Skrevet av Emne: Ungdoms forum  (Lest 11385 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #30 på: Februar 23, 2009, 21:08:09 »
Tenkt 2 ganger. Sett igang. Ikke verre enn at det går ann å prøve. Men når kommer senior rommet. Rommet for oss som glemmer at vi kjøpte forrige runde og spanderer en runde til

Bravo, h.b.!  :)
Jeg visste du var en kjenslevar kar.  ;)
Seniorrommet, eksklusvivt for oss over 40, det hadde vært noe!  :D

Fra spøk til revolver: Hvorvidt personen er 18 eller 63, spiller ingen rolle for meg. Jeg forventer/tolker/oppfører meg annerledes mot voksne personer enn mot barn/ungdommer ved en dog udefinerbar gense (opp til ca 15-16). Problemet er at jeg ikke alltid vet helt sikkert om jeg har å gjøre med en 14-åring eller en som er "voksen". De yngre kan ha meget gode kommentarer av og til, befriende fri for fordommer mot div ting.

Promotion 2010

Sv: Ungdoms forum
« Svar #31 på: Februar 23, 2009, 22:48:50 »
Jeg håper virkelig jeg aldri får se at Elland Road innfører egen stand for barn og egne stands for voksne.



Hei Øistein!

ER har i dag egne family areas, i likhet med de fleste andre klubber. Dette har vært en trend i lang tid,
hvor argumentet har vært å forsøke å få tilbake familier på kamo, og språkruken har vært en av årsakene til at foreldre ikke har villet at barna skal gå på kamp.

Så det har på en måte forsøkt å både ta hensyn til råtassene (type North Stand) og de som vil ha en "familieopplevelse". I hvilken grad dette har lykkes, skal jeg ikke uttale meg om.

Men ta en kikk på ER-planen, og du vil se at famlieområden er plassert på den "kjedeligste siden", nemlig East Stand.

http://www.leedsunited.com/page/StadiumPlanAndPrices/0,,10273,00.html


Det var vel "min venn" Bates som var kløktig nok til å kaste ut dem med gratisbilletter på East og etablere Familystand der.   ::)

"For the future!"
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SirOlsen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #32 på: Februar 23, 2009, 23:31:06 »
Jeg håper virkelig jeg aldri får se at Elland Road innfører egen stand for barn og egne stands for voksne.



Hei Øistein!

ER har i dag egne family areas, i likhet med de fleste andre klubber. Dette har vært en trend i lang tid,
hvor argumentet har vært å forsøke å få tilbake familier på kamp, og språkruken har vært en av årsakene til at foreldre ikke har villet at barna skal gå på kamp.

Så det har på en måte forsøkt å både ta hensyn til råtassene (type North Stand) og de som vil ha en "familieopplevelse". I hvilken grad dette har lykkes, skal jeg ikke uttale meg om.

Men ta en kikk på ER-planen, og du vil se at famlieområden er plassert på den "kjedeligste siden", nemlig East Stand.

http://www.leedsunited.com/page/StadiumPlanAndPrices/0,,10273,00.html

Jeg er forøvrig helt enig med deg (som før påpekt) at vi voksne kan nettopp være det, nemlig opptre voksent, spesielt når man ikke vet hvem man "snakker med". Likevel må det å spy ut gørr og frustrasjon med tildels heftig språkbruk fortsatt være helt OK, så lenge det ikke rettes mot en person på forumet.

Men egentlig bør vi heller høre på hva våre yngste forum-deltagere har å si til dette. De er store nok til å kreve og bli hørt, de har jo elevråd på skolen, og hvis de har lyst, why not? På ungdomsrommet vet de at de helt sikkert at de treffer sin aldersgruppe, selvfølgelig vil de fortsatt være aktive lesere og bidragytere på resten av forumet.

Jo, men det er NETTOPP her jeg mener det blir skutt litt over mål.

Jeg har tillatt meg å understreke et par ord du bruker (eller som det har blitt kalt på ER). Er det slik LUSCOS forumet er blitt/skal bli? En gjeng med hooligans?

Kjære dere/deg.. Poenget mitt i mine argumenter her, er at vi bør heller fokusere på en positiv opplevelse for alle her på forumet. De av de unge som følger kampen via forumet her, vil 99% sikkert sitter her inne i OEF og følge kampen sammen med oss voksne. Ja, her er det mye følelser i sving og som mange har merket, har jeg i allefall jeg tatt et krafttak mtp språkbruk. Det er HER jeg mener fokusen bør være. Gå oss selv i sømmene og heller gjøre forumet her til en tivelig plass for alle oss som følger Leeds United. Gamle som unge.

Klart, et barne/ungdomsrom vil jo ikke skade noen, men jeg mener det er en trend som burde være totalt unødvendig. Nok engang vil jeg referere til min oppvekst da jeg aldri hadde noen jevnaldrende som fulgte med Leeds United. Jeg hadde bare onkel, Sverre og omgangskretsen der. De ble rollemodeller for meg, og jeg er rimelig sikker på at jeg trygt kan påstå at de har mye eller alt av æren for at jeg trykte Leeds United så mye til mitt hjerte at jeg enda idag er supporter. Det hadde med noen idealer å gjøre og en dyrking av en kultur for meg, hvor de store gutta ble et miljø jeg fant trygt og spennende. Klart, det var sikkert ikke så moro for dem å drasse på lille meg hele tiden, men du verden for et flott minne disse tidene er fra min barndom.

Derfor mener jeg at moderatorne her inne bør heller begynne å slå hardere ned på oppførsel og språkbruk som seg hverken hør og bør seg her eller andre steder. Det burde være totalt uakseptabelt med personangrep her inne på hverandre, og derfor mener jeg en trend om at vi skal begynne å splitte opp barn og voksne (jo, det er faktisk det det er, selv om de har tilgang til de andre delene av forumet også).
Jeg for min del ønsker å se de unge og håpefulle iblant oss, og jeg ønsker at de skal føle seg fullt og helt velkommen og som en av "gjengen"! Ikke at de må søke til egne rom for at de ikke skal bli skremt av oss. Forkastelig føler jeg rett og slett det er at det har blitt en konsekvens. Grunnen til at jeg overlevede her inne på forumet etter de angrep jeg fikk den første måneden er av den enkle grunn at jeg ikke har problemer med å stå opp for meg selv og argumentere for meg. Men det er det ikke alle barn og ungdommer som har fult utviklet enda, og noen i mere eller mindre grad.

Jeg synes rett og slett det er trist at forslaget i det hele tatt kom opp. Jeg trodde dette skulle være en samlingsplass for supportere i alle aldre. Ikke en lekeplass for holligans!
« Siste redigering: Februar 23, 2009, 23:33:41 av SirOlsen »
-SirOlsen-

SirOlsen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #33 på: Februar 23, 2009, 23:52:22 »
berlin:

Misforstå meg rett.. jeg angriper hverken deg eller noen andre. Jeg snakker på et generellt grunnlag av at det er kommet bekymringer om at barn/ungdom ikke får kommer hit pga oss "eldres" oppførsel, og det synes jeg er veldig veldig synd.

Jeg satt nettopp og leste en tidligere debatt du og jeg var i tottene på hverandre, som jeg smilte litt av :) Så misforstå meg rett. :)
-SirOlsen-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ungdoms forum
« Svar #34 på: Februar 23, 2009, 23:54:21 »
Etter min mening har Sir Olsen, Berlin, Jon R  m.fl. et poeng når de påpeker at vi generelt burde tilpasse 'tonen vår' på forumet, at vi ikke alltid vet hvem  personen bak nicket som vi svarer er, og iallefall vet vi ikke hvem som leser det vi skriver...

Like fullt må vi se det 'fra en annen synsvinkel' også. For å ta initiativtakeren, Rudi G, så vil han ikke minst som pappa ønske et sånt 'rom' velkommen. I stedet for å nekte avkommet å registrere seg, ser han plutselig 'en åpning' for at også de vil kunne finne sin plass her. :)

Derfor er iallefall jeg villig til å prøve det ut en periode. :)

Foreløpig sjekker jeg overfor personer i styret om vi må foreta oss noe før vi setter i gang, if not vil vi nok få på plass et slikt rom rimelig kjapt.

Men vi vil nok 'overvåke' tonen på forumet noe ekstra. Ingen er tjent med at man 'får bakoversveis' av responsen  om man skulle ha ordlagt seg noe uheldig innimellom.
Generelt har jeg inntrykk av at de fleste her inne har sosial antenne nok til å 'justere seg' om man vet at man diskuterer med barn. Problemet sånn sett er vel at vi har hatt enkelttilfeller der debattanter har kalt seg 10 år gamle til tross for at de ofte postet på svarteste nattestid (ligger noen år tilbake i tid dette), klart man blir skeptisk til om den reelle alderen er som påstått da...

Mht den generelle tonen så har jeg sett det lite tjenlig å begynne å irettesette/sensurere utbrudd f.eks. i forbindelse med mål imot på kamptråder, men det er lite bra med sidevis med banne-poster  :-[ :'(   Her skal Sir'en ha ære for på en allright måte oppfordre folket til å variere språkbruken i utbruddene sine :)
Men ellers har vi siste årene hatt få 'dumme episoder' syns jeg. Men kanskje var det nødvendig nå i helgen 'å vise farge' slik at vi alle blir mer bevisst på hvordan vi bør forholde oss til hverandre her på forumet.

Vi er jo 'en familie' vettu, Marching On Together & greier :)


« Siste redigering: Februar 24, 2009, 00:07:34 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #35 på: Februar 23, 2009, 23:58:37 »
Jeg har ikke noe problem med å støtte det aller meste av det du skriver, Øistein.

Jeg mener barna (eller evt. foreldrene deres) burde si sin mening her, og noen har allerede gjort det.

Det er ikke slik at jeg vil at de unge skal forvises. Det er snarere ett ekstra-tilbud hvis de det gjelder ønsker det, det samme for medlemsbladet vårt TPN. Det store fortrinnet er at det vet at dette er deres "rom", antagelig har de ulike andre interesser sm voksne ikke har også, ikke bare Leeds.

Ellers tror jeg det er relativt få som ønsker at "råheten" blant hard-core supporterne skal forsvinne, det være seg på Elland Road eller på et supporter-forum. At supporterne tar til seg
den tidligere danske "roligans" stilen, tror jeg er en utopi. Det er mulig at man kan kreve at en forum-deltager skal tøyle sin frustrasjon mer enn de som faktisk er på tribunen, men sikker er jeg ikke. Språkbruken kan absolutt bli "bedre", men det er vel heller sjelden det skrives ting som er over grensen. Det er heller innlegg på person, som kan være sårende og skremme bort folk,
og da er det ofte ikke de "stygge" ordene som sårer, men "tonen".

Det blir min siste kommentar til denne debatten, det har ikke noen betydning for meg personlig da min eldste sønn på straks 12 ikke er særlig fotball interessert.
« Siste redigering: Februar 24, 2009, 00:04:36 av berlin »

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #36 på: Februar 24, 2009, 00:00:44 »
berlin:

Misforstå meg rett.. jeg angriper hverken deg eller noen andre. Jeg snakker på et generellt grunnlag av at det er kommet bekymringer om at barn/ungdom ikke får kommer hit pga oss "eldres" oppførsel, og det synes jeg er veldig veldig synd.

Jeg satt nettopp og leste en tidligere debatt du og jeg var i tottene på hverandre, som jeg smilte litt av :) Så misforstå meg rett. :)

hehe, jada, det er over. Jeg liker ditt engasjement!  :)  (og tror vi er ganske enige - bare at når man skriver tar det mer tid, enn når man treffes face-to-face)

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #37 på: Februar 24, 2009, 00:05:23 »
Bra innlegg, sjef (Asbjørn)!  :)

SirOlsen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #38 på: Februar 24, 2009, 00:07:18 »
berlin:

Joda, i bunn og i grunn i sakens kjerne er vi jo egentlig helt enige. Men bare litt forskjellige meninger i måten å gjennomføre dette på :)

Bare for å pirke litt.. fint om du dropper siste i`en i navnet mitt, så blir det riktig.. med mindre du bruker det vakre "SirOlsen"  :D hehe

-SirOlsen-

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #39 på: Februar 24, 2009, 00:11:21 »
berlin:

Joda, i bunn og i grunn i sakens kjerne er vi jo egentlig helt enige. Men bare litt forskjellige meninger i måten å gjennomføre dette på :)

Bare for å pirke litt.. fint om du dropper siste i`en i navnet mitt, så blir det riktig.. med mindre du bruker det vakre "SirOlsen"  :D hehe



ahh, det var noe som skurret, Øisten var det seff!  Neida, bruker gjerne det vakre nicket ditt jeg.  ;)

lojosang

Sv: Ungdoms forum
« Svar #40 på: Februar 24, 2009, 00:13:08 »
Snarere enn beskyttelse om hooligans tror jeg vi skal se på ungdomssider som løkkefotball. Det var veldig gøy når voksne var med å spille, og det var gøy å få være med de store guttene å spille. Men det var goså viktig å få spilt med jevnaldrene på samme ferdighetsnivå. Se på ungdomsforumet som en arena hvor våre unge up and coming debattalenter kan kvesse sine elektroniske penner og flekse retoriske muskler mot folk på sin egen alder. Først og fremst for at de da får se at det FINEES folk her inne på deres egen alder.
- Leif Olav

berlin

Sv: Ungdoms forum
« Svar #41 på: Februar 24, 2009, 00:29:06 »
Snarere enn beskyttelse om hooligans tror jeg vi skal se på ungdomssider som løkkefotball. Det var veldig gøy når voksne var med å spille, og det var gøy å få være med de store guttene å spille. Men det var goså viktig å få spilt med jevnaldrene på samme ferdighetsnivå. Se på ungdomsforumet som en arena hvor våre unge up and coming debattalenter kan kvesse sine elektroniske penner og flekse retoriske muskler mot folk på sin egen alder. Først og fremst for at de da får se at det FINEES folk her inne på deres egen alder.

bortsett fra noen skriveleifer, applauderer jeg dette.  ;)

I tillegg mener jeg at de kan blande alt mulig der, masse Leeds selvfølgelig, men hva det måtte være av andre ting. Kjedelig skolefag, Harry Potter filmer, norway cup, musikk, skating, hva vet jeg. Et rom for kontakt mellom de yngre uten å måtte gjette seg til hvem som er sin alder, som lojo skriver (og som jeg forsøkte å skrive, men mangler lojos evne til uttrykk meg kort og konsist) :-[

SirOlsen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #42 på: Februar 24, 2009, 00:50:20 »
Snarere enn beskyttelse om hooligans tror jeg vi skal se på ungdomssider som løkkefotball. Det var veldig gøy når voksne var med å spille, og det var gøy å få være med de store guttene å spille. Men det var goså viktig å få spilt med jevnaldrene på samme ferdighetsnivå. Se på ungdomsforumet som en arena hvor våre unge up and coming debattalenter kan kvesse sine elektroniske penner og flekse retoriske muskler mot folk på sin egen alder. Først og fremst for at de da får se at det FINEES folk her inne på deres egen alder.
Tja.. jeg er ikke helt enig i sammenlikningen din lojo.
Jeg føler ikke helt at det bli riktig å sammenlikne med "løkkefotball". Men klart, med litt ytterligere god argumentasjon kan jeg vel til og med en stabukk som meg også bli overbevist ;) hehe.

Jeg er overbevist om at det ikke er noen utopi i det hele tatt at man kan få oss "voksne" til å oppføre seg også. Hallo, til og med jeg har klart det! :p Som tydelig kan ses i kamptrådene, hvor jeg har mitt lille "lekemoderator-stunt" hvor jeg bytter ut ulumske ord med litt ut-av-sammenhengen-ufarlige ord.. er i utgangspunktet humoristisk ment, men med et underliggende budskap om at kanskje man kan roe ned kraftsalver. I en kamptråd og mitt i kampens hete av frustrasjon eller glede er det jo på ingen måte lett å holde igjen, men det er vel ikke akkurat i kamptråden problemet er som værst.. Problemet ligger gjerne i debatt tråder utenom kamptid hvor personlige meninger noen har gjennomgår personlige angrep på hverandre. Det er dette som er utingen.. ikke et "faen" potetstappe, "helvete" burgunderrød eller liknende..

Det er vår oppførsel overnfor hverandre som i utgangspunktet er grunnlaget for at trådstarter opprettet denne tråden. Og med det argumentet til grunn er jeg enig i at vi må skille barn ut fra voksne om det fortsatt skal tillates. Uavhengig av barne/ungdomsrom eller ikke, mener jeg at angrep på hverandre er og burde være totalt unødvendig her inne på forumet. Ulike meninger er lov å ha, men fra det å ha forskjellige meninger til det å måtte gå i strupen på hverandre er to vidt forskjellige ting.

Men ja, jeg er og spent på den aktivitet et slikt ungdomsrom vil gi, så bevis gjerne det motsatte! :)
Men dog håper jeg at vi kan slippe å måtte se totalt unødvendige personangrep på hverandre. Jeg har fortsatt friskt i minne en kjedelig sak som omhandler en avdød person her, som fikk alt for mye spillerom her inne. Mange vet hva jeg snakker om, og jeg skal ikke gå inn på den. Grunnen for at jeg nevnte det i det hele tatt var at jeg personlig følte det var fryktelig vondt å sitte å se på den debatten. Og akkurat den debatten (om den kan kalles en debatt om ikke en skittentøyvask) synes jeg ikke fortjente livets rett på et forum som dette. Og jeg anser den som et skrekk-eksempel på noe jeg håper vi aldri får se igjen her inne. Det har riktignok blitt mye bedre her inne i ettertid synes jeg, og jeg håper det er en trend som vil fortsette og at vi kan inkludere alle i et positivt miljø her inne på forumet! :)

Slik jeg føler det, er alle mine venner her inne, som deler samme interesse, som jeg uten videre kunne ha kost meg i samme rom sammen med og sett kamp uten at jeg har hverken truffet noen av dere (jo noen få) eller kjenner dere rent personlig. Men jeg deler en interesse med dere som setter oss på samme breddegrad av et interessenivå.
« Siste redigering: Februar 24, 2009, 00:57:16 av SirOlsen »
-SirOlsen-

Promotion 2010

Sv: Ungdoms forum
« Svar #43 på: Februar 24, 2009, 15:44:24 »
Gjesp................(!)






Se nå å få etablert dette Ungdomsforumet, da!  (......Asbjørn.......)



Kanskje vi snart kan få igang litt uvennskap og banning her inne igjen!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Robert

Sv: Ungdoms forum
« Svar #44 på: Februar 24, 2009, 16:51:28 »
Hehe, ting tar tid ;)
I disse dager hvor forumlar A458 må fylles ut i 8 eksemplarer, og signeres av alle i styret. Dessuten må forumler F385 fylles ut og sendes til Asbjørn i 3 eksemplarer. Etter det må disse fylles i:
W458-1
F4956
Y840

Alt må sendes til vår leverandør, slik at vi følger loven.

 ;)
Tenker at de jobber med saken.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

lojosang

Sv: Ungdoms forum
« Svar #45 på: Februar 24, 2009, 18:38:28 »
I mellomtiden kunne vi hentet fram flisspikkertråden og påpekt at det heller burde hete ungdomsforum. Eller eventuelt ungdommens forum.
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ungdoms forum
« Svar #46 på: Februar 24, 2009, 18:55:24 »
Hei alle sammen. Tråden engasjerte og det var fint. Det virker som om de fleste til syvende og sist syntes det kunne være greit med et ekstra tilbud til de yngste. Min mening har aldri vært å splitte unge og voksne LU fans, men bare gi juniorene mulighet til å diskutere LU på sitt nivå med jevnaldrene. På Off-Topic og Ordet er fritt vil de yngste gjerne falle igjennom både faglig og diskusjonsmessig, så la de øve seg på sitt eget rom før de er klar til å ta opp diskusjonen med f.eks SirOlsen, berlin eller h.b. :) Guttene mine klør ihvertfall i pekefingeren med å komme igang og forhåpentligvis er det mange flere spirer der ute som gjør det samme.

Nå lager jeg sikkert en ny diskusjon ;D, men jeg tillater meg å komme med et navneforslag til det nye rommet: Junior Laget Juniorlaget ;D
« Siste redigering: Februar 24, 2009, 22:30:29 av Rudi G. »

peacock

Sv: Ungdoms forum
« Svar #47 på: Februar 24, 2009, 19:27:52 »
Du verden, for en tråd! Og jeg som trodde jeg selv var en kverulant med tendenser mot en grinebiter. Huff................

lojosang

Sv: Ungdoms forum
« Svar #48 på: Februar 24, 2009, 21:51:54 »
Du verden, for en tråd! Og jeg som trodde jeg selv var en kverulant med tendenser mot en grinebiter. Huff................

Jeg ville helst sitere Rudi og påpeke at det må bli Juniorlaget, men å la det stå rett etter denne kommentaren går jo ikke.  ;D
Av samme grunn skal jeg heller ikke spørre HVA junior laget.








Guthenberg.  8)
- Leif Olav

Knut-

Sv: Ungdoms forum
« Svar #49 på: Februar 24, 2009, 22:20:20 »
Lykke til i din videre kamp mot orddelingsfeil! Tror at du bør sette av mye ressurser til dette arbeidet for at vi skal merke vesentlig bedring  ;)
medlem 191

Promotion 2010

Sv: Ungdoms forum
« Svar #50 på: Februar 24, 2009, 22:27:54 »
Lykke til i din videre kamp mot orddelingsfeil! Tror at du bør sette av mye ressurser til dette arbeidet for at vi skal merke vesentlig bedring  ;)

Takk for bananinnlegget i debatten, Knut med bindestrek!   ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Knut-

Sv: Ungdoms forum
« Svar #51 på: Februar 24, 2009, 22:32:47 »
Det er mer en tankestrek eller tanke strek som noen ville ha sagt  ;D

Nicket Knut uten bindestrek er dessverre opptatt. Denne fyren er null aktiv og jeg venter på mulighet til å overta det  ::)
medlem 191

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ungdoms forum
« Svar #52 på: Februar 24, 2009, 22:38:52 »
Hehe, ting tar tid ;)
I disse dager hvor forumlar A458 må fylles ut i 8 eksemplarer, og signeres av alle i styret. Dessuten må forumler F385 fylles ut og sendes til Asbjørn i 3 eksemplarer. Etter det må disse fylles i:
W458-1
F4956
Y840

Alt må sendes til vår leverandør, slik at vi følger loven.

 ;)
Tenker at de jobber med saken.

Jeg kan informere Robert (og andre) om at de fleste skjema nå er utfylt, og det kan tenkes at tiden for 'handling' snart er inne  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ungdoms forum
« Svar #53 på: Februar 24, 2009, 22:54:01 »
Du verden, for en tråd! Og jeg som trodde jeg selv var en kverulant med tendenser mot en grinebiter. Huff................

Jeg ville helst sitere Rudi og påpeke at det må bli Juniorlaget, men å la det stå rett etter denne kommentaren går jo ikke.  ;D
Av samme grunn skal jeg heller ikke spørre HVA junior laget.










Guthenberg.  8)

Takk :) Navneforslaget er nå rettet :D

SirOlsen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #54 på: Februar 24, 2009, 23:53:55 »
Hei alle sammen. Tråden engasjerte og det var fint. Det virker som om de fleste til syvende og sist syntes det kunne være greit med et ekstra tilbud til de yngste. Min mening har aldri vært å splitte unge og voksne LU fans, men bare gi juniorene mulighet til å diskutere LU på sitt nivå med jevnaldrene. På Off-Topic og Ordet er fritt vil de yngste gjerne falle igjennom både faglig og diskusjonsmessig, så la de øve seg på sitt eget rom før de er klar til å ta opp diskusjonen med f.eks SirOlsen, berlin eller h.b. :) Guttene mine klør ihvertfall i pekefingeren med å komme igang og forhåpentligvis er det mange flere spirer der ute som gjør det samme.

Nå lager jeg sikkert en ny diskusjon ;D, men jeg tillater meg å komme med et navneforslag til det nye rommet: Junior Laget Juniorlaget ;D
Hei Rudi! :)

Håper du ikke trodde at jeg var direkte imot ditt forslag. Forslaget ditt er fint det, men som sagt, så synes jeg det er synd om vi voksnes oppførsel skal være et hinder for barn og unge å komme inn hit og bli en av oss :)
(i ditt tilfelle, at du nekter dem å benytte seg av forumet slik tilstanden har vært. Noe som er ganske forståelig).

Derfor var det jeg argumenterte for at vi heller burde (på godt norsk;) oppføre oss, fremfor å være en skremselsgjeng for foreldre med barn :) hehe. Vi er jo tross alt her samlet for å heie på Leeds United. Debatt er ikke noe galt med, hverken for barn eller unge. Og jeg debatterer jevnlig med barn og unge ellers i hverdagen. Men det går fint an å debattere uten at man må begynne å bli slemme med hverandre. :)
-SirOlsen-

Lars E

Sv: Ungdoms forum
« Svar #55 på: Februar 25, 2009, 01:15:19 »
Støttes her også. Fint forslag!
Ingenting galt i at juniorene skal få diskutere med jevnaldrene! De har jo sikkert litt anderledes syn på Leeds enn det fans på 45+ har, og jeg synes forslaget om at de skal få poste med jevnaldrene kun er positivt. Da finner de gjerne egne Leeds-venner og kan stå litt sterkere imot gruppepress fra alle sine scums og loserpool "venner". De lærer også seg hvordan et forum fungerer, og ingen rutinerte ringrever trenger å bli frustrert av deres "urutinerthet" (hvis det er et ord).  :D Har en lillebror som sikkert kommer til å poste mer når dette rommet er opprettet!

Og, som det har blitt sagt, de er jo velkommne til å poste på Ordet er fritt når de vil. Og da kan vi alle være snille og venner :) :) :) :) :)  ;D
Forever Leeds

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ungdoms forum
« Svar #56 på: Februar 25, 2009, 15:35:17 »
Hei alle sammen. Tråden engasjerte og det var fint. Det virker som om de fleste til syvende og sist syntes det kunne være greit med et ekstra tilbud til de yngste. Min mening har aldri vært å splitte unge og voksne LU fans, men bare gi juniorene mulighet til å diskutere LU på sitt nivå med jevnaldrene. På Off-Topic og Ordet er fritt vil de yngste gjerne falle igjennom både faglig og diskusjonsmessig, så la de øve seg på sitt eget rom før de er klar til å ta opp diskusjonen med f.eks SirOlsen, berlin eller h.b. :) Guttene mine klør ihvertfall i pekefingeren med å komme igang og forhåpentligvis er det mange flere spirer der ute som gjør det samme.

Nå lager jeg sikkert en ny diskusjon ;D, men jeg tillater meg å komme med et navneforslag til det nye rommet: Junior Laget Juniorlaget ;D
Hei Rudi! :)

Håper du ikke trodde at jeg var direkte imot ditt forslag. Forslaget ditt er fint det, men som sagt, så synes jeg det er synd om vi voksnes oppførsel skal være et hinder for barn og unge å komme inn hit og bli en av oss :)
(i ditt tilfelle, at du nekter dem å benytte seg av forumet slik tilstanden har vært. Noe som er ganske forståelig).

Derfor var det jeg argumenterte for at vi heller burde (på godt norsk;) oppføre oss, fremfor å være en skremselsgjeng for foreldre med barn :) hehe. Vi er jo tross alt her samlet for å heie på Leeds United. Debatt er ikke noe galt med, hverken for barn eller unge. Og jeg debatterer jevnlig med barn og unge ellers i hverdagen. Men det går fint an å debattere uten at man må begynne å bli slemme med hverandre. :)

Hei SirOlsen :) Fint du innerst inne likte forslaget mitt  ;D men det er helt naturlig at folk har forskjellig syn på ting, heldigvis. Hvis vi ikke det hadde hatt, hadde forumet vært et mindre morsomt sted å være. Hovedbudskapet mitt er jo egentlig at de unge skal få "prate" LU på sitt nivå, og at vi voksne fremdeles kan være litt "tøff" i tonen med de som vi vet tåler det. Håpet mitt til slutt er at vi med "ungdomsforumet" kan skape nye hardbarkede LU fans som kan blande seg inn i diskusjonen på Ordet er fritt og er klar til å møte scum veggen når vi er oppe igjen i 2011 :)
« Siste redigering: Februar 25, 2009, 18:02:08 av Rudi G. »

lojosang

Sv: Ungdoms forum
« Svar #57 på: Februar 25, 2009, 17:07:15 »
Det er mer en tankestrek eller tanke strek som noen ville ha sagt  ;D

Nicket Knut uten bindestrek er dessverre opptatt. Denne fyren er null aktiv og jeg venter på mulighet til å overta det  ::)

KnutStutKaffigrut ville da naturlig nok kunne brukes som alternativ.  Men det er vel bedre egnet for barneforumet enne for ungdomsforumet. ;D
- Leif Olav

fjellhaugen

Sv: Ungdoms forum
« Svar #58 på: Februar 25, 2009, 18:26:26 »
Det er mer en tankestrek eller tanke strek som noen ville ha sagt  ;D

Nicket Knut uten bindestrek er dessverre opptatt. Denne fyren er null aktiv og jeg venter på mulighet til å overta det  ::)

KnutStutKaffigrut ville da naturlig nok kunne brukes som alternativ.  Men det er vel bedre egnet for barneforumet enne for ungdomsforumet. ;D

hva med knututenbindestrek? eller er det for langt?

det som er greit her på forum at man ikke får sånn særlig tyn for usaklige ting. ;D ;D
konge forum
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

lojosang

Sv: Ungdoms forum
« Svar #59 på: Februar 25, 2009, 19:04:39 »
Det er mer en tankestrek eller tanke strek som noen ville ha sagt  ;D

Nicket Knut uten bindestrek er dessverre opptatt. Denne fyren er null aktiv og jeg venter på mulighet til å overta det  ::)

KnutStutKaffigrut ville da naturlig nok kunne brukes som alternativ.  Men det er vel bedre egnet for barneforumet enne for ungdomsforumet. ;D

hva med knututenbindestrek? eller er det for langt?

det som er greit her på forum at man ikke får sånn særlig tyn for usaklige ting. ;D ;D
konge forum

Mulig jeg må gi meg selv karantene, nå når du nevner det.  ;D
Det har blitt mye threadjacking fra denne lojosang i de siste ukene!  ::)
- Leif Olav