Delph arestert lille julaften.

Started by Inge, December 29, 2008, 12:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Quote from: Jon R on December 30, 2008, 23:33:57
Quote from: berlin on December 30, 2008, 22:41:55
Idioti å uttalle seg dømmende i en sånn sak.

Dere begår den fundamentale attribusjonsfeilen.

Har Delph fyllekjørt?

Hva er verst av 0,25 promille og 1,5?  Riktig, 1,5

Hva er verst av 0,25-50 promille og beroligende midler eller et overtrøtt menneske eller et nedstemt/deprimert menneske, eller en som akkurat har kranglet med kona?

Hvor store rollemodeller er Fabian Delph, John Carew eller Steven Gerrard egentlig?

Hvor mange unge mennesker greier å tenke bevisste tanker selv, og ikke leser The Sun og tenker Jermaine Pennant, kult, jeg vil kjøre i fylla sånn som han.

Ad Lee Bowyer, så stiller det seg ganske annerledes.

Sorry berlin. Her er vi totalt på kollisjonskurs. Jeg mener det bør være absolutt nulltoleranse for drinkanddriving i klubben vår. Argumentasjonen din om det alltids er noe som er verre holder desverre ikke mål. Og idoler? Er David Beckham en trendsetter? Er månen rund? Antagelig.  :)

total kollisjon. kan se sånn ut, jeg smurte på så jeg var sikker da.

personlig synes jeg nulltoleranse ofte er feil virkemiddel, selv om det har sin effekt i mange sammenhenger.
Jeg tror også nulltoleranse kan være et tveegget sverd.
jeg synes fotballspillere blir overvurdert ift labelen forbilde, og at publikum (også unge) blir nedvurdert ift å adoptere disse "såkalte holdningene".

for spillern selv, så er det kjipt å få en merkelapp dersom det ikke er en stor forseelse. På mange måter er spillerne underlagt andre "tilleggslover" av klubben, som jeg synes er på kanten av hva som burde være lov ( som arb.reglement e.l., kontrakt , whatever) .

0.8 promille er ganske så høyt, tro hvorfor den er så høy fortsatt, mens den 0 eller 0.2 i mange andre euro-land?
noen politikere eller fageksperter må tydeligvis være uenige. Er det for at man skal kunne ta sine 2-3 pints ( vanligvis 3.8-4.2 alokoholvolum) på country-puben, og så kunne kjøre hjem?

(sorry at dette nærmer seg alko-debatt. jeg forsvarer ikke fyllekjøring, men er ørlite grann liberal og skulle gjerne sett at fokus hadde blitt rettet mot andre områder som påvirker en persons kjøreevner.)

Jon R

Quote from: berlin on December 30, 2008, 23:53:26
d Beckham en trendsetter? Er månen rund? Antagelig.  :)

personlig synes jeg nulltoleranse ofte er feil virkemiddel, selv om det har sin effekt i mange sammenhenger.
jeg synes fotballspillere blir overvurdert ift labelen forbilde, og at publikum (også unge) blir nedvurdert ift å adoptere disse "såkalte holdningene".

for spillern selv, så er det kjipt å få en merkelapp dersom det ikke er en stor forseelse. På mange måter er spillerne underlagt andre "tilleggslover" av klubben, som jeg synes er på kanten av hva som burde være lov ( som arb.reglement e.l., kontrakt , whatever) .

0.8 promille er ganske så høyt, tro hvorfor den er så høy fortsatt, mens den 0 eller 0.2 i mange andre euro-land?
noen politikere eller fageksperter må tydeligvis være uenige. Er det for at man skal kunne ta sine 2-3 pints ( vanligvis 3.8-4.2 alokoholvolum) på country-puben, og så kunne kjøre hjem?

(sorry at dette nærmer seg alko-debatt. jeg forsvarer ikke fyllekjøring, men er ørlite grann liberal og skulle gjerne sett at fokus hadde blitt rettet mot andre områder som påvirker en persons kjøreevner.)

Istedet for å bruke mye tid på å forsvare denne atferden, kan du heller forklare meg hvorfor fotballspillere (eller andre) gjerne må kjøre egen bil fra og til når de skal på pub for å drikke øl. Er det for dyrt med taxi? Er kollektivtilbudet for dårlig? Har det en helsemessig gevinst? Er det noen motsetning mellom å fokusere på promillekjøring og samtidig se på andre konkrete forhold som påvirker bilkjøringen?  :)
Jon R.

Svend Anders

Det er mulig det er en avsporing, men jeg tror ikke debatten i England dreier seg om at fotballspillere ikke bør kjøre bil med promille (under promillegrensen) i det hele tatt. Loven sier (visstnok?) 0,8 i promille er ok, så hvorfor skal ikke folk med 0,79 i promille kjøre bil da? Jeg sier ikke at dette er mitt syn, men det er utgangspunktet for samfunnet og kulturen i England - aldri så politisk korrekte man kan tillate seg å være her på OEF.

Og med en sånn kultur - en sånn lov - så blir det jo til enhver tid et spørsmål om hvor mange pints (hvor mange øl må man ta for å nå 0,8 promille med en vekt på 70 kilo?) eller drinker en kan ta for å være på den riktige siden av promillegrensa. Det åpner for å misse i denne vurderingen, og vurderingsevnen blir desto svakere jo mer man drikker  :o [I Norge er dette altså et ikke-tema, med unntak av x antall timer dagen-derpå før man er kjørbar]. Jeg aner ikke om Delph hadde 0,85 eller 1,75 i promille, men det er i mine øyne en viss forskjell basert blant annet på det jeg skriver i øverste avsnitt.

Igjen, dette var likefullt dumt av Delph (ikke minst fordi han kunne tatt taxi). I beste fall var det en feilvurdering av en urutinert 19-åring. Men jeg vet ikke hva som er den beste formen for reaksjon fra klubbens side. Det som eventuelt skje bør i så fall skje på kammerset, og jeg ser ingen videre grunn til å la det få sportslige konsekvenser.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

berlin

Quote from: Jon R on December 31, 2008, 00:38:39
Quote from: berlin on December 30, 2008, 23:53:26
d Beckham en trendsetter? Er månen rund? Antagelig.  :)

Istedet for å bruke mye tid på å forsvare denne atferden, kan du heller forklare meg hvorfor fotballspillere (eller andre) gjerne må kjøre egen bil fra og til når de skal på pub for å drikke øl. Er det for dyrt med taxi? Er kollektivtilbudet for dårlig? Har det en helsemessig gevinst? Er det noen motsetning mellom å fokusere på promillekjøring og samtidig se på andre konkrete forhold som påvirker bilkjøringen?  :)

Jeg forsvarer ikke atferden akkurat (eller i det miste var det ikke meningen), mener at det lett overfokuseres,
og at det går utover vedkommende (bra avisnytt) mer en hvermannsen, og det er jeg ikke tilhenger av.
Jeg kan avgi mine tanker rundt en rekke forhold ift til nedsatt kjøreevne, men det er ikke tråden for å ta en privat diskusjon på det (Det blirl angt). Kort til et par spm:

- det er grisgrendte strøk i England også, men i tettbygde strøk bruker nok ikke den jevne pubgjenger bil nei.
motsetning: - Ja, det er det, rett og slett fordi promillekjøring er enkelt og relativt lett å kontrollere.  :)
- det finnes klare bevis på kun et 0,33 flaske pilsener har innvirkning. Problemet er at det ikke ser ut til å finnnes effektive metoder for å avsløre andre grunner til å la bilen stå.

jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen, men en promille på 0.5 trenger ikke være farligere enn annet,
avhenig av tid og sted, folk langs veien m.m

sportcarl1

jag är för nolltolerans i trafiken, tror Delph kommer lära sig av detta att han fått sitt straff redan, men viktigt klubben hjälperoch stöttar han nu, för mig är detta utagerat

sportcarl1

Quote from: Jon R on December 30, 2008, 21:47:43
Før denne hendelsen fremstod unge Delph som et fremtidig kapteinsemne på Elland Road. Han har nå dessverre diskvalifisert seg fra denne hedersrollen for de nærmeste 5 åra vil jeg tro. Også unge spillere må fremstå som gode ambassadører for Leeds United, og vi supportere bør aldri kreve noe mindre av dem bare fordi de er unge. Fyllekjøring er toppen av idioti og må ikke forvekles med feks basehopping, der man først og fremst setter eget liv i fare.  ::)

Når unge idoler opptrer på denne måten, senker man antagelig terskelen hos andre unge for å gjøre det samme.  Dette handler derfor ikke kun om moralisme. Det florerer dessverre med dårlige rollemodeller for unge Delph, ikke minst blant eliten av fotballspillere på øyriket. Derfor er det ekstra viktig at klubben er svært tydelig og korrigerende ift slik destruktiv atferd. Til det beste for spilleren,til det beste for klubben og til det beste for samfunnet  :)
finns ju  även möjlighet attgöra honom till kapten ändå, visa att vi  älskar honom som mest när han förtjänar det minst.

Jon R

Quote from: sportcarl1 on December 31, 2008, 10:54:45
Quote from: Jon R on December 30, 2008, 21:47:43
Før denne hendelsen fremstod unge Delph som et fremtidig kapteinsemne på Elland Road. Han har nå dessverre diskvalifisert seg fra denne hedersrollen for de nærmeste 5 åra vil jeg tro. Også unge spillere må fremstå som gode ambassadører for Leeds United, og vi supportere bør aldri kreve noe mindre av dem bare fordi de er unge. Fyllekjøring er toppen av idioti og må ikke forvekles med feks basehopping, der man først og fremst setter eget liv i fare.  ::)

Når unge idoler opptrer på denne måten, senker man antagelig terskelen hos andre unge for å gjøre det samme.  Dette handler derfor ikke kun om moralisme. Det florerer dessverre med dårlige rollemodeller for unge Delph, ikke minst blant eliten av fotballspillere på øyriket. Derfor er det ekstra viktig at klubben er svært tydelig og korrigerende ift slik destruktiv atferd. Til det beste for spilleren,til det beste for klubben og til det beste for samfunnet  :)
finns ju  även möjlighet attgöra honom till kapten ändå, visa att vi  älskar honom som mest när han förtjänar det minst.

Selvfølgelig skal gutten få støtte. Det er da ingen som snakker om å slå hånden av ham, selv om han fortjener ris på stumpen. Han skal veiledes med en fast men kjærlig hånd.    :);D
Jon R.

Wannabe

Quote from: berlin on December 30, 2008, 22:41:55
Idioti å uttalle seg dømmende i en sånn sak.

Dere begår den fundamentale attribusjonsfeilen.

Har Delph fyllekjørt?

Hva er verst av 0,25 promille og 1,5?  Riktig, 1,5

Hva er verst av 0,25-50 promille og beroligende midler eller et overtrøtt menneske eller et nedstemt/deprimert menneske, eller en som akkurat har kranglet med kona?

Hvor store rollemodeller er Fabian Delph, John Carew eller Steven Gerrard egentlig?

Hvor mange unge mennesker greier å tenke bevisste tanker selv, og ikke leser The Sun og tenker Jermaine Pennant, kult, jeg vil kjøre i fylla sånn som han.

Ad Lee Bowyer, så stiller det seg ganske annerledes.
Vi er nok ikke uenige her, nei, men jeg må likevel kalle det "å skyte spurv med kanoner" å nevne denne (utrolig nok) tidligere Leedsspilleren...

Bowyer har vel i realiteten litt flaks som for tiden av og til blir betrodd en plass på benken i West Ham. Det skal bli veldig spennende å følge med på nyheter fra den kanten når karrieren hans snart er over...!

MOT

Per Arne

Kan ikke en av modsa rette overskriften i denne tråden, slik at vi ikke virker som en gjeng innavla dyslektikere...?

;D ;D

Therese

*Riste på hodet* Jeg gir blanke i om han er gutt, ung eller lovende.
Du skal ikke sette deg inn i en bil å kjøre når du er påvirket av alkohol.
Han burde ikke få fengselsstraff ( fordi det går uttover oss og laget) Han burde ikke settes på no transferliste( HALLO, det skjønner vi alle) MEN hans mor burde kneble han, slenge han over fanget og daske han HARDT over stumpen foran 20 fotografer.
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

sportcarl1

Quote from: Therese on January 02, 2009, 14:11:04
Han burde ikke få fengselsstraff ( fordi det går uttover oss og laget) Han burde ikke settes på no transferliste( HALLO, det skjønner vi alle) MEN hans mor burde kneble han, slenge han over fanget og daske han HARDT over stumpen foran 20 fotografer.
roligt citat: verkar som du är väldigt arg på delp, men han borde inte få fängelsestraff för då går det ut över laget, gäller det samma sak med gerrard han skall inte ha straff för det går ut över laget?

Sten

Si meg: Er det flere enn Jon og Therese som nærer SPANKING-fantasier når det gjelder Delph?...

Sten

Per Arne

Quote from: Sten on January 02, 2009, 14:26:46
Si meg: Er det flere enn Jon og Therese som nærer SPANKING-fantasier når det gjelder Delph?...

Det virker som om begge har ganske dirty tankegang, ja.

;D

LeedsUnited

Nå bør vel denne tråden i likhet med en tilsvarende tidligere sendes off topic.  Men det er vel litt vanskeligere når moderatorer bidrar i tillegg.

Sten

Quote from: LeedsUnited on January 02, 2009, 17:15:50
Nå bør vel denne tråden i likhet med en tilsvarende tidligere sendes off topic.  Men det er vel litt vanskeligere når moderatorer bidrar i tillegg.

Ja, beklager - det var bare et lite tankekors fra min side. :D

Back on topic!
Sten

Asbjørn

Quote from: LeedsUnited on January 02, 2009, 17:15:50

Nyttige ord :)

...jeg tror vi får si det slik at enten fortsetter denne tråden 'stort sett' i henhold til topictittelen eller den vil bli flyttet 'off topic' og slått sammen med forrige ...forsøk :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Therese

Quote from: Sten on January 02, 2009, 14:26:46

Mohaha. Ikke spanking.. diseplin gutta.. diseplin!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Therese

Quote from: sportcarl1 on January 02, 2009, 14:17:41
roligt citat: verkar som du är väldigt arg på delp, men han borde inte få fängelsestraff för då går det ut över laget, gäller det samma sak med gerrard han skall inte ha straff för det går ut över laget?

Jeg er ikke sint. Eller jeg er jo det, men snarere mer oppgitt og irritert.
I henhold til det du sier om Gerrard så spiller ikke han så vidt jeg vet på Leeds per dags dato, så jeg gir jo litt blanke i hans straff (dog om du leser mitt innspill på tråden om hans sak vil du se jeg ytrer medlidenhet)
Det jeg mente med at jeg ikke syntes DelpH ( med H) bør få fengselsstraff innhold en smule ironi og litt sannhet fordi det vil gå utover det laget JEG HOLDER MED! Om L'pool sliter uten han gir jeg jo pokker i.

You with? ;)

sportcarl1

Quote from: Therese on January 02, 2009, 23:57:50

I henhold til det du sier om Gerrard så spiller ikke han så vidt jeg vet på Leeds per dags dato, så jeg gir jo litt blanke i hans straff (dog om du leser mitt innspill på tråden om hans sak vil du se jeg ytrer medlidenhet)
Det jeg mente med at jeg ikke syntes DelpH ( med H) bør få fengselsstraff innhold en smule ironi og litt sannhet fordi det vil gå utover det laget JEG HOLDER MED! Om L'pool sliter uten han gir jeg jo pokker i.

You with? ;)
jag har aldrig påstått gerrard spelar för leeds :D

Therese

Quote from: sportcarl1 on January 03, 2009, 10:01:41
Quote from: Therese on January 02, 2009, 23:57:50

You with? ;)
jag har aldrig påstått gerrard spelar för leeds :D

Nei, men så du tydeligvis ikke forskjellen på min holdning til en leedsspiller og en liverpoolspiller.
Hadde Gerrard spelt for leeds hadde jeg jo håpa han slapp fengsel slik at han kunne spelle.
THAT'S MY POINT!

fjellhaugen

jiiizzes..
get over it.

dette er så offtopic som mulig
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Tom S

Ifølge Larry har fyllekøyringa blitt behandlet internt, Fab skjønner at han har tabbet seg ut, han vil få si straff via rettsystemet, konsentrerer seg no kun om å spille fotball - CASE CLOSED!

COME ON LEEDS !!

Dennis

Quote from: Tom S on January 03, 2009, 19:16:02
Ifølge Larry har fyllekøyringa blitt behandlet internt, Fab skjønner at han har tabbet seg ut, han vil få si straff via rettsystemet, konsentrerer seg no kun om å spille fotball - CASE CLOSED!

Og i denne klubben, hvor vi nesten bare venter på den nye skandalen etter den andre, gjør det godt å kunne si at klubben har behandlet saken på en utmerket måte.

Marching on together!

pedro

Leedsomaniac

4ever arcticwhite

En "liten bot", og 18 måneder uten "lappen".
På en måte bra for Leeds United, men på den annen side hadde jeg gjerne sett at dommen ikke kom før den 3. februar (etter transfervinduet), da jeg tror en uavklart situasjon har lagt litt lokk på interessen fra andre klubber....
The future's so White I've got to wear shades 8)

Dennis

Quote from: 4ever arcticwhite on January 27, 2009, 12:43:01
På en måte bra for Leeds United, men på den annen side hadde jeg gjerne sett at dommen ikke kom før den 3. februar (etter transfervinduet), da jeg tror en uavklart situasjon har lagt litt lokk på interessen fra andre klubber....

Det er jo godt at de tok fra han lappen, da kan han ikke dra noe sted... eller?  ::)
Marching on together!

Hallgeir *

Quote from: Mr Kaizer on January 27, 2009, 14:34:13
Quote from: 4ever arcticwhite on January 27, 2009, 12:43:01

Det er jo godt at de tok fra han lappen, da kan han ikke dra noe sted... eller?  ::)
Dersom vi leser at " Delph går til Fulham", kan vi i alle fall ta det ganske bokstavelig. Det blir litt av en spasertur !!!  :P
Super Leeds since 1968