Skrevet av Emne: EX-Manager: Simon Grayson  (Lest 445765 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1350 på: Januar 24, 2012, 17:10:46 »

En liten setning i SA's redegjørelse bekymrer meg likevel en tanke: "For alt jeg vet venter de bare på denne saken så de kan sparke ham uten å måtte betale kompensasjon". Får litt frysninger av den, må jeg inrømme...



De kan jo ikke sparke en manager på forskudd og si at de visste hva utfallet av høringen ville bli. Det er ille hvis Bates venter til etter høring/dom før han sparker Grayson for å spare en million eller to.. Da er kaoset komplett...

Blir mange hypotetiske tanker, men det er ikke lett å holde seg i skinnet. Jeg ville kalt det konspirasjonsteorier på en god dag...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1351 på: Januar 24, 2012, 17:17:38 »
Bates må jo avvente resultatet av høringen. Det skylder han arbeidstakeren. Skulle han sparke Grayson før høringen, og denne frikjenner Grayson, kan vi virkelig vente oss søksmål, med all den negative PRen det vil medføre.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kongsmo

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1352 på: Januar 24, 2012, 17:17:44 »
Vi får se. Resultatene de 3 siste kampene har vært oppløftende, selv om prestasjonene kunne ha vært bedre. Ikke noen grunn til å sparke han nå, om ikke andre ikke-sportslige forhold (personalsaker) tilsier noe annet. Det skal dog bemerkes at veien til PO-plass er kort, og det samme er veien til mid table obscurity. Resultatene den neste måneden vil være avgjørende for hvilken retning det tar, og med det, Graysons skjebne som manager for Leeds United. Han kan starte med å gjøre ting lettere for seg, med å slå Birmingham City om en uke. Forholdene burde være ideelle. Grunnet cup, har Leeds spillefri i helgen, mens Birmingham ikke har det. Leeds får altså 10 dagers hvile, Birmingham 3 dager. Dette er forhold som Grayson må vise at han greier å utnytte, ved å kjøre Birmingham hardt fra start.

Skal Grayson sparkes, må han sparkes nå.
Hadde kravet kommet for en måned siden, hadde jeg bifalt det. Kun en skikkelig elendig prestasjon mot Birmingham, vil få den diskusjonen til å blusse opp igjen. Tok meg en sveip til starten av denne tråden (des 08). Mange var allerede da tvilende til om SG var rett mann for klubben.
Grayson har jo blitt beskyldt for å kjøpe/låne mange spillere som ikke holder mål, såkalt "rask", til Leeds. Før en slik konklusjon trekkes må vi vite:
1) Hvem har han kjøpt
2) Når kjøpte han dem
3) Kontraktens lengde
4) Evt. uttaleser om spilleren ved tidspunkt for signeringen
5) Kamper spilt for Leeds pr. dags dato
6) Har de blitt solgt igjen?

Noen som har tilgang til denne informasjonen? Er bare interessert i permanente overganger.

Richard Naylor
Leigh Bromby
Shane Higgs
Jason Crowe
Max Gradel
Paul Rachubka
Andrew O'Brian
Adam Clayton
Ross McCormack
Alex Bruce
Zac Thompson
Lloyd Sam
Neil Collins
Billy Paynter
Paul Connolly
Danny Pugh
Michael Brown

Sikkert glemt noen, for en gjeng!!

du glemte jo selvest Bessone!!!

og lonergan og kasper

og Nunez, Rogers, Vayrynen, Forrsell...Taylor

og Pugh og Rogers....
"SNIFFER"

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1353 på: Januar 24, 2012, 17:19:55 »
Vi får se. Resultatene de 3 siste kampene har vært oppløftende, selv om prestasjonene kunne ha vært bedre. Ikke noen grunn til å sparke han nå, om ikke andre ikke-sportslige forhold (personalsaker) tilsier noe annet. Det skal dog bemerkes at veien til PO-plass er kort, og det samme er veien til mid table obscurity. Resultatene den neste måneden vil være avgjørende for hvilken retning det tar, og med det, Graysons skjebne som manager for Leeds United. Han kan starte med å gjøre ting lettere for seg, med å slå Birmingham City om en uke. Forholdene burde være ideelle. Grunnet cup, har Leeds spillefri i helgen, mens Birmingham ikke har det. Leeds får altså 10 dagers hvile, Birmingham 3 dager. Dette er forhold som Grayson må vise at han greier å utnytte, ved å kjøre Birmingham hardt fra start.

Skal Grayson sparkes, må han sparkes nå.
Hadde kravet kommet for en måned siden, hadde jeg bifalt det. Kun en skikkelig elendig prestasjon mot Birmingham, vil få den diskusjonen til å blusse opp igjen. Tok meg en sveip til starten av denne tråden (des 08). Mange var allerede da tvilende til om SG var rett mann for klubben.
Grayson har jo blitt beskyldt for å kjøpe/låne mange spillere som ikke holder mål, såkalt "rask", til Leeds. Før en slik konklusjon trekkes må vi vite:
1) Hvem har han kjøpt
2) Når kjøpte han dem
3) Kontraktens lengde
4) Evt. uttaleser om spilleren ved tidspunkt for signeringen
5) Kamper spilt for Leeds pr. dags dato
6) Har de blitt solgt igjen?

Noen som har tilgang til denne informasjonen? Er bare interessert i permanente overganger.

Richard Naylor
Leigh Bromby
Shane Higgs
Jason Crowe
Max Gradel
Paul Rachubka
Andrew O'Brian
Adam Clayton
Ross McCormack
Alex Bruce
Zac Thompson
Lloyd Sam
Neil Collins
Billy Paynter
Paul Connolly
Danny Pugh
Michael Brown

Sikkert glemt noen, for en gjeng!!

du glemte jo selvest Bessone!!!

og lonergan og kasper

og Nunez, Rogers, Vayrynen, Forrsell...Taylor

og Pugh og Rogers....

de er der, men sikkert flere, Kisnorbo, hvor mange lånespillere da?
« Siste redigering: Januar 24, 2012, 17:23:13 av Rudi G. »

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1354 på: Januar 24, 2012, 17:23:40 »
Nei, bare skikkelige signeringer. Sånne som klubben har kjøpt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsulf

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1355 på: Januar 24, 2012, 17:57:50 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1356 på: Januar 24, 2012, 18:00:35 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)
32 på 3 år. Nesten en hel 11er i året, det?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1357 på: Januar 24, 2012, 18:05:22 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)

Vi snakker altså et sted mellom 50 og 60 spillere innom på tre år altså? Må vel være såpass :D

raggen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1358 på: Januar 24, 2012, 19:00:16 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)

Vi snakker altså et sted mellom 50 og 60 spillere innom på tre år altså? Må vel være såpass :D


OH DEAR ???
Forever Leeds United!!!!!!!!

Hallgeir *

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1359 på: Januar 24, 2012, 19:03:12 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)

Vi snakker altså et sted mellom 50 og 60 spillere innom på tre år altså? Må vel være såpass :D


OH DEAR ???

Ja, han også...
Super Leeds since 1968

raggen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1360 på: Januar 24, 2012, 19:16:58 »
hvor mange lånespillere da?

Ikke mer enn 32... ::) (inkludert de som senere ble signa permanent)

Vi snakker altså et sted mellom 50 og 60 spillere innom på tre år altså? Må vel være såpass :D


OH DEAR ???

Ja, han også...

 ;D ;)
Forever Leeds United!!!!!!!!

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1361 på: Januar 24, 2012, 19:22:42 »
Ok. Nå må se hvilke som ble signert i L1. Dem kan vi nødvendigvis ikke vente så mye av nå. Det er særlig signeringene f.o.m. juni 2010 som vi skal forvente holder (meget godt) nPC-nivå. Jeg regner ikke med Snoddy. Han var det McAllister som hentet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1362 på: Januar 24, 2012, 20:04:27 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1363 på: Januar 24, 2012, 20:40:52 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
det gjelder å se fremover i riktig retning...basert på de bomkjøp og feilvurderinger en har gjort.dessverre er det alt for mange i Graysons tilfelle....Larry er ferdig!

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1364 på: Januar 24, 2012, 20:44:31 »
ender vi lavere enn i fjor, vil det vare første svakhetstegn fra SG..til den tid GO SG!
Ups & Ups!!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1365 på: Januar 24, 2012, 22:22:57 »
"A large part of the time the chairman has always backed me on the things we need to do."


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=270327#ixzz1kPVIuaIj

Gufrias

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1366 på: Januar 24, 2012, 22:55:53 »
Vi får se. Resultatene de 3 siste kampene har vært oppløftende, selv om prestasjonene kunne ha vært bedre. Ikke noen grunn til å sparke han nå, om ikke andre ikke-sportslige forhold (personalsaker) tilsier noe annet. Det skal dog bemerkes at veien til PO-plass er kort, og det samme er veien til mid table obscurity. Resultatene den neste måneden vil være avgjørende for hvilken retning det tar, og med det, Graysons skjebne som manager for Leeds United. Han kan starte med å gjøre ting lettere for seg, med å slå Birmingham City om en uke. Forholdene burde være ideelle. Grunnet cup, har Leeds spillefri i helgen, mens Birmingham ikke har det. Leeds får altså 10 dagers hvile, Birmingham 3 dager. Dette er forhold som Grayson må vise at han greier å utnytte, ved å kjøre Birmingham hardt fra start.

Skal Grayson sparkes, må han sparkes nå.
Hadde kravet kommet for en måned siden, hadde jeg bifalt det. Kun en skikkelig elendig prestasjon mot Birmingham, vil få den diskusjonen til å blusse opp igjen. Tok meg en sveip til starten av denne tråden (des 08). Mange var allerede da tvilende til om SG var rett mann for klubben.
Grayson har jo blitt beskyldt for å kjøpe/låne mange spillere som ikke holder mål, såkalt "rask", til Leeds. Før en slik konklusjon trekkes må vi vite:
1) Hvem har han kjøpt
2) Når kjøpte han dem
3) Kontraktens lengde
4) Evt. uttaleser om spilleren ved tidspunkt for signeringen
5) Kamper spilt for Leeds pr. dags dato
6) Har de blitt solgt igjen?

Noen som har tilgang til denne informasjonen? Er bare interessert i permanente overganger.

Richard Naylor
Leigh Bromby
Shane Higgs
Jason Crowe
Max Gradel
Paul Rachubka
Andrew O'Brian
Adam Clayton
Ross McCormack
Alex Bruce
Zac Thompson
Lloyd Sam
Neil Collins
Billy Paynter
Paul Connolly
Danny Pugh
Michael Brown

Sikkert glemt noen, for en gjeng!!

du glemte jo selvest Bessone!!!

og lonergan og kasper

og Nunez, Rogers, Vayrynen, Forrsell...Taylor

og Pugh og Rogers....

de er der, men sikkert flere, Kisnorbo, hvor mange lånespillere da?

Var ikke suksessen Dickie-Dick Dickov innom og hilste på også....?
Amdy Faye, fort gjort å glemme...
Hekta på Leeds siden 1974

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1367 på: Januar 24, 2012, 22:58:14 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Framover? Det er jo bare spekulasjoner. Skal det bli noe som helst hold i dem, må vi jo se på historien.
Altså: hvem har han kjøpt, og hvordan har anskaffelsene hans bidratt til klubbens ve og vel? Til det bedre? Til det verre? Nøytralt? Graysons kontakt skal jo fornyes, og det kan tenkes at også eierne er interesserte i se hvordan han har forvaltet sitt pund.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1368 på: Januar 24, 2012, 22:59:45 »
"A large part of the time the chairman has always backed me on the things we need to do."


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=270327#ixzz1kPVIuaIj

Garantert muligens!  ::)
Jon R.

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1369 på: Januar 24, 2012, 23:09:26 »
"A large part of the time the chairman has always backed me on the things we need to do."


Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=270327#ixzz1kPVIuaIj

Garantert muligens!  ::)
Det var en skikkelig helgardering, ja. Men mest var det dårlig språk, forutsatt at han er sitert korrekt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Masinga

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1370 på: Januar 24, 2012, 23:19:10 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Enig med deg, Ød! Skal vi ha nok en vareopptelling?
Masinga, medl.nr. 1250

RoarG

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1371 på: Januar 24, 2012, 23:23:48 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Enig med deg, Ød! Skal vi ha nok en vareopptelling?
Det kalles CV. Alle som skal ha en jobb må vise en sånn.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1372 på: Januar 25, 2012, 05:19:57 »
Richard Naylor ( kjøpt i L1 og etter min meing gjorde en grei jobb en stund for oss )
Leigh Bromby ( tullekjøp )
Shane Higgs ( ok )
Jason Crowe ( møkk )
Max Gradel ( Fantastisk signering )
Paul Rachubka ( Elendig )
Andrew O'Brian ( God en stund , dårlig attitude )
Adam Clayton ( fantastisk spiller )
Ross McCormack ( Bra kjøp )
Alex Bruce ( OK)
Zac Thompson ( Ok)
Lloyd Sam ( etter min en god spiller )
Neil Collins ( Møkk )
Billy Paynter ( Møkk )
Paul Connolly ( OK )
Danny Pugh ( Ikke verdt 500k)
Michael Brown ( Usikker )
Pontus ❤

kongsmo

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1373 på: Januar 25, 2012, 07:08:58 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Enig med deg, Ød! Skal vi ha nok en vareopptelling?
Det kalles CV. Alle som skal ha en jobb må vise en sånn.

CV'n til en manager er resultatene og tabell plassering hvert år. Så langt har SG en super CV i leeds, så er det bare å vente å se!
"SNIFFER"

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1374 på: Januar 25, 2012, 08:02:12 »
For en hysterisk tråd dette begynner å bli. Hva med å se fremover a kara?
Enig med deg, Ød! Skal vi ha nok en vareopptelling?
Det kalles CV. Alle som skal ha en jobb må vise en sånn.
vel, jeg trenger ikke se SG's cv...han har allerede jobben
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1375 på: Januar 25, 2012, 08:35:21 »
Hvilke fotballklubber er det som først og fremst har suksess?

De som sparker managere i hytt og pine, eller de som er kontinuitetsbærere?

Selvsagt mange andre faktorer som påvirker resultatene over tid. Men jeg mener å se en klar tendens til at de som er en smule langsiktige i sin tankegang har bedre forutsetninger for suksess.

Og ser man de store linjene i klubben vår så viser de tre siste år følgende:

1. Opprykk

2. 7. plass i første sesong

3. Vaker rundt play-off i andre sesong med klart begrensede midler

Dette er CVèn til Grayson. God nok grunn til å sparke han på nåværende tidspunkt?


Aldri i verden, når ikke engang de kortsiktige resultatene er dårlige.

Dette er en svært resultatorientert bransje. Grayson står ikke for hugg pr nå.
 

B_Ød

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1376 på: Januar 25, 2012, 08:37:29 »
godt innlegg   ;)
Ups & Ups!!

MacMurder

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1377 på: Januar 25, 2012, 08:56:25 »
Kontinuitet er selvsagt viktig, men ikke den kontinuiteten Grayson m. hjelpere står for.
Snart 60 lånespillere med alle de utgiftene det har ført med seg kunne heller vært brukt fornuftig slik at man hadde hatt en slagkraftig bærebjelke i laget.
Kan det være noen klubb gjennom historien som har hatt samme antall spillere over 3 sesonger?

Kato

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1378 på: Januar 25, 2012, 09:05:08 »
Kontinuitet er selvsagt viktig, men ikke den kontinuiteten Grayson m. hjelpere står for.
Snart 60 lånespillere med alle de utgiftene det har ført med seg kunne heller vært brukt fornuftig slik at man hadde hatt en slagkraftig bærebjelke i laget.
Kan det være noen klubb gjennom historien som har hatt samme antall spillere over 3 sesonger?

Vil arrestere deg på denne. Tror du Grayson som manager har et ønske om å leie spillere for en måned eller to om gangen? Enhver manager ønsker mest mulig stabilitet i spillergruppa over tid. Det er så selvsagt at det gidder jeg ikke engang argumentere for.

Hvorfor låner han da? Fordi det er eneste alternativet, når han ikke har midler til å kjøpe.


Utgiftene til lån er langt lavere enn om han skulle kjøpe. Så argumentet du viser til om økonomi forstår jeg ikke.
 

Sydhagen

Sv: Manager: Simon Grayson
« Svar #1379 på: Januar 25, 2012, 09:15:49 »
Er enig med argumentene til Kato, men det som ikke blir tatt med i vurderingen hans er det som skjer i kulissene med O'B saken og hvilken innvirkning det har på moralen til gutta. Er ikke til å legge skjul på at Leeds sin innsats/kvalitet har dalt kraftig siden denne saken kom frem i lyset.

Jeg er rimelig sikker på at det som har reddet jobben til Grayson er utvisningene motstanderne har fått de siste kampene...

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."