Skrevet av Emne: Finnes det ingen grenser..?  (Lest 6060 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #30 på: Februar 21, 2009, 18:19:05 »
Skal ikke forsvare meg nå. Men det jeg nevnte må taes med fleip. Mannen er 78 år. Hvis han da velger å sette utfor............................, så må det faktisk taes til hans forsvar at han ønsker en tidlig.... da skal ikke jeg være den som hindrer ham.
Men yttringsfrihet er en skjør ting
yttringsfrihet er viktigere enn at noen skal være dommer og bøddel over det frie ord

Dennis

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #31 på: Februar 21, 2009, 18:22:43 »
Skal ikke forsvare meg nå. Men det jeg nevnte må taes med fleip. Mannen er 78 år. Hvis han da velger å sette utfor............................, så må det faktisk taes til hans forsvar at han ønsker en tidlig.... da skal ikke jeg være den som hindrer ham.
Men yttringsfrihet er en skjør ting
yttringsfrihet er viktigere enn at noen skal være dommer og bøddel over det frie ord

Bare gi deg nå!

Du har tydeligvis misforstått hele betydningen av ytringsfrihet. Hva om noen hadde skrevet død over deg og din familie her? Hadde du da forsvart det som en del av ytringsfriheten?

På tide å logge av og begynne å tenke, før man skriver.
Marching on together!

marve

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #32 på: Februar 21, 2009, 18:23:00 »
Skal ikke forsvare meg nå. Men det jeg nevnte må taes med fleip. Mannen er 78 år. Hvis han da velger å sette utfor............................, så må det faktisk taes til hans forsvar at han ønsker en tidlig.... da skal ikke jeg være den som hindrer ham.
Men yttringsfrihet er en skjør ting
yttringsfrihet er viktigere enn at noen skal være dommer og bøddel over det frie ord

En svært dårlig spøk hb ,det er rett å slett lavmål.Du kan vell ikke alvorlig mene  det du nå skriver elller ??????.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #33 på: Februar 21, 2009, 18:27:12 »
Ekstreme innvandrere står jo og skriker død over mange norske personer. Allikevel gjør ikke noen noenting med det.
Og jeg har ikke sagt direkte at jeg ønsker ham død.

Tom S

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #34 på: Februar 21, 2009, 18:27:16 »
Skal ikke forsvare meg nå. Men det jeg nevnte må taes med fleip. Mannen er 78 år. Hvis han da velger å sette utfor............................, så må det faktisk taes til hans forsvar at han ønsker en tidlig.... da skal ikke jeg være den som hindrer ham.
Men yttringsfrihet er en skjør ting
yttringsfrihet er viktigere enn at noen skal være dommer og bøddel over det frie ord

Dette er ikkje humor, hb.
Og du har ikkje skjønt poenget med ytringsfrihet.
COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #35 på: Februar 21, 2009, 18:38:35 »
"Ytringsfrihet" betyr også friheten til å holde munnen lukket. Noen ganger er taushet gull.  ;) 
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #36 på: Februar 21, 2009, 18:45:37 »
Ok. Skal nå forklare mitt stadpunkt her. Jeg ønsker ikke Bates  død, men jeg ønsker ham ikke i Leeds.
Hvis det er noen som dreper bates, så syns jeg at  den personen skal ha like stor straff som om han hadde drept enhver annen.
Men hvis Bates får hjerteatakk og dør i morgen, så depper jeg ikke av den grunn

Tom S

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #37 på: Februar 21, 2009, 18:49:01 »
Ok. Skal nå forklare mitt stadpunkt her. Jeg ønsker ikke Bates  død, men jeg ønsker ham ikke i Leeds.
Hvis det er noen som dreper bates, så syns jeg at  den personen skal ha like stor straff som om han hadde drept enhver annen.
Men hvis Bates får hjerteatakk og dør i morgen, så depper jeg ikke av den grunn

Anbefaler deg å lese Jon R sitt innlegg rett over ditt eget.
COME ON LEEDS !!

h.b

  • Gjest
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #38 på: Februar 21, 2009, 19:01:33 »
Leste den Tom.
Men det å holde kjeft fordi noen andre vil at man skal holde kjeft. Ja det er faktisk med på å hindre yttringsfriheten. Jeg forklarte mitt standpunkt og da bør jeg få lov til det. Selvsagt er det bra å holde kjeft enkelte ganger.
Par eksempler.
På jobben, så er det folk som aldri åpner kjeften før de vet at de som bestemmer har samme mening. De tør ikke å si hva de mener.
Andre jatter med uten å ha egne meninger. Selv om de vet at noen blir skadelidende av slike utsagn, så holder de med de som har makt.
Jeg sier hva jeg mener og står for disse. Hvis det skulle gjort meg arbeidsløs, så vet jeg at jeg kan skaffe meg en annen jobb. Men det å gå på akkord med meg selv er noe jeg aldri vil gøre. Den selvrespekten får jeg aldri tilbake.
Så moderatorene får ha sitt møte. jeg får da innrette meg etter disse. Men det er ikke skkert at jeg er enig i hva de kommer til enighet om

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #39 på: Februar 21, 2009, 19:18:22 »
Jeg anbefaler at vi avslutter 'diskuteringen' om hb's innlegg nå - og flere 'forklaringer'.
Man har fått frem 'motforestillinger' mot å poste slike innlegg, og forklaring er forsøkt gitt.

Det går derimot an å gi oss i moderatorteamet tilbakemeldinger, via forskjellige veier.

Men jeg tror ikke vi er tjent med mer 'åpen diskusjon' enn det som allerede er foretatt.

Ellers viser jeg til forumreglene på http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=4732.0

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #40 på: Februar 21, 2009, 19:28:43 »
Da legger jeg saken død fra min side. Ihvertfall inntill noen sier noe som jeg må besvare.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #41 på: Februar 23, 2009, 08:38:08 »
Rykter jeg diktet opp nettopp nå skal også ha det til at Bates en gang på begynnelsen av åttitallet ble sett med BRUNE sko ETTER klokka åtte på kvelden! Og den slags rask skal vi plages med. Nei takke meg til Ridsdaleperioden. Da hadde vi betalt hotellet selv, og spedd på med kennelopphold til gullfisken og svarte sko til aftenantrekket.


 ;D
Yeboahs vitne

Boxman

Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #42 på: Februar 23, 2009, 12:39:14 »
Leste den Tom.
Men det å holde kjeft fordi noen andre vil at man skal holde kjeft. Ja det er faktisk med på å hindre yttringsfriheten. Jeg forklarte mitt standpunkt og da bør jeg få lov til det. Selvsagt er det bra å holde kjeft enkelte ganger.
Par eksempler.
På jobben, så er det folk som aldri åpner kjeften før de vet at de som bestemmer har samme mening. De tør ikke å si hva de mener.
Andre jatter med uten å ha egne meninger. Selv om de vet at noen blir skadelidende av slike utsagn, så holder de med de som har makt.
Jeg sier hva jeg mener og står for disse. Hvis det skulle gjort meg arbeidsløs, så vet jeg at jeg kan skaffe meg en annen jobb. Men det å gå på akkord med meg selv er noe jeg aldri vil gøre. Den selvrespekten får jeg aldri tilbake.
Så moderatorene får ha sitt møte. jeg får da innrette meg etter disse. Men det er ikke skkert at jeg er enig i hva de kommer til enighet om

Jeg har vel sagt det før, men hvis ikke, kan jeg gjenta.  ::)
Det er bedre å holde kjeft og bli antatt for å være idiot, enn å åpne den, og fjerne enhver tvil. Jeg tror det er et ordtak som du med hell kunne forholde deg til litt oftere...
Proud to be Leeds!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Finnes det ingen grenser..?
« Svar #43 på: Februar 23, 2009, 13:43:01 »


Jeg har vel sagt det før, men hvis ikke, kan jeg gjenta.  ::)
Det er bedre å holde kjeft og bli antatt for å være idiot, enn å åpne den, og fjerne enhver tvil. Jeg tror det er et ordtak som du med hell kunne forholde deg til litt oftere...


FLOTT, alle dere som tok oppfordringen og lot være å fortsette denne 'debatten'.

Jeg håper fortsatt at vi 'slipper det', dvs en gjentagelse av lørdagens lite givende runde...


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan