Kan vi endelig slutte med meningsløs diskusjon om Beckford?

Started by peacock, March 11, 2009, 00:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

"problemet" er vel at han har for mange måløse kamper. Det er jo litt Beng Sæternes i Brann scorer 10 mål på 3 kamper og unngår og score på 6 kamper før d samme gjentar seg. Man får ikke klere poeng om man vinner med 4 mål heller.

beckford og Becchio har scoret i like mange kamper hittil i år. Selvsagt er Beckford den viktigste spilleren vår, men det er for dårlig av en spiller som har 27 mål på 32 kamper og bare har 5 kamper han kun har scoret et mål i.

beckford har scoret i 14 eller 15 forskjellige kamper i år. Dersom han hadde vært mer mentalt stabil så kunne han scoret endel flere i de kampene han har gått målløs i fra.

Pettersen97

Quote from: Sølvreven on March 11, 2009, 12:48:44
Jeg synes at han likner litt på Van Basten i spilletype. Irriterende usynlig i lange perioder men likevel så er det han som dukker opp fra intet og avgjør kamp etter kamp. Det har vært mange sånne spisser opp gjennom årene. Sånn sett så er Becks og Becchio et klassisk spisspar. Den ene jobber og sliter ut forsvaret og den andre dukker opp og scorer mål. Synd at ikke Becchio også er like flink å sette målsjansene sine. Da hadde vi nok vært på topp 2. MOT
Vi må huske at Becchio spille sin første sesong i Engelsk fotball..Trur at vi har mye ivente fra han..
OVER TIL BECKFORD: Min favoritt spiller i Leeds pr. dags dato. Karantenen han fikk etter Millwall kampen va jo som vi alle vet en grusom albue å talentløs opptredn. Men for å være fair så fikk jo Beckford albuen til keepern i bakhaue først.
Han e en spiller som kan gjøre gull av gråstein. Ã... alle spillera i uansett liga har en downperiode. Men skal vi se sannheta i øyan så har han en skårings snitt på 0.84 pr kamp..(29 kampa fra start - 28 mål, har 4 kampa som innbytter).. 
Om Grayson å støtteaparate til Leeds klare å motivere han så kan vi nåkk fort se 5-10 mål til i ligaen :)
Han har god gjennombrudds styrke, så om et lag står litt høyt i ban så har han jo stortsett fritt fram ;D
Han besitt god teknikk å avslutnings ferdigheta. E absolutt en av/den vigtigste spillern i Leeds United :)
MOT!!
The Mighty Whites

Sleivind

Jeg har som sagt tidligere, et ambivalent forhold til Beckford. Enten så er han gud, eller så er han en pest og en plage. Det er sjeldent en mellomting. Men en spiss som scorer 21 mål i serien, som i tillegg har vært ute i flere kamper med skade og karantene, er en uvurderlig spiller for ethvert lag! Akkurat det kan ikke diskuteres en gang! Men, det er et lite men; Jeg sier som Tjærnås, han burde hevet bunnivået sitt!

McMidjo

Beckford har jo et helt fantastisk målsnitt pr kamp. Ikke ofte man ser en spiller som har forholdet 1:1 i mål:kamper.

Det i seg selv synes jeg er enorm prestasjon, sett ift at han har spilt på et lag som har vinglet mye både i spillestil og lagoppstilling denne sesongen.

Sammenligner vi med Fryatt i Leicester â€" som har spilt 10 kamper fler enn Beckford - har Fryatt både hatt den samme spissmakkeren i omtrent alle kamper, i tillegg til at Leicester også har hatt veldig kontinuitet på flere nøkkelspillere bakover på banen (mer om dette i neste TPN….).

Jeg synes også det hører med til diskusjonen å se på hva manageren og hans team gjør for å få Becks til å prestere på et mer konsistent nivå. Ikke allverdens grunnlag for å mene så mye om dette - men det virker jo som verken Wise, Macca eller Grayson har klart å finne de rette 'knappene' å trykke på. Jeg er spent på om vi en vakker dag får se en manager som klarer å løse mysteriet Beckford - og hvilken effekt det vil ha.... (Basert på gårsdagens kamp mot Yeovil, skal jeg - ihvertfall fram til neste kamp - lulle meg inn i en forestilling om at Grayson har 'knekt koden', og at Becks knaller inn 40 ligamål - for Leeds - i neste års Championship.... :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Quote from: Kato on March 11, 2009, 08:30:47
En doktorgradsstudie for enhver psykolog.

Fantastisk når han er på, og fullstendig ubrukelig når han er av.

Blir ekstremt viktig at han er slått på når vi skal til Wembley

Flere enn meg som synes han minner om en viss Zlatan i holdning, kroppsspråk og mimikk?  ::)
Jon R.

Henning

Har sjølv vore litt uroa sidan kampen mot Walsall borte, der det tydleg var gnistningar mellom Beckford og fansen. Beckford hadde ein off-dag med dårleg jobbing, ingen offansive løp og generelt uinteressert. Delar av fansen sang dermed på Luciano Becchio (som sat på benken) etter nok ein dårleg involvering av Beckford, der Beckford svarte med ein ironisk applaus tilbake.

Vart nemnt blant fleire rundt meg igår, at Beckford ikkje hadde kontakt med fansen under kampen i går. Såg ut til å være i humør ilag med andre Leeds- spelarar, men ingen kontakt etter scoringane og takka vel heller ikkje fansen for støtta etter kampen. (Mogleg dette er feil, eg la ikkje merke til det.)

Uansett, måla til Beckford er sjølvsagt viktig for Leeds, men skjønnar veldig godt dei som får han opp i halsen etter kampar som mot Walsall og Oldham med fleire. Eg får det sjølv og meinar ein må forvente betre. Men når han deretter scorar hatrick i neste kamp er han sjølvsagt helten.

Etter det eg kan sjå har ikkje Beckford scora på bortebane sidan 25. november, då han blei skada borte mot Northampton. Trur nøkkelen til bortepoeng ligg nettopp her. Bør i teorien være meir bakrom å boltre seg i på bortebane, men då krev det heilhjerta løp frå Beckford. Noko heilt anna enn det vi såg mot Oldham.

Håper Beckford tar med seg scoringsformen vidare i sesongen, og at det ikkje er noko ondt blod mellom han og fansen.

baste

Quote from: Henning on March 12, 2009, 01:40:11
Har sjølv vore litt uroa sidan kampen mot Walsall borte, der det tydleg var gnistningar mellom Beckford og fansen. Beckford hadde ein off-dag med dårleg jobbing, ingen offansive løp og generelt uinteressert. Delar av fansen sang dermed på Luciano Becchio (som sat på benken) etter nok ein dårleg involvering av Beckford, der Beckford svarte med ein ironisk applaus tilbake.

Vart nemnt blant fleire rundt meg igår, at Beckford ikkje hadde kontakt med fansen under kampen i går. Såg ut til å være i humør ilag med andre Leeds- spelarar, men ingen kontakt etter scoringane og takka vel heller ikkje fansen for støtta etter kampen. (Mogleg dette er feil, eg la ikkje merke til det.)

Uansett, måla til Beckford er sjølvsagt viktig for Leeds, men skjønnar veldig godt dei som får han opp i halsen etter kampar som mot Walsall og Oldham med fleire. Eg får det sjølv og meinar ein må forvente betre. Men når han deretter scorar hatrick i neste kamp er han sjølvsagt helten.

Etter det eg kan sjå har ikkje Beckford scora på bortebane sidan 25. november, då han blei skada borte mot Northampton. Trur nøkkelen til bortepoeng ligg nettopp her. Bør i teorien være meir bakrom å boltre seg i på bortebane, men då krev det heilhjerta løp frå Beckford. Noko heilt anna enn det vi såg mot Oldham.

Håper Beckford tar med seg scoringsformen vidare i sesongen, og at det ikkje er noko ondt blod mellom han og fansen.

Becks på løp etter Becchio har vunnet en hodeduell...som nevt..krever en del løping og inniativ ifra Becks. Satser på nok en seier til helgen.... MOT

Klausen

Du skriver altså et innlegg på et diskusjonsforum og oppfordrer folk til å slutte å diskutere? Logisk... ::)
Først så klager du over at kvaliteten på forumet har blitt så dårlig, også serverer du oss dette?

Når det er sagt er jeg selvsagt ikke uenig i Beckfords betydning for laget, men han er selvfølgelig ikke så god at hans prestasjoner ikke kan diskuteres!

Jeg tenkte faktisk noe av det samme i går Jon. Det ble også nevnt i studio at Zlatan er for ujevn og at han sjelden er med på å dominere de viktigste kampene... Jeg mener mye av det samme kan sies om Beckford også!

Quote from: Jon R on March 12, 2009, 00:19:25
Quote from: Kato on March 11, 2009, 08:30:47
En doktorgradsstudie for enhver psykolog.

Fantastisk når han er på, og fullstendig ubrukelig når han er av.

Blir ekstremt viktig at han er slått på når vi skal til Wembley

Flere enn meg som synes han minner om en viss Zlatan i holdning, kroppsspråk og mimikk?  ::)

peacock

Quote from: Klausen on March 12, 2009, 07:27:33
Du skriver altså et innlegg på et diskusjonsforum og oppfordrer folk til å slutte å diskutere? Logisk... ::)
Først så klager du over at kvaliteten på forumet har blitt så dårlig, også serverer du oss dette?

Du forstår at ordbruken er et middel som blir brukt for å skape en diskusjon? Du tror ikke seriøst at jeg ikke mener at vi kan diskutere Beckford?

Klausen

Skjønner jo det, men du legger ikke opp til noe særlig diskusjon når det er din standard for meningsløs diskusjon som ligger i bunn...

Tar jeg meg selv som ekspempel så er jeg enig i alle karakteristikkene:

Lat? Giddalaus? Nykker? Lykkejeger? Slapp? Klønete?

Derfor syns jeg det er ekstra ille at opprykksmulighetene ene og alene står og faller på han!

B_Ød

Quote from: Klausen on March 12, 2009, 09:17:51
Skjønner jo det, men du legger ikke opp til noe særlig diskusjon når det er din standard for meningsløs diskusjon som ligger i bunn...

Tar jeg meg selv som ekspempel så er jeg enig i alle karakteristikkene:

Lat? Giddalaus? Nykker? Lykkejeger? Slapp? Klønete?

Derfor syns jeg det er ekstra ille at opprykksmulighetene ene og alene står og faller på han!

...godt poeng dette her...blir veldig bekymret hvis det skal stå og falle på Beckford.
Ups & Ups!!

sveifors

Beckford er gull verdt for oss. Grunnen til at vi er altfor avhengig av han er at vi slipper inn for mange mål. Når vi scorer 1 eller 2 mål på bortebane så skal vi ha poeng med oss, det er et defensivt problem. Der bør hovedfokus være.

Uansett om Beckford har en dårlig dag så binder han opp mange forsvarsspillere hos motstandere slik at andre slipper til.

Ellers synes jeg denne diskusjonen er teit og minner om janteloven. Skal man velge spillere ut fra andre kriterier enn spisskompetanse, så får vi begynne i amatørligaen og leke fotball og rekruttere spilllere som er med i speidern eller frelsesarmeen.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Erik_

Quote from: Jon R on March 12, 2009, 00:19:25
Synes i grunn han minner mer om Nathan Ellington, også kvalitetsmessig. :)

fjellhaugen

selg selg!!!! la han gå gratis !!
bare bli kvitt han slik at vi kan få tak i en middelmådis spiss, type dirk kuyt som jobber som en hest, scorer 5 mål pr sesong og er venner med fansen. :o

sjokkerende diskusjon
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ragnar

Når forlk drar sammenligninger til andre spillere tenker jeg først og fremst på en viss Inzaghi. Er vel litt av det samme der og. Usynelig lenge for så å dukke opp og avgjøre. Det er jo ikke rart at Grayson venter med å bytte han ut. Han vet jo veldig godt at Becks plutselig kan dukke opp...

Becks er viktig for om Leeds skal klare å rykke opp eller ei. Vi klarer det ikke uten han. Til det slipper vi inn for mange mål. Et lag bygges som kjent bakfra. Når vi får stengt igjen bakover på banen og fortsatt scorer like mange mål, så begynner det å lukte opprykk i lange baner. Altså opprykk neste år fra CCC.  8)
*In El Loco we trust!*

Sheridan

Beckford - tallenes klare tale  8)

Der finnes ikke den klubb utenfor Premier League som IKKE kunne
ønsket seg Jermaine Beckford i spillerstallen. Har sagt det før og sier
det igjen - vi skal prise oss lykkelig over å ha en spiss av dette
format i League one.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

Quote from: Sheridan on March 13, 2009, 16:45:22
Beckford - tallenes klare tale  8)

Der finnes ikke den klubb utenfor Premier League som IKKE kunne
ønsket seg Jermaine Beckford i spillerstallen. Har sagt det før og sier
det igjen - vi skal prise oss lykkelig over å ha en spiss av dette
format i League one.

Ikke dårlig statestikk det der!

Tom S

Skåret i 15 kamper og gått målløs av banen i 19...
COME ON LEEDS !!

LEO

Runar

Quote from: Tom S on March 13, 2009, 17:08:54

Det er jo her problemet ligger... Han går målløs i 19 kamper...

Rudi G.

Ja, er enig i at målene gjerne skulle vært litt jevnere fordelt, men han scorer jo tross alt i nesten 50% av kampene han spiller! Forrige sesong scorte han 20 mål på 40 serie kamper, altså 0,5 mål pr. kamp i snitt. Det er ikke dårlig det, eller?  :) Hadde han scort hyppigere en dette hadde han vært "gone" til PL for lenge siden. Er faktisk nesten glad for at han ikke scorer mer ;D. Nei, jeg må si meg ganske fornøyd med Becford bortsett i fra albuer og andre usportslige ting på banen!

Sheridan

Quote from: Runar on March 13, 2009, 17:36:07

Det er jo her problemet ligger... Han går målløs i 19 kamper...

Vi har en spisspartner. Alt ansvar kan jo for pokker ikke ligge på Beckford? Og problem sier du? Det eneste problemet jeg ser er om Beckford blir skadet - da er sjansen radikalt større for at Leeds United går POENGløse av banen.

Runar

Du misforstår poenget, eller du bare nekter. Becchio har godt en håndfull flere kamper målløs av banen. Men han har scoret nesten 15 mål mindre. Det beste er jo om Beckford klarer å prestere (ihvertfall) score litt jevnere. Han er en ketchup spiss. han har scoret mål i 15 kamper kun 5 av disse har han nøyd seg med 1 mål. Mens i de 10 andre har han puttet både 2 og 3.

Det er selvfølgelig positivt at han er i stand til å score mer enn 1 mål pr kamp. Men det betyr for meg at han er i stand til å prestere jevnere over tid fordi han er OVERLEGEN når han først har dagen. 15 kamper av banen målløs kunne vært mindre dersom han hadde en sterkere psyke. Dette har ingenting med å snakke negativt om Becks, men en må jo akseptere at spillere har forbedringspotensiale.

Selv om en spillere scorer 6 mål på tre kamper, noe som han gjorde i november. Så scoret han forsatt bare 6 mål på de tolv kampene i den perioden før å etter.

Er du god nok til å score 3 hatrick på 30 kamper så er du også god nok til unngå at du går av banen måløs annen hver kamp.

34 kamper spilt, 28 mål, men mål løs 19 av 34 kamper. Ser du ikke poenget?

Sheridan

Niks, jeg ser ikke noe stort poeng. Forbedringspotensiale når mannen har ett snitt på mål i hver bidige kamp? Jeg teller scoringer - så får fordelingen være akkurat som den vil. Det vi VIRKELIG trenger er en midtbane som chipper inn med flere scoringer.

Dennis

Quote from: Sheridan on March 13, 2009, 19:56:41
Niks, jeg ser ikke noe stort poeng. Forbedringspotensiale når mannen har ett snitt på mål i hver bidige kamp? Jeg teller scoringer - så får fordelingen være akkurat som den vil. Det vi VIRKELIG trenger er en midtbane som chipper inn med flere scoringer.

Han heter Robert Snodgrass - bare vent.  ;)
Marching on together!

Sheridan

Quote from: Mr Kaizer on March 13, 2009, 20:15:02

Han heter Robert Snodgrass - bare vent.  ;)

Ja det tror jeg på!
Kan bli veldig god! Har sansen for Snodgrass!

Rudi G.

Jeg må si meg enig med deg Sheridan. Jeg ser heller ikke poenget. Bare for å ta en samenligning: I 90/91 scorte Lee Capman 21 mål på 38 kamper. Han gikk måløs av banen i 24 av disse kampene. Noen som klaget? I 95/96 scorte Yeboah 12 mål på 22 kamper. Han gikk måløs av banen i 14 av disse kampene. Noen som klaget?

Nei jeg ser ikke poenget.

Sheridan

Quote from: Rudi G. on March 13, 2009, 20:26:22

Jeg må si meg enig med deg Sheridan. Jeg ser heller ikke poenget. Bare for å ta en samenligning: I 90/91 scorte Lee Capman 21 mål på 38 kamper. Han gikk måløs av banen i 24 av disse kampene. Noen som klaget? I 95/96 scorte Yeboah 12 mål på 22 kamper. Han gikk måløs av banen i 14 av disse kampene. Noen som klaget?

Nei jeg ser ikke poenget.

Bra research Rudi G.

Runar

Da er jo du kanskje ikke så glup.  ;D Om Yeboah scoret 12 på 22 så MÃ...TTE han ihvertfall gå målløs minst 10 kamper. Chapman scoret 21 på 38 da MÃ...TTE han eventeult ihvertfall gå av banen 17 ganger uten å score mål, i motsetning til de 24 han og de 14 Yeboah gjorde.

Men Beckford har 28 mål på 34 kamper, da stiller jo utgangspunktet seg noe anderledes, det til sier vel at han i verste fall må gå banen 6 ganger uten å score. Men han har allikevel gjort det mer enn 3 ganger så ofte.

Flott at han scorer nesten et mål i snitt Sheridan, men tiltross for det så er det 19 av 34 kamper han ikke evner å score. Vi må jo ha poeng i disse kampene også, man får jo ikke flere poeng for 4-0 seire enn 1-0 seire.

Uten at det er et valg noen tar så er det jo åpenbart best om en spiss klarer å spre målene ut i den grad som gjør at laget tar mest poeng. Det som er hele ankepunktet mitt er at vi kanskje ikke har fått så mye igjen for de 28-29 målene hans som vi burde. Og ettersom han åpenbart er god nok til å jevnlig score masse mål på kort tid, så bør han ha kapasitet til å score jevnere.