Skrevet av Emne: Kamper i dag - Del 1  (Lest 740443 ganger)

0 medlemmer og 15 gjester leser dette emnet.

testo

Sv: Kamper i dag
« Svar #1740 på: Mai 18, 2010, 22:46:10 »
Jeg vil minne om at Millwall ikke fortjener en Dritt...måtte få det ut...Godt dette ikke var finalen
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Evig Pint

Sv: Kamper i dag
« Svar #1741 på: Mai 18, 2010, 22:55:41 »
Hater både Cardiffscum og Millwallscum.. Håper begge ryker i finalene
Marching on together

JanPSyse

Sv: Kamper i dag
« Svar #1742 på: Mai 18, 2010, 23:04:16 »
Som nevnt tidligere i tråden rykker nok garantert Millwall opp.

De er det klart beste laget som er igjen i league 1. Selv om det ikke er så mange her inne som unner Millwall noenting annet enn smerte, så handler det desverre om at Millwall er et bedre fotballag enn Swindon. Får satse på en tur til the deep south til høsten/våren, og prøve å unngå for mye jubling etter kampen  ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

JanPSyse

Sv: Kamper i dag
« Svar #1743 på: Mai 22, 2010, 12:12:34 »
Playoff finale for CCC, Blacpool-Cardiff idag kl 1600. 

Snakk om å måtte velge mellom pest og kolera. Uff.

Ingen av de to lagene hører hjemme i nærheten av PL!

En trist dag uansett utfall.
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Evig Pint

Sv: Kamper i dag
« Svar #1744 på: Mai 22, 2010, 13:03:35 »
Playoff finale for CCC, Blacpool-Cardiff idag kl 1600. 

Snakk om å måtte velge mellom pest og kolera. Uff.

Ingen av de to lagene hører hjemme i nærheten av PL!

En trist dag uansett utfall.

Heia Blackpool! Cardiff-scums unner jeg ingenting!!
Marching on together

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1745 på: Mai 22, 2010, 13:57:41 »
Playoff finale for CCC, Blacpool-Cardiff idag kl 1600. 

Snakk om å måtte velge mellom pest og kolera. Uff.

Ingen av de to lagene hører hjemme i nærheten av PL!

En trist dag uansett utfall.

Totalt uenig!! Er PL bare for de store og tradisjonsrike klubbene? Når ble Leeds en storklubb?

Fotballen og PL har lenge nok vært på ville veier, og det er bare supert at mindre klubber kommer til på bekostning av såkalt store klubber som Leicester og Nottm Forest. Vinnere av PL siste 15 år: Man U, Chelsea og Arsenal. Ingen andre. Boring.

Hvis du ser på historien til øverste nivå i England siden f.eks 1950, vil du få deg en og annen overraskelse når det gjelder hvilke klubber som har spilt i divisjonen.

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1746 på: Mai 22, 2010, 14:01:48 »

Heia Blackpool! Cardiff-scums unner jeg ingenting!!

Følger deg når det gjelder sympati, Evig Pint, men tenker kynisk:

1) Vil heller møte Blackpool neste sesong i CCC enn Cardiff
2) Cardiff gjør en pinlig sesong og rykker rett ned igjen, mens Leeds rykker opp. Voila, vi slipper å forholde oss til Cardiff og deres supportere.

Evig Pint

Sv: Kamper i dag
« Svar #1747 på: Mai 22, 2010, 14:06:49 »
Godt poeng :)
Marching on together

JanPSyse

Sv: Kamper i dag
« Svar #1748 på: Mai 22, 2010, 14:22:34 »
Playoff finale for CCC, Blacpool-Cardiff idag kl 1600.  

Snakk om å måtte velge mellom pest og kolera. Uff.

Ingen av de to lagene hører hjemme i nærheten av PL!

En trist dag uansett utfall.

Totalt uenig!! Er PL bare for de store og tradisjonsrike klubbene? Når ble Leeds en storklubb?

Fotballen og PL har lenge nok vært på ville veier, og det er bare supert at mindre klubber kommer til på bekostning av såkalt store klubber som Leicester og Nottm Forest. Vinnere av PL siste 15 år: Man U, Chelsea og Arsenal. Ingen andre. Boring.

Hvis du ser på historien til øverste nivå i England siden f.eks 1950, vil du få deg en og annen overraskelse når det gjelder hvilke klubber som har spilt i divisjonen.

Greit at du er uenig, men det virker som om du ikke forsto begrunnelsen for mitt utsagn. Ser at jeg ikke utdypet noe særlig på det punktet, så den er grei.  ;)

Jeg er fullstendig enig med deg i at det er bra at mindre klubber kommer seg opp til PL, kanskje spesielt om det er på bekostning av såkalte større klubber. Det er sunt for fotballen, og jeg er i utgangspunktet en som alltid holder med underdogs.
Grunnen til at jeg misliker Blackpool og Cardiff er at jeg har sterke aversjoner mot begge byene, og dermed klubbene, pga tidligere erfaringer da jeg bodde og studerte i UK. Det er det jeg har lagt til grunn for mitt innlegg, og ingenting annet. Et tynt, kanskje barnslig grunnlag, ja, men likevel er det slik jeg føler det.
Det har ingenting med at jeg absolutt skal ha de "store" klubbene opp, som du antyder. At Forest og Leicester røk ut i semien er helt greit. De tapte over to kamper, og da er det fortjent.

Den engelske øverste divisjonens historie over de siste 50 år vil nok ikke gi meg noen overraskelser, men kanskje noen av den yngre garde vil få seg en aha-opplevelse.

Om jeg har skrevet noe om at Leeds heller fortjener å være i PL enn Blackpool eller Cardiff, så er jeg interessert i å se hvor det står... Jeg har vel heller ikke nevnt noe om at Leeds er en såkalt storklubb?  ???

« Siste redigering: Mai 22, 2010, 14:25:13 av JanPSyse »
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1749 på: Mai 22, 2010, 15:10:02 »
Playoff finale for CCC, Blacpool-Cardiff idag kl 1600.  

Snakk om å måtte velge mellom pest og kolera. Uff.

Ingen av de to lagene hører hjemme i nærheten av PL!

En trist dag uansett utfall.

Totalt uenig!! Er PL bare for de store og tradisjonsrike klubbene? Når ble Leeds en storklubb?

Fotballen og PL har lenge nok vært på ville veier, og det er bare supert at mindre klubber kommer til på bekostning av såkalt store klubber som Leicester og Nottm Forest. Vinnere av PL siste 15 år: Man U, Chelsea og Arsenal. Ingen andre. Boring.

Hvis du ser på historien til øverste nivå i England siden f.eks 1950, vil du få deg en og annen overraskelse når det gjelder hvilke klubber som har spilt i divisjonen.

Greit at du er uenig, men det virker som om du ikke forsto begrunnelsen for mitt utsagn. Ser at jeg ikke utdypet noe særlig på det punktet, så den er grei.  ;)

Jeg er fullstendig enig med deg i at det er bra at mindre klubber kommer seg opp til PL, kanskje spesielt om det er på bekostning av såkalte større klubber. Det er sunt for fotballen, og jeg er i utgangspunktet en som alltid holder med underdogs.
Grunnen til at jeg misliker Blackpool og Cardiff er at jeg har sterke aversjoner mot begge byene, og dermed klubbene, pga tidligere erfaringer da jeg bodde og studerte i UK. Det er det jeg har lagt til grunn for mitt innlegg, og ingenting annet. Et tynt, kanskje barnslig grunnlag, ja, men likevel er det slik jeg føler det.
Det har ingenting med at jeg absolutt skal ha de "store" klubbene opp, som du antyder. At Forest og Leicester røk ut i semien er helt greit. De tapte over to kamper, og da er det fortjent.

Den engelske øverste divisjonens historie over de siste 50 år vil nok ikke gi meg noen overraskelser, men kanskje noen av den yngre garde vil få seg en aha-opplevelse.

Om jeg har skrevet noe om at Leeds heller fortjener å være i PL enn Blackpool eller Cardiff, så er jeg interessert i å se hvor det står... Jeg har vel heller ikke nevnt noe om at Leeds er en såkalt storklubb?  ???



I blant viser et forum sine svakheter, nemlig at skriftlig kommunikasjon man-to-man har sine begrensninger, nemlig misforståelser, som lett ville bli ryddet opp i i face-to-face kommunikasjon. Ser at vi igrunn er komplett enige.

Eksempel:
1) Kjenner jo ikke deg, så dermed ukjent med din "ekte" Blackpool-erfaring. (For Cardiff kan de fleste Leeds-supportere ha antipati).

2) Din alder kjenner jeg ikke. Antok ikke at du var en ungfole, var ment å fortelle (ikke nødvenigvis deg, men andre lesere) at veldig mange "små" klubber har både besøkt og vært til dels lenge og flere ganger i toppdivisjonen, og at JEG håper det fortsetter.

3) Ditt siste avsnitt er et supert eksempel på at mitt svar kanskje ble tolket vel "barskt". Har ikke påstått at du har skrevet at Leeds fortjener o.s.v., helt fremmed for meg.....
Hensikten med spm. "Når de ble Leeds en storklubb?" kan absolutt misforstås. Var det et spm til deg? Hva mente jeg med det?

Det jeg mente å si at engang var også Leeds en liten klubb, eller i alle fall en klubb som ikke kunne vise til noen meritter. Dermed så er det forhåpentligvis slik at eventyret Leeds, som det jo var, kan skje igjen, og det kan jo være Cardiff for alt vi vet (håper ikke det, men hehe).

Til sist: Når jeg siterer et innlegg, skriver jeg ikke bare til den personen, men også til andre, hvis du skjønner...

Alt i alt, tror jeg vi er på temmelig lik linje.  :)
« Siste redigering: Mai 22, 2010, 15:16:54 av berlin »

JanPSyse

Sv: Kamper i dag
« Svar #1750 på: Mai 22, 2010, 15:26:29 »
Det tror jeg og ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1751 på: Mai 22, 2010, 15:31:58 »

Heia Blackpool! Cardiff-scums unner jeg ingenting!!

Følger deg når det gjelder sympati, Evig Pint, men tenker kynisk:

1) Vil heller møte Blackpool neste sesong i CCC enn Cardiff
2) Cardiff gjør en pinlig sesong og rykker rett ned igjen, mens Leeds rykker opp. Voila, vi slipper å forholde oss til Cardiff og deres supportere.

 Nå er ikke jeg en av dem som ønsker andre klubber "nord og ned", og jeg forstår din kyniske tankegang, berlin. Men: Cardiff er vel en av de mest "usympatiske" klubbene i hele ligasystemet, og dessuten sitter vår forhenværende styreformann Ridsdale ved roret (skal vel gå av nå). Dessuten: Cardiff sliter økonomisk og et opprykk vil utvilsomt redde klubben økonomisk.
 Alt dette i sum forteller meg at JEG ikke ønsker Cardiff i PL. Og tenk på hvilken fargerik manager som vil følge med Blackpool opp. (Joda, han er like fargerik uansett divisjon, men likevel....) Og så mister vi sjansen til å knø Cardiff i CCC.  ;)
Super Leeds since 1968

Kickthemdown

Sv: Kamper i dag
« Svar #1752 på: Mai 22, 2010, 15:36:45 »
Blackpool all the way. Jeg vil se Leeds - Cardiff live neste sesong  :D

Rasmussen7

Sv: Kamper i dag
« Svar #1753 på: Mai 22, 2010, 15:52:28 »
Blackpool all the way. Jeg vil se Leeds - Cardiff live neste sesong  :D
Vår gammle venn Peter Ridsdale er jo i ferd med å kjøre Cardiff og i grøfta nå.
Så da kan vi jo si aldri så lite takk for sist...

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1754 på: Mai 22, 2010, 15:58:07 »

Heia Blackpool! Cardiff-scums unner jeg ingenting!!

Følger deg når det gjelder sympati, Evig Pint, men tenker kynisk:

1) Vil heller møte Blackpool neste sesong i CCC enn Cardiff
2) Cardiff gjør en pinlig sesong og rykker rett ned igjen, mens Leeds rykker opp. Voila, vi slipper å forholde oss til Cardiff og deres supportere.

 Nå er ikke jeg en av dem som ønsker andre klubber "nord og ned", og jeg forstår din kyniske tankegang, berlin. Men: Cardiff er vel en av de mest "usympatiske" klubbene i hele ligasystemet, og dessuten sitter vår forhenværende styreformann Ridsdale ved roret (skal vel gå av nå). Dessuten: Cardiff sliter økonomisk og et opprykk vil utvilsomt redde klubben økonomisk.
 Alt dette i sum forteller meg at JEG ikke ønsker Cardiff i PL. Og tenk på hvilken fargerik manager som vil følge med Blackpool opp. (Joda, han er like fargerik uansett divisjon, men likevel....) Og så mister vi sjansen til å knø Cardiff i CCC.  ;)

Godt svar og poeng, hallghel!  :) Det er sikkert og visst at Cardiff og Millwall figurerer høyt oppe på listen "Top ten crap clubs" i ligasystemet, så den "mykere" siden av berlin er så absolutt enig med deg.

Da sier vi det sånn da: Vi gruser Cardiff og Swindon neste sesong. Blackpool til PL og Millwall tar en ny sesong i League 1, før de smaker litt på League 2.  ;)

For the records: I perioden 1950-1971 var faktisk Blackpool titt og ofte i toppdivisjonen, litt jojo-tilværelse tror jeg.
« Siste redigering: Mai 22, 2010, 16:02:58 av berlin »

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1755 på: Mai 22, 2010, 16:09:30 »
Cardiff i ledelsen.. >:(
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1756 på: Mai 22, 2010, 16:14:19 »
Supert mål av Charlie Adam, 1-1  :)
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1757 på: Mai 22, 2010, 16:15:17 »
hvor ser du kampen, hallghel?

Trond90

Sv: Kamper i dag
« Svar #1758 på: Mai 22, 2010, 16:23:10 »
Blackpool har tatt mer og mer over.. liker det  :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1759 på: Mai 22, 2010, 16:23:40 »
hvor ser du kampen, hallghel?
Bet365  ; :)
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1760 på: Mai 22, 2010, 16:24:56 »
hvor ser du kampen, hallghel?
Bet365  ;)

tenkte meg det, jeg og nå  ;)

Ove

Sv: Kamper i dag
« Svar #1761 på: Mai 22, 2010, 16:27:56 »
Jeg ser kampen på Viasat direkte.
Det er kun et lag på banen, Blackpool. Cardiff greier knapt å komme over midtstreken.
 

Ove

Sv: Kamper i dag
« Svar #1762 på: Mai 22, 2010, 16:31:05 »
Crainey spiller en god kamp på Blackpool sin venstreback. Det er vel en tidligere gammel og utskjelt venstreback på Leeds  ;)
 

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1763 på: Mai 22, 2010, 16:32:53 »
Jeg ser kampen på Viasat direkte.
Det er kun et lag på banen, Blackpool. Cardiff greier knapt å komme over midtstreken.

hmm, kanskje det er forskjell mellom viasat og bet365? Har sett Cardiff passere midtstreken atskillige ganger, dessverre. Mystisk.  8)

Trond90

Sv: Kamper i dag
« Svar #1764 på: Mai 22, 2010, 16:38:16 »
Arh, 2-1 til Cardiff nå  :(
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1765 på: Mai 22, 2010, 16:39:24 »
Arh, 2-1 til Cardiff nå  :(
Fin prestasjon også - dessverre med god uttelling.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag
« Svar #1766 på: Mai 22, 2010, 16:40:56 »
Artig kamp med mye mål, 2-2  :)
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Kamper i dag
« Svar #1767 på: Mai 22, 2010, 16:41:21 »
TØFFT!!!! kanonkamp, CL-finalen blir en nedtur, believe me!

Ove

Sv: Kamper i dag
« Svar #1768 på: Mai 22, 2010, 16:41:30 »
Og så var vi like langt. Først stopletreff fra Blackpool, corner og 2-2
 

Rasmussen7

Sv: Kamper i dag
« Svar #1769 på: Mai 22, 2010, 16:44:14 »
2-2 d hadde jo vært fint om Cardiff kunne forbli i CCC. Da blir de nemlig nødt til og selge spillere.
Vet om et par av dem jeg svært gjerne kunne tenkt meg å se i Leeds drakta...