Hvis Southampton går konkurs og Leeds blir nummer tre...?

Started by Promotion 2010, April 04, 2009, 23:07:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Da ryker Southampton ut av Ligaen fra CCC og alle de tre nederste divisjonene må fylles med et lag til fra divisjonen under........eller blir det bare to lag som rykker ned?

http://www.bbc.co.uk/dna/606/A49492146

Mye spekulasjoner rundt Soton for tiden. Charlton, som også er på vei ned, er også bare en hårsbredd fra å bli slått konkurs!

Finanskrisen kan ramme mange klubber i nær fremtid! Godt vi har en veldrevet klubb med satsning på egne spillere...  ;)

I foorige kampprogram skrev Bates at det koster oss rundt £100.000 pr hjemmekamp å betale for TA og ER i leie. Det er mye!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

vl ikke tenke så mye på dette... så gode kompiser som vi er med fa og footbal league og hele systemet så kan jeg ikke se at vi skal være heldige her
Forever Leeds United!!!!!!!!

Per-Stian

Dette kan og skal vi klare på eigahand. Aldri i verda om vi kan stole på FL, konkursar eller anna tøys.

Asbjørn

...dette scenarioet har eg gått & grunda på ei stund.

Uansett kan det være lurt å satse for fullt på å nå igjen Millwall & kapre tredjeplassen.
Kan vise seg essensielt...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Quote from: Asbjørn on April 05, 2009, 00:25:09
...dette scenarioet har eg gått & grunda på ei stund.

Uansett kan det være lurt å satse for fullt på å nå igjen Millwall & kapre tredjeplassen.
Kan vise seg essensielt...

Andre grunner til at tredjeplassen kan være viktig, er at da avslutter man jo Playoff-semien på hjemmebane, i tillegg til at man møter laget som totalt sett gjennom sesongen har vært det svakeste av de seks øverste.
Det er i øyeblikket Scunny, som dog står med tre strake seire i ligaen. Til gjengjeld har alle vært på hjemmebane, mot svak motstand. (Hereford, Brighton, Colchester)

Men men, vi havner på andreplass og rykker direkte opp, så det er ikke så mye å tenke på  8)

Andersen

Er vel ikke verdt å bruke for mye tid å gruble på dette vel?  ;D vi får gjøre jobben selv, så ser en status på tabellen ved sesongslutt. Klart det er en fordel å møte det eller de lagene som er dårligst av play -off lagene, selv om jeg synes alle sånne kamper er vanskelige i utgangspunktet. Når en vet hva som står på spill, 1 div. opp sponsorer, inntekter. Direkte opprykk, litt sjeptisk play-off er vel nesten i boks!  :o LEEDS4EVER.

DenHviteYeboah

Quote from: Promotion 2010 on April 04, 2009, 23:07:03
Da ryker Southampton ut av Ligaen fra CCC og alle de tre nederste divisjonene må fylles med et lag til fra divisjonen under........eller blir det bare to lag som rykker ned?

http://www.bbc.co.uk/dna/606/A49492146

Mye spekulasjoner rundt Soton for tiden. Charlton, som også er på vei ned, er også bare en hårsbredd fra å bli slått konkurs!

Finanskrisen kan ramme mange klubber i nær fremtid! Godt vi har en veldrevet klubb med satsning på egne spillere...  ;)

I foorige kampprogram skrev Bates at det koster oss rundt £100.000 pr hjemmekamp å betale for TA og ER i leie. Det er mye!
da kommer FA til å finne opp en ny lov som gjør at kun Leeds United ikke får noen fordeler av dette...nei slike gaver i fra himmelen får aldri vi.Nei, jeg håper vi knuser Millwall 5-0 i opprykksfinalen!

Rudi G.

Quote from: Per-Stian on April 04, 2009, 23:59:53
Dette kan og skal vi klare på eigahand. Aldri i verda om vi kan stole på FL, konkursar eller anna tøys.

Helt enig. Dette fikser vi på egenhånd!

Torpe-do

Enig. Vil helst slippe at utenforstående går rundt med den oppfatning av at vi har fått hjelp av FA.

jackbauer68

i lojalitetens navn så krysser eg fingrene for at Saints og Addicks sine trofaste supportere slipper å gjennongå et lignende helvete som vi har gjort,og at de redder seg unna både konkurs og minuspoeng 8)

Rudi G.

Quote from: jackbauer68 on April 05, 2009, 11:53:14
i lojalitetens navn så krysser eg fingrene for at Saints og Addicks sine trofaste supportere slipper å gjennongå et lignende helvete som vi har gjort,og at de redder seg unna både konkurs og minuspoeng 8)

Den skriver jeg under på!

Tom S

Quote from: Rudi G. on April 05, 2009, 11:56:19

Greit nok med desse lagene, men hadde det vert snakk om lpool, manu eller chelski så hadde eg håpt av heile mitt hjerte at dei hadde tryna skikkeleg.
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Quote from: Tom S on April 05, 2009, 12:06:21
Quote from: Rudi G. on April 05, 2009, 11:56:19

Greit nok med desse lagene, men hadde det vert snakk om lpool, manu eller chelski så hadde eg håpt av heile mitt hjerte at dei hadde tryna skikkeleg.

Det er en helt annen sak! :D

Asbjørn

...synd det ikke 'virket' the other way round da (mht når CC, L1 & L2-lagene stemte over Leeds & the minus fifteen...)  :(

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

Quote from: Asbjørn on April 05, 2009, 12:16:07

...synd det ikke 'virket' the other way round da (mht når CC, L1 & L2-lagene stemte over Leeds & the minus fifteen...)  :(

We are Leeds and we proud off it!

Tom S

Godt poeng, Asbjørn.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Southampton har 300mill i gjeld, Liverpool har 4000mill.

Ja, det er snakk om forskjellig typer gjeld og varigheten på "forfall", men likevel er det trist. Håper Southampton klarer seg ut av problemene, mens jeg er så barnslig at jeg gjerne ser Liverpool tryne skikkelig. De har lånt over evne, med planer om enda mer gjeld i ny stadion og likevel har de sportslig suksess. Det er forjævlig at fotballen har blitt slik.
Marching on together!

sveifors

De aller fleste lagene og spesielt fansen for andre lag applauderte med stor skadefro når vi trynet. Nå skjer det med endel andre klubber også, kan ikke si at jeg jubler, men hvorfor skal andre ha det enklere enn oss.Får håpe lagene unngår konkurs ja, men jeg håper også at de samme reglene gjelder for andre klubber også. Historien har alltid vært at en regel gjelder for Leeds og andre regler for andre lag. At FA skulle begynne med noe annet ville forbause meg, men man kan alltids håpe.....
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Torpe-do

Hehe, kom akkurat til å tenke på et litt artig scenario..

Dersom eksempelvis Liverpool og Scumchester gikk skikkelig på tryne, måtte selge unna og dele felles skjebne med Leeds (nedrykk)

Samtidig som vi rykker opp.

Opprykksduell mellom et fremadstormende Leeds, mot et stk Liverpool og et stk Scums som var på nedtur?

Må jo si det hadde vært veldig, veldig moro  :D

Hallgeir *

Når vi er inne på klubber i trøbbel... Luton har vunnet malingscupen med 3-2 over Scunthorpe etter ekstraomganger. Må si jeg unner dem en sånn triumf etter behandlingen de har fått.
Super Leeds since 1968

Geir Magne

Før eller senere vil en av de fire store (manu, pool, chelski eller gooners) få problemer pga. sine store gjeldsbyrder. Det blir interessant å se hvordan klubbene og forbundet vil håndtere dette når dagen kommer.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Dennis

Quote from: Geir Magne on April 05, 2009, 18:46:07
Før eller senere vil en av de fire store (manu, pool, chelski eller gooners) få problemer pga. sine store gjeldsbyrder. Det blir interessant å se hvordan klubbene og forbundet vil håndtere dette når dagen kommer.

De vil vel bare fortsette å sy puter under armene på dem.

"Hvordan kan vi hjelpe dere unna gjeldsbyrden, kjære Scum?"

Syns jeg ser FA straffe Looserfool eller Wankchester med poengstraff.
Marching on together!

berlin

Quote from: hallghel on April 05, 2009, 18:27:55
  Når vi er inne på klubber i trøbbel... Luton har vunnet malingscupen med 3-2 over Scunthorpe etter ekstraomganger. Må si jeg unner dem en sånn triumf etter behandlingen de har fått.

Helt enig!  :)

Det ser ut til at de må ned i Conf. et år, ser ut til at det er for få kamper til å ta igjen både Grimsby og Chester.

Erik M

Excuse me....

Denne debatten liker jeg så enormt dårlig. For meg er Leeds United et storlag og supporterne burde ligge på et så uendelig mye høyere nivå.  En ting er at mange fortsetter å kalle Englands beste lag for avskum - det gjør oss til enn så patetisk liten klubb..

Enda verre er det når jeg leser at Liverpool er på toppen og Leeds er i bånn fordi FA eller andre uhyrer er slemme og urettferdige. What???

Leeds er der de er fordi de har tapt fotballkamper.  Liverpool og Man U vinner. Leeds har bommet i avgjørende kamper mot Watford, mot Ipswich, mot Doncaster (jeg var live på alle). Det er derfor vi er der vi er. Ikke fordi andre hater oss og FA er urettferdig.

Elland Rd har fortsatt troen (opp mot 30.000 i snitt - en liten sensasjon).  Leeds er i form for tiden.  Bommer vi i år igjen er det fordi gutta på laget ikke klarer det. Da prøver vi igjen.  Leeds United vil komme tilbake i toppen - det er det eneste jeg er sikker på.

Temaet for denne debatten er helt fullstendig uvirkelig for meg.  Skal vi klamre oss til et håp om at Soton går konkurs og så satse på en 3.-plass i 3.-divisjon??  Really? 

Are you serious, Promo2010, or simply over-frustated???

Promotion 2010

Quote from: Erik M on April 06, 2009, 01:06:41
Excuse me....

Denne debatten liker jeg så enormt dårlig. For meg er Leeds United et storlag og supporterne burde ligge på et så uendelig mye høyere nivå.  En ting er at mange fortsetter å kalle Englands beste lag for avskum - det gjør oss til enn så patetisk liten klubb..

.....

Det fikk ihvertfall satt igang deg, og det er vel det et debattforum er til....debatt.....ikke sant?  ;D  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

peacock

Quote from: Mr Kaizer on April 05, 2009, 19:02:14
Quote from: Geir Magne on April 05, 2009, 18:46:07

De vil vel bare fortsette å sy puter under armene på dem.

"Hvordan kan vi hjelpe dere unna gjeldsbyrden, kjære Scum?"

Er det mulig? Er det fortsatt noen som ikke vet hvordan verbet "TO LOSE" staves?

berlin

Quote from: peacock on April 06, 2009, 09:17:35
Quote from: Mr Kaizer on April 05, 2009, 19:02:14

Er det mulig? Er det fortsatt noen som ikke vet hvordan verbet "TO LOSE" staves?

Vi snakker da ikke om verbet "to lose" (å tape) her, det må i såfall være substantivet "loser" !  >:(  ;D

Heller ikke den franske byen "Toulouse".  ::)

Det er nok tosker på frifot Mr Kaizer mener her.  ;)

Joe Jordan

Quote from: Erik M on April 06, 2009, 01:06:41
Excuse me....

Enda verre er det når jeg leser at Liverpool er på toppen og Leeds er i bånn fordi FA eller andre uhyrer er slemme og urettferdige. What???

Leeds er der de er fordi de har tapt fotballkamper.  Liverpool og Man U vinner. Leeds har bommet i avgjørende kamper mot Watford, mot Ipswich, mot Doncaster (jeg var live på alle). Det er derfor vi er der vi er. Ikke fordi andre hater oss og FA er urettferdig.

Elland Rd har fortsatt troen (opp mot 30.000 i snitt - en liten sensasjon).  Leeds er i form for tiden.  Bommer vi i år igjen er det fordi gutta på laget ikke klarer det. Da prøver vi igjen.  Leeds United vil komme tilbake i toppen - det er det eneste jeg er sikker på.

Temaet for denne debatten er helt fullstendig uvirkelig for meg.  Skal vi klamre oss til et håp om at Soton går konkurs og så satse på en 3.-plass i 3.-divisjon??  Really? 

100% enig i alt du skriver her.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

jackbauer68

Quote from: Tom S on April 05, 2009, 12:21:05

Godt poeng, Asbjørn.

Tror ikkje det hadde skjedd hvis fansen til de andre klubbene hadde fått bestemme 8)

fmtj

Dette støttes fullt ut! Jeg unner de ikke det samme som vi har måttet gjennomgå nå i flere år! Vi sliter i L1- det er beintøft å komme tilbake igjen!
Yeboahs vitne