

dette tror jeg er feil....

inntekts forskjellen mellom league one og CCC for Leeds sitt vedkommende trenger ikke være SÃ... stor.

Så lenge man ikke er i PL og får en større del av sky pengene, så må man generere/skape sine egne inntekter - CCC eller League one tror jeg ikke er 15 mill£ i forskjell

Stor forskjell mellom League One å CCC..Det man må huske på e at Sky sende CCC kampa kvær hælg..Kor får Viasat ellers dekning for CCC kampan fra..Sælfølgeli e d ikke like store summa i CCC som i PL men det sir sæ jo sjøl..League One å lavere divisjona har man så si ingen TV inntekta..E sikker på om Leeds hadde spillt i CCC så hadde vi hadd mye flere TV kampa å mere inntekte..

Oki, her er vi uenig, da oppforderer jeg deg til å finne ut hvor mye vært av de 24? lagene får av sky for den kampen de sender hver helg... Tviler på det er 15 millioner £ som var nevnt

Pettersen97

Quote from: Runar on November 28, 2008, 21:12:54
Du kan jo mene hva du vil, men fakta er jo ikke akkurat din sterke side....Gjelden til Cardiff var før Ridsdale! Han "reddet" klubben fra Wales, som i forhold til inntjeningspotensiale hadde større gjeld enn Leeds.

At vi bare tjente penger på Ferdinand er vel en sannhet med modifikasjoner.... Smith, Robbo, Woody, Jones? At noen spillere sank i verdi er jo meget sant, men det er manageren som velger hvilke spillere som han ønsker IKKE styreformannen. Det er styreformannen som vurderer prisen og her bommet han stygt INGEN tvil i noen tilfeller. Men som jeg har sagt, jeg mener det er feil å legge skylden på Ridsdale for alt som har skjedd i ettertid. Det blir å gi de som har vært manager og styreformenn et "free pass" i forhold til deres valg.

Pr. 19 mars 2008 hadde Cardiff £ 24mill. i gjeld. Har Ridsdale klart å rætte opp det så har han vært god å heldig..Bare synn han ikke hadde Økonomisk peiling i vårt elskede LEEDS UNITED..
Sælfølgeli skal han væll ikke ha all skjyll men han har i allefall 80% av skylla ætter mi meining..
Vi kjøpte Ferdinand for £ 18 mill. å sællte han for £32 mill.. Så ja vill væll si vi tjænte pænga på han..

http://www.guardian.co.uk/football/2008/mar/19/newsstory.sport11
The Mighty Whites

Runar

ja, vi tjente penger på ferdinand....d er vel ingen som bestrider. Og vi tapte penger på andre spillere...

Dette er potensielt en meningsløs debatt jeg har dratt i gang, mulig han har vært god å heldig, men de kemper ihverfall i "toppen" i CCC på det nåværemde tidspunkt...

80% skyld fordeling er helt bort i natten mener jeg.... Klart at Leeds skulle slite med å kjempe i "toppen" i de første sesongene etter PR, men at de måtte ned i divisjon 3 mener jeg er noen helt andre sin skyld

Tom S

Ringverknad må ikkje undervurderast, Runar.
Det er ikkje sånn at eit vanstyrt selskap/fotballklubb pluteslig er på rett kjøl sjølv om "sjefen" sluttar, dette tek tid, laaang tid. Ikkje minst bli kvitt all den negative auraen som legger seg rundt klubben.

PR var direkte årsak til at vi rykka ned i 2004 og starten av av nedturen vår, men han kan ikkje direkte skyldast at vi no er på tredje nivå.

Utan hans horrible styring hadde Leeds United fortsatt hatt PL-status!

Quote from: Runar on November 29, 2008, 03:39:01
ja, vi tjente penger på ferdinand....d er vel ingen som bestrider. Og vi tapte penger på andre spillere...

Dette er potensielt en meningsløs debatt jeg har dratt i gang, mulig han har vært god å heldig, men de kemper ihverfall i "toppen" i CCC på det nåværemde tidspunkt...

80% skyld fordeling er helt bort i natten mener jeg.... Klart at Leeds skulle slite med å kjempe i "toppen" i de første sesongene etter PR, men at de måtte ned i divisjon 3 mener jeg er noen helt andre sin skyld
COME ON LEEDS !!

Runar

Quote from: Tom S on November 29, 2008, 12:32:09
Det er ikkje sånn at eit vanstyrt selskap/fotballklubb pluteslig er på rett kjøl sjølv om "sjefen" sluttar, dette tek tid, laaang tid. Ikkje minst bli kvitt all den negative auraen som legger seg rundt klubben.

PR var direkte årsak til at vi rykka ned i 2004 og starten av av nedturen vår, men han kan ikkje direkte skyldast at vi no er på tredje nivå.

Synes du ikke kan konkludere med et heller...Dersom ikke PR hadde tatt over oss sommeren 97 så kunne vi i teorien rykket ned tidligere under en annen styreformann, sier ikke der er sikkert, men husk at vi hadde hatt en nedgående kurve helt siden seriemesterskapet. Med endel interne stridigheter, Rush, Brolin og diverse....

Klart ringvirkninger ikke skal undervurderes, og jeg å vet at alt ikke blir bra selv om "sjefen" slutter. Men tror du Ridsdale hadde gitt agenten til Kewell 2mill pund? Tror du han hadde ansatt Peter Reid som fast managere?

Det er ikke verre at man har det man har og når situasjonen er kritisk så må mannen som sitter på sekken med penger ta gode valg. Det har ikke vært tilfellet under Kranser, proffessoren, eller Bates.... Selv om båten er lekk så betyr jo det ikke at man må drukne.

Tom S

Quote from: Runar on November 29, 2008, 13:32:41

Synes du ikke kan konkludere med et heller...Dersom ikke PR hadde tatt over oss sommeren 97 så kunne vi i teorien rykket ned tidligere under en annen styreformann, sier ikke der er sikkert, men husk at vi hadde hatt en nedgående kurve helt siden seriemesterskapet. Med endel interne stridigheter, Rush, Brolin og diverse....

Klart ringvirkninger ikke skal undervurderes, og jeg å vet at alt ikke blir bra selv om "sjefen" slutter. Men tror du Ridsdale hadde gitt agenten til Kewell 2mill pund? Tror du han hadde ansatt Peter Reid som fast managere?

Det er ikke verre at man har det man har og når situasjonen er kritisk så må mannen som sitter på sekken med penger ta gode valg. Det har ikke vært tilfellet under Kranser, proffessoren, eller Bates.... Selv om båten er lekk så betyr jo det ikke at man må drukne.

Det vert jo stort sett hypotetisk det meste både eg og du meiner om dette.
Så konklusjoner vert vanskelig, men eg trur det.

Om PR hadde gitt £2M til agenten veit eg ikkje, tipper situasjonen og Leeds' økonomi gjorde "hånda" vår dårlig.
Når han presterer å erstatte DOL med Venables så er vel det ikkje usannsynleg at han også kunne funne på å tilsette Reid.
Og når det gjelder "gode valg" setter eg ikkje PR veldig høgt.

Viss båten har mistet heile bunnen så synker den, uansett.
Eg TRUR situasjonen PR forlot Leeds i var så dårlig at det var umulig å unngå nedturen. Kanskje burde vi gått i administrasjon på eit tidlegere tidspunkt, men normalt så prøver ein i det lengste.

Eg har ikkje stor sans for Bates, men han er den som har gjort mest for LUFC siste 5 år.
COME ON LEEDS !!

Runar

Bates har gjort en del for Leeds etter mitt syn, d å sende Leeds i admistrasjonen når nedrykket var klar - var kanskje d smarteste.

Jeg tror at alle "fotball" styreformenn hadde skjønt at en 5 mill avtale ikke var verdt 2 mill! Men klar PR gjorde mye rare vurderinger, men akkurat den fellen tror jeg han hadde styrt unna. Det å ha en fersk styreformann sommeren 2003 tror jeg var den av de dummeste vurderingene Leeds kunne ha gjort.

Nedturen etter PR "måtte" nok til en viss grad forsatt uansett, men det er små marginer i fotball - Leeds kjempet jo for å unngå nedrykket til "the bitter end" den sesongen, så den var jo ikke UMULIG å stoppe.

Det er jo ikke noen tvil om at PR forlot en synkende klubb! Og åpenbart en av grunnen til at vi rykket ned i 2004, men å tillegge han ALL skyld blir feil.

Tom S

Quote from: Runar on November 29, 2008, 14:50:23
Bates har gjort en del for Leeds etter mitt syn, d å sende Leeds i admistrasjonen når nedrykket var klar - var kanskje d smarteste.

Jeg tror at alle "fotball" styreformenn hadde skjønt at en 5 mill avtale ikke var verdt 2 mill! Men klar PR gjorde mye rare vurderinger, men akkurat den fellen tror jeg han hadde styrt unna. Det å ha en fersk styreformann sommeren 2003 tror jeg var den av de dummeste vurderingene Leeds kunne ha gjort.

Nedturen etter PR "måtte" nok til en viss grad forsatt uansett, men det er små marginer i fotball - Leeds kjempet jo for å unngå nedrykket til "the bitter end" den sesongen, så den var jo ikke UMULIG å stoppe.

Det er jo ikke noen tvil om at PR forlot en synkende klubb! Og åpenbart en av grunnen til at vi rykket ned i 2004, men å tillegge han ALL skyld blir feil.

Nei, ikkje nødvendigvis all skyld, men brorparten.
Difor vert han for min del aldri tilgitt, han har påført meg altfor mykje smerte.
COME ON LEEDS !!

sportcarl1

Det är dags att gå vidare, inte se bakåt, vad som är gjort är gjort

Promotion 2010

Quote from: Tom S on November 29, 2008, 14:04:22
Quote from: Runar on November 29, 2008, 13:32:41

Det vert jo stort sett hypotetisk det meste både eg og du meiner om dette.
Så konklusjoner vert vanskelig, men eg trur det.

Om PR hadde gitt £2M til agenten veit eg ikkje, tipper situasjonen og Leeds' økonomi gjorde "hånda" vår dårlig.
Når han presterer å erstatte DOL med Venables så er vel det ikkje usannsynleg at han også kunne funne på å tilsette Reid.
Og når det gjelder "gode valg" setter eg ikkje PR veldig høgt.

Viss båten har mistet heile bunnen så synker den, uansett.
Eg TRUR situasjonen PR forlot Leeds i var så dårlig at det var umulig å unngå nedturen. Kanskje burde vi gått i administrasjon på eit tidlegere tidspunkt, men normalt så prøver ein i det lengste.

Eg har ikkje stor sans for Bates, men han er den som har gjort mest for LUFC siste 5 år.

Jeg tror det var her styret (-ene) gjorde flere feilvurderinger. Leeds burde gått i administrasjon allerede høsten 2003 eller senest våren 2004. Da hadde vi verken fått noen sanksjoner mot oss eller havnet så utrolig akterut som vi er nå. Istedet ventet vi til vi fikk et fratrekk på opptil 25 poeng og økonomisk ruin og vanstyre over flere år.

Pr d.d. vokser det opp unger som ikke har hørt om CL-semifinalen eller har troen på vårt lag i det hele tatt. "We're not famous anymore."
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973