Veldig enig med Thunderfoot her.
Vet ikke om noen av dere har misforstått dette litt, men det er jo fortsatt slik at en meget stor andel av NT sin omsetning går tilbake til såkalt ’samfunnsnyttige formål’ – og fordeles etter nøyaktig samme modell som tidligere – uten at Grasrotandelen styrer dette.
Det NT har gjort med Grasrotandelen er å åpne for at spillerne selv kan bestemme hvordan en liten andel av denne potten skal fordeles (grasrotandelen utgjør ca 15-20% av den totale summen som kanaliseres tilbake til breddeidrett, kultur etc….). Spillerne kan bytte grasrotmottaker så ofte de vil.
NT er kommet inn i en konkurransesituasjon vs de kommersielle bookmakerne, som de er dømt til å tape, og sett fra NT sin side synes jeg Grasrotandelen er et genialt markedsmessig sjakktrekk:
- Den bygger en større lojalitet mellom spillerne og NT (jeg er sikkert på alle spillere vil finne
minst en sak som de brenner for i Grasrotbasen…).
- Det gir en ekstra markedsføring av Norsk Tipping av enorme dimensjoner, gjennom at alskens idrettslag og jazzklubber nå benytter lørdagformiddagene til å henge rundt den lokale tippekiosken og dele ut reklame/informasjon om Grasrotandelen og Norsk Tipping.
Info om spillemidlene til NT:
https://www.norsk-tipping.no/page?id=50