Gratulerer Bates

Started by Promotion 2010, January 21, 2009, 21:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi G.

Quote from: h.b on March 19, 2009, 21:40:35
Det som er ganske viktig i det hele er at Leeds skal ut på overgangsmarkedet til sommeren håper jeg . Det at Bates da er denne usympatiske personen, vil automatisk føre til at enkelte klubber ikke vil selge spillere til leeds, hvis ikke Leeds byr mer en de kan si nei til da
Hvis Bates hadde vært en person som var respektert av andre klubber, ja da vil nok overganger være lettere til sommeren

Hallo. Jorden kaller. Nå synes jeg nesten litt synd på deg h.b! Og Leeds skrives alltid med stor L. ;)

Bites Yer Legs

Quote from: peacock on March 19, 2009, 20:24:45
Quote from: Budda on March 19, 2009, 16:42:34
Quote from: peacock on March 18, 2009, 22:59:17
Huff! Jeg synes dette er uverdig av Bates. Vårt omdømmer er ikke bra, og det blir ikke bedre av dette. Jada, Tevez-saken var tvilsom, men jeg synes dog at The Blades bruker en tvilsom overgang til å mele sin egen kake. Så skal Leeds plutselig som en forsmådd 3., 4. eller 5. part henge seg på? Håpløst!

Bates er uverdig? Du angreper feil person, eller klubb. Det viktige i denne saken er jo om Sheff Utd har krav på kompensjon eller ikke. Det har de visst siden de nå får penger for tapte inntekter. Du kan gjerne kalle dette uverdig, men det er ikke noe uverdig med det Bates gjør nå. Det er jo på sin plass at de også betaler andre parter som tapte på at de rykket ned når de selv har fått kompensasjon. Ville jo være en forskjellsbehandling av forkastelig karakter hvis en innvolvert part skulle få kompensasjon mens en annen ikke.   

Selvsagt er det uverdig, på samme måte som søksmålet fra The Blades er patetisk og uverdig. Tevez hadde kanskje en "ullen" overgang, men dette er semantikk. Om paprene ikke var helt i orden; so what? Overganger er en skitten bransje, og jeg ser ikke helt forskjellen på denne og en million andre. Så skal Leeds og Bates henge seg på for å få "smulene?" Idioti!

Rams opp da vel...
KEEP FIGHTING!!

Tom S

Regner det som ei selvfølge at de samme "nickene" som nå føyser Bates for å prøve denne saken også hadde hudflettet han om han ikkje hadde gjort det.
COME ON LEEDS !!

peacock

Quote from: Tom S on March 19, 2009, 22:45:41
Regner det som ei selvfølge at de samme "nickene" som nå føyser Bates for å prøve denne saken også hadde hudflettet han om han ikkje hadde gjort det.

Om du sikter til meg, tar du feil. Jeg vet egentlig ikke hva jeg synes om ham, og har tidligere ikke kritisert. Jeg føler at jeg ikke kjenner til hva han driver med godt nok.

Joe Jordan

Jeg har et nokså nøytralt forhold til Bates, men jeg mener fortsatt at det er bedre å avstå fra denne saken. Jeg er utrolig lei av disse artiklene ala Dagbladet, med negativt ladet innhold om Leeds. Greit nok vi kanskje kan karre til oss noen pund, men skulle bare ønske det var stille rundt laget en stund, bortsett fra sportslige suksesser selvfølgelig!  ;)
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

bwirum

Det er en ting, å ønske seg positive nyheter om Leeds. Men nå er det jo også sånn at for å få positive nyheter så trengs det handlingsrom i fremtiden. £500k er ganske mye penger i overgangsmarkedet mellom CCC og L1 og Leeds har jo ikke akkurat hatt flust av £ i det siste, så jeg synes Leeds denne gangen faktisk skal gå for det som er rett (og det er ikke rett at en skal komme unna med juks) når det kan føre til flere positive nyheter om Leeds i fremtiden.

En kan si hva en vil om Bates, men jeg har nå på følelsen at han faktisk vil det beste for klubben når det kommer til stykket.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

R - R

Quote from: peacock on March 19, 2009, 20:24:45
Quote from: Budda on March 19, 2009, 16:42:34
Quote from: peacock on March 18, 2009, 22:59:17
Huff! Jeg synes dette er uverdig av Bates. Vårt omdømmer er ikke bra, og det blir ikke bedre av dette. Jada, Tevez-saken var tvilsom, men jeg synes dog at The Blades bruker en tvilsom overgang til å mele sin egen kake. Så skal Leeds plutselig som en forsmådd 3., 4. eller 5. part henge seg på? Håpløst!

Bates er uverdig? Du angreper feil person, eller klubb. Det viktige i denne saken er jo om Sheff Utd har krav på kompensjon eller ikke. Det har de visst siden de nå får penger for tapte inntekter. Du kan gjerne kalle dette uverdig, men det er ikke noe uverdig med det Bates gjør nå. Det er jo på sin plass at de også betaler andre parter som tapte på at de rykket ned når de selv har fått kompensasjon. Ville jo være en forskjellsbehandling av forkastelig karakter hvis en innvolvert part skulle få kompensasjon mens en annen ikke.   

Selvsagt er det uverdig, på samme måte som søksmålet fra The Blades er patetisk og uverdig. Tevez hadde kanskje en "ullen" overgang, men dette er semantikk. Om paprene ikke var helt i orden; so what? Overganger er en skitten bransje, og jeg ser ikke helt forskjellen på denne og en million andre. Så skal Leeds og Bates henge seg på for å få "smulene?" Idioti!

Så ein skal la 'skitne' overgangar gå ustraffa? Det er ingen tvil om at West Ham med og utan Tevez var to ulike lag den sesongen. At FA kludra det til maksimalt og ikkje trakk dei poeng i utgangspunktet, slik at ein hadde sluppe denne farsen, får stå på deira rekning. Føyer seg berre inn i rekka av udugelegheit hos FA.

Når det er sagt, så er det meir enn rettferdig at Leeds får sine pengar når Sheff Utd får det. Det avtalen mellom WH og SU seier er eigentleg at WH gjorde noko ulovleg, og at dei nok hadde rykka ned utan Tevez. Hadde ikkje dei nytta Tevez, hadde SU halde på plassen, og vi hadde fått pengane. Ein logisk konklusjon er dermed at Leeds skal få kompensert sine tap når SU blir kompensert sitt tap.

Quote from: h.b on March 19, 2009, 21:40:35
Det som er ganske viktig i det hele er at Leeds skal ut på overgangsmarkedet til sommeren håper jeg . Det at Bates da er denne usympatiske personen, vil automatisk føre til at enkelte klubber ikke vil selge spillere til leeds, hvis ikke Leeds byr mer en de kan si nei til da
Hvis Bates hadde vært en person som var respektert av andre klubber, ja da vil nok overganger være lettere til sommeren

Dette er naturlegvis berre tøv. Money rules, uansett om dei kjem frå Leeds eller MK Dons.
- Rune

Rudi G.

Blades to 'turn down' Leeds United's Tevez cash request

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Blades-to-39turn-down39-Leeds.5093007.jp

Dette er vel i utgangspunktet ikke noen overaskelse.

R - R

Quote from: Rudi G. on March 20, 2009, 15:57:40
Blades to 'turn down' Leeds United's Tevez cash request

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Blades-to-39turn-down39-Leeds.5093007.jp

Dette er vel i utgangspunktet ikke noen overaskelse.

Noko anna ville ha vore veldig overraskande.

Saka hamnar nok i retten med mindre WH/SU betalar Leeds. Tvilar på at Bates gir seg  med mindre han blir fortalt Leeds ikkje har nokon sjanse til å få pengane.
- Rune

jarle

cause / effect...

helt naturlig at det kompenseres nedover her... om vi skal ha full kompensasjon kan diskuteres...

Tom S

Quote from: peacock on March 20, 2009, 09:19:39
Quote from: Tom S on March 19, 2009, 22:45:41

Om du sikter til meg, tar du feil. Jeg vet egentlig ikke hva jeg synes om ham, og har tidligere ikke kritisert. Jeg føler at jeg ikke kjenner til hva han driver med godt nok.

Nei, tenkte ikkje spesielt på deg peacock.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Quote from: Promotion 2010 on January 21, 2009, 21:21:21
Gratulerer med 4-årsdagen for oppkjøpet Mr Bates!

Til sommeren spiller vi igjen i The Championship!

;D

Gratulerer med 5-årsdagen for oppkjøpet Mr Bates!

Til sommeren spiller vi igjen i The Championship igjen!

MOT

;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Masinga

Virker som dette er en årlig frase. :)
Masinga, medl.nr. 1250

fmtj

Quote from: Promotion 2010 on January 21, 2010, 08:27:08

;D

MOT

;D

På seksårsdagen regner jeg med du skriver til sommeren spiller vi igjen, igjen i gjen...... ;D
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Quote from: Promotion 2010 on January 21, 2010, 08:27:08

;D

MOT

;D

Takk til Ken Bates for å ha snudd klubben fra undergang til opptur! 

CCC ble det og optimismen rår!  :)

Regner med at gode spillere blir handlet inn og at vi nå sikter mot toppen av CCC!

Under Bates:
* reddet fra konkurs
* seier borte mot Scum
* opprykk til CCC
Min første Leeds-kamp:

veteranen

Quote from: Promotion 2010 on May 16, 2010, 17:34:05

Regner med at gode spillere blir handlet inn og at vi nå sikter mot toppen av CCC!

Under Bates:
* reddet fra konkurs
* seier borte mot Scum
* opprykk til CCC

Under Bates:

*Utsettelse av administrasjon.
*Nedrykk til tredje divisjon.
*Administrasjon.
*Administrasjonen gjennomført på en så tvilsom måte at vi måtte starte den påfølgende sesongen med 15 minuspoeng.
*Knusende nederlag etter injuriesøksmål kostet Bates/klubben ca 1.5 mill pund.
*Klarte ikke å kjøpe tilbake Thorp Arch innen tidsfristen, til tross at han hadde fire og et halvt år på å forberede tilbakekjøpet.

Det jeg her har ramset opp er FAKTA , ikke subjektiv synsing, men FAKTA! Jeg kunne også tatt med andre viktige elementer, som at han har splittet supporterskaren, skremt bort det som måtte finnes av seriøse oppkjøpere/investorer.. osv.. osv.. Men jeg tenkte å la det ligge i denne omgang. Og når det gjelder det sportslige, kan det kanskje være på sin plass å nevne at vi nå er tilbake der vi var når Bates overtok klubben for mer enn fem år siden...

Så Bates har vært/er en god mann for Leeds? Kun ignoranter eller folk som er på mannens lønningsliste kan få seg til å påstå noe sånt!

Evig Pint

Det er jo umulig å være uenig med det Vettisen skriver, det han ramser opp er faktum. Sykdommen er Bates, og medisinen er å bli kvitt ham.
Marching on together

Promotion 2010

Quote from: veteranen on May 16, 2010, 18:22:14

Under Bates:
* reddet fra konkurs
* seier borte mot Scum
* opprykk til CCC

Så Bates har vært/er en god mann for Leeds? Kun ignoranter eller folk som er på mannens lønningsliste kan få seg til å påstå noe sånt!

Så så... Mr Psychologist

Du glemmer helt hvor vi sto da Ken Bates og Forward overtok!

Ikke en hederlig mann på denne jord ville ta i klubben med en ildrake etter at folkets favoritt Peter Ridsdale og etterfølgerne var ferdig! Vi har Bates å takke for at det meste er ryddet opp i. Lik det eller ikke!
Min første Leeds-kamp:

Ferre

Quote from: veteranen on May 16, 2010, 18:22:14

Under Bates:
* reddet fra konkurs
* seier borte mot Scum
* opprykk til CCC

Under Bates:

*Utsettelse av administrasjon.
*Nedrykk til tredje divisjon.
*Administrasjon.
*Administrasjonen gjennomført på en så tvilsom måte at vi måtte starte den påfølgende sesongen med 15 minuspoeng.
*Knusende nederlag etter injuriesøksmål kostet Bates/klubben ca 1.5 mill pund.
*Klarte ikke å kjøpe tilbake Thorp Arch innen tidsfristen, til tross at han hadde fire og et halvt år på å forberede tilbakekjøpet.

Det jeg her har ramset opp er FAKTA , ikke subjektiv synsing, men FAKTA! Jeg kunne også tatt med andre viktige elementer, som at han har splittet supporterskaren, skremt bort det som måtte finnes av seriøse oppkjøpere/investorer.. osv.. osv.. Men jeg tenkte å la det ligge i denne omgang. Og når det gjelder det sportslige, kan det kanskje være på sin plass å nevne at vi nå er tilbake der vi var når Bates overtok klubben for mer enn fem år siden...

Helt enig, veteranen!

abbe

Quote from: Evig Pint on May 16, 2010, 18:26:25
Det er jo umulig å være uenig med det Vettisen skriver, det han ramser opp er faktum. Sykdommen er Bates, og medisinen er å bli kvitt ham.

Ja, er det ikke merkelig hvordan Bates klarte å snike seg foran de hundrevis av andre potensielle kjøpere som stod klar med åpne lommebøker?

veteranen

Quote from: abbe on May 16, 2010, 23:21:42
Quote from: Evig Pint on May 16, 2010, 18:26:25

Ja, er det ikke merkelig hvordan Bates klarte å snike seg foran de hundrevis av andre potensielle kjøpere som stod klar med åpne lommebøker?

Nei, det sto ikke hundrevis av kjøpere i kø da Bates overtok Leeds. Og derfor skriver jeg jo også at Bates overtakelse betydde en utsettelse av administrasjon. Hadde Bates (eller noen annen) ikke kjøpt Leeds i januar 2005, ville klubben med stor sikkerhet blitt satt under administrasjon vinteren samme år. At klubben ville blitt slått konkurs, er så lite sannsynlig at jeg vet ikke om et eneste menneske som virkelig tror at det ville skjedd. Altså, uten Bates: økomisk opprydning gjennom administrasjon â€" og videre drift gjennom nye eiere. Og jeg vil også tro at den administrasjonen ville blitt gjennomført på en mye mer ryddig måte enn det Bates-regisserte skuespillet som vi ble vitne til 2 1/2 år senere.

La meg også si at jeg er egentlig ikke særlig lysten på å delta i noen ny Bates-diskusjon. Jeg skrev hva jeg mente â€" mange ganger! - for flere år siden, og jeg tør påstå at ettertiden har gitt meg veldig rett. Så hvis jeg skal forsette å skrive fornuft rundt dette temaet, så må det nødvendigvis bli mye gjentagelser av ting jeg tidligere har skrevet flere ganger. Og heller ikke jeg er særlig glad i drøvtygging, så...  ;)

lojosang

Mye rett i både det Promo og Veteranen skriver, men å komme trekkende med de -15 mot Bates er tull. Det er blitt umulig å komme ut av administrasjon uten noen som tar over 100% av gjelda, eller med at man velger om man skal bryte Football Leagues regler (som Boston United gjorde og ble sendt ned en divisjon) eller å følge loven og behandle alle kreditorer (inkludert Futen) likt og bli trukket 15 poeng eller flere. Som Leeds og Luton blant annet har gjort. Med solide poengstraffer som følge.
- Leif Olav

Kickthemdown

"Leeds have been paying players via this "Forward" corporation they had set up in the Caribbean and the man from the HMRC, he say "no".

Leeds and (and possibly) Birmingham City are among the clubs about to get nailed with an 8-figure tax bill for attempting to dodge wage taxes and taxes arising from profits on sales of players by having their transactions/wages handled by offshore entities. Leeds won't be able to pay the principal, let alone the interest and fines. Daily Mirror has the story, but they're waiting to find out who the other 7 clubs are - apparently two at least are Premiership, they think Man City and Birmingham City - and are waiting to get confirm before they publish."

Mr. Leeds

Quote from: Alta-White on May 24, 2010, 22:59:10
"Leeds have been paying players via this "Forward" corporation they had set up in the Caribbean and the man from the HMRC, he say "no".

Leeds and (and possibly) Birmingham City are among the clubs about to get nailed with an 8-figure tax bill for attempting to dodge wage taxes and taxes arising from profits on sales of players by having their transactions/wages handled by offshore entities. Leeds won't be able to pay the principal, let alone the interest and fines. Daily Mirror has the story, but they're waiting to find out who the other 7 clubs are - apparently two at least are Premiership, they think Man City and Birmingham City - and are waiting to get confirm before they publish."

Ingenting som overrasker meg når det gjelder Bates. Kan svært godt hende det er hold i dette. Vi får vente og se! I mellomtida kan vi trøste oss med at eierne er "fit & proper"  ;D
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Karl Hot Shot

Dersom engelske skattemyndigheter sender ei regning på i størrelsesorden 15 til 20 millioner pund over til Leeds United for skatteunndragelser, tror jeg vi kan vinke farvel til klubben i dens nåværende form. Det blir i tilfellet også det siste vi ser av Ken Bates i tilknytning til engelsk fotball.

Tom S

Quote from: Karl Hot Shot on May 25, 2010, 16:06:10
Dersom engelske skattemyndigheter sender ei regning på i størrelsesorden 15 til 20 millioner pund over til Leeds United for skatteunndragelser, tror jeg vi kan vinke farvel til klubben i dens nåværende form. Det blir i tilfellet også det siste vi ser av Ken Bates i tilknytning til engelsk fotball.

Aldri så gale at det ikkje er godt for noko.
COME ON LEEDS !!