Jubileumsnummeret: TPN nr 150

Started by Svend Anders, February 10, 2009, 11:45:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: Promotion 2010 on February 12, 2009, 22:35:33
Oslo idag!

Dette virker etter første gjennomlesning å være et veldig bra stykke arbeid!

ALLE som er inne å sjekker disse sidene bør bruke 250 kroner på å støtte LUSCOS! Så får man 6 utgaver av TPN på kjøpet!  8)

Meld deg inn!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Etter å ha skummet gjennom er det bare a bøye seg i støvet for Svend A. og dere andre som bruker mye tid på dette. Det er et meget proft produkt, som er en fornøyelse å lese!
MOT

Sydhagen

får jeg dette bladet også?  jeg meldte meg inn denne uken.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Svend Anders

Quote from: Sydhagen on February 13, 2009, 09:05:12
får jeg dette bladet også?  jeg meldte meg inn denne uken.

Da har du ikke kommet med felles-utsendingen, men du skal få tilsendt bladet i etterkant fra MediaConnect. Nøyaktig når det skjer vet jeg ikke, de må først få registrert deg, etc.

Ta kontakt med meg om du ikke har fått det innen mandagens postsending.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

peacock

Quote from: Tom S on February 11, 2009, 23:08:22
Quote from: peacock on February 11, 2009, 15:53:19
Det må bli slutt på denne fiskingen etter ros. Get on with your job! >:(

???
Det er ikkje alltid like lett å bli klok på dine kommentarer, peacock.
Kva meiner du, er TPN eit svakt produkt i dine auger? Har du noko imot personen(e) som jobber med bladet vårt?

Dette er tross alt frivillig arbeid utført i fritiden for oss medlemmer, syns vi skal sette pris på det!
???

Overhodet ingen personlige motforestillinger. Bladet er greit, men ikke noe mer. Som medlem forventer jeg et bra produkt. Det må da være lov til å mene dette? Jeg forstår av andre kommentarer at de fleste andre medlemmene er nærmest i skyene hver gang de får et nytt blad. Det må de gjerne mene!
Jeg savner flere fotballfaglige artikler med en dypere analyse. Jeg synes også at for mye av bladet inneholdergamle kamprapporter og kjedelige reisebrev.

Promotion 2010

Quote from: peacock on February 13, 2009, 09:20:56

???
Kva meiner du, er TPN eit svakt produkt i dine auger? Har du noko imot personen(e) som jobber med bladet vårt?

Dette er tross alt frivillig arbeid utført i fritiden for oss medlemmer, syns vi skal sette pris på det!
???

Overhodet ingen personlige motforestillinger. Bladet er greit, men ikke noe mer. Som medlem forventer jeg et bra produkt. Det må da være lov til å mene dette? Jeg forstår av andre kommentarer at de fleste andre medlemmene er nærmest i skyene hver gang de får et nytt blad. Det må de gjerne mene!
Jeg savner flere fotballfaglige artikler med en dypere analyse. Jeg synes også at for mye av bladet inneholdergamle kamprapporter og kjedelige reisebrev.

Ja, ja vel og greit.

Det ingen som tjener noe på dette, men likevel mener jeg at bladet er langt bedre enn en skoleavis.

Jeg har de siste 15 årene stilt spørsmål til diverse redaktører om de kan lage et organisasjonskart over hvem som har ansvarsoppgaver i klubben. Fra den administrative organiseringen, til klubbstyret, til nåværende membersclub til en detaljert informasjon over trenerne i klubben og speidersystemet og tilknyningen til utenlandske speidere og agenter.
I tillegg har jeg etterlyst helt andre profiler av våre medlemmer eller kanskje mer interessant; å følge Leedsbaserte fans med hjerte og sjel i klubben - så vi kanskje kan lære litt om dem. Det finnes gamle damer i Yorkshire som har tapetsert Leedslogoen på kjøkkenet sitt.
Men hver utgave er full av de samme reisebrevene og urgamle kamprapporter.

Denne gangen var imidlertid både intevjuet med Lees, Grayson og TPN-tilbakeblikket svært så hyggelig lesning. Blir litt selvdigging, men det er greit.

Jeg velge å hoppe over endel og skumlese resten...

Hvis jeg hadde betalt 500 til 1000 kroner for dette i året så hadde jeg kanskje forventet mer, men dette er bra nok i massevis og spesielt bra er det at stoffet også leses av de unge. Det er nok for meg!

Rykker vi opp og medlemsmassen økes til 30.000 i Norge er jeg sikker opå at vi får et magasin i 442-format med svære bilder på glanset papir!  ;)
Min første Leeds-kamp:

berlin

Sheridan

Tom S

Quote from: peacock on February 13, 2009, 09:20:56

???

???

Den er grei, må vere lov å stille spørsmålet etter din første kommentar, for den virket grinete.

Forøvrig enig med deg når det gjelder kamprapporter (og diary), dette er støvete nyheter.
Reisebrev setter eg for min del pris på.

Ellers savner eg egne sider for juniorene våre, gjerne med spørsmål og premier, posters, medlemspakke o.l.
Har ein sønn på 7 som er begynt å bli glad i Leeds United, men for han blir bladet fort litt kjedelig.
Har spilt dette inn fleire ganger tidlegere, de yngste er tross alt de neste...

Fikk bladet i posten idag, har ikkje rukket anna enn å bla gjennom, får bruke helgen til å studere.
Atter en gang takk til SA og alle andre bidragsytere, nok eit flott produkt.
COME ON LEEDS !!

peacock

Greit, da har jeg lest denne utgaven av TPN. Jeg får vel et stempel som "grinebiter," men det får stå sin prøve. Her er min oppsummering av dette "fantastiske" bladet:

* En intetsigende leder av vår formann.

*12 sider med diary, kampreferater og terminlister. Svært unødvendig i 2009, da dette      er "yesterday's news.

* En fyr som heter Dennis oppsummerer første halvdel av sesongen på en særdeles overfladisk måte.

* Nye 5 sider som heter "Headlines fra Elland Road." Altså, flere "nyheter" vi har vært klar over i lang tid.

* En junior som heter Tom Lees er fra Birmingham, liker mors middag, ballen langs bakken, pasta, Oasis og Beyonce. PS: Han er midtstopper. Revolusjonerende.....

* Jeg driter i Olav Viksmo Slettan. Det er ikke verdt å bruke tid på en C-kjendis som presterer et All-Time Leeds med Ferdinand og Cantona.

* Tørnkvist bidrar ofte med interessante ting, men historien til Kevin Dixon kunne det vært gjort mer ut av.

* Karlsen-Moums artikler om Robinson og Grayson var kjedelige. Kun selvfølgeligheter: "Leeds are a massive club. I couldn't say no." Etc. Hørt det før?

* Kurt Olav Helle kan være genial eller komplett uforståelig. Denne gangen var han det siste.

* Bjørndal Lund, Wang og Midjo leverer som regel de beste analysene.

* Dansken gidder jeg aldri å lese. Det samme med reisebrevene. Gjesp........

* TPN sin historie var litt interessant, men noe vel konsentrert om det tekniske.

Konklusjon? En svært kjedelig utgave.

Promotion 2010

Quote from: peacock on February 14, 2009, 17:06:38
Greit, da har jeg lest denne utgaven av TPN. Jeg får vel et stempel som "grinebiter," men det får stå sin prøve. Her er min oppsummering av dette "fantastiske" bladet:

* En intetsigende leder av vår formann.

*12 sider med diary, kampreferater og terminlister. Svært unødvendig i 2009, da dette      er "yesterday's news.

* En fyr som heter Dennis oppsummerer første halvdel av sesongen på en særdeles overfladisk måte.

* Nye 5 sider som heter "Headlines fra Elland Road." Altså, flere "nyheter" vi har vært klar over i lang tid.

* En junior som heter Tom Lees er fra Birmingham, liker mors middag, ballen langs bakken, pasta, Oasis og Beyonce. PS: Han er midtstopper. Revolusjonerende.....

* Jeg driter i Olav Viksmo Slettan. Det er ikke verdt å bruke tid på en C-kjendis som presterer et All-Time Leeds med Ferdinand og Cantona.

* Tørnkvist bidrar ofte med interessante ting, men historien til Kevin Dixon kunne det vært gjort mer ut av.

* Karlsen-Moums artikler om Robinson og Grayson var kjedelige. Kun selvfølgeligheter: "Leeds are a massive club. I couldn't say no." Etc. Hørt det før?

* Kurt Olav Helle kan være genial eller komplett uforståelig. Denne gangen var han det siste.

* Bjørndal Lund, Wang og Midjo leverer som regel de beste analysene.

* Dansken gidder jeg aldri å lese. Det samme med reisebrevene. Gjesp........

* TPN sin historie var litt interessant, men noe vel konsentrert om det tekniske.

Konklusjon? En svært kjedelig utgave.

Vet ikke om jeg tør å si det, men...

...jeg er enig!

YOU ARE SPOT ON

Tror noen vil at du skal presisere hva som du vil ha med!  ::)

Min første Leeds-kamp:

Geir Magne

Peacock og Promotion, dere kan ikke være på samme planet som resten av Luscos' 3198 medlemmer.....
Vi kan gjerne ha en konstruktiv diskusjon om hva som er godt stoff. Det vil det nok være 3200 meninger om, men den svartmalinga dere bedriver er alt for negativ!
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Promotion 2010

Quote from: Geir Magne on February 14, 2009, 17:35:37
Peacock og Promotion, dere kan ikke være på samme planet som resten av Luscos' 3198 medlemmer.....
Vi kan gjerne ha en konstruktiv diskusjon om hva som er godt stoff. Det vil det nok være 3200 meninger om, men den svartmalinga dere bedriver er alt for negativ!

Det er ingen svartmaling å være kritisk. Jeg ber også om konstruktiv kritikk. For meg går denne rett i hylla, fordi jeg sparer på dem. Jeg har ikke bladd i dem noe særlig de siste par årene.

Nye koster burde tatt en annen vinkling enn den retningen dette gikk i tidligere. Oppramsing av alt jeg allerede vet er IKKE bra for meg., Jeg betaler for dette og vil ha noe bedre. Derfor mine forslag som du ser under. Jeg har drøssevis med andre ideer og tilbudt meg å skrive i TPN men det har ikke ført frem. Du kan like mine forslagene eller ikke:

QuoteDet ingen som tjener noe på dette, men likevel mener jeg at bladet er langt bedre enn en skoleavis.

Jeg har de siste 15 årene stilt spørsmål til diverse redaktører om de kan lage et organisasjonskart over hvem som har ansvarsoppgaver i klubben. Fra den administrative organiseringen, til klubbstyret, til nåværende membersclub til en detaljert informasjon over trenerne i klubben og speidersystemet og tilknyningen til utenlandske speidere og agenter.
I tillegg har jeg etterlyst helt andre profiler av våre medlemmer eller kanskje mer interessant; å følge Leedsbaserte fans med hjerte og sjel i klubben - så vi kanskje kan lære litt om dem. Det finnes gamle damer i Yorkshire som har tapetsert Leedslogoen på kjøkkenet sitt.
Men hver utgave er full av de samme reisebrevene og urgamle kamprapporter.

Denne gangen var imidlertid både intevjuet med Lees, Grayson og TPN-tilbakeblikket svært så hyggelig lesning. Blir litt selvdigging, men det er greit.

Jeg velge å hoppe over endel og skumlese resten...
Min første Leeds-kamp:

peacock

Fysj da! Tenk å være uenig!  Jeg har tidligere i tråden etterlyst artikler med større fotballfaglig tyngde. Analyser og spillestil debatt er et forslag. Dessuten; for mye av stoffet er platt, innholdsløst, oppramsing av ting ALLE vet, ja rett og slett drepende kjedelig.

flynn

Quote from: peacock on February 14, 2009, 19:30:06

Fysj da! Tenk å være uenig!  Jeg har tidligere i tråden etterlyst artikler med større fotballfaglig tyngde. Analyser og spillestil debatt er et forslag. Dessuten; for mye av stoffet er platt, innholdsløst, oppramsing av ting ALLE vet, ja rett og slett drepende kjedelig.

Spørsmålet er om medlemsbladet vårt først og fremst er ment å være stimulerende lesning for de 30 til 50 aller ivrigste, som jeg antar vi har en del av her inne på forumet også, eller om man først og fremst ønsker å tilby en gjennomgang av klubbens gjøren og laden for de andre 3000+ medlemmene, som formodentlig ikke bruker like mye tid på å holde seg ajour hver dag/hver uke.

Jeg synes som dere at en del av det som står i bladet er "gammelt nytt", men samlingen av TPN-blader danner alikevel etterhvert en Leeds-historie som i alle fall ikke jeg har maken til i mitt hode!

flynn

Svend Anders

Jeg er alltid takknemlig for innspill og kritikk. Vi trenger det for å bli bedre, uansett nivå man måtte befinne seg på.

Debatten om hvor mye vi skal bruke på kampreferater og oppsummering av nyheter vurderes fortløpende. Noe av det første vi gjorde etter omleggingen var å kutte ned på Diary. Vi har forsøkt å kutte på kampreferater, og fra neste sesong står vi kanskje igjen med kun kampfakta.

Jeg imøteser gjerne flere tilbakemeldinger på dette. Inntrykket til nå har vært at en relativt stor andel av leserne setter pris på muligheten til enten på kort eller lengre sikt kan gå tilbake og mimre, eller rett og slett slå opp på gamle kamper, etc.

Som flynn også er inne på, er det også en balansegang å kunne tilfredsstille både de som følger med hver eneste dag, kontra de som er litt mer distansert, og gjerne leser litt om den nye venstrebacken eller den innlånte spissen som har dukket opp på lagoppstillingen de siste kampene. Inntrykket er at det er ganske mange også i denne kategorien.
Men vi fokuserer mest på "tidløse" artikler, som ikke er lest før på nettet, med egne reportasjer, en rekke gjestespaltister og småstoff-sider som restaurant-tips, bokanmeldelser, etc etc.

"En fyr som heter Dennis" er forøvrig Mr Kaizer fra forumet her. Dennis er over de siste utgavene blitt en viktig og verdsatt medvirkende til TPN.

Jeg kan forstå ønsket om en dypere analyse av spillestil, og lignende. Problemet vårt er selvsagt av svært få av oss ser nok kamper til å kunne legge ned større, bastante artikler om dette. Vi prøver å veie opp dette med å koble inn enkeltpersoner "over there" som i det minste har sett en del kamper - Eddie Gray, Peter Lorimer, Phil Hay (fotballsjef i YEP) og Adam Pope (LUFC-ansvarlig i BBC).

Om "peacock", Promo eller andre vil bidra med artikler er det forøvrig bare å ta kontakt! Jeg nåes som alltid på svend@leedsunited.no
- jeg kan forøvrig ikke huske å ha blitt kontaktet av deg om noe slikt, Promo.
Allerede i neste nummer er forøvrig målet å få en god presentasjon av appartet og strukturen på Akademiet (om de har klart å få ansatt noen flere frem til da).

Svend Anders
Følges på:

peacock

Quote from: Svend Anders on February 14, 2009, 23:56:10
Om Lasse, Promo eller andre vil bidra med artikler er det forøvrig bare å ta kontakt! Jeg nåes som alltid på svend@leedsunited.no

Jeg skal vurdere det.
En annen ting; siden jeg har bilde i min profil, har jeg egentlig null og niks å skjule. Men, jeg kan ikke huske at du har min tillatelse til å offentliggjøre mitt navn.

Svend Anders

Quote from: peacock on February 15, 2009, 00:53:57
Om Lasse, Promo eller andre vil bidra med artikler er det forøvrig bare å ta kontakt! Jeg nåes som alltid på svend@leedsunited.no

Jeg skal vurdere det.
En annen ting; siden jeg har bilde i min profil, har jeg egentlig null og niks å skjule. Men, jeg kan ikke huske at du har min tillatelse til å offentliggjøre mitt navn.

Offentliggjøre navnet? Jeg trodde ikke det var ukjent eller ikke-offentliggjort...
Men, for "your discretion" så skal jeg droppe å skrive fornavet ditt, og har redigert det ut av innlegget over. Beklager misforståelsen!

God natt!

SA
Følges på:

kjelvi

Jeg skal vurdere det.

Hva slags piss er dette?
Et surt oppgulp som var i ferd med å bli en nyttig og viktig debatt om TPN, som igjen sporer av...

Jon R

Jeg skal vurdere det.

Ettersom denne tråden dreier seg om TPN, peacock: Jeg mener tydelig å erindre at du har blitt presentert i TPN,  under ditt full navn, koblet til OEF-nick og bilde av deg selv.  :)
Jon R.

peacock

Quote from: Jon R on February 15, 2009, 11:52:50

Jeg skal vurdere det.

Ettersom denne tråden dreier seg om TPN, peacock: Jeg mener tydelig å erindre at du har blitt presentert i TPN,  under ditt full navn, koblet til OEF-nick og bilde av deg selv.  :)

Jada, jeg har ingenting å skjule. Men, dette er et debattforum, og vi opererer med et nick. Slik bør det være. Det er også noe vi har krav på, er det ikke?

Rudi G.

Jeg foreslår påfuglen og opprykk2010 som nye bidragsgivere til TPN ;D

Trond A

Quote from: Rudi G. on February 15, 2009, 13:47:02
Jeg foreslår påfuglen og opprykk2010 som nye bidragsgivere til TPN ;D

Og kanskje Jan Ove som bidragsyter i Speakers Corner i TPN? Han bor jo i Leeds og følger laget tett, og får sikkert med seg stemningen i og rundt klubben. Tidligere har jo han vist seg å være en slugger i diskusjonene her på forumet.
Luscos medl. 338

lu38s

Jeg har ikke fået bladet endnu, har prøvet og skrive til den mail adresse, men får ingen svar.

Frank Aagaard (444) Danmark
lu38s

Promotion 2010

Quote from: peacock on February 15, 2009, 12:12:02
Quote from: Jon R on February 15, 2009, 11:52:50

Jeg skal vurdere det.

Jada, jeg har ingenting å skjule. Men, dette er et debattforum, og vi opererer med et nick. Slik bør det være. Det er også noe vi har krav på, er det ikke?

Sakser fra forumreglene til din info peacock:

2. Privatlivets fred
Hverken administratorer, Moderatorer eller andre involverte i dette forumet eller LUSCOS forøvrig er ansvarlig for dine innlegg. Husk at det du poster er alment tilgjengelig, og at du bør være forsiktig med å legge ut informasjon om din person.

4. Innhold i innlegg
Du skal ikke poste:
....
Innlegg som ikke respekterer privatlivets fred (andres telefonnummer, adresse, etc)

Hilsen "opprykk2010"

;D
Min første Leeds-kamp:

Per-Stian

Er det nokon som har forsøkt eller har muligheit for å få tak i Radebe? Eg har så inderleg lyst til å lese eit skikkeleg portrettintervju med denne flotte personen.

Svend Anders

Radebe har vel ikke vært alt for mye i England etter Leeds-tiden, og det er vanskelig nok å nå frem til eks-spillerne i nyere tid uten at de har forlatt øya....

Men Lucas er vel tilbake i Leeds helgen 13-15. mars, så hvis noen er over da kunne vi jo prøvd å få til noe...

SA
Følges på: