Hvem skal spelle høyreback?

Started by Runar, January 19, 2009, 01:36:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Frazer blir nok ute i noen uker, så hvem skal overta?

Hughes har noen kamper på backen, Telfer kan spille der, Gardner kan være er alternativ det eventuelt Simon Grayson kan hente en spiller inn på lån.

Jeg mener at dersom det finnes en skikkelig god tilgjengelig høyreback (Gavin Hoyte) så bør man gå for den løsningen. Telfer ser jeg ikke på som et brukenes alternativ. Hughes har spilt endel back i sin Leeds karriere og er vel i stand til å figurere i Frazer sitt fravær, men personlig så skulle jeg likt å se Gardner få en mulighet. Gardner spilt litt i Farsley i år, han klarte seg vel greit mot Gillingham i fjor og imponerte mot Wigan ifjor. Han eller Darville kunne vært spennende. Jeg tror sannsynligheten hadde vært større at Macca hadde gitt en av disse muligheten dersom han forsatt var in charge. Grayson kjenner jeg ikke til på hvordan han pleier å forholde seg til unge egen produserte spillere... Husker at en viss Simon Madden klarte seg veldig bra i den ene kampen han fikk ifjor, og han er ikke lengre noen profesjonell fotballspiller. Nivået og kvaliteten på motspillerne er ikke større enn at dersom det skal være noe poeng å ha Gardner på kontrakt så må han kastes uti å se om han kan svømme. Det kan jo umulig være noe poeng å ha gitt han kontrakt dersom man ikke kan bruke han når vår eneste naturlige høyreback er skadet.

Bites Yer Legs

Er ikke Shamrock Rovers helprofesjonelle? :-\

Madden spiller vel jevnlig for det irske U21-landslaget!? Så helt fortapt er han ikke..
KEEP FIGHTING!!

Runar

hmmm....

Joa du har nok helt rett! Madden er sikkert ikke håpløs heller.

samadhi

Tipper på Andy Hughes. Kommer til å gjøre en grei jobb på backen.
marching on together,
derudaf forever...

abbe

Quote from: Runar on January 19, 2009, 01:36:45

En oransje kjegle? Billig og like bra som det vi har hatt de siste sesongene. *ka-pinnnng*

Crazyleeds

Jeg tipper vi kommer til å benytte Hughes her, og kjøre delph,johnson,douglas,howson på midten..

Per-Stian

Tippar Grayson - eller Larry som mange likar å kalle han - vel å bruke Hughes. Personleg tykkjer eg det ville ha vore spennande å testa ut Gardner att.

peacock

Dette er jo en gladmelding. Alle som eier et par fotballsko er bedre enn Frazer!

Crazyleeds

Skjønner ikke hvordan du kan være Leeds supporter jeg, Frazer har vært en dyktig tjener for leeds dem siste årene mener nå jeg..faktisk en av dem rutinerte der..

auren

Quote from: peacock on January 19, 2009, 08:52:39

Dette er jo en gladmelding. Alle som eier et par fotballsko er bedre enn Frazer!

Er det nå jeg skal skrive: Alle som eier et tastatur skriver bedre innlegg enn peacock?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

BERGH

Få inn Huntington eller en ny som midtstopper og set RUI som høyre back.

fmtj

Hughes har noen kamper på backen, Telfer kan spille der, Gardner kan være er alternativ det eventuelt Simon Grayson kan hente en spiller inn på lån.

Jeg mener at dersom det finnes en skikkelig god tilgjengelig høyreback (Gavin Hoyte) så bør man gå for den løsningen. Telfer ser jeg ikke på som et brukenes alternativ. Hughes har spilt endel back i sin Leeds karriere og er vel i stand til å figurere i Frazer sitt fravær, men personlig så skulle jeg likt å se Gardner få en mulighet. Gardner spilt litt i Farsley i år, han klarte seg vel greit mot Gillingham i fjor og imponerte mot Wigan ifjor. Han eller Darville kunne vært spennende. Jeg tror sannsynligheten hadde vært større at Macca hadde gitt en av disse muligheten dersom han forsatt var in charge. Grayson kjenner jeg ikke til på hvordan han pleier å forholde seg til unge egen produserte spillere... Husker at en viss Simon Madden klarte seg veldig bra i den ene kampen han fikk ifjor, og han er ikke lengre noen profesjonell fotballspiller. Nivået og kvaliteten på motspillerne er ikke større enn at dersom det skal være noe poeng å ha Gardner på kontrakt så må han kastes uti å se om han kan svømme. Det kan jo umulig være noe poeng å ha gitt han kontrakt dersom man ikke kan bruke han når vår eneste naturlige høyreback er skadet.

:o :) :D ;D   Den var ganske god!!!!
Yeboahs vitne

h.b

Quote from: Crazyleeds on January 19, 2009, 09:04:37
Skjønner ikke hvordan du kan være Leeds supporter jeg, Frazer har vært en dyktig tjener for leeds dem siste årene mener nå jeg..faktisk en av dem rutinerte der..

Mulig han er rutinert og har vært lenge i Leeds. Men han er ikke i nærheten av å være god nok. I gode stunder gjør han en god kamp. Men dette er 1 av 20 kamper

Boxman

Quote from: h.b on January 19, 2009, 10:19:57

Mulig han er rutinert og har vært lenge i Leeds. Men han er ikke i nærheten av å være god nok. I gode stunder gjør han en god kamp. Men dette er 1 av 20 kamper

Og for å komme med en sånn uttalelse, må man selvsagt se 20 kamper. Hvilket får meg til å spørre; hvor mange Leeds-kamper har du sett denne sesongen?
Blir du aldri lei av å komme med bastante uttalelser, bygget på gjetning og antagelser? Forventer du i det hele å bli tatt seriøst, når du gang etter gang lirer av deg sånne uttalelser, som så utvetydig avslører at de ikke er grunnet i fakta, men hva du selv tror og mener?
Proud to be Leeds!

peacock

Rutinert og lojal, ja. Det kan ikke dekke over at han er uhyre svak. Selvsagt kan man være supporter og kritisk. For noe vås!

Boxman

Quote from: peacock on January 19, 2009, 10:28:09

Rutinert og lojal, ja. Det kan ikke dekke over at han er uhyre svak. Selvsagt kan man være supporter og kritisk. For noe vås!

Uhyre svak, er vel å skyte langt over mål.
Frazer har sine mangler, men han er langtfra så dårlig som enkelte vil ha det til.
For meg virker det som om mange bare slenger seg på bølgen av Frazer-kritikere, uten egentlig å vite hva de snakker om.
Frazer gjorde seg ikke bort når vi spilte i Championship, og det blir i mine øyne helt feil å gi han all skylden, når han tross alt bare er en del av et forsvar, som så til de grader preges av usikkerhet.
Proud to be Leeds!

Crazyleeds

En ekte supporter støtter klubben og spillerne, lov til å komme med kritikk og meninger, helt greit etter mitt syn, syns vel ikke frank strandli var ronaldinho i Leeds drakta jeg heller, men i en sånn periode klubben er nå, er det uhyre viktig at vi står bak det klubben driver med og det gjelder også spillerne!

Asbjørn

Quote from: Crazyleeds on January 19, 2009, 10:48:06
syns vel ikke frank strandli var ronaldinho i Leeds
...de har da begge vært på byen i Leeds :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Quote from: Boxman on January 19, 2009, 10:25:45
Quote from: h.b on January 19, 2009, 10:19:57

Og for å komme med en sånn uttalelse, må man selvsagt se 20 kamper. Hvilket får meg til å spørre; hvor mange Leeds-kamper har du sett denne sesongen?
Blir du aldri lei av å komme med bastante uttalelser, bygget på gjetning og antagelser? Forventer du i det hele å bli tatt seriøst, når du gang etter gang lirer av deg sånne uttalelser, som så utvetydig avslører at de ikke er grunnet i fakta, men hva du selv tror og mener?

Jeg har kanskje sett live både på tv og på Elland Road rundt 20 kamper siden 2005. På disse 20 kampene så var det muligens 1 kamp hvor jeg syntes at Frazer var god. Har også fått med meg referater fra andre kamper hvor det blir lagt merke til at Frazer ikke er i nærheten av å være god nok.
Dette blir som Dos Santos i Vålerenga. Han er mister Vålerenga sier enkelte. Men han er absolutt ikke god nok  for tippeligaen

Dennis

Skal man tro rapporter fra England, blant annet fra våre egne øyne der borte, har Andy Hughes hatt store defensive oppgaver som cover for kaptein Richardson i de fleste kampene hvor han har startet på høyresiden av midtbanen. Dermed hadde det ikke vært noen bombe om han hadde gått ned på den plassen i utgangspunktet, for å sette det litt på spissen (eller backen?)

Det hadde også vært spennende å se Scott Gardner eller til og med Liam Darville i førsteelleveren, men det er vel en grunn til at de ikke har utfordret Richardson om plassen allerede? Det er enklere å sette unggutta inn på et lag som er i medgang og styrer kampene, akkurat nå tror jeg valg av rutinerte spillere er veien å gå. Så kan heller Gardner og Darville få slippe til når vi (forhåpentligvis) opparbeider et skikkelig run igjen.

Ellers er jeg enig med Boxman: Frazer er blitt en scapegoat for veldig mange. Er også blant de som mener han er for dårlig i det defensive, men han er den første som blir klaget på i dårlige perioder, mens dårlige kamper for Becks og Delph er det svært få som tør å påpeke. Når det er sagt, skulle også jeg ønske at vi i det minste hadde en fullverdig utfordrer for han.
Marching on together!

sportcarl1

tycker vi borde satsat mer på att skaffa en högerback än som vi gjorde skaffa en vänsterback för där har vi betydligt bättre backup

peacock

Quote from: Boxman on January 19, 2009, 10:32:57

Frazer har sine mangler, men han er langtfra så dårlig som enkelte vil ha det til.
For meg virker det som om mange bare slenger seg på bølgen av Frazer-kritikere, uten egentlig å vite hva de snakker om.
Frazer gjorde seg ikke bort når vi spilte i Championship, og det blir i mine øyne helt feil å gi han all skylden, når han tross alt bare er en del av et forsvar, som så til de grader preges av usikkerhet.

Jeg har alltid vært kritisk til Frazer, og henger meg absolutt ikke på noen andre. Det eneste Frazer har er fart, og den kan han noen ganger bruke offensivt. Synd da at innleggene som regel er svake. Ellers mangler han taktisk klokskap, og "selger" seg svært ofte for høyt i banen. Han ruser inn i tacklinger, og vinner sjelden dueller. Dersom han en sjelden gang er på plass i forsvaret, har han han problemer med å forholde seg til resten av forsvaret. Han følger ikke med, "sovner," og opphever derfor ofte offside-situasjoner.

Promotion 2010

Quote from: peacock on January 19, 2009, 12:14:18
Quote from: Boxman on January 19, 2009, 10:32:57

Jeg har alltid vært kritisk til Frazer, og henger meg absolutt ikke på noen andre. Det eneste Frazer har er fart, og den kan han noen ganger bruke offensivt. Synd da at innleggene som regel er svake. Ellers mangler han taktisk klokskap, og "selger" seg svært ofte for høyt i banen. Han ruser inn i tacklinger, og vinner sjelden dueller. Dersom han en sjelden gang er på plass i forsvaret, har han han problemer med å forholde seg til resten av forsvaret. Han følger ikke med, "sovner," og opphever derfor ofte offside-situasjoner.

Jeg husker Frazer fra da han kom inn på laget. Han var vel med i 3-3 kampen mot Lazio (var det det?) i en uinteressant kamp i fra CL-turneringen i 2000-01. Han spilte høyreback, men var så offensiv og målkåt at det var vondt å se på. Han skaper enorme rom bak seg og spiller utrolig risikofylt. Han er ikke rask og det virker faktisk som om han ikke har peiling på hva han gjør. Innleggsfoten er dårlig og han er ikke rask nok til å komme rundt på kantene.
Nei, Frazer har ingen PL-kvaliteter. Han er ingen leder. Han er ingen dirigent. Macca falt mye pga Frazers kapteinsegenskaper. Garyson kommer til å skifte ham ut som kaptein i løpet av sommeren. I sesongen er dette dumt.

Oppriktig talt, så synes jeg synd på Frazer. Men å velge en sånn kløne til kaptein forteller ganske mye om hvor vi nå står.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

MacMurder

Var ikke Prutton høyreback i sine yngre dager?

jackbauer68

Helt enig i at Frazer e elendig,og ser kun positivt på at han e vekke uansett hvem som erstatter han.....håper dette kan bety at vi handler inn en varig god løsning på denne plassen. spør du meg har vi spilt 3-4-2 systemet i år ;D

h.b

Quote from: jackbauer68 on January 19, 2009, 13:34:34
Helt enig i at Frazer e elendig,og ser kun positivt på at han e vekke uansett hvem som erstatter han.....håper dette kan bety at vi handler inn en varig god løsning på denne plassen. spør du meg har vi spilt 3-4-2 systemet i år ;D
Kanskje ikke i år, men under Macca så

jackbauer68

Quote from: h.b on January 19, 2009, 13:37:25
Quote from: jackbauer68 on January 19, 2009, 13:34:34
Kanskje ikke i år, men under Macca så

som sagt tidligere er sesongen sett under ett samme året....nyttår feires om sommeren sjølsagt ;D

auren

Hverken Hughes eller Gardner er bedre enn Frazer. Så hvis vi ikke får noen nye høyrebacker inn så vil vi være svekket i forsvarsleddet på lørdag.

Jeg har tro på Darville, men det ville nok kanskje ikke vært klok å hive ham inn på backen på lørdag.

Tipper Grayson går for Hughes. OK nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

SOL

Til promo
Det var Maybury som spilte høyreback i 3-3 kampen mot Lazio. ;)

lojosang

Quote from: MacMurder on January 19, 2009, 12:55:40
Var ikke Prutton høyreback i sine yngre dager?

Var det ikke Prutton som av Norman Hunter fikk stempelet "could'nt tackle a hot dinner" etter å ha laget nok et unødvendig frispark?  ;D
- Leif Olav