Skrevet av Emne: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk  (Lest 5041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lufc86

Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« på: Februar 26, 2009, 22:12:45 »
Mulig det har vore ein liknande tråd før, men eg tykkjer me kan dela vore tankar om det store backproblemet her. (evt copy/paste denna tråden i den gamle)

Kjelde: http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1571063,00.html

I fylgje Leeds si offisielle sider kan ein lese at "kafftein" Frazer og Hughesey er ute mot Scunny og kampen deretter mot Oldham, ja kanskje endå lenger. Med desse to ute, og samtidig at unge Gardner er frigitt av klubben er vi tynt besatt på høgre back, som alle veit.

Grayson klør seg nok hardt i hovudet med tanke på kven som passar best inn som back framover. Douglas har vikariert nokre minuttar på backen, men har aldri starta der. Rykter ville og ha det til at Prutton hadde trent ei heil veke føre kampen mot Cheltenham i tilfelle poteta vår Hughes ikkje vart friskmeld.
Vil Douglas behalda backplassen i kampane framover? Eller var han kun det einaste mogleg tilbodet Grayson hadde når skadane kom i kamp og ikkje før.

Ein back bør ha gode eigenskapar på hurtighet, taklingar, utholdanhet, posisjonering, pasningar og innlegg.

Slik eg ser det er det mange moglege utfall her: Kan ein midtstoppar bekle dene posisjonen? Bør ein midtbanespelar steppa inn? Eller vil rett og slett ein venstreback skifta side?

Av moglege spelarar eg meinar er dei rette til å fylle dette tomrommet er følgjande:
Douglas. (Har vikariert i kampens heite)
Marques. (Er forsvarspelar og høgrefotar.)
Prutton. (Har trent ei periode som erstattar)
Sheehan. (2 valg på venstreback)
White. (3 valg på venstreback)
Johnson. (4 valg på venstreback)

Om det blir Douglas på backen, vil det bli endringar sentralt på midtbana òg. Mogleg kombi mellom Howson og Delph?

Kva meinar dykk bør ta plassen på høgreback? Og evt sentral midt?


@m_sortland på twitter

Dennis

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #1 på: Februar 26, 2009, 22:22:15 »
Noe sier meg at Prutton kunne gjort en god jobb der, mulig det er ønsketenkning, men ser han gjerne i førsteelleveren igjen. En av våre klart mest stabile spillere i fjorsesongen, synes jeg.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #2 på: Februar 26, 2009, 22:52:44 »
Eg må seie at ein høgreback på nynorsk kan vera ein av Flo-gutane, kanhende!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #3 på: Februar 26, 2009, 22:56:18 »
Eg må seie at ein høgreback på nynorsk kan vera ein av Flo-gutane, kanhende!  ::)

Per Egil e vel venstreback :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #4 på: Februar 26, 2009, 22:57:20 »
Prutton kunne ha vært et spennende alternativ, men det spørs om han har nok defensive fibre i kroppen til å spille der. Kan kanskje vært verdt et forsøk.

Hehe, advarsel mot nynorsk. På sin plass  ;)
Endre

lufc86

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #5 på: Februar 26, 2009, 23:11:08 »
Prutton kunne ha vært et spennende alternativ, men det spørs om han har nok defensive fibre i kroppen til å spille der. Kan kanskje vært verdt et forsøk.

Hehe, advarsel mot nynorsk. På sin plass  ;)

Ja, er vel mange som har unngått å lesa detta emne på trass:)
@m_sortland på twitter

lufc86

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #6 på: Februar 26, 2009, 23:12:57 »
Eg må seie at ein høgreback på nynorsk kan vera ein av Flo-gutane, kanhende!  ::)

Per Egil e vel venstreback :)

Stemmer. Per Egil har spelt store delar av si "proffkarriere" på venstreback. Har til tider vikarert på venstreving. Samt venstre indreløpar i 4-5-1 på landslaget.

Men detta er vel off-topic, og det av trådstartar :o
@m_sortland på twitter

J-R

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #7 på: Februar 26, 2009, 23:23:58 »
prutton kan vere ett alternativ... men jeg tror mest på att Grayson velger Doggie, å da må vi bare be til gud om att motstanderen ikke har ett hurtigtog på venstre kant!!  det kan bli styggt!   :-* Mener unggutta skal få prøve seg sentralt (Delph-Howson). og jeg håper så jæ.... att han velger Grella eller snoddy fremfor Tumle på topp sammen med beckford!!!

lufc86

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #8 på: Februar 26, 2009, 23:30:49 »
prutton kan vere ett alternativ... men jeg tror mest på att Grayson velger Doggie, å da må vi bare be til gud om att motstanderen ikke har ett hurtigtog på venstre kant!!  det kan bli styggt!   :-* Mener unggutta skal få prøve seg sentralt (Delph-Howson). og jeg håper så jæ.... att han velger Grella eller snoddy fremfor Tumle på topp sammen med beckford!!!

Ingenting som hadde vore betre enn eit samspel mellom Delph/Howson som hadde fungert. Og med ein frisk Grella på topp kunne det ha vore morosamt å prøvd ut. Time will show..
@m_sortland på twitter

Bites Yer Legs

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #9 på: Februar 26, 2009, 23:36:06 »
Hva med Michalik i en slags Hayden Foxe-rolle?!?  :)              ...Nei? ::)
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #10 på: Februar 27, 2009, 00:45:29 »
Hva med Michalik i en slags Hayden Foxe-rolle?!?  :)              ...Nei? ::)

Cornerflagg?
- Leif Olav

Runar

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #11 på: Februar 27, 2009, 01:35:33 »
Rart om det blri Prutton siden han ikke tok han med blant de 16 i forrige kamp, tiltross for at Hughes var usikker. Regner med det blir Dougie! Det eller Prutton er nok det beste. Håper for alt i verden at d ikke blir en venstrbeint løsning eller at Marques må ut. Da mener jeg heller Darville MÃ… få sjansen.

Det er meget rart at man kvittet seg med Gardner når man kun har 1 skikkelig høyreback alternativ.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #12 på: Februar 27, 2009, 10:44:16 »
Douglas!
Yeboahs vitne

Bites Yer Legs

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #13 på: Februar 27, 2009, 14:49:12 »
Hva med Michalik i en slags Hayden Foxe-rolle?!?  :)              ...Nei? ::)

Cornerflagg?

Deromkring, men stakkars Hayden Foxe fikk vel ikke utrettet nok til den betegnelsen en gang.

Denne disposisjonen, sammen med Killa på venstreback mot WaTFord i play-offen må vel ha vært blant tidenes taktiske blundere av Leeds-managere!!?   Noen bedre?  verre..?  :-\

Noen som husker denne...? Da vi nettopp hadde hentet VERDENS dyreste midtsopp, og hadde to verdensklassestoppere i tillegg. Så vi måtte bruke alle tre!!  Det skulle vel helst gå bra...  ::)

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/leagueone/leeds/2993828/Leeds-refuse-to-blame-it-on-Rio.html
« Siste redigering: Februar 27, 2009, 14:51:47 av bites yer legs »
KEEP FIGHTING!!

samadhi

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #14 på: Februar 27, 2009, 21:48:05 »
Med tanke på at Howson ser ut til å være i bra form vil trolig han få fornyet tillit på sentralmidtbane. Dette gjør da at det blir rom for å sette Douglas på backen. Siden Douglas har vikariert der før er ser jeg ikke bort i fra dette.

Ett annet alternativ som ingen har nevnt er å setta Delph på backen. Så vidt jeg husker så var han høyreback i starten av karrieren på reservelaget. Siden han spilte på høyreving i forrige kamp trekker de kanskje han ned på backen og kjører Snodgrass og Robinson på vingene. Nå når Beckford er tilbake blir det nok ikke noe mer spiss på Snoddy vil jeg tro.

marching on together,
derudaf forever...

Pettersen97

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #15 på: Februar 28, 2009, 00:50:23 »
Med tanke på at Howson ser ut til å være i bra form vil trolig han få fornyet tillit på sentralmidtbane. Dette gjør da at det blir rom for å sette Douglas på backen. Siden Douglas har vikariert der før er ser jeg ikke bort i fra dette.

Ett annet alternativ som ingen har nevnt er å setta Delph på backen. Så vidt jeg husker så var han høyreback i starten av karrieren på reservelaget. Siden han spilte på høyreving i forrige kamp trekker de kanskje han ned på backen og kjører Snodgrass og Robinson på vingene. Nå når Beckford er tilbake blir det nok ikke noe mer spiss på Snoddy vil jeg tro.



Kan godt henne at det kan være ei løsning, med tanke på at Delph har en god innleggs fot, rask, taklingssterk, posisjonere sæ bra å har godt grunnlag som en spiller som overlappe høyrekantn våres..Men som æ har sagt tidligere så vil æ gjærne se Delph sammen med Howson sentralt på midtban :)

MOT!!
The Mighty Whites

Runar

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #16 på: Februar 28, 2009, 01:04:26 »
dummeste forslaget hittil spør du meg. ALDRI vært høyreback bortsett fra på FIFA. Er jo pokker meg venstrebeint
 

samadhi

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #17 på: Mars 12, 2009, 10:22:56 »
Tar opp igjen denne nå etter at Dogulas har fått en del kamper på høyreback. Rapportene sier vel at Douglas har gjort sakene sine greitt nok. Har slitt litt med posisjonering samt at han ikke er så mye med fremover. Likevel virker han å være trygg bakover.

I Douglas sitt fravært på midten har Kilkenny gjort sine saker meget bra på midtbanen, og det ser ut som at Grayson har fått satt en meget god midtbane med Snodgrass, Howson, Kilkenny og Delph.

Hva kommer til å skje når Richardson/Hughes og Robinson returnerer fra skade? Disse har jo stort sett spilt fast før i sesongen, men vil trolig få problemer med å komme tilbake nå når laget er i god form.

Selv mener jeg at vi ikke må gjøre noe med midtbanen da denne ser meget bra ut om dagen. De 4 som spiller der ser ut til å utfylle hverandre meget bra og ser ingen grunn til å rokkere der. Robinson har vært noe variabel før i år, men tror kanskje han kan være fin å ha på benken da han har ferdigheter som gjør at han kan komme inn å avgjøre kamper.

På høyreback er det kanskje mer åpent. Frazer har mer å bidra med fremover, men er kanskje ikke like trygg defansivt som Douglas. Frazer var jo goså kaptein da han ble skadet, kommer han i det hele tatt tilbake på laget og er det i tilfellet som kaptein?
marching on together,
derudaf forever...

mac_gyver

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #18 på: Mars 12, 2009, 10:25:11 »
Noe sier meg at Prutton kunne gjort en god jobb der, mulig det er ønsketenkning, men ser han gjerne i førsteelleveren igjen. En av våre klart mest stabile spillere i fjorsesongen, synes jeg.

enig. men dougie gjør vel en grei jobb nå
Pride of Yorkshire

sveifors

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #19 på: Mars 12, 2009, 10:39:17 »
Vi bør låne en solid Hback, med tanke på tøff playoff. Synes ikke tida er inne for eksperimenter. Douglas kan fort få gule/rødt kort og vi bør ha dobbel dekning der . Frazer er nok ikke bra nok defensiv.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Dennis

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #20 på: Mars 12, 2009, 11:08:14 »
Noe sier meg at Prutton kunne gjort en god jobb der, mulig det er ønsketenkning, men ser han gjerne i førsteelleveren igjen. En av våre klart mest stabile spillere i fjorsesongen, synes jeg.

enig. men dougie gjør vel en grei jobb nå

Helt enig! Douglas virker å ha vært solid på høyreback og vil vel bare spille seg opp etterhvert som han får mer erfaring. Jeg ønsker mer en ny venstreback, Douglas kan godt spille høyreback neste sesong også.
Marching on together!

peacock

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #21 på: Mars 12, 2009, 12:02:06 »
Nå som både Howson og Kilkenny syner stigande form, kan Douglas spele høgre back. Ein framifrå løysing! :)
Kan noen rette?

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #22 på: Mars 12, 2009, 12:06:56 »
Eg e berre strålande nøgd med å få douglas vekk fra midtbana,og på backen e det jo ikkje akkurat vanskelig å gjere en like god jobb som frazer......

Tom S

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #23 på: Mars 15, 2009, 11:26:30 »
Hughes er tilbake frå skade og i trening igjen.
Bør han inn på backen og Dougie tilbake på midtbanen?

Eg meiner vi skal fortsette med Dougie på backen.
Det virker som forsvaret har fått ein bedre balanse, i tillegg til at Howson og Kilkenny har gitt oss ein ny dimmensjon på midtbana.
COME ON LEEDS !!

TK20

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #24 på: Mars 15, 2009, 11:32:25 »
Hughes er tilbake frå skade og i trening igjen.
Bør han inn på backen og Dougie tilbake på midtbanen?

Eg meiner vi skal fortsette med Dougie på backen.
Det virker som forsvaret har fått ein bedre balanse, i tillegg til at Howson og Kilkenny har gitt oss ein ny dimmensjon på midtbana.


Han skal ikke tilbake på midtbanen hvertfall, det er nå helt sikkert.

Hvordan Grayson vurderer backplassen er et vanskeligere spørsmål, men jeg tror Douglas får spille inntil videre, nå som vi endelig har fått flyten.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #25 på: Mars 15, 2009, 11:38:46 »
Først: Nynorsk behersker jeg dårlig, så det må bli på bokmål :D

Jeg er tilhenger av "never change a winning team". Foreta kun utskiftinger ved skader og suspensjoner, og kun på den plassen det gjelder, heller ingen rokeringer! Men når Bekcford er tilbake fra suspensjon må han selvfølgelig inn igjen uansett resultat i Crew kampen.
« Siste redigering: Mars 15, 2009, 11:40:17 av Rudi G. »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #26 på: Mars 15, 2009, 12:55:29 »
Først: Nynorsk behersker jeg dårlig, så det må bli på bokmål :D

Jeg er tilhenger av "never change a winning team".

 ::) ;D :D :P

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #27 på: Mars 15, 2009, 12:57:24 »
* Dougie må fortsette på raitbækk
* Midtbanefireren må være intakt
* Dickinson spiller på topp sammen med Becchio

- ...det er å håpe at Robinson snart er klar, for å gi oss alternativer undervegs...

Begrunnelsen får være at det er Tippeligaåpning i Norge denne helgen, samt at det er jo jamstelte språkformer i Norge, men bare to språk - det ene er samisk.
« Siste redigering: Mars 15, 2009, 12:59:35 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #28 på: Mars 15, 2009, 12:59:38 »
Først: Nynorsk behersker jeg dårlig, så det må bli på bokmål :D

Jeg er tilhenger av "never change a winning team".

 ::) ;D :D :P



Jada Asbjørn, det er greit ;D

samadhi

Sv: Kven bør spela høgreback framover? NB. Nynorsk
« Svar #29 på: Mars 15, 2009, 13:53:21 »
Det kan vel tenkes at Hughes også blir vurdert på venstrebacken. Han har vel spilt litt der tidligere.

Selv om jeg håper ar Parker for forsette der ut sesongen...er så flink atte
marching on together,
derudaf forever...