KAMP: vs. Peterborough United 24/1

Started by kjelvi, January 18, 2009, 13:23:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Kamp mot Peterborough United på Elland Road lørdag 24. januar, kl. 16

Ã...rets førstekamp ble tap 0-2 på bortebane 4. otkober:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=11087.0

Ingen seriekamper mot nyopprykkede The Posh i fjor.

Overall Record: 5  3-0-2  9-7
- Home: 1-0-0 3-1
- Away: 2-0-2 6-5

Egen reisetråd: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10715.0

http://www.theposh.com/page/Home/
http://en.wikipedia.org/wiki/Peterborough_United_F.C.

kjelvi

Kamp 17/1:

Peterborough - Walsall 1-0 (1-0)
PU: Chris Whelpdale 6

TEAM: 1. Joe Lewis, 2. Russell Martin, 4. Craig Morgan, 26. Gabriel Zakuani, 6. Charlie Lee, 18. Chris Whelpdale, 11. Dean Keates, 15. Paul Coutts, 10. George Boyd, 12. Craig Mackail-Smith, 9. Aaron Mclean     
- SUBS: 7. Scott Rendell, 22. Sergio Torres, 24. Shaun Batt, 30. Andrew Crofts, 33. Daniel Blanchett 

Ince heroics in vain: Saddlers keeper frustrates Posh
A superb display from goalkeeper Clayton Ince spared managerless Walsall a heavy defeat as Peterborough had to settle for a 1-0 win at London Road.
The Trinidad and Tobago international was beaten by Chris Whelpdale after just six minutes but then produced a catalogue of fine saves to make sure the Saddlers didn't sink without trace.
Whelpdale was on hand to prod home from close range after Craig Mackail-Smith had flicked a long Charlie Lee throw into his path but proved the only player able to beat Ince.
The Walsall shot-stopper prevented Aaron Mclean and George Boyd doubling the home side's lead before the interval and he was in even better form after the break.
Ince deflected a Boyd drive against an upright moments after the restart before blocking from Mackail-Smith when the home striker was clean through on goal.
Walsall, under the control of caretaker boss John Schofield, were rarely seen as an attacking force.
Mark Bradley fizzed a first-half volley straight at Posh goalkeeper Joe Lewis before screwing a second-half opportunity across the face of goal.

isak

Kampen går på bursdagen min, eg ynskjer kun ein ting.... siger!  :)

Crazyleeds

Håper på dette laget til Lørdagens stor kamp!

Ankergren

Hughes         Lubo              Naylor          Dickinson

Howson            Delph         Douglas        Johnson

Trundle            Beckford

Dette mener jeg er pr.dags dato vår beste startoppstilling..noen som er uenige?

Boxman

Quote from: Crazyleeds on January 19, 2009, 08:51:55
Håper på dette laget til Lørdagens stor kamp!

Ankergren

Hughes         Lubo              Naylor          Dickinson

Howson            Delph         Douglas        Johnson

Trundle            Beckford

Dette mener jeg er pr.dags dato vår beste startoppstilling..noen som er uenige?

Så etter å ha holdt nullen for første gang på 14 kamper(mer enn 2 måneder), foreslår du å forandre på forsvaret ved første anledning?
Vet ikke helt hvor smart det vil være, men det er nå bare min mening da...
Proud to be Leeds!

Crazyleeds

Du har et poeng der;) men synes lubo er bedre enn marques jeg da..erfaring fra pl, god på hode og en klok forsvarspiller, kanskje han ikke er verdens raskeste da men:P

fjellhaugen

på den annen side, bare sånn litt "far out"; dersom naylor skal være hos oss i en måned kan han kanskje lære opp rui og lubo i annen hver kamp slik at de igjen kan lære å spille sammen ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

sportcarl1

tycker vi skall satsa på samma lag som i förra matchen, förutom att hughes tar frazers plats och robinson ersätter hughes, vore synd ändra mittbacksparet då vi höll nollan

J-R

håper vi kjører med samme lag som siste match, med unntak av Frazer. synes att Tumle og luciano skal få ny tillit fra start på topp, selv om becks er friskmeldt.  :P Det er ingen grunn til å forandre på back fireren nå som vi holdt nullen.......... M.O.T.

lojosang

Man kan ikke "lære" å bruke kjeften i forsvar når nærmer seg 30 og har vært i en klubb så lenge som Rui har. Michailik kan kanskje lære bruke kjeften mer når han blir trygg i rollen sin, men det burde han vel ha blitt etter hvert nå?  :)
- Leif Olav

jackbauer68

blir jo det gladeste vanvidd å bytte spillere i midtforsvaret etter brightonkampen.....dessuten passer farten til rui bedre sammen med krigeren naylor 8)

Hallgeir *

Quote from: Crazyleeds on January 19, 2009, 10:49:25
Du har et poeng der;) men synes lubo er bedre enn marques jeg da..erfaring fra pl, god på hode og en klok forsvarspiller, kanskje han ikke er verdens raskeste da men:P
Michalik god på hodet? Det er vel derfor han har tapt de fleste hodeduellene på cornere imot. Med den høyden han innehar, burde han vinne minst 80 % av duellene . Skulle gjerne ha sett hans statistikk i eget felt. Jeg tror den ligger nær opp mot en middels grøsser!  :o
Super Leeds since 1968

isak

Quote from: snoddy on January 19, 2009, 13:06:00
håper vi kjører med samme lag som siste match, med unntak av Frazer. synes att Tumle og luciano skal få ny tillit fra start på topp, selv om becks er friskmeldt.  :P Det er ingen grunn til å forandre på back fireren nå som vi holdt nullen.......... M.O.T.
Skjønne jo at du meiner Trundle, men det er like fullt ein ganske solid skrivefeil!  ;)

Promotion 2010

Quote from: jackbauer68 on January 19, 2009, 16:21:48
blir jo det gladeste vanvidd å bytte spillere i midtforsvaret etter brightonkampen.....dessuten passer farten til rui bedre sammen med krigeren naylor 8)

Hmmmm..... Tenker bare overskriften når vi erobrer PL igjen:

"Den sorte perle Rui styrer Leeds mot toppen av verdenseliten!"

Hadde vi forresten ikke en kar i fjor hos oss som het Rui og var ganske så god? I hvert fall frem til Afrikamesterkapet?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsulf

Quote from: Promotion 2010 on January 19, 2009, 17:12:55

Hadde vi forresten ikke en kar i fjor hos oss som het Rui og var ganske så god? I hvert fall frem til Afrikamesterkapet?

Du tenker nok på Brad Rui.
Habil stopper.

auren

Quote from: The boy Eddie Gray on January 19, 2009, 17:36:07

Habil stopper.

hehehehe ;D ;D ;D Fikk meg en god latter nå :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on January 19, 2009, 18:54:34

Habil stopper.

auren
;D

Dessverre tror jeg at man må være en del bevandret her inne for & forstå. :)

Men Tha boy Eddie var litt heldig med den :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Quote from: Asbjørn on January 19, 2009, 19:00:44
Quote from: auren on January 19, 2009, 18:54:34

Habil stopper.

auren
;D

Dessverre tror jeg at man må være en del bevandret her inne for & forstå. :)

Men Tha boy Eddie var litt heldig med den :)

Kunne ikke dy meg, men tror samtidig kanskje sportcarl1 har fått nok tyn nå etterhvert  ;)

TK20

Sykt spent på denna matchen. Har en slags "vinn eller forsvinn"-følelse -- orker ikke en ny Carlisle-smell.

Mitt lag:

Ankergren
Hughes - Marquez - Naylor - Dickinson
Howson - Douglas (c) - Delph - Johnson
                Trundle - Beckford

Er det blind optimisme å satse på Beckford-start? Lenge siden jeg har hørt noe om skaden nå...

Promotion 2010

Quote from: EspenDale on January 20, 2009, 08:38:39
Sykt spent på denna matchen. Har en slags "vinn eller forsvinn"-følelse -- orker ikke en ny Carlisle-smell.

Mitt lag:

Ankergren
                Trundle - Beckford

Er det blind optimisme å satse på Beckford-start? Lenge siden jeg har hørt noe om skaden nå...

Beckford har trent siden forrige torsdag. Grayson ville ikke ha ham med til Brighton, men Becks trente hjemme.

Kan være aktuell!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kjelvi

Leeds v Posh match officials

Mr Anthony Taylor will be the man in charge of Saturday`s League One clash between Leeds United and Peterborough United at Elland Road.
Mr Taylor so far this season has refereed 23 games; in those 23 games that he`s refereed he`s shown 57 yellow cards and 3 reds.
His last game in charge was the League One clash between MK Dons and Colchester United on the 12th January when he booked four and sent off one.
Last season he refereed 36 games showing 105 yellow cards and 10 reds.
The last time he was in charge of a Leeds United game was earlier this season when Leeds beat Bradford 2-1 in the Johnstone`s Paint Trophy, in that game he booked five players.
His only other game in charge of Leeds was last seasons 1-0 home victory over Yeovil Town.
The last time he was in charge of a Peterborough United game was earlier this season when they drew 3-3 at Carlisle United.

Referee: Mr A. Taylor (Greater Manchester)
Assistants: K.J Mattocks & G.J Sutton
Fourth official: P.T Kettlewell

sveifors

Mitt lag:

Ankergren
                Trundle - Beckford

Nesten enig med laguttaket ditt, men ville ha :

Ankergren
Robbo - Douglas (c) - Delph - Johnson
                Becchio - Beckford

Trundle ville jeg latt komme innpå siste 30 min
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Erik_

Quote from: sveifors on January 22, 2009, 11:57:43
Har vi kjøpt Rafael Marquez og vraket Rui Marques? Jøss... ;)

Hadde virkelig smakt med en ny smultring, og seier selvagt.

GeirO

Peterborough har tatt 19 poeng på sine 12 bortekamper.
Leeds United har tatt 20 poeng på sine 12 hjemmkamper.

Kan man antyde en jevn batalje på lørdag?
MOT

fmtj

Quote from: GeirO on January 22, 2009, 12:32:04
Peterborough har tatt 19 poeng på sine 12 bortekamper.
Leeds United har tatt 20 poeng på sine 12 hjemmkamper.

Kan man antyde en jevn batalje på lørdag?

Ikke på bakgrunn av det du nevner her, da vinner jo Peterb.  :o! Håper gutta kliner til på hjemmebane nå! Det er på tide!
Yeboahs vitne

kjelvi

Posh chief in confident mood
Peterborough boss Darren Ferguson insists that his side will not be "overawed" when they travel to take on Leeds at Elland Road on Saturday.
Posh were thumped 4-0 at Leicester before Christmas in a rare defeat but Ferguson is confident that his squad will put up a better fight in Yorkshire.
He said: "The Leicester game was a one-off and there is absolutely no way there is four goals between us and them.
"What happened there could have happened anywhere, but mark my words it certainly won't happen again. And you must remember that Gaby Zakuani wasn't playing that day either.
"The lads at this club have got no fear and the more they get used to playing in occasions like this, the better they will become.
"They certainly aren't overawed by the prospect of playing at big stadiums - they just want to get on with the job."

TeamTalk

sveifors

Jeg er dritnervøs foran denne kampen. P.boro er et godt lag og skaper masse sjanser selv på bortebane.

Selv på bortetapet (4-0) mot Leicester skapte de 12 målsjanser og hadde 2 i treverket. Håper at det"nye" forsvaret vårt klarer å demme opp slik at vi kan spille om seier framfor og prøve å hente igjen baklengsmål som tidligere.

Husker sist vi møte Pboro borte , da var vi vel helt sjanseløse.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Tom S

Dette er ein test for Larry og gutta, her får vi ein peikepinn på kva vi kan forvente resten av sesongen.

VIKITG heimekamp som gir meg godt med sommerfugler i magen...
COME ON LEEDS !!

kjelvi

Leeds v Peterborough preview

Leeds entertain play off rivals Peterborough United on Saturday hoping to build on last Saturday`s win at Brighton.

Form:
Leeds
Leeds won last Saturday at Brighton 2-0 and kept their first clean sheet since November 1st.
In their last home game they lost 2-0 against Carlisle United.
Recent home form (Last game first) LDLWLD

Peterborough
The Posh drew in midweek 0-0 with fellow promotion chasers MK Dons at London Road.
On their last away trip they drew 1-1 with Premiership West Brom in the FA Cup.
Recent away form (Last game first) DWLWWD

Team News:
Leeds
Fraser Richardson will be missing after injuring his thigh at Brighton.
Jermaine Beckford will hopefully be back to lead the attack.
Robert Snodgrass is also back in the reckoning after getting injured in training last week.
Home debuts will be given to loan signings Richard Naylor and Carl Dickinson.

Peterborough
The visitors will be without Tom Williams who is injured, Craig Morgan will be able to play although he picked up his fifth yellow card of the season in midweek, the ban doesn`t start until seven days after the booking.

History:
The two clubs have only ever met five times, and only once previously at Elland Road, on that occasions Leeds won 3-1 in the League Cup; it was Howard Wilkinson`s first game in charge.
Peterborough brought to an end Leeds run of six successive wins earlier in the season when they won 2-0 at home.

Full list of results (League unless stated)
1973/74 Peterborough 1-4 Leeds United FA Cup
1985/86 Peterborough 1-0 Leeds United FA Cup
1988/89 Peterborough 1-2 Leeds United League Cup
1988/89 Leeds United 3-1 Peterborough League Cup (Leeds won 5-2 on aggregate)
2008/09 Peterborough 2-0 Leeds United