Beckford granskes av FA.

Started by newsome, February 11, 2009, 10:56:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bites Yer Legs

Regner med FL, FA og dommertrioen har gjort sitt ytterste for å omgå regelen og gi Beckford de tre kampene. Gult kort for dytting i forkant? MY ASS!! Bedritne mafialiga!

Om du får en albue i hodet er vel det skjellig grunn for å gi en albue tilbake? Anke! Anke!
KEEP FIGHTING!!

jarle

har ikke sett kampen og ikke klipp...

men hvordan kan de se dyttingen og ikke albuen...

virker jo som alle andre så det...

var albuen i samme situasjon er det jo utenkelig at de ikke så noe... hverken linjemann eller dommer.

Det her stinker!

torivar

Dette blir kostbart for oss. Hvem skal score mål?

Trundle som target har vært rimelig dårlig. Om Luciano nå kan være target og Trundle kan ta seg av nedfallsfrukten kan det jo hende vi slipper sånn noenlunde fra det.

Urettferdig? Nei. Det var en tullete handling i kampens hete. At det skulle vært direkte rødt til begge lag får så være, nå ble det slik det ble.

Marchin on...

Dennis

Beckford fortjener karantene, det samme gjør Ali Fuseini. Antakelig får Beckford 3 kamper, mens Fuseini slipper unna med sitt gule.

Fuseinis takling så nok ut som kun en stygg bodycheck der og da, men på reprisen ser man klart at han prøver å plante albuen i ansiktet på Robbo i samme takling. Mer skjult, men stygt det også.

Klarer de å straffe Becks og IKKE Fuseini, så er FA igjen på ville veier når det gjelder å straffe Leeds personlig. Becks fortjener straff, men ikke bare han...

Marching on together!

J-R

NEI NEI NEI.... Denne trengte vi absolutt ikke nå >:( Håper vi kan få inn Dick før Becks må sone! Eller går Grayson for Grella?

Robert

Haha, ganske utrolig det her. Ikke det at Beckford ikke fortjener rødt kort, men aldri i verden at dommeren dømte for en dytting i forkant. Kunne ha trodd på det om han hadde gitt frispark, men gult for dytting der? Det blir bare for dumt.
Alle vet at og skjønner at dommeren her prøver å redde litt ansikt.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Sheridan

Tom S

Sånn er det å vere Leeds....
COME ON LEEDS !!

Pettersen97

Quote from: auren on February 11, 2009, 15:38:30
Denne var jo grei: han fikk gult kort for de to dyttingene i forkant. Da er straffen enkel å svelge. Håper Grayson gir ham en kraftig bot i tillegg.

Forbaska BRAT!

auren
Men det blir jo feil av dommer. Da bør han jo gripe inn før cornern blir slådd..
E typisk FA og være ute etter Leeds United, sjøl om det va soleklart rødt.
Fuseini gikk væll fri å det samme med albuen til Forde på Becks.
Blir f**n så provosert av latterlige FA!!
The Mighty Whites

berlin

Jeg har absolutt ikke inntrykk av at Leeds blir forskjellsbehandla negativt,
hverken i -15 saken eller Beckford-kortet eller andre ting.

Når det gjelder -15 saken tror jeg heller tvert i mot. De torde ikke å kaste Leeds ut av ligaen,
et annet mindre lag kunne fort lidt den skjebnen.

LeedsUnited

Quote from: Budda on February 11, 2009, 14:21:16
Quote from: auren on February 11, 2009, 13:58:47
Kanskje linjedommeren ikke syntes det var rødt kort? Refererer nå til Bosingwas fotdytt på Benayoun. Personlig vet jeg ikke helt om jeg synes dette er et rødt kort, da han ikke sparker men dytter Benayoun bort med foten.

auren

Ja, han syntes ikke at det var rødt kort, og dermed så kan man ikke gi han videre straff siden siden situasjonen er bedømt. Selvsagt var det rødt, Auren. Komme helt uprovosert å plante en fot i ryggen på en spiller er totalt uaskeptabelt og soleklart rødt kort.

For de som ikke har sett det:

http://www.youtube.com/watch?v=1f10aN9QuuU

Må ærlig innrømme at jeg lo godt da denne episoden oppsto.  Det er selvsagt rødt kort å gjøre slikt, men kan godt forstå fortvilelsen over slike hjørneflaggonanister.  Hater nå tiden hales ut på den måten.  Til og med når Leeds leder.  Har ingenting med fotball å gjøre.
I tillegg var det ekstra inspirerende da det var en Liverpoolspiller det gikk ut over.

Milou

Dette er ein heilt grei dom mot Beckford, og det er ingen andre enn Beckford som kan lastast for dette. Samanlinkinga med Fuseini held ikkje. For det første er det tvilsamt om Fuseini går inn med albuen med vilje og den treff uansett ikkje. For det andre er det formelt ikkje muleg å straffa Fuseini for dette i etterkant fordi dommar såg episoden og ga gult kort for det.

Er litt meir i tvil om Forde, som heilt tydeleg ga Beckford ein albue først. Imidlertid var det langt mindre kraft i denne og det er lite sannsynleg at intensjonen var å skada Beckford (som ikkje kan seiast om Beckford sitt svar). Gult kort til Forde og raudt til Beckford hadde vore riktig om dommaren hadde sett dette. Hadde Beckford vore lurare (dog usportsleg) hadde han kasta seg ned etter albuen frå Forde og kanskje fått dommaren til å gje Forde raudt kort.

Til dei som trekker motivene til FA og dommaren i tvil: Dette har ingen hensikt. Faktaene i denne saken er heilt klare og dei har regelverket på sin side.

pale

Alle er enige i at Beckford fortjener rødt kort.
Alle er enige i at Beckford oppførte seg idiotisk.
Alle er enige i at våre opprykksplaner nå fikk et nytt skudd for baugen.

Men jeg kan ikke forstå annet at dette betyr en ny politikk når det gjelder videodømming.
Gult kort ble gitt, det betyr jo at dommeren mente han så hva som skjedde.
Da overprøves dommeravgjørelsen etterpå når han ser at han gjorde feil.
Og ikke kom med den at han ga gult for dytting og ikke så situasjonen. Det var jo ikke noe dytting i den situasjonen som gjorde at Becks skulle ha gult.

Dommeren så det skjedde noe, (men ikke hva), ser sterke reaksjoner fra Millwallspillerne, løper til og tror han roer ned situasjonen med et gult kort. Så viser det seg etterpå at det skulle vært rødt.

Dette legger opp til mange merkelige situasjoner i tida som kommer.Tenk bare alle straffesituasjonene som enten er på utsiden eller innsiden av 16m.

auren

Slik jeg forstod det så så dommeren ingenting av forseelsene. Det var linjedommeren som kontaktet hoveddommeren. Det linjedommeren reagerte på var disse to dyttene i forkant. Siden dommeren ikke så noe, stoppet han heller ikke spillet, men ble observant på at noe hadde skjedd da linjedommeren flagget. Gult kort for disse to dyttene er jo ganske drøyt i utgangspunktet, men kan vel forsvares.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ingar-br

Beckford bør straffes. Ingen tvil om det. Det samme bør Millwall-spilleren. FA bør gjøre reglene mer entydige. Om det framgår av video i etterkant at dommeren har gjort feil, enten med å gi rødt kort eller å unnlate å gjøre det, bør FA reagere så samme måte. Det må være lik behandling, uavhengig om det er Scum, eller Leeds.

berlin

Quote from: pale on February 11, 2009, 19:02:09

Men jeg kan ikke forstå annet at dette betyr en ny politikk når det gjelder videodømming.
Gult kort ble gitt, det betyr jo at dommeren mente han så hva som skjedde.
Da overprøves dommeravgjørelsen etterpå når han ser at han gjorde feil.
Og ikke kom med den at han ga gult for dytting og ikke så situasjonen. Det var jo ikke noe dytting i den situasjonen som gjorde at Becks skulle ha gult.

Dommeren så det skjedde noe, (men ikke hva), ser sterke reaksjoner fra Millwallspillerne, løper til og tror han roer ned situasjonen med et gult kort. Så viser det seg etterpå at det skulle vært rødt.

Da har du, pale, rett og slett ikke lest FA sitt statement:

An FA statement said: "The FA has confirmed that Jermaine Beckford has been charged under FA Rule E3 (violent conduct) for an incident on the field of play which falls within Law 12 - not seen by the match officials but caught on video.

"The FA has been advised by the match referee that Jermaine Beckford was cautioned for a pushing incident that occurred prior to the incident involving Millwall's David Forde."

Det er godt mulig at kamprapporten er skrevet slik at den passer ift reglene, og at det ikke samsvarer helt med det som står overfor. Imidlertid synes jeg dette er helt greit, hvorfor i h...... skal han slippe unna med denne handlingen, når det faktisk er mulig å hekte han for det.

Urettferdig? Ja, i andre tilfeller slipper de unna pga regelverket: "FA rules do not allow retrospective punishment if the incident is dealt with by the match referee."

Men la de nå ta rotta på flest mulig, uansett om det er en Leeds-spiller eller en annen!!!!

auren

Quote from: Milou on February 11, 2009, 18:45:49
Dette er ein heilt grei dom mot Beckford, og det er ingen andre enn Beckford som kan lastast for dette. Samanlinkinga med Fuseini held ikkje. For det første er det tvilsamt om Fuseini går inn med albuen med vilje og den treff uansett ikkje. For det andre er det formelt ikkje muleg å straffa Fuseini for dette i etterkant fordi dommar såg episoden og ga gult kort for det.

Er litt meir i tvil om Forde, som heilt tydeleg ga Beckford ein albue først. Imidlertid var det langt mindre kraft i denne og det er lite sannsynleg at intensjonen var å skada Beckford (som ikkje kan seiast om Beckford sitt svar). Gult kort til Forde og raudt til Beckford hadde vore riktig om dommaren hadde sett dette. Hadde Beckford vore lurare (dog usportsleg) hadde han kasta seg ned etter albuen frå Forde og kanskje fått dommaren til å gje Forde raudt kort.

Til dei som trekker motivene til FA og dommaren i tvil: Dette har ingen hensikt. Faktaene i denne saken er heilt klare og dei har regelverket på sin side.

For å dra sammenligningen med Bosingwa en gang til: Det var svært liten kraft i dytten hans og intensjonen med å skade motspiller var også lite sannsynlig. Mener du dermed at Bosingwa skulle hatt gult og ikke rødt?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

pale

QuoteDa har du, pale, rett og slett ikke lest FA sitt statement:

Joda, jeg har faktisk det.

Det er derfor jeg skriver dette:
"Dommeren så det skjedde noe, (men ikke hva), ser sterke reaksjoner fra Millwallspillerne, løper til og tror han roer ned situasjonen med et gult kort. Så viser det seg etterpå at det skulle vært rødt."

Dette er du jo også inne på selv også i setningen du skriver. Ja, jeg tror, som deg, at kamprapporten er tilpasset.

Jeg gjentar at Beckford fortjener suspensjon. Men jeg liker ikke at dommeren/FA konstruerer en situasjon for å gi han sin fortjente straff.

berlin

Quote from: pale on February 11, 2009, 19:30:57

"Dommeren så det skjedde noe, (men ikke hva), ser sterke reaksjoner fra Millwallspillerne, løper til og tror han roer ned situasjonen med et gult kort. Så viser det seg etterpå at det skulle vært rødt."

Dette er du jo også inne på selv også i setningen du skriver. Ja, jeg tror, som deg, at kamprapporten er tilpasset.

Jeg gjentar at Beckford fortjener suspensjon. Men jeg liker ikke at dommeren/FA konstruerer en situasjon for å gi han sin fortjente straff.

OK.  :)
Da er vi veldig enige i hvordan det er håndtert (tilpasset rapport).

Du har nok den mest ryddige holdningen til det også (dette med at du ikke liker konstruering), mens jeg synes det var OK med denne konstrueringen. Mulig jeg trekker det, er ikke sikker, må tenke på det.  ::) Det gir jo et signal om at FA ønsker å komme ondet til livs, men det kan nok oppleves urettferdig.

pale

Quote from: berlin on February 11, 2009, 19:37:45
Quote from: pale on February 11, 2009, 19:30:57

OK.  :)
Da er vi veldig enige i hvordan det er håndtert (tilpasset rapport).

Du har nok den mest ryddige holdningen til det også (dette med at du ikke liker konstruering), mens jeg synes det var OK med denne konstrueringen. Mulig jeg trekker det, er ikke sikker, må tenke på det.  ::) Det gir jo et signal om at FA ønsker å komme ondet til livs, men det kan nok oppleves urettferdig.

Alle hjerter gleder seg :D :D

Moro å være enige... ;)

Milou

Quote from: auren on February 11, 2009, 19:20:11
Quote from: Milou on February 11, 2009, 18:45:49

For å dra sammenligningen med Bosingwa en gang til: Det var svært liten kraft i dytten hans og intensjonen med å skade motspiller var også lite sannsynlig. Mener du dermed at Bosingwa skulle hatt gult og ikke rødt?

auren

Ja, gult kort er OK i Boswinga-episoden, men dette er i grenseland. Hadde han brukt hendene i steden for foten er det vel ingen som hadde meint at dette er raudt. Grunnen til at det hadde vore normalt å gje gult til Forde i denne situasjonen er også for å ha ulik straff på dei to regelbrota (det er ingen tvil om at Beckford sin albue var meir alvorleg enn Forde sin). Som eg skreiv, hadde Beckford kasta seg ned, kunne Forde ha fått raudt kort her (om dommaren hadde set det  :) ).

Promotion 2010

Quote from: berlin on February 11, 2009, 18:43:02

Når det gjelder -15 saken tror jeg heller tvert i mot. De torde ikke å kaste Leeds ut av ligaen,

For noe sludder. Luton fikk samme straff i tillegg til ureglementerte kontakter med spillere. Det ble -30.

Det ble jo i prinsippet degradering.....men altså samme straff.

Jeg er ikke grinete på deg med konsekvensene av dusten Beckfords handlinger. Kanskje vi nå må leie inn Liam Dickinson nå og kanskje kvaølifiserer vi oss bare for play-off og mister ham i de kampene!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Andreas-H

Quote from: Sydhagen on February 11, 2009, 15:11:21
Quote from: Andreas-H on February 11, 2009, 15:03:49
Quote from: auren on February 11, 2009, 14:55:58
Keeper skal bokse ballen bort etter corner, men treffer istedetfor motstander i ansiktet. Min mening: Straffe og rødt kort.

auren

Da skal det være med intensjon.

FEIL!!     det er det samme som å si at det ikke blir frispark, viss intensjonen var å nå ballen, men at man var så uheldig å felle spilleren istedet.

Husk at keeperen er fredet inni 16 meteren, så hvis dommeren ikke ser at keeperen mener å gjøre det blir det veldig sjeldent blåst noe som helst.

berlin

Quote from: Promotion 2010 on February 11, 2009, 20:03:33
Quote from: berlin on February 11, 2009, 18:43:02

For noe sludder. Luton fikk samme straff i tillegg til ureglementerte kontakter med spillere. Det ble -30.

Det ble jo i prinsippet degradering.....men altså samme straff.

Kjøper delvis den irettesettelsen der, promo!  ;D

Nå kom Luton-saken etter Leeds-saken, så det blir muligens hypotetisk å spekulere i fortiden,
med mindre det fantes tilfeller som var lik, og da mener jeg tilnærmelsesvis lik "Leeds-saken", forut for "Leeds-saken".
Hypotesen er altså: Hadde Leeds blitt degradert til conference, så ville Luton blitt det også, men som sagt, det blir rent hypotetisk. Akk, den saken er jeg grundig lei, men det var jo jeg som brakte det på bane igjen,
så jeg får ta skylda.   :-[

Ad Luton: De har vel ikke helt gitt opp, men det skal jammen holde hardt. Rotherham har derimot med sine -17 gjort det bra.

Promotion 2010

Skal støtte deg litt også berlin:   ;)

Tilfelle Boston:
On the 10 June 2007 the Football Conference's annual general meeting voted in favour of demoting Boston United to the Conference North, stating that the terms of the Company Voluntary Agreement which Boston entered was behind the decision. Altrincham were subsequently spared relegation for the second season running. Chief Executive John Moules released this statement:

"Because Boston United are in breach of certain rules, it was felt Blue Square North was the best place for them. The Inland Revenue put a caveat on that CVA that Boston could not pay football creditors. That breaks Football Association, Football League and Football Conference rules and regulations. We're giving Boston the opportunity to re-establish themselves as a leading club outside the Football League. They believe the decision we have made is fair and just, and they are not going to appeal. We had meetings all day on Friday with Boston United and then informed Altrincham that they were staying up."

http://en.wikipedia.org/wiki/Boston_United

Min første Leeds-kamp:

berlin

Akkurat ja. Javel, hmm.

Jeg er i utgangspuntet kritisk til alle som hevder at "min klubb" blir behandlet systematisk negativt, eller en annen klubb systematisk positivt.

Det gjelder ikke bare vår klubb, f.eks at det er så vanskelig å spille på Old Trafford,
der gis det aldri straffespark til motstanderen og de har alltid hjemmedommer o.s.v.

Jeg er ikke uenig at det faktisk skjer slike ting fra tid til annen, men det er smule respektløst å antyde at dommer, FA, FL etc. er forutinntatt mhp bestemte klubber.

Den gamle grinebitern og andre med han, både chairmen og trenere syter og klager på slikt, men er det spill for galleriet?
Psykologisk sett kan noen(dommere) bli påvirket til "å rette opp det urettferdige", men det kan også gi seg utslag i en motsatt effekt, at f.eks dommere blir provosert.

Promotion 2010

Denne var litt rar!!! Fungerer det sånn?

The FA confirmed today that it will charge Beckford over his clash with Millwall goalkeeper David Forde. It was originally assumed that Beckford would escape further punishment after receiving a yellow card over the incident, but the FA have now announced that they will charge him with violent conduct after receiving “further information” in referee Alan Wiley’s match report.

The matter has been fast-tracked by the governing body and Beckford has been offered the chance to accept a three-match ban, and runs the risk of a longer suspension if he unsuccessfully contests the charge. The striker has been given until 6pm on Thursday to admit or deny the charge, but if the 3 match ban stands, Beckford will miss Saturday's match at Huddersfield and the next two games against Hereford United and Cheltenham Town.

http://www.clubfanzine.com/leeds/v2.showNews.php?id=17969#

DETTE ER JO EGENTLIG LITT SJOKKERENDE, HVIS LIGAEN KAN HOLDE BECKFORD OG LEEDS UNITED SOM GSSEL PÃ... EN SÃ...NN MÃ...TE!!!

Ta imot straffen og få tre kamper, ellers risikerer du fler!!!!!  >:(
Min første Leeds-kamp:

Tom S

Quote from: Promotion 2010 on February 11, 2009, 23:22:39
Denne var litt rar!!! Fungerer det sånn?

The FA confirmed today that it will charge Beckford over his clash with Millwall goalkeeper David Forde. It was originally assumed that Beckford would escape further punishment after receiving a yellow card over the incident, but the FA have now announced that they will charge him with violent conduct after receiving “further information” in referee Alan Wiley’s match report.

The matter has been fast-tracked by the governing body and Beckford has been offered the chance to accept a three-match ban, and runs the risk of a longer suspension if he unsuccessfully contests the charge. The striker has been given until 6pm on Thursday to admit or deny the charge, but if the 3 match ban stands, Beckford will miss Saturday's match at Huddersfield and the next two games against Hereford United and Cheltenham Town.

http://www.clubfanzine.com/leeds/v2.showNews.php?id=17969#

DETTE ER JO EGENTLIG LITT SJOKKERENDE, HVIS LIGAEN KAN HOLDE BECKFORD OG LEEDS UNITED SOM GSSEL PÃ... EN SÃ...NN MÃ...TE!!!

Ta imot straffen og få tre kamper, ellers risikerer du fler!!!!!  >:(

Neida, ikkje veldig sjokkerende - we are LEEDS.
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Skjønner dere ikke at alt dette er FA som prøver å hjelpe Leeds til opprykk!? Jo, ved å gjøre slikt bruker de samme taktikk som Football League, nemlig ved å skape en felles ytre fiende for klubben, spillerne og fansen. Det gjør oss mer samlet, og mer forbannet innstilt på å ta igjen ved å slå alle (resultatmessig, ikke albuemessig).

På samme vis unngår de selvsagt å hause opp, og forbedre sjansene for Milwall, slik de kunne gjort ved å se nærmere på Fisefines (?) stygge albue mot Robinson.

Det var det samme de gjorde da Bowyer og Woodgate ble satt under etterforskning og de utestengte de fra landslagsspill inntil de var bevist uskyldige (det er da slik rettsprinsippet lyder?). mens da Gerrard havnet i trøbbel og ble siktet var han selvsagt spilleklar inntil han eventuelt skulle bli dømt skyldig.

Jeg tipper det begynner å koke i topplokket på godeste Bates snart også.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

sveifors

oss mot røkla, som vanlig..

Beckford bør ihvertfall gå iseg selv, her ligger et forbedringspotensiale. Millwall prøvde med taktikk å frustrere Becks og det klarte de.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life