Leeds - VM-by 2018/2022

Started by Promotion 2010, May 06, 2009, 12:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

Gledelig!

Men, det er lenge til dette blir avgjort....
COME ON LEEDS !!

Tom S

Quote from: h.b on December 16, 2009, 19:47:51
Hvis vi ikke rykker opp i år og Leeds ikke kan vise til finansering for nye Elland Road. Ja da er jeg red for at Leeds ikke får status som vertsby.
Leeds kan ikke si til FA at. Hvis vi får status som vertsby og dere finansierer dette. Ja da skal vi bygge ny stadion

Vi fant visst noe negativt her også  :o

:D :D :D
COME ON LEEDS !!

berlin

Quote from: auren on December 16, 2009, 19:42:14
Både MK Dons og Plymouth bør være godt bak Leeds, mens Bristol og Sheffield også har en god mulighet til å komme bak. Tror Leeds blir valgt hvis England får VM :)

auren

Personlig tror jeg MK Dons står sterkt. Det blir ikke både Bristol og Plymouth, men en av de.

Jeg tror Sheffield Wed og Sunderland åker ut til fordel for Leeds og Newcastle.

Tipper disse vrakes:
- Plymouth
- Sheff W
- Sunderland

Men det er absolutt en wild guess. Kun geografi er tatt i betraktning, et moment som det lyser lang vei er i bildet. Man City er også aktuell for skroting.

Budda

Quote from: Asbjørn on December 16, 2009, 19:27:23
Quote from: Boxman on December 16, 2009, 16:39:08
En liten korrigering. Den lista som ble fremlagt i dag, er FA's "shortlist", men den skal visstnok reduseres etterhvert. Men da er det FIFA som velger den endelige lista. Som jeg har forstått det så langt i hvert fall.

Hittil har man valgt ut 17 stadioner, inkludert 4 fra London. Men FIFA har bestemt at det skal være maks 3 stadioner fra samme by, så en av disse skal ut (men ikke Wembley eller Emirates). Dessuten er bare enten nye Anfield eller nåværende Anfield blant de utvalgte (ikke begge). Det betyr at engelsk FA har avgjort at Elland Road er ett av 15 utvalgte steder.

Noe av engelsk FAs dilemma er forresten at 6 av de 17 stadionene ennå ikke er bygd...

Om ca 12 måneder bestemmer FIFA hvilket land som skal arrangere, og i 2013 vil så evt FIFA bestemme hvilke 12 stadioner som skal brukes...

Det betyr at Elland Road fortsatt kan bli en av tre stadioner som vrakes... eller sagt på en annen måte, 12 av de 15 utvalgte vil være blant FIFAs valg (om England blir vertsland).

World Cup Bid Stadia

Sunderland - Stadium of Light

London - Wembley Stadium

Birmingham - Villa Park

Manchester - City of Manchester Stadium

Nottingham - new Nottingham Forest stadium

London - Emirates Stadium

Leeds - Elland Road

Sheffield - Hillsborough

Newcastle/Gateshead - St James' Park

Bristol - new Ashton Vale stadium

London - new White Hart Lane or Olympic Stadium

Plymouth - Home Park

Manchester - Old Trafford

Liverpool - Anfield or new Anfield

Milton Keynes - Stadium MK

Blant de tre som ble vraket i denne omgang var Hull, Derby, Sheffield United and Leicester have missed out. included Pride Park, the Walkers Stadium, the KC Stadium, and Sheffield United's Bramall Lane

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/BREAKING-World-Cup-joy-for.5917204.jp

http://www.football365.com/story/0,17033,8652_5775743,00.html

http://www.leedsunited.com/news/world-cup-joy-for-leeds-20091216_2247585_1906962

Men det er jo 15 på listen din, og bare tre fra London...

EDIT: Sorry, leste ikke Olympic Stadium. Men det blir likevel bare 15 alternativer. Da det enten blir ny eller gammel Anfield, eller WHL eller Olympic Stadium
Endre

jarle

2 baner i Manchester ...no way!!!

Leeds er en storby og velges trolig utfra infrastruktur, hoteller etc...

Asbjørn

Quote from: Budda on December 16, 2009, 20:53:34
Men det er jo 15 på listen din, og bare tre fra London...

* London - Wembley Stadium

* London - Emirates Stadium

* London - new White Hart Lane or Olympic Stadium

...som det fremgår av teksten i avisen så består tredje punkt her av enten nye WHL eller nye Olympic  Stadium

Altså fire ulike stadioner, men bare maks tre av de vil bli valgt ut
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

EDIT: Sorry, leste ikke Olympic Stadium. Men det blir likevel bare 15 alternativer. Da det enten blir ny eller gammel Anfield, eller WHL eller Olympic Stadium

Jepps :)
Som du sikkert ser ved neste gjennomlesing, enig med du :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jarle

Tror ikke både Sunderland og Newcastle går videre... kun 1 av dem...

Da ligger vi godt til!

Budda

Quote from: Asbjørn on December 16, 2009, 21:01:23

Jepps :)
Som du sikkert ser ved neste gjennomlesing, enig med du :)

Har alltid trudd at skumlesing var en god ting, men bør revurdere det. Gikk rett på tallet 17 og oversikten, skippet resten. :)
Endre

Promotion 2010

Quote from: berlin on December 16, 2009, 20:50:26
Både MK Dons og Plymouth bør være godt bak Leeds, mens Bristol og Sheffield også har en god mulighet til å komme bak. Tror Leeds blir valgt hvis England får VM :)

auren

Personlig tror jeg MK Dons står sterkt. Det blir ikke både Bristol og Plymouth, men en av de.

Tipper disse vrakes:
- Plymouth
- Sheff W
- Sunderland

Men det er absolutt en wild guess. Kun geografi er tatt i betraktning, et moment som det lyser lang vei er i bildet. Man City er også aktuell for skroting.

Hvorfor skal ER som er et stadionanlegg fra forhistorien komme foran Man City, Sunderland og flotte Hillsborough til Sheff Wed?

:o

Spørs veldig på finansieringen her. Hvordan er de stadionanleggene som IKKE er bygget ennå finansiert? Blir det VM-2018 som betaler kaka eller er det andre inne i planene?

Den største bøygen er nå likevel å få VM 2018 til England. Hvorfor skal det gå bra liksom...  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

Jeg tror rett og slett ikke at Leeds blir vertskapsby. Grunnen er ganske enkel som sagt ovenfor her. Leeds har ikke finansielle muskler til å finansiere byggingen av ER. Samtidig så er det helt på trynet å finansiere bygging av noe man selv ikke eier. Og Leeds har som sagt ikke penger engang til å kjøpe tilbake ER.
Som jeg har sagt tidligere. Man kan ikke bruke det at hvis dere gir oss penger, ja da skal vi bygge ut ER, når andre klubber faktisk viser til at de har orden på sin økonomi til å bygge dette selv.

Nei. jeg tror faktisk det er mer realistisk at Bates graver i lomma si og spytter inn 100 millioner pund til å forsøke å hente Messi

Frode

Quote from: h.b on December 17, 2009, 10:07:11
Jeg tror rett og slett ikke at Leeds blir vertskapsby. Grunnen er ganske enkel som sagt ovenfor her. Leeds har ikke finansielle muskler til å finansiere byggingen av ER. Samtidig så er det helt på trynet å finansiere bygging av noe man selv ikke eier. Og Leeds har som sagt ikke penger engang til å kjøpe tilbake ER.
Som jeg har sagt tidligere. Man kan ikke bruke det at hvis dere gir oss penger, ja da skal vi bygge ut ER, når andre klubber faktisk viser til at de har orden på sin økonomi til å bygge dette selv.

Nei. jeg tror faktisk det er mer realistisk at Bates graver i lomma si og spytter inn 100 millioner pund til å forsøke å hente Messi
Muligheter for at Messi blir klar til helgen?  ;)

h.b

En annen ting jeg la merke til. I 1998, så ville Leeds bygge ut Elland Road littegranne. De som bor i nærområdet ( Beeston ) var totalt imot denne utbygginga. Og Leeds fikk ikke lov til å bygge ut. Hvordan kan man tro at Leeds da vil få velvilje av de samme menneskene som bor i Beeston til en masssiv utbygging ?. Bare dette alene tilsier at man bør tenke på et nytt stadion et annet sted enn på nåværende tomt.
Hele omådet rundt ER tilsier at man bør lete etter en ledig tomt et annet sted enn der ER er idag

berlin

Quote from: Promotion 2010 on December 17, 2009, 09:51:16
Quote from: berlin on December 16, 2009, 20:50:26

auren

Tipper disse vrakes:
- Plymouth
- Sheff W
- Sunderland

Hvorfor skal ER som er et stadionanlegg fra forhistorien komme foran Man City, Sunderland og flotte Hillsborough til Sheff Wed?

:o

Spørs veldig på finansieringen her. Hvordan er de stadionanleggene som IKKE er bygget ennå finansiert? Blir det VM-2018 som betaler kaka eller er det andre inne i planene?

Den største bøygen er nå likevel å få VM 2018 til England. Hvorfor skal det gå bra liksom...  ::)

Vel, det er absolutt kun den reneste spekulasjon.

Som nevnt merker jeg meg den geografiske spredningen. Tror FA og FIFA vektlegger det en del.

Jeg tror St. James Park er mer attraktiv enn Stadium of Light, og at ikke begge disse får tilslaget.
Hillsborough kan danke ut Elland Road, javisst. Fortrekker ER og Leeds av subjektive grunner, men Hillsborough har en fornuftig £22 mill plan, så.......
Man City ut kun pga Old Trafford og den nevnte geografiske spredningen.

Hvorfor er MK Dons, Plymouth og Bristol med på bekostning av Derby og Leicester? Kan ikke være annet enn geografi. Minst en av disse (MK Dons, Plymouth og Bristol) blir VM-by, antagelig Bristol.  

Finansene har jeg ikke brydd meg om, la kun merke til Sheff W.

Regner med at Villa Park og Birmingham også er en ganske sikker kandidat ved siden av "de andre sikre".

Nottingham er kanskje på vippen?

jarle

Eierskapet til ER er et godt poeng h.b!!!

Vi er i en morsom situasjon!!!

berlin

Quote from: h.b on December 17, 2009, 10:58:33
En annen ting jeg la merke til. I 1998, så ville Leeds bygge ut Elland Road littegranne. De som bor i nærområdet ( Beeston ) var totalt imot denne utbygginga. Og Leeds fikk ikke lov til å bygge ut. Hvordan kan man tro at Leeds da vil få velvilje av de samme menneskene som bor i Beeston til en masssiv utbygging ?. Bare dette alene tilsier at man bør tenke på et nytt stadion et annet sted enn på nåværende tomt.
Hele omådet rundt ER tilsier at man bør lete etter en ledig tomt et annet sted enn der ER er idag

Jeg har til gode å se at beboere er velvillig innstilt til store (forsåvidt rimelig små også) byggeprosjekter uansett hvor det måtte være.

Da blir det vel sånn som Pride Park og Riverside Stadium, det står en klump betong på en åker, med opptil 1 km til nærmeste...industribygg. Trasige saker.

ER ligger jo nesten i en åker den også, i hvertfall ift Anfield. Det dummeste Liverpool gjør er å bygge nytt stadion ved Stanley Park. Klubben vil miste en god del magi da.

Arsenal-supporterne er ikke så happy, t.o.m Wenger klager på manglende atmosfære på Emirates.
Highbury var vakker som bane, i beliggenhet og flott akustikk. Mer billettinntekter? Ja.

Hallgeir *

Quote from: Frode on December 17, 2009, 10:16:06

Muligheter for at Messi blir klar til helgen?  ;)
I så fall : Selg Beckford !  :D
Super Leeds since 1968

testo

Det er vel eier av ER som må stå for den finansielle biten og sist jeg undersøkte så var ikke det LU.
Det er statlige/kommunale støtter også inne i bilde på slike prosjekter ville jeg tro.
Økonomisk sett så peker pila i riktig retning og ved et evnt tilbakekjøp av ER som bør skje innen 2029 så har vel økonomien bedret seg etter noen år i PL og CL får en håpe.

ER vil selvfølgelig stige i pris i takt med utbyggingen og vil bli dyrere for et evnt tilbakekjøp til Leeds United.
For meg spiller det ingen rolle om det er jørgen hattemaker eller kong Salomo som eier ER pdd fordi dette ikke spiller noen rolle da kommunen må ant stille garantiene for utbygging.

Et eksempel på EM søknad og dårlig økonomi, er her hjemme i Norge og Lillestrøm som fikk den ene arenaen, selv med økonomien i dårlig forfatning.

Får England mesterskapet så blir ER igjen arena for mye god int.fotball som i 1996, med Frankrike Spania Bulgaria og Romania.
Den største kampen var vel
Frankrike  1 - 1 (0-0)  Spania med  35626   tilskuere

Denne gangen skal jeg dit.

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

McMidjo

Jeg synes egentlig dette scenariet ser ganske sannsynlig ut:

1) England blir valgt som vertsnasjon for VM 2018.

England har ikke arrangert noe stort fotballmesterskap siden EM i 96, og har ikke hatt VM siden 66.

Synes heller ikke det ser ut til å være så mange sterke konkurrenter i blant søkerne til 2018/2022: Australia, Japan, Russland, USA, Belgia/Nederland, Spania/Portugal +  (søkere kun til 2022)  Indonesia, Qatar, Sør-Korea.

2) Leeds blir valgt som en av vertsbyene

Leeds har med seg gode referanser fra Euro 96 â€" hvor Leeds var en av åtte vertsbyer.

Ellers mener jeg Leeds skal stå veldig sterkt ift en helhetsvurdering med fokus på Transport/kommunikasjon, overnattingskapasitet, treningsfasiliteter (Thorp Arch) â€" og risikobildet knyttet til stadionutbygging.

Ellers er jo Leeds og Yorkshire et av de mest fotballinteresserte områdene i hele England, og Leeds og Leeds United har fortsatt en meget sterk posisjon internasjonalt

3) Leeds City Council og Leeds United kjøper tilbake Elland Road, og setter i gang oppgradering/ombygging fram mot VM 2018.

Jeg føler meg ganske sikker på at det i Leeds sitt VM-bud ligger en eller annen form for plan/budsjett/garanti for utbygging av Elland Road, som engelske FA har funnet god og troverdig nok til at man har valgt å gå videre med Leeds som en av 12 byer.
I det pressematerialet som ble lagt fram tidligere denne uka, uttrykte FA bekymring om kun en av byene â€" nemlig Liverpool â€" hvor lokale myndigheter har satt foten ned ift bygging av noe nytt stadion.

Om Bates har spilt kortene riktig (noe jeg tror han har gjort denne gangen), kan jeg tenke meg at det allerede er gjort en slags intensjonsavtale mellom Leeds United og Leeds City Council om tilbakekjøp av ER, om Leeds skulle bli valgt til en av vertsbyene for 2018. Da kan jeg tenke meg at man vil følge omtrent samme modell som man hadde valgt for kjøpet av Thorp Arch â€" med den forskjell at det denne gangen står så mye på spill også for Leeds kommune â€" at man ikke har råd til å surre det til på samme måte som med TA.

UEFA/FIFA/FA har verken tradisjon eller økonomi til å bekoste noen større stadionutbygging ifm VM-arrrangementer, så dette vil det nok være opp til byene selv å få på plass prosjekter/finansieringsmodeller for dette.

4) Bates klorer seg fast i klubben fram til VM 2018, og ser et VM-arrangement på Elland Road i Leeds som kronen på sitt livsverk….

- og på det tidspunktet tror jeg også Leeds United er en veletablert Premier League-klubb...

For meg er dette scenariet pur realisme. :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

testo

Quote from: McMidjo on December 18, 2009, 17:36:00

England har ikke arrangert noe stort fotballmesterskap siden EM i 96, og har ikke hatt VM siden 66.

Synes heller ikke det ser ut til å være så mange sterke konkurrenter i blant søkerne til 2018/2022: Australia, Japan, Russland, USA, Belgia/Nederland, Spania/Portugal +  (søkere kun til 2022)  Indonesia, Qatar, Sør-Korea.

Leeds har med seg gode referanser fra Euro 96 â€" hvor Leeds var en av åtte vertsbyer.

Ellers mener jeg Leeds skal stå veldig sterkt ift en helhetsvurdering med fokus på Transport/kommunikasjon, overnattingskapasitet, treningsfasiliteter (Thorp Arch) â€" og risikobildet knyttet til stadionutbygging.

Ellers er jo Leeds og Yorkshire et av de mest fotballinteresserte områdene i hele England, og Leeds og Leeds United har fortsatt en meget sterk posisjon internasjonalt

3) Leeds City Council og Leeds United kjøper tilbake Elland Road, og setter i gang oppgradering/ombygging fram mot VM 2018.

Jeg føler meg ganske sikker på at det i Leeds sitt VM-bud ligger en eller annen form for plan/budsjett/garanti for utbygging av Elland Road, som engelske FA har funnet god og troverdig nok til at man har valgt å gå videre med Leeds som en av 12 byer.
I det pressematerialet som ble lagt fram tidligere denne uka, uttrykte FA bekymring om kun en av byene â€" nemlig Liverpool â€" hvor lokale myndigheter har satt foten ned ift bygging av noe nytt stadion.

Om Bates har spilt kortene riktig (noe jeg tror han har gjort denne gangen), kan jeg tenke meg at det allerede er gjort en slags intensjonsavtale mellom Leeds United og Leeds City Council om tilbakekjøp av ER, om Leeds skulle bli valgt til en av vertsbyene for 2018. Da kan jeg tenke meg at man vil følge omtrent samme modell som man hadde valgt for kjøpet av Thorp Arch â€" med den forskjell at det denne gangen står så mye på spill også for Leeds kommune â€" at man ikke har råd til å surre det til på samme måte som med TA.

UEFA/FIFA/FA har verken tradisjon eller økonomi til å bekoste noen større stadionutbygging ifm VM-arrrangementer, så dette vil det nok være opp til byene selv å få på plass prosjekter/finansieringsmodeller for dette.

4) Bates klorer seg fast i klubben fram til VM 2018, og ser et VM-arrangement på Elland Road i Leeds som kronen på sitt livsverk….

- og på det tidspunktet tror jeg også Leeds United er en veletablert Premier League-klubb...

Halleluja
Amen
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Tom S

Quote from: McMidjo on December 18, 2009, 17:36:00

Synes heller ikke det ser ut til å være så mange sterke konkurrenter i blant søkerne til 2018/2022: Australia, Japan, Russland, USA, Belgia/Nederland, Spania/Portugal +  (søkere kun til 2022)  Indonesia, Qatar, Sør-Korea.

Dette liker eg å lese, men det er en liten hake:
Så lenge Ken Bates sitter som styreformann for Leeds United. Ja da vil aldri England bli tildelt eit verdensmesterskap i fotball.
COME ON LEEDS !!

berlin

ironi eller sarkasme, tom s?

you know what i mean

Rudi G.

Quote from: berlin on December 18, 2009, 21:17:49

you know what i mean

Regner med Tom glemte: ::)

Tom S

Quote from: berlin on December 18, 2009, 21:17:49

you know what i mean

Håper ikkje nokon tar det ille opp, ikkje vondt meint.
COME ON LEEDS !!

McMidjo

Quote from: Tom S on December 18, 2009, 19:24:26
.....

Så lenge Ken Bates sitter som styreformann for Leeds United. Ja da vil aldri England bli tildelt eit verdensmesterskap i fotball.

Ja, det er nok det eneste som kan velte dette nå. Uflaks!  ;D
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Quote from: Mats- on December 29, 2009, 12:00:39
http://www.leedsunited.com/news/world-cup-joy-for-leeds-20091216_2247585_1906962

Quote from: sveifors on August 01, 2009, 14:43:21
:D Make it happen  :D

Yes, da satser vi på at England får det og vi får se Elland Road med 50.000 + kapasitet.

Utrolig bra!  ;D

Da har vi bare et år i spent venting før evt England får tilslaget! Om så er tilfelle får vi et stadion på vel 50.000 tilskuere syd i Leeds!  :)
Min første Leeds-kamp:

SuperLeeds!

Vi er fortsatt med, blant de 15 finalistene! Ingen tvil om at Elland Road er en av arenaene FA gjerne ser til VM i 2018. Lagene som spilte her under Euro 96 var godt fornøyde med fasilitetene den gang og ikke minst Leeds som vertskapsby! :D

Promotion 2010

Quote from: Harrymonster on December 29, 2009, 19:35:41
Vi er fortsatt med, blant de 15 finalistene! Ingen tvil om at Elland Road er en av arenaene FA gjerne ser til VM i 2018. Lagene som spilte her under Euro 96 var godt fornøyde med fasilitetene den gang og ikke minst Leeds som vertskapsby! :D
Sorry!

Vakke meningen å være så brutal mot bildet ditt!  :)
Min første Leeds-kamp:

SuperLeeds!

hehe - ingen fare, kommer et nytt snart...