RMC/LUSC-situasjonen: Innstillingen VEDTATT

Started by Svend Anders, May 22, 2009, 10:19:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: Trondjo on June 21, 2009, 15:17:36
Quote from: Tom S on June 21, 2009, 14:49:09
Var det noko action på Ã...rsmøtet ifbm endring av vedtekter, eller gjekk det fint?

Det gikk fint.Et enstemmig årsmøte stemte for komiteens innstilling.

Goodie :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kjell Skjerven

Side before self,every time.

Jon R

Quote from: Kjell Skjerven on June 21, 2009, 23:26:40
Men fremdeles ikkje noko svar fra LUSC?

Dessverre ikke. Ganske uforståelig egentlig.
Jon R.

Svend Anders

Som andre har skrevet, innstillingen ble enstemmig vedtatt på Ã...rsmøtet. Har ikke hatt kapasitet til å lage noen artikkel om møtet nå i helgen, men har lagt ut en liten en nå: http://www.leedsunited.no/luscos-blir-regional-members-club/

I mine øyne er dette et viktig og riktig steg for LUSCOS og våre medlemmer.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Geir Magne

I mine øyne er dette et viktig og riktig steg for LUSCOS og våre medlemmer.

SA
[/quote]

Dette er jeg helt enig i. Flott at det var enighet på årsmøtet.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Kjell Skjerven

LUSC har svara nei til dette vedtektsforslaget.Meg bekjent har dei kommet med det svaret for ein del veker sia.
Er det ikkje på tide at me medlemmer får vite litt kva som foregår no?

jackbauer68

Quote from: Kjell Skjerven on August 11, 2009, 10:00:06
LUSC har svara nei til dette vedtektsforslaget.Meg bekjent har dei kommet med det svaret for ein del veker sia.

hvis dette kjell sier stemmer er det intet mindre enn en skandale....

Tom S

Quote from: jackbauer68 on August 11, 2009, 10:04:52

hvis dette kjell sier stemmer er det intet mindre enn en skandale....

Hallo Styre, vi vil ha informasjon fortløpande om denne viktige saka!

COME ON LEEDS !!

lojosang

Pussig at LUSC kommer med dette nå og ikke i tide for årsmøtet hvor forslaget skulle behandles.
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: janove on August 11, 2009, 15:44:34
Ser i matchprogrammet at Norway Regional Members Club (NRMC) sponser U-15 laget.
Hva er NRMC?

Apropo det, kampprogrammet bruker vekselvis NRMC (side 28, 38 og 64) mens man ellers refererer til 'Scandinavian Supporters Club'  (side 4, 16, 28). Er man i ferd med å splitte opp supporterklubben eller er det journalistene som er forvirret?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Tar gjerne litt info om denne saken. Har det virkelig kommet innsigelser fra LUSC i england om et eller annet

Svend Anders

Ser i matchprogrammet at Norway Regional Members Club (NRMC) sponser U-15 laget.
Hva er NRMC?

Norway og Scandinavia... blir fort blandet der borte. Jeg har påpekt det nå i helgen for rette vedkommende og det skal bli rettet til neste match. Da har vi også mer korrekt kontaktinfo på plass hos de.

Info om sponsoravtalen kommer i neste TPN.

Det angivelige brevt fra LUSC får komitteen eller andre svare på, men jeg stusser jo på at de ikke klarte å levere dette før Ã...rsmøtet, der vedtektsendringen ble gjort. Forøvrig kan jeg ikke helt se hva det er de er uenig i?

SA
Følges på:

Jon R

Dette var nytt for meg, Kjell. Det jeg vet utfra informasjonen jeg fikk i RMC komiteen ( som ble avviklet med vedtaket på årsmøtet) er at det var både muntlig dialog og skriftelige henvendelser til LUSC i ukene før årsmøtet, men at de aldri svarte på den formelle skiftelige henvendelsen innen fristen. Både klubben og LUSC signaliserte tidlig at de ikke var spesielt glade for forslaget om vedtektsendring, men Leeds United v Shaun Harvey gav allikevel klarsignal både muntlig og skriftlig i god tid før årsmøtet. For meg personlig var det et viktig delmål å få LUSC videre med på laget. Jeg mener at vi kom med en utstrakt hånd til dem, selv om vårt løsningsforslag innebar å inngå en ny og tettere allianse med klubben (og dermed også Ken Bates), samtidig som vi løsnet noe på båndene til LUSC. Dessverre fikk jeg inntrykk av at LUSC ikke behandlet vår henvendelse med den seriøsitet den fortjente, i og med at de ikke tok seg tid til å svare innen årsmøtet slik det var anmodet om. Ã...rsmøtet ble dermed avholdt uten de motargumentene LUSC evnt måtte ha i sakens anledning. Jeg tror uansett det ikke ville gjort en veldig stor forskjell på utfallet da debatten var nesten fraværende etter at RMC komiteens forslag ble offentliggjort for medlemmene. Vedtekteendringene er vedtatt og dette vil nok først og fremst handle om hva slags relasjon vi skal ha til LUSC i fremtiden. Håper bare dette ikke fører til en konflikt mellom LUSC og LUSCOS nå. Om så skjer, er det først og fremst LUSC som vil tape på dette, ikke LUSCOS eller Leeds United.  :-\

Jeg regner med at styret nå bevisst ikke legger lokk på saken men at de tar seg tid til å informere medlemmene hvis LUSC har kommet med en skiftelig uttalelse i ettertid. Erfaringer fra tidligere har vist at taushet nok bare vil gi næring til diverse konspirasjonsteorier og det er verken LUSCOS eller LUSC tjent med.  :-[
Jon R.

Jon R

Quote from: Svend Anders on August 12, 2009, 10:37:04
Hva er NRMC?

Norway og Scandinavia... blir fort blandet der borte. Jeg har påpekt det nå i helgen for rette vedkommende og det skal bli rettet til neste match. Da har vi også mer korrekt kontaktinfo på plass hos de.

SA

Dessverre er det nok styret selv som har bidratt til forvirringen, da det i formell korrespondanse med klubben har blitt brukt begrepet " Norway" istedet for "Scandinavia". LUSCOS er fortsatt vårt offisielle navn, også etter RMC tilknytningen. En annen forklaring kan kanskje være  at LUSCOS navnet er såpass betent at klubben bevisst unngår å bruke det i "offisielle" sammenhenger?  ::)
Jon R.

Promotion 2010

QuoteOm så skjer, er det først og fremst LUSC som vil tape på dette, ikke LUSCOS eller Leeds United. 

Jeg er veldig glad for denne presiseringen, Jon!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Svend Anders

Jeg nådde endelig igjennom til Tor nå, som har vært på Grønland (ikke i Oslo, men det som tilhører Danmark) siden før helgen. Vidererebringer bare kort det jeg fikk forståelsen av via dårlig forbindelse:

Styret hadde per styremøtet de avholdt forrige onsdag ikke hørt noe nytt fra LUSC. Det betyr at det har gått omtrent tre måneder, og en god del purringer, siden de spurte de formellt første gang.

Om det stemmer at de har sagt nei (f.eks sendt Tor epost nå mens han har vært borte), så skal de ta det derfra.

Utgangspunktet er jo at Ã...rsmøtevedtaket allerede er gjort. Det er ikke veldig mye LUSC i realiteten kan gjøre med det, utover å ikke ønske oss som med som branch lenger.

For min egen innskytelse og som Jon R skriver: Om de ikke ønsker å ha oss med i det hele tatt (dvs en utkastelse av vår branch av LUSC) er jo det noe som i det store og hele vil ramme LUSC (3.300 færre medlemmer og minus £500 i avgift) mer enn det rammer LUSCOS eller Leeds United.

SA
Følges på:

h.b

Quote from: Svend Anders on August 12, 2009, 16:22:26
Jeg nådde endelig igjennom til Tor nå, som har vært på Grønland (ikke i Oslo, men det som tilhører Danmark) siden før helgen. Vidererebringer bare kort det jeg fikk forståelsen av via dårlig forbindelse:

Styret hadde per styremøtet de avholdt forrige onsdag ikke hørt noe nytt fra LUSC. Det betyr at det har gått omtrent tre måneder, og en god del purringer, siden de spurte de formellt første gang.

Om det stemmer at de har sagt nei (f.eks sendt Tor epost nå mens han har vært borte), så skal de ta det derfra.

Utgangspunktet er jo at Ã...rsmøtevedtaket allerede er gjort. Det er ikke veldig mye LUSC i realiteten kan gjøre med det, utover å ikke ønske oss som med som branch lenger.

For min egen innskytelse og som Jon R skriver: Om de ikke ønsker å ha oss med i det hele tatt (dvs en utkastelse av vår branch av LUSC) er jo det noe som i det store og hele vil ramme LUSC (3.300 færre medlemmer og minus £500 i avgift) mer enn det rammer LUSCOS eller Leeds United.

SA

Så vi har ingen venner igjen da. Kun maktsyke Bates som ikke godtar andres standpunkt  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D. Men hva nå da. Hvis det kun er Bates som bestemmer. ja da sliter vi

lojosang

Nei, det er VI som bestemmer Håkon!
Medlemmene i LUSCOS.

Eller de som faktisk stiller på årsmøte i hvert fall.  :)
- Leif Olav

RuneR

Kjell, kan du ikke fortelle oss hvem i LUSC som har sendt dette svaret, til hvem de har sendt det, når de sendte det, og i hvilken form (mail, pakkepost, brevdue) ?
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Kjell Skjerven

Quote from: RuneR on August 14, 2009, 10:59:09
Kjell, kan du ikke fortelle oss hvem i LUSC som har sendt dette svaret, til hvem de har sendt det, når de sendte det, og i hvilken form (mail, pakkepost, brevdue) ?

Da me var i Irland i sommer fekk eg vite kva svaret ville bli.Det er jo merkeleg at ikkje LUSCOS har fått noko formelt svar enda.Eg forsto det slik at ballen da låg i LUSCOS sine hender for kva dei ville gjere videre.
Big Mick Hewitt var mannen eg snakka med,er litt usikker på kva posisjon han har innan LUSC.Men det er ein mann som kan mykje og ein som eg har stor respekt for.

RuneR

Da vi var over på seriestarten sist helg, tok vi en øl utenfor Old Peacock på søndag. Da kom en litt eldre LUSC-mann ut til bordet vårt (som jeg tror er med og driver puben). Han lurte på hvordan situasjonen til LUSCOS var nå, og jeg fortalte kort om RMC-tilknytningen, og at vi fortsatt hadde beholdt LUSC-tilknytningen. Han ga uttrykk for at han hadde stor forståelse for vår beslutning, bl.a. for vårt redaksjonelle behov for gode relasjoner til klubben. Han ga uttrykk for "No hard feelings", og ville gjerne ha et nytt nummer av TPN som de kunne ramme inn og henge på veggen. Det gamle eksemplaret de hadde, var fra 1999, og hadde Allan Smith på forsiden. Dét var det helt uaktuelt å henge opp på veggen deres....
Rune B. Reitan
Medlemssekretær i LUSCOS
mob. +47 92410603
reitan@leedsunited.no                              Member of "The Peterborough Eight"

Torgeir

Jeg syntes det er betenkelig at ingen i styret kan svare på spørsmålene som har dukket opp
i denne tråden.

Ryktene svirrer...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

h.b

Quote from: Torgeir on September 09, 2009, 19:22:09
Jeg syntes det er betenkelig at ingen i styret kan svare på spørsmålene som har dukket opp
i denne tråden.

Ryktene svirrer...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Bates er en god læremester til å legge lokk over ubehagelige ting ;)

lojosang

Er ikke dette svar da, Torgeir?
- Leif Olav

Torgeir

Quote from: lojosang on September 09, 2009, 19:25:50

Er ikke dette svar da, Torgeir?

Akurat??????

"We will be back"

Torgeir

Svend Anders

Quote from: Torgeir on September 09, 2009, 19:22:09
i denne tråden.

Ryktene svirrer...

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Hvilke spørsmål er det som ikke er besvart? Jeg videreformidlet da et svar noen poster overfor? Det er ikke mange i styret som er inne på forumet, i alle fall ikke aktivt.

Rykter er jo dumt. Kan ikke folk stå frem, eventuelt kontakte de de eventuelt har noen spørsmål til? Det skulle ikke være så vanskelig.

SA
Følges på:

Torgeir

Ok..Greit S.A... Da regner med at det ikke tar så lang tid før vi er sparka ut av Lusc.(dette er min personlige mening). Da har en del fått det akkurat som de vill....

Sånn jeg ser det, så er det ingen kommunikasjon mellom Luscos og Lusc. Dette er for dårlig.Her må ting gjøres.

Jeg syntes styret og TPN glimrer med sitt fravær når det gjelder Lusc, men sånn skal det kanskje være ??? ???. Sier heller ikke at Lusc er så veldig flinke, men hva med å strekke handa ut først... ???

Rykter er aldri bra, men ryktene fra korridorene på Elland Road går på att vi er en RMC klubb.

8) 8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir

Jon R

Quote from: Torgeir on September 09, 2009, 20:49:44
Ok..Greit S.A... Da regner med at det ikke tar så lang tid før vi er sparka ut av Lusc.(dette er min personlige mening). Da har en del fått det akkurat som de vill....

Sånn jeg ser det, så er det ingen kommunikasjon mellom Luscos og Lusc. Dette er for dårlig.Her må ting gjøres.

Jeg syntes styret og TPN glimrer med sitt fravær når det gjelder Lusc, men sånn skal det kanskje være ??? ???. Sier heller ikke at Lusc er så veldig flinke, men hva med å strekke handa ut først... ???

Rykter er aldri bra, men ryktene fra korridorene på Elland Road går på att vi er en RMC klubb.

8) 8) 8) 8)

Hei Torgeir! Javisst har vi RMC status nå, om enn i "klausulert" form. Det er vel ingen hemmelighet lenger? Samtidig er vi fortsatt tilknyttet LUSC, med mindre de ønsker å ekskludere oss. Om så skulle skje er jeg svært så spent på begrunnelsen. Så langt jeg kan bedømme, har vi strukket en hånd ut til dem, men de har snudd seg vekk og ignorert den...

Foreslår at alle spørsmål, også de som er basert på rykter, stilles direkte til styret , og at svaret legges ut her etterpå, hvis det er noe som skulle være av interesse for medlemmene. Er ganske nysjerrig selv på hvorfor vi ikke hører noe mer om LUSC saken. Er ikke dette noe du kan lage en sånn "undersøkende journalistsak" på da, Svend Anders? :)
Jon R.

Torgeir

Quote from: Jon R on September 09, 2009, 21:53:00
Quote from: Torgeir on September 09, 2009, 20:49:44

8) 8) 8) 8)

Hei Torgeir! Javisst har vi RMC status nå, om enn i "klausulert" form. Det er vel ingen hemmelighet lenger? Samtidig er vi fortsatt tilknyttet LUSC, med mindre de ønsker å ekskludere oss. Om så skulle skje er jeg svært så spent på begrunnelsen. Så langt jeg kan bedømme, har vi strukket en hånd ut til dem, men de har snudd seg vekk og ignorert den...

Foreslår at alle spørsmål, også de som er basert på rykter, stilles direkte til styret , og at svaret legges ut her etterpå, hvis det er noe som skulle være av interesse for medlemmene. Er ganske nysjerrig selv på hvorfor vi ikke hører noe mer om LUSC saken. Er ikke dette noe du kan lage en sånn "undersøkende journalistsak" på da, Svend Anders? :)

ok...over til SA

8) 8) 8)

"We will be back"

Torgeir