Skrevet av Emne: Grasrotandelen  (Lest 11308 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thunderfoot

Grasrotandelen
« på: Mars 20, 2009, 16:51:40 »
Hva med å registrere Luscos som mottaker? Ser at Liverpools norske supporterklubb alt har dratt inn 6000 kroner. https://www.norsk-tipping.no/grasrot_vis?coupon=receiver%3D975332764%26mode%3D1%26&
 

Svend Anders

Sv: Grasrotandelen
« Svar #1 på: Mars 20, 2009, 17:24:11 »
Det er et forslag supporterklubben har fått inn fra flere medlemmer allerede, og styret har sagt ja til dette (flere i styret er bortreist i helgen så jeg svarer ettersom jeg sitter på informasjonen).

Det jobbes med å få oss registrert, men dette tar enda noen dager for å få bekreftet. Jeg håper vi kan bekrefte noe i alle fall over neste helg en gang. TPN går i trykken på mandag, og vi kommer med en notis om dette der.

Så fort vi har dette klart vil vi publisere mer info på forumet og leedsunited.no - inkludert strekkode, etc.

For de som ønsker å støtte LUSCOS på denne måten, håper jeg man er tålmodig til papirene er i orden. Selv om man ikke får registrert det før om et par uker, blir det tilbakeregnet hva man har tippet for fra 1. januar (fem prosent) - om du ikke velger et annet lag først, vel og merke.

Svend Anders

peacock

Sv: Grasrotandelen
« Svar #2 på: Mars 20, 2009, 19:44:51 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

ollan

Sv: Grasrotandelen
« Svar #3 på: Mars 20, 2009, 19:59:18 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

velkommen til den siste kommuniststat! :o
Ollan

marve

Sv: Grasrotandelen
« Svar #4 på: Mars 20, 2009, 22:41:38 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

For noe forbanna vrøvl ,hva hadde norsk idrett vært uten norsk tipping ;)
 

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #5 på: Mars 20, 2009, 23:28:12 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

Hvorfor ble man ikke sjokkert når man så hvem de ordene kom fra?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Grasrotandelen
« Svar #6 på: Mars 21, 2009, 00:02:01 »
Man kan nok mene mye om Norsk Tippings tidligere monopol... men det er ikke TVIL i at det har hjulpet anleggssituasjonen rundt omkring i Norge!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Grasrotandelen
« Svar #7 på: Mars 21, 2009, 00:46:30 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

Så spill online og gjør noen få bakmenn rike!

Norsk Tipping høster mye kritikk grunnet sin forholdsvis lave tilbakebetalingsprosent, men få andre spillselskaper blir brukt som en forvalter direkte til "grassrota". Det har de alltid gjort, mens de nå også tilbyr hver enkelt spiller å gi 5% direkte til en selvvalgt organisasjon.
Marching on together!

peacock

Sv: Grasrotandelen
« Svar #8 på: Mars 21, 2009, 00:46:40 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

For noe forbanna vrøvl ,hva hadde norsk idrett vært uten norsk tipping ;)

Jeg skal ikke benekte at de har hjulpet anleggssituajonen. Men, jeg misliker forsøket på monopolisering. Behandlingen av spilleautomater, Manglerud Star og andre klubber med kontakt med legetime odds-selskaper er gammeldags.

peacock

Sv: Grasrotandelen
« Svar #9 på: Mars 21, 2009, 00:47:04 »
Ã… støtte Norsk tipping grenser til kommunisme.

Hvorfor ble man ikke sjokkert når man så hvem de ordene kom fra?

Forklaring, takk!

LEO

Sv: Grasrotandelen
« Svar #10 på: Mars 21, 2009, 10:44:16 »
Man blir spilleavhengig av spille hos private aktører men ikke hos statlige.

Det er GISKE gutten og de rødes mening.   ;D
 

lojosang

Sv: Grasrotandelen
« Svar #11 på: Mars 21, 2009, 10:48:39 »
Vel, det er neppe Lotto og Joker Nord Baasland har spilt vekk 60 millioner biskopkroner på.  8)
- Leif Olav

mercruiser

Sv: Grasrotandelen
« Svar #12 på: Mars 21, 2009, 12:01:48 »
Styret i LUSCOS burde vel vært i forkant her?
Og jeg burde ha varslet..

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #13 på: Mars 21, 2009, 12:43:59 »
Min andel går sjølsagt til Florø Sportsklubb,vi i Luscos har råd til å betale større medlemsavgift hvis vi har for dårlig økonomi 8)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Grasrotandelen
« Svar #14 på: Mars 21, 2009, 14:46:47 »
Det ligger mange ideelle og gode saker i Grasrotbasen, som kan støttes.

Kreativt og positivt initiativ fra Norsk Tipping synes jeg - og uten å ha finregnet på det, tror jeg min årlige Grasrotandel vil tilsvare opp imot 8-10 Luscosmedlemsskap.....

Jeg synes ellers at NT-debatten er politisk interessant: Med sin massive markedsføring av sine 'ufarlige' spill skaper jo Norsk Tipping en stor interesse om pengespill generelt, og derigjennom også en god grobunn for spillegalskap, som de kommersielle spilleselskapene nyter svært godt av.

I det store bildet er det også interessant å se at den norske stat - gjennom Oljefondets investeringer - faktisk er en av de største eierne i profilerte bookmakere som Unibet og Ladbrokes.....

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #15 på: Mars 21, 2009, 15:33:32 »
Man blir spilleavhengig av spille hos private aktører men ikke hos statlige.

Det er GISKE gutten og de rødes mening.   ;D

Så du ser ikke andre forskjeller?

AllWhiteTøyen

Sv: Grasrotandelen
« Svar #16 på: Mars 21, 2009, 19:07:28 »
Vel, det er neppe Lotto og Joker Nord Baasland har spilt vekk 60 millioner biskopkroner på.  8)
Veldig godt poeng lojosang. Det er sikkert flere enn meg her inne som kjenner folk som har havnet i spillegjeld, og kreditoren for disse er vel neppe Norsk Tipping.
 

75 SOLLI

Sv: Grasrotandelen
« Svar #17 på: Mars 26, 2009, 21:49:54 »
Min andel går sjølsagt til Florø Sportsklubb,vi i Luscos har råd til å betale større medlemsavgift hvis vi har for dårlig økonomi 8)

Helt enig jackbauer68! Hvis vi øker medlemsavgiften med 50,- kr vil dette utgjøre drøye 160.000,- i ekstrainntekter for LUSCOS. Det tror jeg vi alle har råd til........
Skremmende at Liverpool Supporterklubb har mottat 30.000,- kr på 3 - tre - dager fra grasrotandelen! Dette er penger som heller skulle vært med å støttet opp rundt breddeidretten i Norge.......

Per-Stian

Sv: Grasrotandelen
« Svar #18 på: Mars 26, 2009, 21:55:24 »
Såg innslaget på TV 2-sporten og fekk ei vond magekjensle. Det vert heilt feil viss pengane forsvinn frå breddeidretten og til formål i England.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #19 på: Mars 26, 2009, 22:01:36 »
Og min andel går til Søreide Idrettslag http://www.soreideil.no/ som verken har idrettshall eller fotballbane. Liverpool Supporterklubb skal visst sende pengene over dammen til de etterlatte etter Hillsborough. Fint det, men er det det som er meningen med grasrotandelen. Og hva skulle eventuelt LUSCOS brukt pengene på?

Tom S

Sv: Grasrotandelen
« Svar #20 på: Mars 26, 2009, 22:02:39 »
Tipper her vert justering av regler etter at dette "smutthullet" er oppdaga.
Vert selvfølgelig heilt feil om desse kronene ikkje går til breiddeidrett i Norge.
COME ON LEEDS !!

Thunderfoot

Sv: Grasrotandelen
« Svar #21 på: Mars 26, 2009, 23:17:20 »
Enig i at det blir feil at supportere skal tjene på dette, men det finnes sikkert mange mottakere med enda mer tvilsomme hensikter. Det samme var tilfellet med spilleautomatene, der det var eksempler på at klubber uten aktivitet håvet inn tusener og brukte pengene på gutteturer til England. Når det gjelder Liverpool og beløpet de har fått inn så er det en sannhet med modifikasjoner at det dreier seg om tre dager. Inntekene har nemlig tilbakevirkende kraft og beløpet de har fått fra sine noe over 300 tippere gjelder tilbake til 1. januar.

Mitt råd: Støtt ditt lokale lag, men velg Luscos om du ikke har noen bedre å tilgodese. Ã… gi dem til Luscos er tross alt bedre enn å sende dem tilbake til Giske og Norsk Tipping.
 

rastafari

Sv: Grasrotandelen
« Svar #22 på: Mars 27, 2009, 09:58:18 »
Det er et forslag supporterklubben har fått inn fra flere medlemmer allerede, og styret har sagt ja til dette (flere i styret er bortreist i helgen så jeg svarer ettersom jeg sitter på informasjonen).

Det jobbes med å få oss registrert, men dette tar enda noen dager for å få bekreftet. Jeg håper vi kan bekrefte noe i alle fall over neste helg en gang. TPN går i trykken på mandag, og vi kommer med en notis om dette der.

Så fort vi har dette klart vil vi publisere mer info på forumet og leedsunited.no - inkludert strekkode, etc.

For de som ønsker å støtte LUSCOS på denne måten, håper jeg man er tålmodig til papirene er i orden. Selv om man ikke får registrert det før om et par uker, blir det tilbakeregnet hva man har tippet for fra 1. januar (fem prosent) - om du ikke velger et annet lag først, vel og merke.

Svend Anders

Dette er jeg FULLSTENDIG IMOT. Synes det er helt på trynet at en supporterklubb skal blande seg inn i dette. Om LUSCOS ønsker å styrke økonomien, så gjør soom tidligere nevnt og økt kontingent med 50 eller 100. Håper styret tar til vettet og fjerner LUSCOS som mottaker. Hvis ikke, oppfordrer jeg INGEN TIL Ã… VELGE LUSCOS som mottaker av sin andel.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Torgeir

Sv: Grasrotandelen
« Svar #23 på: Mars 27, 2009, 10:09:18 »
Helt håpløst Luscos.....

Støtt ditt lokale fotballag og bredde idretten.

og vips så har vi en ung lovende norsk spiller i Leeds United.


 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)


"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Grasrotandelen
« Svar #24 på: Mars 27, 2009, 10:23:53 »
Veldig enig med Thunderfoot her.

Vet ikke om noen av dere har misforstått dette litt, men det er jo fortsatt slik at en meget stor andel av NT sin omsetning går tilbake til såkalt ’samfunnsnyttige formål’ – og fordeles etter nøyaktig samme modell som tidligere – uten at Grasrotandelen styrer dette.

Det NT har gjort med Grasrotandelen er å åpne for at spillerne selv kan bestemme hvordan en liten andel av denne potten skal fordeles (grasrotandelen utgjør ca 15-20% av den totale summen som kanaliseres tilbake til breddeidrett, kultur etc….). Spillerne kan bytte grasrotmottaker så ofte de vil.

NT er kommet inn i en konkurransesituasjon vs de kommersielle bookmakerne, som de er dømt til å tape, og sett fra NT sin side synes jeg Grasrotandelen er et genialt markedsmessig sjakktrekk:

- Den bygger en større lojalitet mellom spillerne og NT (jeg er sikkert på alle spillere vil finne minst en sak som de brenner for i Grasrotbasen…).

- Det gir en ekstra markedsføring av Norsk Tipping av enorme dimensjoner, gjennom at alskens idrettslag og jazzklubber nå benytter lørdagformiddagene til å henge rundt den lokale tippekiosken og dele ut reklame/informasjon om Grasrotandelen og Norsk Tipping.

Info om spillemidlene til  NT:  https://www.norsk-tipping.no/page?id=50
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Runar

Sv: Grasrotandelen
« Svar #25 på: Mars 27, 2009, 13:15:23 »
Forkastelig av scum supporterne å ikke ha noen lokal tilhørighet som de kan støtte.... Breddeidretten må snu på vær krone i mange sammenhenger, og har en vanskelig konkuranse situasjon.

Synes også at d er en uting at man skal kunne støtte tippeklubber med grasrot andelen. Tippeligaen får en haug med millioner for å vise produktet sitt på TV, med spillere som har et opphav i idretts norge. Nei, støtt din lokale klubb, den trenger det...

Heia Fyllingen Fotball
 

olsen leeds

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #26 på: Mars 27, 2009, 14:03:53 »
Og min andel går til Søreide Idrettslag http://www.soreideil.no/ som verken har idrettshall eller fotballbane. Liverpool Supporterklubb skal visst sende pengene over dammen til de etterlatte etter Hillsborough. Fint det, men er det det som er meningen med grasrotandelen. Og hva skulle eventuelt LUSCOS brukt pengene på?
hvar inne å så på nettsiden og så litt på bilder og filmer ;D. hvorfor er det bilder og filmer av månen ???

Brian G.

Sv: Grasrotandelen
« Svar #27 på: Mars 27, 2009, 14:43:12 »
Og min andel går til Søreide Idrettslag http://www.soreideil.no/ som verken har idrettshall eller fotballbane. Liverpool Supporterklubb skal visst sende pengene over dammen til de etterlatte etter Hillsborough. Fint det, men er det det som er meningen med grasrotandelen. Og hva skulle eventuelt LUSCOS brukt pengene på?
hvar inne å så på nettsiden og så litt på bilder og filmer ;D. hvorfor er det bilder og filmer av månen ???
LUSCOS 3302                           Leeds United fra vuggen til penalet

Einar

Sv: Grasrotandelen
« Svar #28 på: Mars 27, 2009, 14:50:23 »
Veldig enig med rastafari her.
Supporterklubber, være seg av norske, engelske eller andre lag, burde ikke være en legitim mottaker av disse midler.

Jo mere penger som kanaliseres til de respektive lokale klubber og foreninger som drives etter frivillighets- og dugnadsprinsippet og som gir et tilbud til barn og ungdom (være seg idrett eller kultur), desto bedre.
Forhåpentligvis kommer det en regelendring som gjør at grasrotmidlene ikke kan gå til annet enn dette - noe som etter mitt syn burde vært ivaretatt fra starten av.

LUSCOS bør holde seg for gode til å forsøke å hente inn midler denne veien, og gjerne heller markere en slik holdning i neste TPN!
STØTT DITT LOKALE LAG ELLER FORENING I STEDET!!
 

h.b

  • Gjest
Sv: Grasrotandelen
« Svar #29 på: Mars 27, 2009, 17:53:17 »
Dette må da komme fra Bates.
Nei til det at Luscos skal benytte seg av denne grasrotandelen. Ja dette er helt bak mål. En skam for klubben vår hvis vi prøver oss på det