Main Menu

Blasfemi!

Started by Leedsfan, December 06, 2008, 18:31:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leedsfan

Jeg har begynt å få samme følelsen for Leeds som jeg har for det norske landslaget.. Jeg håper de taper så treneren kan ryke å reise snart...

Se hva et managerbytte kan gjøre, jmf Tottenham!

Vi kan ikke holde på med dette tullet år etter år. Vi har spillere som er bedre enn alle de andre lagene, men de funker ikke sammen. Dette er trenerens ansvar..

Heldigvis har vi skrevet "langtidskontrakter" med våre beste spillere slik at vi får endel penger for de når de blir solgt i januar eller i sommer. Beckfordm Becchio og Delph er snart tapt for laget hvis vi ikke begynner å vinne snart...

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

marve

Mener at leeds snart må få inn en manager med erfaring og god cv ,de siste managerne vi har hatt har alle vært ferske og uerfarne folk som har måttet lære seg yrket underveis har vi tid til det a ????.Tror ikke det kommer til å skje med det første men når dagen en gang  kommer for et manager bytte så må vi som sakt gå for en med erfaring og god cv .

Leedsulf

Satser på stortap for Heerenveen i morgen, og at Sollied er ledig på markedet fra mandag av.
Han er jo Leedsfan og greier. Noen som har mailen til Bates?

Ferre

Enig, marve.

Klarer ikke helt å glemme da Ranieri gikk ut og sa at han gjerne ville bli Leedsmanager, og føre klubben tilbake til PL og CL. Så ble Wise ansatt...

Leeds United i et nøtteskall.

Hallgeir *

Quote from: Leedsfan on December 06, 2008, 18:31:59
Jeg har begynt å få samme følelsen for Leeds som jeg har for det norske landslaget.. Jeg håper de taper så treneren kan ryke å reise snart...

Vi kan ikke holde på med dette tullet år etter år. Vi har spillere som er bedre enn alle de andre lagene, men de funker ikke sammen. Dette er trenerens ansvar..

Heldigvis har vi skrevet "langtidskontrakter" med våre beste spillere slik at vi får endel penger for de når de blir solgt i januar eller i sommer. Beckfordm Becchio og Delph er snart tapt for laget hvis vi ikke begynner å vinne snart...

"Vi har spillere som er bedre enn alle de andre lagene". Hvor kom egentlig den påstanden fra? Vi har NOEN gode spillere, men ellers har vi spillere på nivå med andre lag i divisjonen - og NOEN spillere som er dårligere enn det konkurrerende lag kan stille med. Vi kan ikke stikke hodet i sanden og tro at vår stall er så mye bedre enn andres. Det tror jeg ikke lenger på.
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Quote from: Ferre on December 06, 2008, 18:42:08
Enig, marve.

Klarer ikke helt å glemme da Ranieri gikk ut og sa at han gjerne ville bli Leedsmanager, og føre klubben tilbake til PL og CL. Så ble Wise ansatt...

Leeds United i et nøtteskall.

Ranieri har jo ikke suksess i øyeblikket........:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

gill

Jeg ønsker Kevin Davies..

Leedsfan

Quote from: hallghel on December 06, 2008, 18:54:34

"Vi har spillere som er bedre enn alle de andre lagene". Hvor kom egentlig den påstanden fra? Vi har NOEN gode spillere, men ellers har vi spillere på nivå med andre lag i divisjonen - og NOEN spillere som er dårligere enn det konkurrerende lag kan stille med. Vi kan ikke stikke hodet i sanden og tro at vår stall er så mye bedre enn andres. Det tror jeg ikke lenger på.

På papiret er de ihvertfall bedre enn de andre lagene. De andre lagene har nok enkelte spillere som er bedre enn enkelte av våre. Jeg mener med den rette treneren så ville han få de til å funke...

marve

Et godt eksempel på hva en manager kan ha å si er vell millwall, hva har skjedd med dem i åra ???.Sleit ikke de voldsomt i fjor da eller ???

samadhi

Ja se på Tottenham som har opplevd det klassiske "ny-manager-syndromet". Stor suksess i starten, mens virkeligheten snart innhenter klubben og vise at her er problemene flere enn at et manager bytte.

Gi Macca tillit og tid til å bygge ett lag. Kanskje bruker han ett år, kanskje 3, men ingen hensikt at enda en ny manager skal bygge ett nytt lag her. Bruk januar godt og få ut dødvekten og hent inn spillere som hever dagens standar. En keeper, en midtstopper og en spiss...
marching on together,
derudaf forever...

Per-Stian

Er sparking av Macca beste løysing for oss? Kva med å hente inn ein ny assistent (eks: Poyet) som kan få skikk på vårt defensive arbeid? Eller klarar Macca og legge sin eigen stoltheit til side for å prøve ut ein ny spelestil med større gjennombrotshissigheit? Eller har vi rett og slett for dårlege forsvarsspelarar og keeper, og må kjøpe nytt i januar? Eg veit ikkje kva som vil vere best for oss på lang sikt. Men å sparke trenaren kan gi kortsiktig effekt (eks: Nordlie-effekten), men på lengre sikt er ikkje alltid dette den beste løysinga. Går den an å innvilge Macca permisjon inkludert trenarkurs og hente inn ein "stand in" for ein kort periode?

auren

Quote from: Per-Stian on December 06, 2008, 19:00:38
Er sparking av Macca beste løysing for oss? Kva med å hente inn ein ny assistent (eks: Poyet) som kan få skikk på vårt defensive arbeid? Eller klarar Macca og legge sin eigen stoltheit til side for å prøve ut ein ny spelestil med større gjennombrotshissigheit? Eller har vi rett og slett for dårlege forsvarsspelarar og keeper, og må kjøpe nytt i januar? Eg veit ikkje kva som vil vere best for oss på lang sikt. Men å sparke trenaren kan gi kortsiktig effekt (eks: Nordlie-effekten), men på lengre sikt er ikkje alltid dette den beste løysinga. Går den an å innvilge Macca permisjon inkludert trenarkurs og hente inn ein "stand in" for ein kort periode?

Mener du dette?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

mari

Antagelig den aller største illusjonen blant oss Leeds fans; at vi har spillere som er mye bedre enn de andre lagene og at alt er managerens feil - at han ikke klarer å få det beste ut av fantastiske enkeltspillere.

Sannheten er at vi har helt middelmådige spillere. Med unntak av Delph og Beckford - vil jeg påstå at resten er en samling av middels gode 3. divisjonsspillere....

Forsvarsspillerne og keeperne våre er blant de svakeste i 3. divisjon. Mens vi har styrker fremover - i tillegg til Delph/Beckford er tidvis også Becchio og Snodgras av god klasse

Viktig å stikke fingeren i jorda iblant å skjønne hvor vi er hen

Hallgeir *

På papiret, ja! Papirlag finnes kun i tegneserier, Leedsfan. Welcome to the real world!
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Quote from: mari on December 06, 2008, 19:03:18
Antagelig den aller største illusjonen blant oss Leeds fans; at vi har spillere som er mye bedre enn de andre lagene og at alt er managerens feil - at han ikke klarer å få det beste ut av fantastiske enkeltspillere.

Sannheten er at vi har helt middelmådige spillere. Med unntak av Delph og Beckford - vil jeg påstå at resten er en samling av middels gode 3. divisjonsspillere....

Forsvarsspillerne og keeperne våre er blant de svakeste i 3. divisjon. Mens vi har styrker fremover - i tillegg til Delph/Beckford er tidvis også Becchio og Snodgras av god klasse

Et godt poeng! Vi er 3.divisjon!

Det må nok skje mye i januar!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

marve

Quote from: mari on December 06, 2008, 19:03:18

Mener bestemt at vi har noen av de beste forsvars spillerne i ligaen ,rui,sheenan og mikkelik er vell alle ladslagsspillere .Merkelig også at allle våre forsvarsspillere i år har blitt veldig mye dårligere enn i fjor. (samtidig ).

Per-Stian

Quote from: samadhi on December 06, 2008, 18:59:26

Ja se på Tottenham som har opplevd det klassiske "ny-manager-syndromet". Stor suksess i starten, mens virkeligheten snart innhenter klubben og vise at her er problemene flere enn at et manager bytte.

Gi Macca tillit og tid til å bygge ett lag. Kanskje bruker han ett år, kanskje 3, men ingen hensikt at enda en ny manager skal bygge ett nytt lag her. Bruk januar godt og få ut dødvekten og hent inn spillere som hever dagens standar. En keeper, en midtstopper og en spiss...

Akkurat dette stiller eg også meg litt tvilande til. No har kanskje Redknapp den rutinen som skal til for å byggje opp ein klubb som Spurs, men den positive effekten tek ofte raskt slutt. Tom Nordlie er eit godt døme frå norsk fotball. Viking gjorde eit skup ved å tilsetje han på kort sikt for berge plassen. Men om han hadde klart å skape den same suksessen over lengre tid, tvilar eg på. Det har han vist at han ikkje klarer i andre klubbar. Eg trur vi må våge å satse på Macca og gi han den stønaden han treng for å få oss på rett kjøl att. Tidlegare i haust hadde vi fleire gode kampar med total dominans og vi skåra mykje mål. Vårt defensive problem kan fort (og enkelt) løysast ved å få inn kvalifiserte spelarar. Sjå berre på Fulham og Hangeland.

Per-Stian

Quote from: auren on December 06, 2008, 19:02:56
Quote from: Per-Stian on December 06, 2008, 19:00:38

Mener du dette?

auren

Meinar og meinar... Det var berre ein tanke som plutseleg slo ned i meg. Eg meinar iallfall at eg trur Macca kan vere ei god løysing på lang sikt, men at han akkurat no ikkje klarar å finne tilbake til vinnarformelen og få organisert det defensive spelet vårt. Av og til kan det vere godt å ta eit steg tilbake og vurdere det arbeidet ein har gjort for kanskje å få eit nytt syn på tilstanden.

DenHviteYeboah

Her er mine forslag:
-Kjøp inn 3-4 klassespillere i januar selv om det koster skjorta...
-spark Steve Staunton langt til sjøs...
-få inn en forsvarsorganisator- gjerne Gus,eller en tidligere landslagsforsvarer som Dixon,Winterburn eller noen  i den duren....
Macca:her er jeg usikker gett....

torivar

Hva tror boysen hadde skjedd om Dennis Wise nå hadde kommet inn? (for all del, Macca må bli)

Leedsfan

Quote from: hallghel on December 06, 2008, 19:05:07
På papiret, ja! Papirlag finnes kun i tegneserier, Leedsfan. Welcome to the real world!

Hvilke lag har en bedre første 11'er enn Leeds? Hvilke lag har en bedre stall enn Leeds..

Det enkle, men kjedelige svaret er: "de klubbene som ligger foran oss på tabellen".

olsen leeds

Der er den driten Steve Staunton som gjør hele driten i leeds!!!!!

samadhi

Ingen vet egentlig om Steve Staunton er ett problem i klubben. Mannen var tross alt landslagssjef for Irland før han kom som assistenttrener i en L1 klubb - skulle tro det var godt nok.

Hva skulle da tilsi at spillere som Dixon og Winterburn vil gjøre en bedre jobb enn Staunton? om de er gode trenere kommer nok mye an på om de er gode læremestere.

Det er lett å rope på syndebukker i dagens Leeds United, og Staunton er således ett lett bytte, da han er tidligere forsvarspiller og Leeds lekker som en sil. Når han i tillegg ikke har noen fortid med Leeds har vi ikke mye å tape om han ryker...

Skulle likevel Staunton være på veg ut ville jeg svært gjerne sett Eddie Gray som assistent igjen. Hans erfaring ville vært gull verdt for Macca, og det var mens han var assistent at DOL fikk fart på laget sitt rundt tusenårsskiftet - før Kidd kom inn. Også er han jo Leeds mann tvers igjennom... og kanskje også få inn Radebe i trenerteamet?
marching on together,
derudaf forever...

Tom S

Skylder vi på Staunton fordi vi ikkje "vil" skylde på macca?

COME ON LEEDS !!

Tom S

Quote from: samadhi on December 06, 2008, 22:29:19
Ingen vet egentlig om Steve Staunton er ett problem i klubben. Mannen var tross alt landslagssjef for Irland før han kom som assistenttrener i en L1 klubb - skulle tro det var godt nok.

Hva skulle da tilsi at spillere som Dixon og Winterburn vil gjøre en bedre jobb enn Staunton? om de er gode trenere kommer nok mye an på om de er gode læremestere.

Det er lett å rope på syndebukker i dagens Leeds United, og Staunton er således ett lett bytte, da han er tidligere forsvarspiller og Leeds lekker som en sil. Når han i tillegg ikke har noen fortid med Leeds har vi ikke mye å tape om han ryker...

Skulle likevel Staunton være på veg ut ville jeg svært gjerne sett Eddie Gray som assistent igjen. Hans erfaring ville vært gull verdt for Macca, og det var mens han var assistent at DOL fikk fart på laget sitt rundt tusenårsskiftet - før Kidd kom inn. Også er han jo Leeds mann tvers igjennom... og kanskje også få inn Radebe i trenerteamet?

Radebe kan vere rett mann for oss, med hans historie i klubben er han nok høgt respektert og han kan nok ein ting eller to om forsvarsarbeid. Bring The Chief back!
COME ON LEEDS !!

Tom S

skummelt
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Quote from: Tom S on December 06, 2008, 22:33:17

Radebe kan vere rett mann for oss, med hans historie i klubben er han nok høgt respektert og han kan nok ein ting eller to om forsvarsarbeid. Bring The Chief back!

Lucas Radebe er i mine auge ein (høgst levande) legende i vår historie. Hans rutine og gode vesen vil passe som hand i hanske saman med Macca, men akkurat no er det dessverre andre ting som gjer at han nok ikkje er aktuell. Eg veit ikkje kor han er i sorgprosessen og korleis ungane vil ta det viss dei skulle flytte tilbake til Leeds, men på kort sikt trur eg ikkje han vert aktuell.

Eg ønskjer ikkje å skulde på Macca, iallfall ikkje aleine. Eg leitar helst etter andre syndebukkar. Eg sår stor tvil i Staunton si uføring av rolla si. Eg beskuldar han ikkje for å vere ein moldvarp som Kidd var under O'Leary, men eg stolar dessverre ikkje på hans evner til organisere og motivere vår bakerste menn. Tykkjer forslaget som Samadhi kjem med kan vere ei genial løysing på kort og litt lang sikt. Få inn Eddie Gray som assistent!

marve

Quote from: Tom S on December 06, 2008, 22:29:49
Skylder vi på Staunton fordi vi ikkje "vil" skylde på macca?

tror du er inne på noe der tom s .

berlin

Enda en manager/Gary Mac tråd, om enn noe "skjult".

Orker ikke noe nytt manager-bytte, spillerne må bli helt schizo av slikt.

Så sant det ikke mye murring og høy grad av tvil i troppen om Gary Mac som "gaffer", er det en dårlig ide å bytte han ut. Skal liksom Leeds rykke opp ved nok en tilpsning til en ny spillerstil? I doubt it vwey much!

Rykker vi ikke opp, sier han sannsynligvis opp selv, fyren er ærlig og har høy moral.

Go on, Gary Mac & Leeds, snu trenden og gjør en bra desember, så får vi se hva som er mulig å hente inn av kvalitet til en 3.div klubb, neppe noen virkelig "store" spillere.

Leedsfan

Quote from: Tom S on December 06, 2008, 22:33:17
Quote from: samadhi on December 06, 2008, 22:29:19

Det hadde vært noe ja..:)