Skrevet av Emne: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.  (Lest 8705 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torgeir

Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« på: Desember 15, 2008, 22:46:52 »
Jeg har i mange år samlet på Leeds programmer. Jeg har de siste 2 åra kjøpt nesten 500 programmer i forskjellige pakker og begynner derfor og få både 2,3 og 4 like.

Jeg holder på og oppdatere alle årene fra 1965. Mangler en del fram til 74/75 sessongen, men derfra så har jeg nesten alle hjemmeprogrammene. Stort sett bare cup fra årene 65-75.( de legendariske finalene).

Jeg er derfor inntresert i og bytte,kjøpe programmer med likeseinnede. Jeg legger ut en liste av det jeg har til overs i romjula.

Jeg starter med ett program som jeg virkelig ønsker meg og det er LSK-Leeds på Ã…råsen 17 mai 1976. Dette er kun en a-4 sidem som er bretta. Har en kopi, men det blir liksom ikke det samme...anyone ??? ??? ???

Jeg er også intresert i de programma som har blitt laget fra "pre season" her i Norge og Sverige. Jeg har 151 kamper med Leeds og har alle fra England, men mangler altså noen fra pre season og 17 mai 1976.

Flere som holder på med galskapen..... ??? ??? ??? Let me know.

 8) 8) 8) 8) 8) 8)

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


janove

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #1 på: Desember 16, 2008, 09:21:13 »
Jeg har kommet over et program, som jeg vurderer aa kjoepe.

Kampen ble kallt for Gala Charity Match.
Leeds United v Don Revie's International XI
Wednesday 11. may 1988.

In aid of the Motor Neurone Research Appeal and Don Revie and Leeds City Council's "Give for life" campaign.

Noen som vet lagoppstillingene?
Eieren av programmet mener aa huske, at bla disse spillte.

Leeds United:
Peter Shilton
Peter Haddock
Mark Aizlewood
David Rennie
Peter Swan
David Batty
John Sheridan
Ian Baird
Bob Taylor
Glynn Snodin
Bobby McDonald
Norman Hunter

International XI:
Chris Woods
John Gidman
Mark Wright
Ray Wilkins
Paul Gascoine
Graeme Souness
Kevin Keegan
Eddy Gray
Terry Cooper

berlin

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #2 på: Desember 16, 2008, 14:39:01 »
vel, jeg skal kvitte meg med alt av leeds-programmer. mest fra 1974 til 1984,
+ en del annet - testimonials , borteprog, facupfinale

det er jul og jeg gir det bort gratis til en Leeds-supporter,
men helst til noen som mangler mye i nevnte periode.

vil ikke at grønnmo skal motta mesteparten.
« Siste redigering: Desember 16, 2008, 17:38:09 av berlin »

Geir Magne

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #3 på: Desember 16, 2008, 18:13:11 »
Jeg begynte å abonnere i 1977 og har komplett samling fra ligastarten i August.
Jeg kjøper gjerne de du har fra før aug. '77. Mobil 95088175. gemagne@online.no
Happy days are here again, it's official from Number 10!

pemberton

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #4 på: Desember 16, 2008, 18:29:42 »
JEG HAR EN BUNKE PROGRAMMER SOM  JEG GIR BORT!!!!

De er fra 90 tallet og noen fra 70 tallet. Her blir det først til mølla.
Er det noen som ønsker de så bare svar så får dere mere detaljer.

Hilsen Ray Tørnkvist
pembo

75 SOLLI

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #5 på: Desember 16, 2008, 19:54:01 »
JEG HAR EN BUNKE PROGRAMMER SOM  JEG GIR BORT!!!!

De er fra 90 tallet og noen fra 70 tallet. Her blir det først til mølla.
Er det noen som ønsker de så bare svar så får dere mere detaljer.

Hilsen Ray Tørnkvist

Hei Ray

Jeg er interesert i progammene, ring meg på 90827311 når du får tid.

Trond

75 SOLLI

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #6 på: Desember 16, 2008, 19:57:36 »
Jeg har i mange år samlet på Leeds programmer. Jeg har de siste 2 åra kjøpt nesten 500 programmer i forskjellige pakker og begynner derfor og få både 2,3 og 4 like.

Jeg holder på og oppdatere alle årene fra 1965. Mangler en del fram til 74/75 sessongen, men derfra så har jeg nesten alle hjemmeprogrammene. Stort sett bare cup fra årene 65-75.( de legendariske finalene).

Jeg er derfor inntresert i og bytte,kjøpe programmer med likeseinnede. Jeg legger ut en liste av det jeg har til overs i romjula.

Jeg starter med ett program som jeg virkelig ønsker meg og det er LSK-Leeds på Ã…råsen 17 mai 1976. Dette er kun en a-4 sidem som er bretta. Har en kopi, men det blir liksom ikke det samme...anyone ??? ??? ???

Jeg er også intresert i de programma som har blitt laget fra "pre season" her i Norge og Sverige. Jeg har 151 kamper med Leeds og har alle fra England, men mangler altså noen fra pre season og 17 mai 1976.

Flere som holder på med galskapen..... ??? ??? ??? Let me know.

 8) 8) 8) 8) 8) 8)



Hei tjukken

Jeg har ca 15 komplette sesonger, har ligget dødt noen år nå før jeg iår igjen begynte å abonere via MC.
Det var Sverre i sin tid som fikk meg hektet på samling av programmer. Men i de trange studietidene ble det ikke vurdert finansiellt ansvarlig å bruke penger på dette.

Jeg er veldig interesert i å få en liste av deg med hva du har til salgs.

You know where to find me!

Trond

SOL

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #7 på: Desember 16, 2008, 21:55:03 »
Heisan!
Jeg har vel alle programmene fra 1978 og holder frmdeles på. Ett unntak og det er sesongen da Verri Terribles var manager. Noen som har den sesongen 2002/03? ???
 

Hobben

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #8 på: Desember 17, 2008, 08:27:27 »
Ser at Adam Johnson er aktuell for Real Madrid.

Johnson som vi lånte fra Boro i fjor? Vis jeg husker rett..
Rogaland Whites

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #9 på: Desember 17, 2008, 12:49:28 »
Ser at Adam Johnson er aktuell for Real Madrid.

Johnson som vi lånte fra Boro i fjor? Vis jeg husker rett..


......og det står i hvilket program???
Yeboahs vitne

Hobben

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #10 på: Desember 17, 2008, 18:38:24 »
Sitat tatt fra VG:

Interessert i Johnson i sommer

Det spekuleres at Middlesbrough-vingen Adam Johnson kan forlate Middlesbrough til fordel for Real Madrid i januar.

- Det er veldig smigrende at Real Madrid er interessert i meg, sier Johnson til den spanske avisen AS.

Han sier videre at det var mye snakk om at han skulle til Tottenham i sommer, da Ramos fortsatt var manager for London-klubben. Dette legger neppe en demper på spekulasjonene om at han kan havne i Spania i vinter.
Rogaland Whites

Per Arne

  • Gjest
Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #11 på: Desember 17, 2008, 19:17:57 »
Sitat tatt fra VG:

Interessert i Johnson i sommer

Det spekuleres at Middlesbrough-vingen Adam Johnson kan forlate Middlesbrough til fordel for Real Madrid i januar.

- Det er veldig smigrende at Real Madrid er interessert i meg, sier Johnson til den spanske avisen AS.

Han sier videre at det var mye snakk om at han skulle til Tottenham i sommer, da Ramos fortsatt var manager for London-klubben. Dette legger neppe en demper på spekulasjonene om at han kan havne i Spania i vinter.

Dette står vel fortsatt ikke i noe kampprogram...?

 ;D

berlin

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #12 på: Desember 18, 2008, 00:01:45 »
Sitat tatt fra VG:

Interessert i Johnson i sommer

Det spekuleres at Middlesbrough-vingen Adam Johnson kan forlate Middlesbrough til fordel for Real Madrid i januar.

- Det er veldig smigrende at Real Madrid er interessert i meg, sier Johnson til den spanske avisen AS.

Han sier videre at det var mye snakk om at han skulle til Tottenham i sommer, da Ramos fortsatt var manager for London-klubben. Dette legger neppe en demper på spekulasjonene om at han kan havne i Spania i vinter.

Dette står vel fortsatt ikke i noe kampprogram...?

 ;D

stakal, stakal guten, kan vi ikke gi et bedre hint da, han har jo bare 3 innlegg her. Kun misforstått det siste ordet. Nå har vi vel vært nok morsomme.....eller kanskje ikke?

Til Ole Morten Hobberstad:

Innlegget ditt passer inn her: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11480.msg161748;topicseen#msg161748

Topicen heter: NYHETER: Ex-player/-manager news, Part 8

Denne topicen her er forbeholdt samlere, av Leeds programmer, slik som frimerker, mynter, reklamepenner, ølbrikka etc.

Med en fin samling kan du med høy selvtillit utbasunere til et eller annet kvinnfolk ved 02.00 på natta på byen: "Dø, virru verra me him te mæ å skje på foppballprogramsamlinga mi? Kan verra je har ein skvett Tiramisulikør på lager å? Hæ, hva sieru? Dæ e fiine program ska e si dæ!

Noen som har sett "Ghost World" forresten, og spesfikt klippet med "det ulltratørre vinyl bytte, kjøpe, selge partyet. Her snakker vi folk som samler "steinkaker", om noen vet hva det betyr på vinylspråket. Kostelig, rett og slett.
« Siste redigering: Desember 18, 2008, 00:03:44 av berlin »

75 SOLLI

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #13 på: Desember 18, 2008, 10:50:30 »
Ser at Adam Johnson er aktuell for Real Madrid.

Johnson som vi lånte fra Boro i fjor? Vis jeg husker rett..

Trialist cunt ;)

janove

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #14 på: Desember 24, 2008, 12:57:29 »
Fra 1985/86 sesongen har jeg to eksemplar av Leeds-Aston Villa, FA cup 3. runde og
Bradford- Leeds (ligamatch borte).
Fra samme sesong mangler jeg:
Leeds-Norwich og Leeds-Sunderland (liga)
.
Om noen vil bytte!

Sheridan

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #15 på: Desember 25, 2008, 15:44:48 »
Er det ikke på tide at vi får ett kjøp/salg/bytte forum?

Sånn som det er nå så føler jeg mange av trådene raskt "forsvinner" i mengden.

75 SOLLI

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #16 på: Desember 26, 2008, 15:52:19 »
Er det ikke på tide at vi får ett kjøp/salg/bytte forum?

Sånn som det er nå så føler jeg mange av trådene raskt "forsvinner" i mengden.

Enig i det Sheridan! Jobb for Mod'sa

Sheridan

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #17 på: Desember 27, 2008, 12:14:13 »
Er det ikke på tide at vi får ett kjøp/salg/bytte forum?

Sånn som det er nå så føler jeg mange av trådene raskt "forsvinner" i mengden.

Enig i det Sheridan! Jobb for Mod'sa

Ja har nevnt det tidligere også - er jo ganske vanlig at ett supporterforum har den type kategori.

Kan vi ikke få satt opp ett ?
« Siste redigering: Desember 27, 2008, 12:16:17 av Sheridan »

Sheridan

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #18 på: Desember 28, 2008, 12:53:37 »
Er det ikke på tide at vi får ett kjøp/salg/bytte forum?

Sånn som det er nå så føler jeg mange av trådene raskt "forsvinner" i mengden.

Enig i det Sheridan! Jobb for Mod'sa

Ja har nevnt det tidligere også - er jo ganske vanlig at ett supporterforum har den type kategori.

Kan vi ikke få satt opp ett ?

?

Promotion 2010

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #19 på: Februar 21, 2009, 23:06:07 »
Er det ikke på tide at vi får ett kjøp/salg/bytte forum?

Sånn som det er nå så føler jeg mange av trådene raskt "forsvinner" i mengden.

Enig i det Sheridan! Jobb for Mod'sa

Ja har nevnt det tidligere også - er jo ganske vanlig at ett supporterforum har den type kategori.

Kan vi ikke få satt opp ett ?

?

Skjedde det noe med en salg - bytte forumtråd?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #20 på: Mai 22, 2009, 15:59:26 »
Er interessert i aa kjoepe et program.
Det gjelder Leeds Manchester United (sunday 25th april 1999)

Paa forsiden er det bilde av Harry Kewell, saa jeg regner med at de som ikke har brent det, er villig til aa selge ;D

lu38s

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #21 på: Mai 22, 2009, 16:06:50 »
Er interessert i aa kjoepe et program.
Det gjelder Leeds Manchester United (sunday 25th april 1999)

Paa forsiden er det bilde av Harry Kewell, saa jeg regner med at de som ikke har brent det, er villig til aa selge ;D

Jeg så det ved en program handler (Phil Beeton) i Leeds for nogle år siden, der kostede det 60 £ Jeg har et i min samling, men det er ikke til salg, held og lykke
lu38s

janove

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #22 på: Mai 22, 2009, 16:45:16 »
Er interessert i aa kjoepe et program.
Det gjelder Leeds Manchester United (sunday 25th april 1999)

Paa forsiden er det bilde av Harry Kewell, saa jeg regner med at de som ikke har brent det, er villig til aa selge ;D

Jeg så det ved en program handler (Phil Beeton) i Leeds for nogle år siden, der kostede det 60 £ Jeg har et i min samling, men det er ikke til salg, held og lykke


Jeg har selv to eksemplar av programmet. Var ogsaa tilstede paa kampen.

Det er riktig at programmet ble omsatt for £40 og oppover for noen aar siden. Etterspoerselen var stor, men har avtatt. I dag faar du det for £20. Er det fortsatt i plastikk, kan du oppnaa hoeyere pris.

Jeg har flere kamerater som mangler dette i samlingen sin. Derfor spoer jeg om noen er villig til aa selge.

Promotion 2010

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #23 på: August 12, 2009, 19:22:59 »
Kunne tenkt meg å vite om det finnes noen stooorsamlere her i landet av Leeds programmer. Har selv en relaivt anseelig samlig!

 :)

PS Hvor blir det nå av dette salg, bytte forumet.....modser!?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #24 på: August 12, 2009, 19:29:06 »
Kunne tenkt meg å vite om det finnes noen stooorsamlere her i landet av Leeds programmer. Har selv en relaivt anseelig samlig!

 :)

PS Hvor blir det nå av dette salg, bytte forumet.....modser!?

Ja, dette emnet har jo tatt helt av, så her er det utvilsomt et SKRIKENDE behov!  :D
- Leif Olav

Promotion 2010

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #25 på: August 13, 2009, 15:17:11 »
Kunne tenkt meg å vite om det finnes noen stooorsamlere her i landet av Leeds programmer. Har selv en relaivt anseelig samlig!

 :)

PS Hvor blir det nå av dette salg, bytte forumet.....modser!?

Ja, dette emnet har jo tatt helt av, så her er det utvilsomt et SKRIKENDE behov!  :D

Jeg tar det heller som et signal om at når man først har fått tak i et eksemplar av et program eller en drakt eller en annen Leeds-effekt så klynger man seg til den inntil man tar den med seg i graven..... Det er nok mange det som har blitt begravet i favorittårgangen av Leedsdrakten.  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #26 på: August 13, 2009, 15:37:21 »
 Har som tidligere nevnt de siste 24 årgangene, men jeg kan vel ikke kalles en stooorsamler. Ellers 1 sesong med borteprogrammer + div. , bl.a. progr. fra cupfinalen i 72.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #27 på: August 05, 2014, 00:04:46 »
Noen som kan hjelpe denne karen?


Andrew Dalton @lufcstats     Â·   Aug 3   
Leeds fans, looking for 3 European aways progs, stromgodset in 73, Setubal in 73 and Ujpest Dosza in 74, any help??


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #28 på: August 05, 2014, 00:37:25 »
Noen som kan hjelpe denne karen?


Andrew Dalton @lufcstats     Â·   Aug 3   
Leeds fans, looking for 3 European aways progs, stromgodset in 73, Setubal in 73 and Ujpest Dosza in 74, any help??




Morsom du. Strømsgodset finnes i rikt utvalg, mens verken Setubal eller Ujpest Dosza trykket programmer til sine kamper. Det finnes likevel aviser fra lokalpressen til disse kampene - dyrt og ikke mye å spare på!   :)

Ikkeno' hjelp å få!   ;)


Som kuriosotet skal nevnes at U.Doza's kamp mot Newcastle fra 60 eller 70-tallet går for skarve £ 80.  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kjøp.salg, bytte av Leeds United programmer.
« Svar #29 på: Mai 01, 2018, 22:55:50 »
Matchday programmes – beginning of the end?
1 May 2018 1 May 2018

Summary

• EFL to vote on end to automatic match programme publication
• Is this the beginning of the end for matchday programmes?
• What’s your collection like?
• Do you have a favourite programme

By Matthew Henry

https://www.bbc.com/sport/live/football/43959769

.................................................


The fuss over football programmes is out of step with modern times, just like them
 Kevin Garside   12:49 Tuesday May 1st 2018  Football  EFL, Football Programmes, Kevin Garside

Football clubs to vote in June to scrap or to maintain the practice of compulsory publication of match day programmes
The end of the world is nigh, or rather the end of football match day programmes, which according to my Twitter feed are things easily conflated.

A point of order, if I may. It is only the compulsory nature of the production process that is under threat, not the programme itself. Should clubs vote to maintain the edict when they gather in June then you get to exercise your free will over the decision to buy or not.

Should the edict be voted out then clubs get to exercise their free will over the decision to publish or not. If it’s a yes then it’s down to you if you buy or decide it’s not worth your money. If it’s a no its because you have stopped buying anyway. This a model you might recognise since it replicates the mores and values that govern the liberal, democratic model of society in which we live.

Old technology

Whether we like it or not programmes are old tech, their purpose usurped by modernity. In days of old, when white horses patrolled Wembley and boots had steel toe caps, programmes had a use, providing information about a club that could not be had elsewhere. There was, therefore, a compelling case to buy.


But there is little we can’t now access online. This is reflected in sales, which for many down the divisions are in retreat and do not cover the costs of production, and are thus a serious drain on resources.

It makes me chuckle when I happen across anachronistic notes on the opposition towards the back of the book, most recently at Arsenal for the visit of West Ham. There was a page devoted to the ‘dangerous system’ deployed by David Moyes plus the obligatory glossary of players as if Pablo Zabaleta, Patrice Evra and Andy Carroll were strangers to us.

Essential reading

In days of yore before the advent of live TV and matchday streaming this was essential reading, delivering insight into players with whom we were unfamiliar. These days we know the opposition just as well as we know our own. Even managers’ notes are often culled from pre-match press conferences and not given directly to the author.

Player interviews are necessarily soft focus celebrations, which is fair enough, but not necessarily a selling point. And as for holiday snaps of ‘reds’ and ‘blues’ in football shirts from all points around the globe, well that is one feature I can live without.

Football history

It seems to me self evident that the way forward is to give clubs the choice to do as they please. The chief executive of Mansfield Town, Carolyn Radford, put the case best when speaking to the Guardian. “We’d always have a programme because it’s a voice from the club to the fans and it’s something some people keep religiously,” she said.


“It’s part of the fabric of the club and an important piece of memorabilia, a collector’s item. I know we’re moving more online, but it’s different having something to hold. It costs us more to produce than it raises, so I can see commercially why some clubs would want to get rid and I think if it was no longer compulsory a lot of clubs, particularly in the lower leagues, would drop out. But it’s still an important part of football’s history.”

There you have it, a reasoned conclusion that we can all live with. Publish if it works for you despite any losses you might incur. Or don’t because it no longer has relevance to the club or the fans.



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973