Gratulerer Bates

Started by Promotion 2010, January 21, 2009, 21:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Denne tråden 'overvåkes' av moderatorene...

Det er dumt når man må diskutere 'spilleregler' istedetfor trådens emne undervegs...

Når det er sagt, jeg syns det har vært gode tendenser til 'intern justis' blant enkelte forum-debattanter :)   (Vi holder fokusen på at vi 'tar ballen' og ikke 'mannen').

Samtidig må vi ikke rope 'ulv ulv' på alt... Noen søker nok bevisst å provosere. Og dessverre er det noen som er lett å provosere... (av og til kan det være bedre å overse...)

...så, over til trådens emne:, baste skrev:
Hva med å spørre Bates hva han ønsker å oppnå med LEEDS UNITED. Jeg har forstått at han ønsker klubben opp i PL igjen, der hvor den hører hjemme.

Vi (R****le) har prøvd å kjøpe oss til suksess, det gikk bra en stund...

Hvis Leeds ikke rykker opp i år, så må nok diskusjonen rundt Bates surfe opp igjen. Men sesongen er ikke over ennå, men alle er vel enige om at det ikke har blitt som vi håpet og forlanget. Direkte opprykk med stor margin.

Frustrert over Leeds 13 tap...tapet mot Histon eller hva i ... klubben het...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Quote from: Asbjørn on March 07, 2009, 14:31:52
Denne tråden 'overvåkes' av moderatorene...

Det er dumt når man må diskutere 'spilleregler' istedetfor trådens emne undervegs...

Når det er sagt, jeg syns det har vært gode tendenser til 'intern justis' blant enkelte forum-debattanter :)   (Vi holder fokusen på at vi 'tar ballen' og ikke 'mannen').

Samtidig må vi ikke rope 'ulv ulv' på alt... Noen søker nok bevisst å provosere. Og dessverre er det noen som er lett å provosere... (av og til kan det være bedre å overse...)
pølsevev

;D

...så, over til trådens emne:, baste skrev:
Hva med å spørre Bates hva han ønsker å oppnå med LEEDS UNITED. Jeg har forstått at han ønsker klubben opp i PL igjen, der hvor den hører hjemme.

Vi (R****le) har prøvd å kjøpe oss til suksess, det gikk bra en stund...

Hvis Leeds ikke rykker opp i år, så må nok diskusjonen rundt Bates surfe opp igjen. Men sesongen er ikke over ennå, men alle er vel enige om at det ikke har blitt som vi håpet og forlanget. Direkte opprykk med stor margin.

Frustrert over Leeds 13 tap...tapet mot Histon eller hva i ... klubben het...

-SirOlsen-

Promotion 2010

Quote from: kjelvi on March 04, 2009, 08:17:04
MP calls for inquiry into Leeds United
• Lib Dem's Phil Willis wants government investigation
• Court case shedding light on Bates' controversial deal

KPMG claim that Ken Bates gave a statutory declaration that 'there was no connection between Astor and Krato with Forward Sports Fund'.

The Liberal Democrat MP Phil Willis has called on the government and the football authorities to launch an investigation into the ownership of Leeds United and the conduct of the club's 2007 administration by KPMG, following declarations made by the club in Jersey court proceedings. Leeds are suing a Jersey-based company, Admatch, for £190,400 the club say they are owed, while Admatch's owner, Robert Weston, is arguing that he was left with £1.43m unpaid when one of the Leeds United went bust in 2006.

..........

At a Jersey court hearing on 29 January, a letter from Leeds' solicitors, replying to Weston's questions, was read out, stating of Forward's formation: "One share was initially held by Astor Investment Holdings Limited, a unit trust fund based in Guernsey. Astor Investments then instructed professional agents to incorporate Forward Sports Fund, and Astor Investments then proceeded to loan money to Forward Sports Fund to undertake its investment in Leeds."

Willis said he was shocked by that: "We were told there had been an interest but I am dismayed to find that Astor actually owned the club originally. I believe KPMG should have made further investigations at the time to find out who the owners were. The FA and Football League should investigate, as should the Treasury because so much tax was left unpaid." Taylor rejected that, saying: "There is nothing to investigate." At the time he said Astor had favoured the Bates bid, writing off millions of pounds, because Bates and Harvey had football experience. KPMG, which made £693,200 in fees as Leeds' as administrators, declined to comment.

guardian.co.uk

I tirsdagens program kaster Ken Bates litt mer lys over bakgrunnen til denne Robert Weston, som viser seg å være ex-en til tidligere styremedlem Melvyn Levi's kone. Levi ble for et par år siden fratatt sin gratis sesongbillett av Bates. Levi's respons ble å proklamere at han var uønsket på Elland Road. Bates respons var at Levi selvsagt var velkommen hvis han betalte for seg.

Tirsdagens programme notes:
When the ill-fated Yorkshire Consortium took over Leeds United (and left it in a bigger mess than they forund it) the club needed a bank to proceed those season ticket holders who wished to renew by credit card. The only source was a company owned by the former husband of Melvyn Levi's wife, one Robert Weston, who acknowledged i May 2005 that he owed Leeds United £190 400. We have been trying to collect the debt ever since. Mr Weston has, by way of brilliant delaying tactics aided inadvertently by our lawyers, avoided the matter coming to court.
Mr Weston is an interesting caracter. When his live-in girlfriend left him, he percecuted her, planted drugs in both her car and her schoolroom and then tiped off the police wich resulted in him being prosecuted and serving a jail term for perverting the course of justice. Mr Weston has tried every trick in the trade to avoid the case coming to trial but after no less than four years delay, the matter will be heard in May. Let us hope Mr Weston is fit and well on the day of the hearing, excuses heard to date include illness of his wife, dog and father.
A further question is the whereabouts of the £190 400 wich at the current time is the property of Leeds United. I do hope that Mr Weston can acount for it. No doubt the evidence of Messrs Levi and Krasner will have a bearing on the outcome.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Utrolig lesing! Ken Bates graver frem regelerett sladder og trykker det i kampprogrammet før en hjemmekamp. Det er ikke første gang og helt sikkert ikke den siste. Gratulerer Ken Bates! Nok en gang overgår du seg selv og kaster skammens skygge over klubben vår.
Jon R.

Promotion 2010

Quote from: Jon R on March 14, 2009, 15:27:10
Utrolig lesing! Ken Bates graver frem regelerett sladder og trykker det kampprogrammet før en hjemmekamp. Det er ikke første gang og helt sikkert ikke den siste. Gratulerer Ken Bates! Nok en gang overgår du seg selv og kaster skammens skygge over klubben vår.

Uken før "tok" han en kritiker ved navn "S" og hadde en egen rute med kritikk direkte til LUST og LUSC der han betviler deres intensjoner om å støtte klubben og den generelle supporterne.

Han bruker vel samme taktikk som denne Robert Weston ved å kritisere LUST / LUSC for ikke å offentliggjøre medlemstallet eller deres måte å bruke medlemmenes penger. Altså en kritikk til dem for å privatisere driften, akkurat som Bates gjør selv med Leeds United!  ::)
Min første Leeds-kamp:

Thomas

Tirsdagens programme notes:
When the ill-fated Yorkshire Consortium took over Leeds United (and left it in a bigger mess than they forund it) the club needed a bank to proceed those season ticket holders who wished to renew by credit card. The only source was a company owned by the former husband of Melvyn Levi's wife, one Robert Weston, who acknowledged i May 2005 that he owed Leeds United £190 400. We have been trying to collect the debt ever since. Mr Weston has, by way of brilliant delaying tactics aided inadvertently by our lawyers, avoided the matter coming to court.
Mr Weston is an interesting caracter. When his live-in girlfriend left him, he percecuted her, planted drugs in both her car and her schoolroom and then tiped off the police wich resulted in him being prosecuted and serving a jail term for perverting the course of justice. Mr Weston has tried every trick in the trade to avoid the case coming to trial but after no less than four years delay, the matter will be heard in May. Let us hope Mr Weston is fit and well on the day of the hearing, excuses heard to date include illness of his wife, dog and father.
A further question is the whereabouts of the £190 400 wich at the current time is the property of Leeds United. I do hope that Mr Weston can acount for it. No doubt the evidence of Messrs Levi and Krasner will have a bearing on the outcome.

Dette synes jeg bare er trist.

Dennis

Utrolig lesing! Ken Bates graver frem regelerett sladder og trykker det i kampprogrammet før en hjemmekamp. Det er ikke første gang og helt sikkert ikke den siste. Gratulerer Ken Bates! Nok en gang overgår du seg selv og kaster skammens skygge over klubben vår.

Så Bates kan aldri svare på tiltate, mens de som graver opp sladder om han kun har rett hver gang?
Marching on together!

h.b

Hurra for vår kjære  Tjonkel Bates

Tom S

Quote from: Mr Kaizer on March 14, 2009, 16:38:32

Så Bates kan aldri svare på tiltate, mens de som graver opp sladder om han kun har rett hver gang?

Har det tatt deg så lang tid å skjønne det?
Wake up!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Bates må gjerne svare på tiltale, men jeg synes ikke det er greit at han til stadighet spiller ut sine primitive hersketeknikker og bruke matchprogrammet som talerør for sin egen personlige agenda. Det er måten han representerer klubben på som irriterer meg grenseløst. At andre faller ned på et lavnivå i kritikken av Bates, forsvarer ikke at han selv bevger seg under det samme nivået. Leeds United har slitt med et seriøst dårlig imageproblem i mange år nå, og slike utspill fra Bates hjelper oss ikke. Ken Bates er klubbens ansikt utad og det bør han snart begynne å forholde seg til. Måten klubbens øverste ledere forholder seg til omverdenen vil prege kulturen som gjennomsyrer klubben fra topp til grasrot. Derfor mener jeg ingen er tjent med at dette blir bagatellisert eller feid under teppet i misforstått "lojalitet" med klubben.   :-\
Jon R.

Dennis

Quote from: Jon R on March 14, 2009, 17:20:46

Bates må gjerne svare på tiltale, men jeg synes ikke han skal spille ut sine primitive hersketeknikker og bruke matchprogrammet som talerør for sin egen personlige agenda. Det er måten han representerer klubben på som irirterer meg grenseløst. At andre faller ned på et lavnivå i kritikken av Bates, forsvarer ikke at han selv bevger seg under det samme nivået. Leeds United har slitt med et seriøst dårlig imageproblem i mange år nå, og slike utspill fra Bates hjelper oss ikke.  Ken Bates er klubbens ansikt utad og det bør han snart begynne å forholde seg til.

Fair enough, men mitt retoriske spørsmål er hvorfor det alltid er Bates som har feil - også når det er andre som gir han kritikk. Han kan med andre ord ikke vinne disse disputtene??
Marching on together!

h.b

Tom S

COME ON LEEDS !!

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on March 14, 2009, 17:22:10

Bates må gjerne svare på tiltale, men jeg synes ikke han skal spille ut sine primitive hersketeknikker og bruke matchprogrammet som talerør for sin egen personlige agenda. Det er måten han representerer klubben på som irirterer meg grenseløst. At andre faller ned på et lavnivå i kritikken av Bates, forsvarer ikke at han selv bevger seg under det samme nivået. Leeds United har slitt med et seriøst dårlig imageproblem i mange år nå, og slike utspill fra Bates hjelper oss ikke.  Ken Bates er klubbens ansikt utad og det bør han snart begynne å forholde seg til.

Fair enough, men mitt retoriske spørsmål er hvorfor det alltid er Bates som har feil - også når det er andre som gir han kritikk. Han kan med andre ord ikke vinne disse disputtene??

Hva mener du? Dersom Bates har argumentene på sin side får han presenterer disse og ikke pakke disputten inn i en eim av råtten kål og sure sokker. Synes du Bates sin måte å presentere sitt syn på, er saksorientert og foretningsmessig? Fremstår han som en god rollemodell for spillere og støtteapparat?
Jon R.

Inge

Veldig bra, helt enig Jon r

Dennis

Quote from: Jon R on March 14, 2009, 17:46:00

Hva mener du? Dersom Bates har argumentene på sin side får han presenterer disse og ikke pakke disputten inn i en eim av råtten kål og sure sokker. Synes du Bates sin måte å presentere sitt syn på, er saksorientert og foretningsmessig? Fremstår han som en god rollemodell for spillere og støtteapparat?

Nei, jeg skulle også ønske han holdt seg stille i slike saker, men på den andre siden syns jeg det er rart at det også er Ken Bates som får tyn når andre snakker dritt om han. Hvorfor har han feil når han slenger dritt OG når han FÃ...R dritt? Akkurat det syns jeg er merkelig.
Marching on together!

Promotion 2010

Ken Bates har et poeng når han får frem hvilken kjeltring som fortsatt skylder klubben penger. Levi har også vist seg å være en litt for smart forretningsmann. Bates har lenge vært på jakt etter Levi (og kanskje Krasner) etter at de også skodde seg på oppkjøpet av den gjeldstyngede Leeds United anno 2003......

Det Bates her presenterer er FAKTA om hva denne Weston har gjort og er dømt for. Bates selv er slett ikke dømt for noe som helst.......ennå!  ::)
Min første Leeds-kamp:

Jon R

Quote from: Mr Kaizer on March 14, 2009, 18:00:37
Quote from: Jon R on March 14, 2009, 17:46:00

Nei, jeg skulle også ønske han holdt seg stille i slike saker, men på den andre siden syns jeg det er rart at det også er Ken Bates som får tyn når andre snakker dritt om han. Hvorfor har han feil når han slenger dritt OG når han FÃ...R dritt? Akkurat det syns jeg er merkelig.

Jeg har ikke tatt stilling til om han tar feil i selve saken eller ikke,  og jeg krever heller ikke at har holder kjeft i saker som denne. Det jeg kommenterer på her er måten han omtaler og behandler andre mennesker. Jeg er ikke så opptatt av hvordan mennesker utenfor klubben opptrer, det er Leeds United og dens talsmenn jeg bryr meg om. Skittkasting og grov sarkasme har vært en del av Bates sin stil så lenge jeg har hørt om han, og dette preger også svært mange av diskusjonene han deltar i. Som han roper i skogen får han svar.
Jon R.

Hallgeir *

Jeg har abonnert på hjemmeprogrammene siden 1985 og har en viss erfaring med det som har vært skrevet av klubbens styreleder siden da. Det har forlengst slått meg at Bates bruker enhver anledning til å sverte sine motstandere eller de som på en eller annen måte tråkker han på tærne. Selvfølgelig skal urettferdige / feile beskyldninger kunne motsies, men Bates har en særdeles stygg måte å gjøre det på. Det er vel ikke mer enn et par sesonger siden at et kampprogram måtte stoppes pga. Bates sine uttalelser.
  Jeg er av dem som er takknemlig for mye av det Bates har gjort for klubben, men han er slett ikke av dem som har lett for å skaffe seg venner, verken i Leeds eller resten av fotball-landet England. Til det har han for få hemninger. Har han egentlig noen i det hele tatt?
Super Leeds since 1968

lojosang

At Bates neppe er kandidat som UD-aspirant har vi visst lenge. Akkurat disse uttalelsene har jeg svært vanskelig for å hisse meg opp over. For det første finner jeg uttalelsene i seg selv omtrent like dramatiske som en bolle kald potemos. For det andre: Hvis denne Weston er en slik tander tulipan hadde han neppe satt i gang dette på den måten han har gjort.

Og sjansen til å komme med karakteristikker som dette for et stort publikum er nettopp det som får denne mannen til å tikke.
- Leif Olav

Promotion 2010

GOD BEDRING BATES!!!!   ;D

Leeds United could claim Tevez compensation

Leeds United are taking league advice over a possible claim for compensation against Sheffield United following the settlement of the Carlos Tevez dispute.

17 March 2009
Leeds United are taking league advice over a possible claim for compensation against Sheffield United following the settlement of the Carlos Tevez dispute.

United could mount a bid to recoup contract-related payments lost when the Blades were relegated from the Premier League in May 2007.

Leeds stood to receive a substantial six-figure sum had Sheffield United remained in the Premier League due to clauses in the contracts of ex-Elland Road players Rob Hulse, Matthew Kilgallon and Ian Bennett.

United chairman Ken Bates said: "When they got relegated on the last day of the season we lost a substantial sum.

"If they are being compensated for their loss then we believe we should be compensated for our loss."
Min første Leeds-kamp:

Hallgeir *

Dette blir bare bedre og bedre!  ::)

EDIT: Er mer usikker nå etter å ha lest avisartiklene under, som kom etter min første raksjon. Bates har i alle fall nese for å tjene noen £ der det er mulig.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Her er saken fra Sheffield Uniteds side:

http://msn.foxsports.com/soccer/story/9345404/Warnock,-Sheff-United-players-plan-West-Ham-action

http://in.reuters.com/article/sportsNews/idINIndia-38548020090317?rpc=401&

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/west_ham/article5924890.ece

West Ham har gitt Sheff Utd ca £ 15 millioner i kompensasjon for deres nedrykk. Tevez spilte ureglementert for West Ham og kan ha forårsaket at Sheff Utd rykket ned og ikke Londonklubben.
Nå går 20 spillere fra Sheff Utd inn med et krav på mellom 4 og 5 millioner pund for tapte inntekter.

Bates vurderer å få inn noen pund som Leeds ville tjent (spillerklausuler) om Sheff Utd hadde beholdt plassen i PL.
:)
Min første Leeds-kamp:

Rudi G.

Quote from: Promotion 2010 on March 17, 2009, 16:39:21
GOD BEDRING BATES!!!!   ;D

Leeds United could claim Tevez compensation

17 March 2009

United could mount a bid to recoup contract-related payments lost when the Blades were relegated from the Premier League in May 2007.

Leeds stood to receive a substantial six-figure sum had Sheffield United remained in the Premier League due to clauses in the contracts of ex-Elland Road players Rob Hulse, Matthew Kilgallon and Ian Bennett.

United chairman Ken Bates said: "When they got relegated on the last day of the season we lost a substantial sum.

"If they are being compensated for their loss then we believe we should be compensated for our loss."

Hvis dette medfører riktighet må jeg si meg enig med at Bates muligens har et poeng!

Pettersen97

Hvis det e rætt det som står i artikkeln så syns æ det e rætt å rimeli av Bates å kræve kompensasjon for tapte klausul inntekte vedrøranes salgan av Kilgallon, Hulse og Bennet. Kan fort bety et par mill om ikke mer..
GO BATES!!

MOT!!
The Mighty Whites

TK20

Syns dette er litt kult av Ken jeg. Mannen skal ha for at han ikke skyr det som er best for klubben sin, selv om det setter ham selv i et dårlig lys.

Skal ikke se bort i fra at West Ham har satt i gang en kjip kjedereaksjon for seg selv her.

Promotion 2010

Quote from: Pettersen97 on March 17, 2009, 17:46:17
Hvis det e rætt det som står i artikkeln så syns æ det e rætt å rimeli av Bates å kræve kompensasjon for tapte klausul inntekte vedrøranes salgan av Kilgallon, Hulse og Bennet. Kan fort bety et par mill om ikke mer..
GO BATES!!

MOT!!

For Leeds er dette £ 520.000. Leeds har det største kravet, West Bromwich og Preston er to av tre andre klubber som kan fremstille krav!

Det er nok Sheff Utd som må dele sin sum med Leeds. West Ham har betalt sin del av kaka....?
Min første Leeds-kamp:

Tom S

Nei, dette er flaut og grådighet på sitt verste kenneth - la sheffu beholde penga.

::) ;)
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Her må jeg nok si jeg er uenig med deg Tom, og det er ikke ofte. Hvis Sheffield U. har rett på erstatning for økonomiske tap pga et urettmessig nedrykk må vel også LU ha rett på erstatning for indirekte å ha lidd økonomisk tap pga dette nedrykket, eller hva?

Jon R

Selvfølgelig skal Leeds ha penger som rettmessig tilhører klubben!  Den saken skal og bør Bates jobbe videre med, akkurat som WBA og Preston kommer til å gjøre det. Her bør det være lett å finne gode argumenter,  uten å vaske skittentøy offentlig.  :)
Jon R.