Nigerianer til leeds på lån

Started by h.b, April 02, 2009, 11:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sydhagen

Virker som Grayson har bra oversikt på det som skjer i amerikansk fotball.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ragnar

Om jeg klarer å regne riktig så er han ca 193 høy og veier ca 96 kg.

Blir spennende å se om han får kontrakt. ::)
*In El Loco we trust!*

h.b

Det som er urovekkende er at uansett hvilken spiller som kommer til Leeds fra USA, så er vi nødt til å ta denne spilleren på prøve. Nivået i USA er alt for dårlig til å gå og hente en spiller derfra for å forsterke laget. Unntakene er spillere som har bevist noe  før i andre land. Men så har de jo tross alt gått til USA for pengene da. Og da har  vi egentlig ikke brukt for dem.
Jeg kunne gjerne likt å sett at vi hadde hentet spilere fra Nigeria, men da spillere som spiller på øverste nivå der. Mange spillere som spiller på de 3 beste lagene i Nigeria, ville gitt alt for å komme til en engelsk klubb. Det samme gjelder stort sett alle afrikanske land. Med noen unntak. Malawi,kongo,Etiopia og kanskje en 5-7 andre land.

Sydhagen

Quote from: h.b on April 02, 2009, 12:47:08
Det som er urovekkende er at uansett hvilken spiller som kommer til Leeds fra USA, så er vi nødt til å ta denne spilleren på prøve. Nivået i USA er alt for dårlig til å gå og hente en spiller derfra for å forsterke laget. Unntakene er spillere som har bevist noe  før i andre land. Men så har de jo tross alt gått til USA for pengene da. Og da har  vi egentlig ikke brukt for dem.
Jeg kunne gjerne likt å sett at vi hadde hentet spilere fra Nigeria, men da spillere som spiller på øverste nivå der. Mange spillere som spiller på de 3 beste lagene i Nigeria, ville gitt alt for å komme til en engelsk klubb. Det samme gjelder stort sett alle afrikanske land. Med noen unntak. Malawi,kongo,Etiopia og kanskje en 5-7 andre land.

hadde jo vært konge med en ny Radebe eller Yeboah  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Totto

Imponerende at du har så god oversikt over klubbfotballen i disse afrikanske landene h.b, tar av meg hatten for det.
Det er nok riktig som du sier at i lille USA er nivået (på alle andre enn de spillerne som har kommet her fra Europa på grunn av pengene) alt for dårlig for å styrke laget vårt i 3. divisjon...  ::)
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

samadhi

Synes dette er spennende.

Ukjente spillere som kommer inn nærmest gratis fra utlandet kan vise seg å være skikkelige kupp dersom de slår til. Mislykkes de så er det likevel ikke den helt store risikoen...
marching on together,
derudaf forever...

auren

Hvis han imponerer, får vi da brukt han denne sesongen? Er ikke transfervinduet for emergency loans og free transfer stengt?

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Budda

Quote from: h.b on April 02, 2009, 11:52:09
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Whites-take-Nigerian.5133322.jp
Overskriftene sier Lån, men innholdet sier prøve

Overskriften sier trial, og det betyr jo prøve

Auren: ...but he is still to take up a contract with the east-coast club...

Så det betyr at hvis han skriver kontrakt med oss, så kan han spille denne sesongen
Endre

baste

Synes det er bra at Grayson sonderer markede. Før eller senere finner vi "gull"....en ny Radebe evt Tony Y....

MOT

DenHviteYeboah

Quote from: baste on April 02, 2009, 20:57:52
Synes det er bra at Grayson sonderer markede. Før eller senere finner vi "gull"....en ny Radebe evt Tony Y....

MOT
Ã... nei,noen ny Tony Yeboah får vi ikke...husker Ingebrigt Steen Jensen sammenlignet en spiller på Stabæk(fra Ghana-husker ikke navnet)med Yeboah.Helt bak mål!Latterlig!

testo

Quote from: Sydhagen on April 02, 2009, 12:52:38

hadde jo vært konge med en ny Radebe eller Yeboah  :)

Ja takk.Begge deler  ;D
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Andersen

Er det noen som vet noe mere om denne spilleren , bortsett fra at han er nesten 2m høy , og veier nesten 100 kg? Nivået i USA er vel ikke akkurat så mye å skryte av!  Har inntrykk av at det er spillere som drar over dit, som nærmer seg pensjonsalder som fotballspiller, som vil legge seg litt mere penger i lommeboka! ::) Alder ?  klubber ?  meritter ? Eller blir han bare stallfyll , med sporadiske innhopp i ny og ne?  hvis han får kontrakt vel å merke!!  ;D LEEDS4 EVER!!!!

morten1966

Det er ikke bare et nigeria brev dette da... :D  14 dager til Leeds tur. Ikke lett  å dra i påska med små barn... ???

fjellhaugen

Quote from: Totto on April 02, 2009, 13:43:35

Imponerende at du har så god oversikt over klubbfotballen i disse afrikanske landene h.b, tar av meg hatten for det.
Det er nok riktig som du sier at i lille USA er nivået (på alle andre enn de spillerne som har kommet her fra Europa på grunn av pengene) alt for dårlig for å styrke laget vårt i 3. divisjon...  ::)

må si håkon får passet påskrevet relativt fort her inne om dagen. det skal ikke mye uenighet til før øyerullingen er i gang.
nå er det ikke sånn at jeg ikke tror han er stor nok til å forsvare seg selv (om han skulle brydd seg :D), det jeg sier er bare at jeg tror ikke jeg er den eneste som mener han har et poeng her og da må det være mulig å være uenig på generelt grunnlag.
ikke det at du totto skrev noe forferdelig, var bare du som fikk det nå, da jeg synes det har vært mye mot hb i det siste.

og om noen skulle være i tvil.... jeg er enig med hb her. stort sett skrot som kommer over fjorden. skal du ha afrikanere, så plukk dem der nede, evt fra ungdomslag i europa.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

baste

Quote from: fjellhaugen on April 02, 2009, 22:58:02

må si håkon får passet påskrevet relativt fort her inne om dagen. det skal ikke mye uenighet til før øyerullingen er i gang.
nå er det ikke sånn at jeg ikke tror han er stor nok til å forsvare seg selv (om han skulle brydd seg :D), det jeg sier er bare at jeg tror ikke jeg er den eneste som mener han har et poeng her og da må det være mulig å være uenig på generelt grunnlag.
ikke det at du totto skrev noe forferdelig, var bare du som fikk det nå, da jeg synes det har vært mye mot hb i det siste.

og om noen skulle være i tvil.... jeg er enig med hb her. stort sett skrot som kommer over fjorden. skal du ha afrikanere, så plukk dem der nede, evt fra ungdomslag i europa.

Om du sikter til spillere ifra USA, så er det i allefall kommet flere gode keeprer derifra + en god spiss. Nu har ikke jeg oversikten over hvor mange som er på prøve etc. 

... men jeg ser at i B/G så er det ca 1-2 av 10 prøvespillere som får kontrakt. Poenget er vel å være litt aktiv i markede å håpe på at man kommer over ett talent, litt utenom det vanlige. Ser ingen grunn til å klage på at Grayson leter etter nye spillere.

Dommedagen kommer nok (i 1975 iflg Jehovas).. he he.. Leeds vil atter reise seg og spille PL fotball en dag. Ingen tvil

Erik_

Han prøvespilte i Nybergsund(!) i mars.

â€" Vi har fått fortalt at han kan spille både midtstopper og som spiss. Altså en anvendelig spiller, sier treneren.
http://www.ostlendingen.no/article/20090319/SPORT03/315313237/1064/mrss

â€" Han ble ikke satt på de helt store prøvene i dag, men vi ser at han er sterk, og brukbart rask, så det blir spennende å se både ham og Andreas Lie på trening fremover, sa Ola Brenden.
http://www.ostlendingen.no/article/20090320/SPORT03/757442178/1064/mrss

Ogunbiyi ble i USA
Nødvendigheten av å hente Sørum kom i det øyeblikket den amerikanske prøvespilleren Babajide Ogunbiyi takket nei til Nybergsund.

Da spilleren reiste hjem til USA etter endt prøvespill sist uke var Ola Brenden optimistisk med tanke på en overgang, men denne gikk i vasken da spilleren selv ikke ville.

- Det var svært nære, men jeg tror overgangen fra New York til Trysil ble i største laget for spilleren, sier Skarpmo.

http://www.ostlendingen.no/article/20090331/SPORT03/482372341/1101

Totto

Quote from: fjellhaugen on April 02, 2009, 22:58:02

He he.

Debattforum er til for debatter, og jeg syntes generaliseringen var håpløs i dette inlegget fra h.b.
Det var derimit ikke noe personlig fra min side, og neste gang kan det være at våre meninger er de samme.
Selvsagt kan det være spillere i USA som har stort potensiale, men sannsynligheten for at vi er først til å finne en slik uslipt diamant er nok dessverre lav.
Ã... finne en spiller som styrker dagens Leeds-lag er jeg imidlertid helt sikker på er mulig både i USA, og dessverre de fleste andre steder  ;)
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

LEO

Det er ikke SÃ... lenge siden at USA rundspilte vårt landslag.

Husker at Kippe fra Lillestrøm kom inn.  Helt latterlig å se hvordan han ble parkert.

fmtj

Hva med å vente å se om han rett og slett er god??
Yeboahs vitne

arne armoen

Quote from: fmtj on April 03, 2009, 12:00:19

Støttes med høye kneløft!
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl!!

lojosang

For en tåpelig idé!  ;D ;D ;D
- Leif Olav

Budda

where's the fun in that?
Endre

readysteady

Quote from: Enrique on April 03, 2009, 00:21:24
- ... men jeg tror overgangen fra New York til Trysil ble i største laget for spilleren, sier Skarpmo.
Er nok gjengs for flere enn bare denne spilleren dette, vil jeg tro. Trysil, itte akkurat urbant.

Asbjørn

Quote from: readysteady on April 03, 2009, 15:11:43
Quote from: Enrique on April 03, 2009, 00:21:24
- ... men jeg tror overgangen fra New York til Trysil ble i største laget for spilleren, sier Skarpmo.
Er nok gjengs for flere enn bare denne spilleren dette, vil jeg tro. Trysil, itte akkurat urbant.

Lie, fra en av Ã...lesunds utkanter, fikk jo rene bakoversveisen da han ankom Nybergsund, deltok på én trening, satt & vurderte omgivelsene & foretrakk en 'halen mellom beina'-retur fremfor noen måneder i Nybergsund. Da heller reservebenken i AaFK & 'det urbane livet i Ã...lesund'  :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

olsen leeds

Har ikke trua på denne karen. ??? ??? ??? ???

Rudi G.

Jeg kjenner ikke til denne karen, men det kan jo være at han blir helt konge i ccc neste sesong. Eller ikke!

Lawerve

Det mest tragiske er jo at vi kjemper om de samme spillerne som Nybergsund! 200 husstander er det oppi der :o Prestasjon av Nybergsund ;)
SUPER LEEDS

flynn

Enig med sistnevnte taler. Jeg pleide å spille (og vinne...) mot Nybergsund, og se på Leeds' spillere som guder i forhold til det vi holdt på med. Betyr dette at jeg kunne spillt på Leeds om jeg var 20 år yngre ???

flynn

Kickthemdown

Quote from: olsen leeds on April 03, 2009, 20:42:00
Har ikke trua på denne karen. ??? ??? ??? ???
Takk for din mening.. Tåpelig som den var...

Alta-White