Hva hvis vi mot formodning rykker opp 2 ganger på 2 år

Started by h.b, May 16, 2009, 21:54:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Vi rykker opp til Premier League mai 2011.
Hva vil dere da at Bates skal gjøre.
1)Ha en sparepolitikk som gjør at Leeds ikke pådrar seg gjeld og vil kjempe for å unngå nedrykk
2)Låne noe penger. Ha ca 10 mill pund i gjeld og bli en middelhavsfarer med en plass rundt 15 i Premier League
3)Satse ordentlig for å oppnå suksess med ca 30 mill i gjeld

Jeg vet ihvertfall hva jeg ville foretrukket

Giske

Jeez.. Er det en ting VI må ha lært av umiddelbar historie, så er det at vi ikke kan satse over evne. Her må vi nok bare smøre oss med tålmodiget, og skynde oss sakte.. Vi må bygge et lag "stein for stein" osv.. Tror ikke det finnes snarveier her desverre.. Det er iallefall min mening, h.b. ;)

SirOlsen

Jeg ville i utgangspunktet i første sekund valgt nr 3, satse!

Men i disse finanskrisetider og klubber som Liverpool, Scum, Arsenal, Chelski som spytter rundt seg med millioner av pund til spillerkjøp, tror jeg uansett det vil bli for tøft å hevde seg i toppen med usle 30mill i gjeld. 30 mill, hva får man for det idag da?... ikke stort.

Jeg ville nok gått for den mellomste veien.. men nå kan mye skje på to år, og den finansielle situasjonen i verden kan være litt annerledes den dagen. Spiller liten rolle hva jeg mener og ikke angående det, da mitt ord ikke vil bli hørt i styret til Leeds uansett.. men det blir spennende og se :)
-SirOlsen-

DenHviteYeboah

Quote from: h.b on May 16, 2009, 21:54:41
1)Ha en sparepolitikk som gjør at Leeds ikke pådrar seg gjeld og vil kjempe for å unngå nedrykk
2)Låne noe penger. Ha ca 10 mill pund i gjeld og bli en middelhavsfarer med en plass rundt 15 i Premier League

unødvendig spørsmål hb.For å oppnå suksess må det satses penger for å tjene penger!
Et godt eksempel: Aston Villa var i årevis eid av gjerrigknarken Doug Ellis.Han tok ikke sjansen på å låne 10 pund...se hvilken suksess denne klubben hadde i alle disse årene...ikke en dritt.Det endte jo med at supporterne til slutt vendte seg mot ham og han solgte klubben for et par år siden til milliardæren Lerner.Allerede nå begynner vi jo å ane en form for oppsving for Villa...

Dennis

Nå er det jo slik Yeboah, at Aston Villas økonomiske satsing er beskyttet av nettopp Randy Lerners milliarder. Nå har ikke jeg innsyn i Kenneths økonomi, men han har neppe samme muskler som herr Lerner.

Da Ken Bates solgte Chelsea til Roman Abramovitsj hadde klubben satset i flere år den, om enn ikke i samme grad som de første par sesongene etter overtakelsen. Dog var denne overtakelsen livsnødvendig for Chelseas videre eksitens - klubben var i ferd med å bukke under.

For å stille deg et spørsmål: Hadde Chelsea kunne drevet slik de gjør uten Abramovitsjs rentefrie lån? Leeds kan ikke satse slik under dagens eier; slike lån får man IKKE i banken.

Igjen, det er lov å håpe at en milliardær kjøper opp Leeds også, men det kan ikke bestilles. Jeg er i alle fall glad at ikke Bates har satset overhodet i Leeds, at han lærte av Chelsea-tiden.
Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on May 16, 2009, 22:23:40
Nå er det jo slik Yeboah, at Aston Villas økonomiske satsing er beskyttet av nettopp Randy Lerners milliarder. Nå har ikke jeg innsyn i Kenneths økonomi, men han har neppe samme muskler som herr Lerner.

Da Ken Bates solgte Chelsea til Roman Abramovitsj hadde klubben satset i flere år den, om enn ikke i samme grad som de første par sesongene etter overtakelsen. Dog var denne overtakelsen livsnødvendig for Chelseas videre eksitens - klubben var i ferd med å bukke under.

For å stille deg et spørsmål: Hadde Chelsea kunne drevet slik de gjør uten Abramovitsjs rentefrie lån? Leeds kan ikke satse slik under dagens eier; slike lån får man IKKE i banken.

Igjen, det er lov å håpe at en milliardær kjøper opp Leeds også, men det kan ikke bestilles. Jeg er i alle fall glad at ikke Bates har satset overhodet i Leeds, at han lærte av Chelsea-tiden.
Svar:selvfølgelig ikke, men vi sammenligner oss ikke med Chelsea eller de andre i PL-foreløpig...Det enkle poenget har vært hele tiden: hvorfor har det ikke vært satset slik at vi skulle rykke opp fra denne drittdivisjonen?hadde vi hatt kvalitet nok i stallen hade vi vunnet divisjonen klart  selv med en pappfigur som manager.Det er jo totalt ødeleggende for klubben å være her.
Et teit spøsmål: hvis vi hadde kjøpt opp førsteellveren til Birmingham før sesongen- tror du vi hadde rykket opp da...?for å sette ting på spissen...

Tom S

Eg trur dette tapet mot Millwall har gjort folk "rare".
COME ON LEEDS !!

berlin

DenHviteYeboah

Quote from: Tom S on May 16, 2009, 22:37:52

til opplysning har jeg da vært rar de siste 2 årene...men det er greit.dere har jo tydligvis svaret på alt...

Tom S

Quote from: DenHviteYeboah on May 16, 2009, 22:43:25
Quote from: Tom S on May 16, 2009, 22:37:52

til opplysning har jeg da vært rar de siste 2 årene...men det er greit.dere har jo tydligvis svaret på alt...

Veit det.
COME ON LEEDS !!

h.b

Nå sparker jeg mens vi ligger nede. Vi burde faktisk se og lære av Manu. De har opptil 3 spillere på hver plass som kan gå inn på laget og gjøre en god jobb. Uansett hvem de har i stallen så vil de ikke svakke laget ved å bruke dem.
Manu har faktisk spillere som kan gjøre det uventede.
Jeg så på et program hvor Sir Alex ferguson fikk spørsmålet om han noen gang måtte gå og tenke en stund på hva han skulle gjøre under kampen for å snu kampen.
Svaret han ga viser egentlig hvor god han er som manager. Han sa rett ut. Jeg vurderer alltid allerede etter 5 minutter hva jeg kan gjøre for at laget skal bli bedre. Hvis jeg må bytte ut en spiller allerede etter 10 minutter grunnet at han ikke ser ut til å ha dagen, ja da gjør jeg det uten å tenke 2 ganger.
Slik tenker en vinner. Jeg håper at Grayson kan ha den samme instillinga

Dennis

Om vi hadde rykket opp dersom vi hadde kjøpt Birminghams opprykkslag fra i år avhenger om Grayson hadde klart å danne et lag av spillerne, også i Leeds. Selvsagt ikke reellt ettersom spillerne allerede hadde vært samspilte, men nå kjøper man jo sjelden hele laget til ett enkelt lag.  ;)

Derimot er det jo her hele meningsforskjellen ligger! Jeg mener vi ikke behøver å kjøpe laget til B'ham, m.a.o. at vi ikke trenger å forsterke særlig mye, om det ikke selges. Nå forsvinner antakelig Delph og Beckford, men la oss se bort ifra det.

Laget var under Macca akkurat det samme, med unntak av nytt trenerteam og Richard Naylor. (Jeg ser bort ifra Sam Sodje som har vært ekstremt viktig etter at han kom) Den nye manageren, en ny spillestil og ikke minst og kanskje viktigst: en ny tro på egne ferdigheter forvandlet fort et lag som hadde tapt fem kamper på rad til sesongens beste lag fra nyttår og inn.

Vi blir ikke enige i denne saken, poenget er likevel at vi heller bør være enige i å være uenige, enn å begynne å stille spørsmål om manglende utdanning eller IQ, som det så vanvittig barnslig ble gjort i en annen tråd. På samme tid som "dere" som ønsker økonomisk satsing for penger vi antakelig ikke har i større eller mindre grad ikke kan forkaste ideen om å bygge stein for stein som "vår" leir har, skal ikke "vi" gjøre det samme. Om den setninga gav noe som helst mening. Gåsetegnene er brukt fordi virkeligheten langt i fra er svart-hvitt; det er ikke lån penger eller ikke lån penger, handle spillere eller ikke.

Mitt synspunkt er at stallen (slik den er i dag) med den treneren vi har i dag er mer enn god nok for å vinne denne divisjonen. Laget slik det var under Gary McAllister var det ikke.

For å si det fjåsete: Manchester United hadde ikke vunnet ligaen under min ledelse, men potensialet til å vinne Premier League hadde likevel ligger latent i spillergruppa. (Beklager bruken av skjellsord som Manchester United, men det er aktuelt i dag).

Marching on together!

DenHviteYeboah

Quote from: Mr Kaizer on May 16, 2009, 22:47:09
Om vi hadde rykket opp dersom vi hadde kjøpt Birminghams opprykkslag fra i år avhenger om Grayson hadde klart å danne et lag av spillerne, også i Leeds. Selvsagt ikke reellt ettersom spillerne allerede hadde vært samspilte, men nå kjøper man jo sjelden hele laget til ett enkelt lag.  ;)

Derimot er det jo her hele meningsforskjellen ligger! Jeg mener vi ikke behøver å kjøpe laget til B'ham, m.a.o. at vi ikke trenger å forsterke særlig mye, om det ikke selges. Nå forsvinner antakelig Delph og Beckford, men la oss se bort ifra det.

Laget var under Macca akkurat det samme, med unntak av nytt trenerteam og Richard Naylor. (Jeg ser bort ifra Sam Sodje som har vært ekstremt viktig etter at han kom) Den nye manageren, en ny spillestil og ikke minst og kanskje viktigst: en ny tro på egne ferdigheter forvandlet fort et lag som hadde tapt fem kamper på rad til sesongens beste lag fra nyttår og inn.

Vi blir ikke enige i denne saken, poenget er likevel at vi heller bør være enige i å være uenige, enn å begynne å stille spørsmål om manglende utdanning eller IQ, som det så vanvittig barnslig ble gjort i en annen tråd. På samme tid som "dere" som ønsker økonomisk satsing for penger vi antakelig ikke har i større eller mindre grad ikke kan forkaste ideen om å bygge stein for stein som "vår" leir har. Gåsetegnene er brukt fordi virkeligheten langt i fra er svart-hvitt; det er ikke lån penger eller ikke lån penger, handle spillere eller ikke.

Mitt synspunkt er at stallen (slik den er i dag) med den treneren vi har i dag er mer enn god nok for å vinne denne divisjonen. Laget slik det var under Gary McAllister var det ikke.

For å si det fjåsete: Manchester United hadde ikke vunnet ligaen under min ledelse, men potensialet til å vinne Premier League hadde likevel ligger latent i spillergruppa. (Beklager bruken av skjellsord som Manchester United, men det er aktuelt i dag).

Hmm de 2 spillerne du trekker frem som essensielle kommer fra ccc og pl....merkelig....

Dennis

Så vidt jeg husker, satt de på benken og tribunen i middelmådige CCC-lag.  ::)
Marching on together!

DenHviteYeboah

altså har ccc langt høyere kvalitet enn league1.men ifølge noen er det visst ikke forskjell....

berlin

Quote from: DenHviteYeboah on May 16, 2009, 22:50:02

Hmm de 2 spillerne du trekker frem som essensielle kommer fra ccc og pl....merkelig....

pirk: hvem av de kommer fra pl?

Tom S

Quote from: berlin on May 16, 2009, 22:59:42

Men, kjære berlin!
I saklige og gode debatter synes eg det vert ufint og øydeleggande å komme med sånn flisespikking. Forresten har vi eigen tråd for den slags.
Må få be om skjerping!
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

sorry Reading er jo i ccc.litt rask og udatert der-utilgivelig...

Sleivind

Quote from: DenHviteYeboah on May 16, 2009, 22:55:31
altså har ccc langt høyere kvalitet enn league1.men ifølge noen er det visst ikke forskjell....

Prutton, Douglas, Richardson, Huntington, Michalik og Kilkenny har alle spilt flere kamper i PL. Nå er det fleste benkevarmere for Leeds. Det betyr ikke dermed at league 1 har høyere kvalitet enn PL.

berlin

Quote from: Tom S on May 16, 2009, 23:01:37

Men, kjære berlin!
I saklige og gode debatter synes eg det vert ufint og øydeleggande å komme med sånn flisespikking. Forresten har vi eigen tråd for den slags.
Må få be om skjerping!

Ok, da Tom. Dette innlegget rangerer nok ganske langt ned på rekken av mine innlegg.
Unnskyld til DHYeboah.  :-[ Som alle vet har det vært heftige debatter mellom norske Leeds-fans på dette forumet siden tapet mot Millwall, og jeg falt for å være en smule ironisk etter dette. Ã... forsøke å sikre seg argumenter på feil grunnlag var en gjetning basert på affekt. Det var feil. Vanligvis står vi alle godt sammen, og det skal vi gjøre i fremtiden også. Personer i Leeds-systemet, som jeg ikke skal nevne med navn, skal IKKE stoppe oss i det.

Ellers vil jeg si som Pixies-fan at det var utrolig morsomt at det ble norsk seier i MGP.
En gang i tiden hatet jeg denne konkurransen, men det er grei underholdning, om enn langtekkelig.

Pettersen97

Sællfølgeli bør det satses..Men det e jo ikke vits i å satse over evne..
Man kan jo kalkulere ditt å datt å rægne brøk med han tykjen, men som Kenneth Bates har sagt i lang lang tid nu, Thorpe Arch skal kjøpes tilbake før oppsjon går ut.. Så da blir det til det.. Tviiile stærkt at han vil ta lån til spillerkjøp..

Tilbake til tråd titteln......
Om vi skal opp til CCC til sesongen 2010/11 så må det inn nån spillera.. Men da kan man se på spillera som har kontrakt som løpe ut eller har løpt ut.. Eller gjøre som Leichester... Lån nån lovanes onge gode spillera fra PL lagan å eventuellt nån med erfaring som ikke får sæli til spilletid..

Man kan omså se ut til andre liga for å se om dær e nån spillera dær som vil spille for Leeds som lånespiller eller som Bosman spiller.. Leeds har facilitetan til rådighet enn så længe å om TA blir kjøpt tilbake til klubben så kan man lokke med et state of the art trenings anlegg..

Man træng ikke satse over evne for å lykkes.. D e bare at ledelsn senne nån speidera ut i diværse andre liga for å se etter mulige låne targets eller "gratis" spillera..

Dæm lyktes jo med Becchio så koffør ikke et par støkka til??

Ã... som æ har nævnt i en anna tråd: Klare Grayson å overtale Delph, Beckford, Becchio, Snodgrass å Naylor til å bli så har vi en krafti ryggrad i laget som det kan bygges roinnt..
Mari som å skreiv i en anna tråd om junior spillera som va på foill fart fræm så ser den kvite Leeds framtia lysanes ut..

Ha is i magen guta å jeinte så skal dåkker se at vi ser Leeds United dær dæm høre hjæmme..

Men e vi ikke i PL innen 2015 så skal æ spise fotball sokken min :D
The Mighty Whites

SirOlsen

Quote from: Pettersen97 on May 17, 2009, 00:59:45
Sællfølgeli bør det satses..Men det e jo ikke vits i å satse over evne..
Man kan jo kalkulere ditt å datt å rægne brøk med han tykjen, men som Kenneth Bates har sagt i lang lang tid nu, Thorpe Arch skal kjøpes tilbake før oppsjon går ut.. Så da blir det til det.. Tviiile stærkt at han vil ta lån til spillerkjøp..

Tilbake til tråd titteln......
Om vi skal opp til CCC til sesongen 2010/11 så må det inn nån spillera.. Men da kan man se på spillera som har kontrakt som løpe ut eller har løpt ut.. Eller gjøre som Leichester... Lån nån lovanes onge gode spillera fra PL lagan å eventuellt nån med erfaring som ikke får sæli til spilletid..

Man kan omså se ut til andre liga for å se om dær e nån spillera dær som vil spille for Leeds som lånespiller eller som Bosman spiller.. Leeds har facilitetan til rådighet enn så længe å om TA blir kjøpt tilbake til klubben så kan man lokke med et state of the art trenings anlegg..

Man træng ikke satse over evne for å lykkes.. D e bare at ledelsn senne nån speidera ut i diværse andre liga for å se etter mulige låne targets eller "gratis" spillera..

Dæm lyktes jo med Becchio så koffør ikke et par støkka til??

Ã... som æ har nævnt i en anna tråd: Klare Grayson å overtale Delph, Beckford, Becchio, Snodgrass å Naylor til å bli så har vi en krafti ryggrad i laget som det kan bygges roinnt..
Mari som å skreiv i en anna tråd om junior spillera som va på foill fart fræm så ser den kvite Leeds framtia lysanes ut..

Ha is i magen guta å jeinte så skal dåkker se at vi ser Leeds United dær dæm høre hjæmme..

Men e vi ikke i PL innen 2015 så skal æ spise fotball sokken min :D
*notert, registrert og arkivert*

;D
-SirOlsen-

lojosang

Hvis du lover på ikke vaske sokken før vi er tilbake i PL i tilleg så står det respekt av dette, Pettersen.

Hvis ikke blir du bare nok en mann av store ord med lite magemål. Hvor mange hatter er det vi er blitt lovet fortærs nå JonR?  ;D
- Leif Olav

JohnTiger

Nummer tre har vi prøvd, og det valget førte oss to divisjoner ned, så det valget er jo utelukket.
(selv om 30 mill vel bare vill gitt oss en eller kanskje to spillere)

Nei, må tenke litt mer på om jeg ville valgt 1 eller 2.

I'll be back!
Marching on together!

JohnTiger

Quote from: JohnTiger on May 17, 2009, 13:03:05

Nummer tre har vi prøvd, og det valget førte oss to divisjoner ned, så det valget er jo utelukket.
(selv om 30 mill vel bare vill gitt oss en eller kanskje to spillere)

Nei, må tenke litt mer på om jeg ville valgt 1 eller 2.

I'll be back!

En liten rask sjekk viser at selv 100 millioner pund i lån vi gjøre oss til en middelhavsfarer, så nå begynner jeg å tro at vi like godt skal smelle til å låne 600 millioner pund slik at vi får litt fart i noen år i alle fall!

Gjeld etter 2008 sesongen i noen klubber ;

Chelsea   620 millioner pund
Man U   453 millioner pund
Arsenal   268 millioner pund
West H   142 millioner pund
Man City   103 millioner pund
Marching on together!

Sydhagen

Quote from: h.b on May 16, 2009, 22:45:46
Nå sparker jeg mens vi ligger nede. Vi burde faktisk se og lære av Manu. De har opptil 3 spillere på hver plass som kan gå inn på laget og gjøre en god jobb. Uansett hvem de har i stallen så vil de ikke svakke laget ved å bruke dem.
Jeg så på et program hvor Sir Alex ferguson fikk spørsmålet om han noen gang måtte gå og tenke en stund på hva han skulle gjøre under kampen for å snu kampen.
Svaret han ga viser egentlig hvor god han er som manager. Han sa rett ut. Jeg vurderer alltid allerede etter 5 minutter hva jeg kan gjøre for at laget skal bli bedre. Hvis jeg må bytte ut en spiller allerede etter 10 minutter grunnet at han ikke ser ut til å ha dagen, ja da gjør jeg det uten å tenke 2 ganger.

se og lære av manu???  de greier jo ikke å betjene sin egen gjeld!!   wake up man!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Quote from: Sydhagen on May 17, 2009, 19:43:53
Quote from: h.b on May 16, 2009, 22:45:46

se og lære av manu???  de greier jo ikke å betjene sin egen gjeld!!   wake up man!!
Det er ikke Manu sin feil at deres eier har satt all gjeld over på klubben. Klubben drives meget  godt og burde være en foregangsklubb for alle.
Hvis ikke eieren hadde satt all gjeld over på klubben, så ville den gått med overskudd år etter år

Dennis

En ting skal du ha, Håkon. Det høres meget enkelt ut å bli best i landet.

Minner på at Manchester United har MILLIONER av fans - verden over. Denne supporterskaren genererer milliarder av kroner i omsetning hvert år. Denne høyden vil Leeds aldri kunne etterape i vår levetid.

Til tross for det, går klubben (inkl. eierskapet) hundrevis av millioner i underskudd hvert eneste år. Ja, klubben Manchester United kunne blitt drevet meget godt den, men da uten suksessen den opplever år for år, fordi toppspillere ikke kunnet kommet inn hver sommer og disse lånene til disse spillerne er jo helt nødvendig - det er jo hele poenget ditt.

Om Leeds skulle omsatt for de samme summene som våre største rivaler, hadde klubben måtte budsjettere med større lån, større utgifter som ikke kunne blitt betjent.

Hadde det vært så vanvittig enkelt som å kjøpe tre like gode spillere i samme posisjon, så hadde vel samtlige gjort dette?? Grunnen er nok - dessverre - at fotballen ikke er så enkel og konsekvensene for store. Det er ikke bare å gå i banken og si "jeg vil gjerne låne 45 fantasillioner til klubben min, med 1% rente i året og nedbetalingsperiode på 400 år - dersom og kun dersom vi opplever suksess, takk."

Marching on together!

Pettersen97

Quote from: lojosang on May 17, 2009, 05:06:20
Hvis du lover på ikke vaske sokken før vi er tilbake i PL i tilleg så står det respekt av dette, Pettersen.

Hvis ikke blir du bare nok en mann av store ord med lite magemål. Hvor mange hatter er det vi er blitt lovet fortærs nå JonR?  ;D

Huff..Kanskje æ har tadd sokk over hode no ;D
hehe..men sagt e sagt..så nu må æ holde det ;)

Går det greit om æ et den med litt grill eller anna sort krydder til??
hehehe ;D
The Mighty Whites