So far so bad....

Started by jarle, July 04, 2009, 09:13:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Må si det er litt spesielt å bli stemplet som negativ når man påpeker fakta.

mens de som skriver ting som...

det går nok bra...
det er ferie så det går ikke an å kjøpe spillere
det finns nok en liste...
Grayson har kontroll
Finns ingen andre potensielle eiere enn Bates
Vi får nok 5 mill for Beckford og 10 for Delph...
osv osv... de er de smarte...

hmmm...

Bates roter bort 1.5 mill pund på en duste krangel i det offisielle programmet... det er 2 brukbare spillere på nivå 3... men spillere har han ikke råd til!!!
Men halleluja hvor det går fint...

baste

Quote from: jarle on July 04, 2009, 20:26:11

det går nok bra...
det finns nok en liste...
Grayson har kontroll
Finns ingen andre potensielle eiere enn Bates
Vi får nok 5 mill for Beckford og 10 for Delph...
osv osv... de er de smarte...

hmmm...

Bates roter bort 1.5 mill pund på en duste krangel i det offisielle programmet... det er 2 brukbare spillere på nivå 3... men spillere har han ikke råd til!!!
Men halleluja hvor det går fint...

;D ;D ;D

Tony Currie

det går nok bra...

De andre lagene i ligasystemet (inkl PL) derimot, går fullstendig amok med sjekkheftet for tiden.  ::)
jaja, travle tider, bare ikke for Leeds.

Evig Pint

Her var det mye meningsløst og mye morsomt :D Kvalitetstråd ::)
Marching on together

jarle

Currie?!!!

Amok med sjekkheftet....hvem har sagt amok?
og ja det er endel aktivitet i transfermarkedet...

Vi kan ikke sammenligne oss med gatekryss med 3000 tilskuere på sine hjemmekamper.
Selvsagt skal vi kjøpe bedre og dyrere spillere en Crewe og Hereford og andre kulag...
Real Madrid har dyrere og bedre spillere en Racing Santander...sånn er det bare.

Minner de som måtte ha glemt det at Leeds er en SLEEPING GIANT!!! - verdens største sådan.
Og vi er på nivå 3... for 3dje år på rad!!!!!!!!
HVA BETYR DETTE! - ting må skje...

Jeg har store problemer med å forstå denne passive holdningen.

Og hvis ikke den eieren vi har nå er istand til å fixe problemet...så får vi protestere høylytt på alle forum og på ER til han fortsår at han er uønsket.

Når lønnsøkningen til Beckford rotes bort i kjerring krangling i rettsalene bør det vel gå opp et lys for alle...!!!

brenaldo

Quote from: hallghel on July 04, 2009, 20:23:13
Quote from: Tom S on July 04, 2009, 20:14:29
Quote from: DenHviteYeboah on July 04, 2009, 20:11:00
Ja da gikk jeg vel på "limpinnen" deres....så flott for Tom S,auren,sveifors og alle de andre oraklene.....God helg!MOT!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
God underholdning på en ellers stille lørdagskveld..  :D

Bra underholdning også på en søndag dette ;D ;D ;D
Medlem nr. 850

Evig Pint

Quote from: jarle on July 05, 2009, 10:57:39
Currie?!!!

Vi kan ikke sammenligne oss med gatekryss med 3000 tilskuere på sine hjemmekamper.
Selvsagt skal vi kjøpe bedre og dyrere spillere en Crewe og Hereford og andre kulag...
Real Madrid har dyrere og bedre spillere en Racing Santander...sånn er det bare.

Minner de som måtte ha glemt det at Leeds er en SLEEPING GIANT!!! - verdens største sådan.

Og hvis ikke den eieren vi har nå er istand til å fixe problemet...så får vi protestere høylytt på alle forum og på ER til han fortsår at han er uønsket.

Når lønnsøkningen til Beckford rotes bort i kjerring krangling i rettsalene bør det vel gå opp et lys for alle...!!!

Jeg forstår hvor din frustrasjon kommer fra, og er delvis enig med deg. Et år til på nivå 3 er overhodet ikke akseptabelt. Jeg er drittlei av å være her, og for hvert år som går, jo vanskeligere blir det å rykke opp igjen.

Samtidig venter jeg med å komme med dommen om en fiaskosesong i vente. At vi signerer en andrekeeper som ikke er et så voldsomt kjent navn er vel helt greit, tipper han er langt bedre en Lucas. Og ny høyreback (der vi har slitt med en ustabil Frazer i alle år) har vi også fått. Han kan sikkert gjøre jobben med å få oss opp fra divisjonen.

Men så forventer jeg litt klarere forsterkninger på laget iløpet av sommeren! Om vi har hørt om dem eller ikke er ikke så farlig - så lenge de er bedre enn de vi har og øker kvaliteten på tropp og lag. Vi trenger ny spiss, to om Beckford går. Ny midstopper (Sodje plz). Og jeg ser helst at vi også kjøper en midtbanespiller eller to. Vi må vise muskler å holde på Delph (og egentlig også Snoddy), viss ikke et latterlig godt tilbud kommer.

Uansett hva som skjer kommer det nok en eller to til inn dørene på Elland Road. Minst. Den som venter får se..
Marching on together

jarle

Tittelen på innlegget var "SO FAR SO BAD"!!!

det var ikke "2009/10 vil gå til helvete"... men so far so BAD!!!

Men for knapper og glansbilder for man som regel ikke juveler!!!

Dennis

;D

Her var det stor underholdning!
Marching on together!

Svend Anders

Hvilke faktaopplysninger er det vi slakter deg for? Der du velger å være pessimist, må vel vi få lov til å være nøkterne optimister eller i verste fall avventende?

Hva har du sagt til våre faktaopplysninger om at laget vårt tok nok poeng til direkte opprykk for to sesonger siden, og under Simon Grayson - over de siste fem månedene - gjorde det samme? Burde ikke i alle fall det siste gi deg grunn til å slappe LITTEGRANN av i sommervarmen?

Om denne sommeren var en fotballkamp, har vi knapt spilt ti minutter. Vi har ungått feilpasninger, holdt ballen i laget men ikke hatt de store sjansene ennå. Men det er nervøse folk på tribunen.

JEG er ikke typen som banner og sverter over at laget mitt ikke har punktert kampen og leder 4-0 ennå. Jeg ser heller at det er 80 minutter igjen å spille, vi har et bra lag på papiret (både i denne metaforen og i virkeligheten), og alle muligheter til å vinne.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

DenHviteYeboah

Quote from: Svend Anders on July 05, 2009, 21:45:17

Hvilke faktaopplysninger er det vi slakter deg for? Der du velger å være pessimist, må vel vi få lov til å være nøkterne optimister eller i verste fall avventende?

Hva har du sagt til våre faktaopplysninger om at laget vårt tok nok poeng til direkte opprykk for to sesonger siden, og under Simon Grayson - over de siste fem månedene - gjorde det samme? Burde ikke i alle fall det siste gi deg grunn til å slappe LITTEGRANN av i sommervarmen?

Om denne sommeren var en fotballkamp, har vi knapt spilt ti minutter. Vi har ungått feilpasninger, holdt ballen i laget men ikke hatt de store sjansene ennå. Men det er nervøse folk på tribunen.

JEG er ikke typen som banner og sverter over at laget mitt ikke har punktert kampen og leder 4-0 ennå. Jeg ser heller at det er 80 minutter igjen å spille, vi har et bra lag på papiret (både i denne metaforen og i virkeligheten), og alle muligheter til å vinne.

SA
Jeg oppfatter nok ikke deg og enkelte andre som nøkterne optimister.Vil nok kalle det for meget positive optimister...Uansett finner jeg det merkelig at du og andre ser en ren automatikk i at vi skal rykke opp fordi vi hadde en meget bra avslutning på sesongen.En annen ting er at når jeg og andre etterlyser "massive signings" så blir vi møtt med at det viktigste for oss er at spillerne skal koste mange penger.Dette er jo bare vås!Vårt enkle poeng er at vi ønsker noen som tilfører laget kvalitet-helst fra ccc.Dessuten vil dette gi et signal om at klubben vil noe.Spillerne du nevner slik som Becchio,Snodgrass og Beckford er jo solskinnshistorier-veldig bra!Men å sette all tiltro at Grayson skal løse alle problemer synes jeg er betenkelig..Det kan tenkes at dommedagsprofetene hb,jarle og undertegnede kanskje har litt rett?kanskje er ikke stallen så fantastisk som du skal ha det til?Og hva er dette med at det er ferie?Så alle klubber tar ferie fra transfermarkedet et par uker på sommern?så vi kan bare slappe av....narr meg ikke til å le...

Joe Jordan

Jeg går bare å håper på at vi greier å beholde Beckford og at vi får signaturen til Sodje. Disse to blir etter min mening avgjørende for om vi greier å rykke rett opp denne sesongen.

Delph er et så stort talent at han ikke bør bli værende i denne bakgårdsligaen et sekund lenger. Han bør få kjenne på PL så fort som mulig for hans egen utviklings del. Men vi bør få en god pris!

Jeg avventer med sedvanlige dommedagsprofetier til vi er betydelig nærmere sesongstart.

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Svend Anders

Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2009, 09:00:56
Jeg oppfatter nok ikke deg og enkelte andre som nøkterne optimister.Vil nok kalle det for meget positive optimister...Uansett finner jeg det merkelig at du og andre ser en ren automatikk i at vi skal rykke opp fordi vi hadde en meget bra avslutning på sesongen.En annen ting er at når jeg og andre etterlyser "massive signings" så blir vi møtt med at det viktigste for oss er at spillerne skal koste mange penger.Dette er jo bare vås!Vårt enkle poeng er at vi ønsker noen som tilfører laget kvalitet-helst fra ccc.Dessuten vil dette gi et signal om at klubben vil noe.Spillerne du nevner slik som Becchio,Snodgrass og Beckford er jo solskinnshistorier-veldig bra!Men å sette all tiltro at Grayson skal løse alle problemer synes jeg er betenkelig..Det kan tenkes at dommedagsprofetene hb,jarle og undertegnede kanskje har litt rett?kanskje er ikke stallen så fantastisk som du skal ha det til?Og hva er dette med at det er ferie?Så alle klubber tar ferie fra transfermarkedet et par uker på sommern?så vi kan bare slappe av....narr meg ikke til å le...

Jeg er født optimist generelt, jeg, og det er jo forskjell på folk. HVa gjelder Leeds er jeg også optimist, nettopp på bakgrunn av prestasjonen fra siste halvår, og stallen vi har per idag.

Og når du/dere er oppgitt over oss/meg, er jeg ditto oppgitt over at jeg/vi oppfattes til å tro at opprykk går "automatisk", og "alt Grayson gjør er bra".

Poenget er jo at det er et stykke fra å ha tro på at dette skal gå - basert på prestasjoner og stall - til å KLAGE over hva som skjer. Det rases mot at signeringer ikke har skjedd i større grad, og vi er altså knapt igang med pre-season. Om troppen er nøyaktig den samme ved sesongstart, eller når transfervinduet lukkes, ja så får vi ta en ny debatt DA, ikke sant.

Vi virker å være grunnleggende uenig i hva som skal til for å sikre opprykk neste sesong. Jeg mener at når man har gjort en god prestasjon med en gitt spillergruppe, så er det ikke SÃ... stort behov for massive endringer på stallen. Jeg ser svært gjerne at det forsterkes - ja jeg forventer faktisk at det hentes inn et par kvalitetsspilllere. Men jeg klager ikke på situasjonen når vi knapt nok er i gang!

Det ramses opp salg av Beckford, Delph, Snoddy, etc. Det er overhengende sannsynlig at noen av de forsvinner, men det har altså ikke skjedd ennå. Klubben har derimot sett seg ut erstattere om så skulle skje. Men det betyr jo ikke at disse erstatterne kjøpes FØR våre stjerner er solgt! Tvert imot er det jo ganske naturlig å hente de i etterkant, både av økonomiske og praktiske grunner.

Og ferie? Jo, det betyr altså at folk er bortreist. Ikke er på jobb. Ting har litt vanskeligere for å skje, selvsagt. Ta også med at overgangsvinduet først åpnet sist torsdag. Men nå er pre-season i gang, og ting begynner å skje.

SA
Følges på:

DenHviteYeboah

Ã... nei,jeg er ikke oppgitt over deg :)
Er bare redd for at det ikke kommer etpar kvalitetsspillere slik du antyder.Male fanden på veggen?kanskje,men da spør jeg: når var det sist siden  supportere jublet for en spiller som ble kjøpt til klubben og ga håp?...

fmtj

Quote from: jarle on July 05, 2009, 10:57:39
Currie?!!!

.....evt. koma i stedet for søvn kanskje...!!!  :D :D :D
Yeboahs vitne

auren

Quote from: DenHviteYeboah on July 06, 2009, 10:13:30
Er bare redd for at det ikke kommer etpar kvalitetsspillere slik du antyder.Male fanden på veggen?kanskje,men da spør jeg: når var det sist siden  supportere jublet for en spiller som ble kjøpt til klubben og ga håp?...

Det var vel kanskje godeste Mikkelikk det? Lubo spilte jo tilnærmet fast for Bolton en periode før han plutselig valgte å gå til L1 klubben Leeds. Dessverre er det nok ingen som jubler lenger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jarle

hmmm SA... hvor er lyset!!!

Vi er på det laveste nivå vi noen gang har vært og spiller mot gatekryss..på nærmest amatørnivå

Vi har ikke råd til lønninger til spillere som Beckford og Douglas... sistnevnte blir t.o.m released pga lønnsnivå. ( logisk siden en erstatter av samme kaliber sikkert er gratis)

Vi har tidenes dårligste og dummeste Leeds eier i Bates.

Vi har presumtivt en av de dårligste 1ste lags-stallene i Leeds sin historie.
Vi signer kun spillere på free transfer fra de gatekryssene vi spiller mot.
Vi har ikke lenger noe eget stadion eller eget treningsanlegg.

La oss se hva som skjer med våre såkalte stjerne spillere de neste ukene (om de blir eller ikke)

Vi har vært 6 år ute av PL... 3 av de i nivå 2 og utrolig nok 3 på nivå 3... det betyr med stor sansynlighet at vi kommer til å være utenfor PL i mer en 10 år akkurat som sist gang vi gikk ned.

Bortsett fra en haug med superlojale fans som stiller opp uke etter uke har jeg desverre problemer med å finne så mange lyspunkt... men jeg er åpen for innspill!!!

McMidjo

..... og vi gleder oss alle til en ny fotballsesong!

Morsom tråd - allerede før første treningskamp er spilt.  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

rd1

Vanskelig å se noe lys ja.. Litt bedre om Naylor, Delph, Howson, Snodgras, Becchio og Bechs er her neste seson, + forsterkninger i forsvarsfireren, sentralt på midbane, ving og på topp..

Sjansen for å gå opp er vel tilstede, men avvhengig av solide forsterkninger... og det ser ikke ut som navnene som blir diskutert er veeeeldig sterke.

Min antakelse er at Leeds fortsatt sliter med økonomi. Vi kjøper ikke spillere, eier ikke nåla i veggen og sommeren vil vise om vi fortsatt må selge unge talenter.

"Who needs Cantona??"

Bites Yer Legs

Quote from: jarle on July 06, 2009, 14:52:44
hmmm SA... hvor er lyset!!!

Vi er på det laveste nivå vi noen gang har vært og spiller mot gatekryss..på nærmest amatørnivå

Vi har ikke råd til lønninger til spillere som Beckford og Douglas... sistnevnte blir t.o.m released pga lønnsnivå. ( logisk siden en erstatter av samme kaliber sikkert er gratis)

Vi har tidenes dårligste og dummeste Leeds eier i Bates.

Vi har presumtivt en av de dårligste 1ste lags-stallene i Leeds sin historie.
Vi signer kun spillere på free transfer fra de gatekryssene vi spiller mot.
Vi har ikke lenger noe eget stadion eller eget treningsanlegg.

La oss se hva som skjer med våre såkalte stjerne spillere de neste ukene (om de blir eller ikke)[/b]

Vi har vært 6 år ute av PL... 3 av de i nivå 2 og utrolig nok 3 på nivå 3... det betyr med stor sansynlighet at vi kommer til å være utenfor PL i mer en 10 år akkurat som sist gang vi gikk ned.

Bortsett fra en haug med superlojale fans som stiller opp uke etter uke har jeg desverre problemer med å finne så mange lyspunkt... men jeg er åpen for innspill!!!

Dette med Douglas er vel positivt?
KEEP FIGHTING!!

Asbjørn

Tenkte å oppsummere denne debatten so far:

Ser dere dette glasset her. Det er blankt, har riper i lakken - men eies av en kar som (kanskje)  har midler til å reparere det.
- Det er halvtomt!
- Nei, det er halvfullt.
- Nehei, det er halvtomt. Idiot!
- Ehem. Ser du ikke at innholdet begynner å bli bra rent da? Og det ér halvfullt...
- *rød-i-trynet* Har du blitt hhalvblind også med årene... Det er passe grumsete, mann. Ã"g halvtomt.
- Halvfullt!
- Halvtomt.
- Blablabla etc osv... Og som jeg har gjentatt tusen ganger så er det halvtomt.
- Haha, morsomt. det er halvfullt :)

...og sånn går no dagan!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

J-R

Quote from: auren on July 06, 2009, 11:13:42

Det var vel kanskje godeste Mikkelikk det? Lubo spilte jo tilnærmet fast for Bolton en periode før han plutselig valgte å gå til L1 klubben Leeds. Dessverre er det nok ingen som jubler lenger.

auren
Var vel det ja.. Jeg var hvertfall en av de som så veldig lyst på denne overgangen. Han virket som en god og trygg stopper da han var på lån. Men har så absolutt ikke innfridd etter att han kom permanent :(

Tom S

Quote from: Asbjørn on July 06, 2009, 16:17:55

Ser dere dette glasset her. Det er blankt, har riper i lakken - men eies av en kar som (kanskje)  har midler til å reparere det.
- Det er halvtomt!
- Nei, det er halvfullt.
- Ehem. Ser du ikke at innholdet begynner å bli bra rent da? Og det ér halvfullt...
- *rød-i-trynet* Har du blitt hhalvblind også med årene... Det er passe grumsete, mann. Ã"g halvtomt.
- Halvfullt!
- Halvtomt.

...og sånn går no dagan!

:D
COME ON LEEDS !!

ollan

Quote from: Asbjørn on July 06, 2009, 16:17:55

Ser dere dette glasset her. Det er blankt, har riper i lakken - men eies av en kar som (kanskje)  har midler til å reparere det.
- Det er halvtomt!
- Nei, det er halvfullt.
- Halvfullt!
- Halvtomt.

...og sånn går no dagan!

Herlig Asbjørn ;D
Ollan

jarle

Leeds United i div 3...???

jeg vil si glasset... tønna... hele jævla puben har vært fullstending fullstendig tomt altfor lenge...

bwirum

Tja. Vi får nå se de nærmeste ukene hva som skjer. Inntill da så forholder jeg meg som forsiktig optimist med tro på at vi har gode sjanser for å rykke opp.

Mitt ønske er forsåvidt at vi får beholde Becks, henter en bra spiss til, signer Sodje + en midtbane som binder sammen. Klarer vi å beholde Delph et år til så er det kanonbra.

Dersom vi ligger godt an midtveis i sesongen så bør de også se på å tilby Becks en ny og bedre kontrakt enn den han har fått tilbud om. Han vil også trengs i CCC. Det bør vel begynne å ligge penger til lønninger der når vi har fått renska litt nå.

Vi trenger forsterkninger, men jeg velger å la vær å svartmale helt ennå.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Dennis

Quote from: jarle on July 06, 2009, 17:16:21
Leeds United i div 3...???

jeg vil si glasset... tønna... hele jævla puben har vært fullstending fullstendig tomt altfor lenge...

Om din estimering av den gjennomsnittlige supporters ølkonsum per måned, så er det ikke uforståelig at pøbben er tom!
Marching on together!

fjellhaugen

whatever, snakkes i L2 om et par år asbjørn ::)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Svend Anders

Som sagt, jeg er ikke typen som tar sorgene på forskudd. Hverken i fotballen eller livet forøvrig. Om man tar noen forholdsregler og har litt tro på det en driver med, gir det meg stort sett mer tilbake enn om jeg hadde tatt sorgene på forskudd. Mye morsommere er det også  :)

Ha en god dag!

SA
Følges på:

samadhi

var det sist siden  supportere jublet for en spiller som ble kjøpt til klubben og ga håp?...

Regner med du da tenker på spillere vi har brukt litt penger på som skulle vise at Leeds mente alvor.

Da vi var i CCC betalte vi en del for offansiv slagkraft i Rob Hulse, David Healy, Richard Cresswell og Robbie Blake. Alle disse var gode spillere, men den eneste som virkelig lykkes var vel Rob Hulse? Healy klarte aldri score så mye som på landslaget og ble brukt mye på vingen, Cresswell var mye skadet og Blake var til dels overvektig og blomsret ikke før i sesongen vi rykket ned fra CCC (?)

I tillegg brukte Blackwell ett halvt år på å hente det som skulle være frelseren på midtbanen vår i Sean Gregan. Vi betalte i underkant av £1 mill for han, men i stedet for å være det ankeret på midtbanen vi trengte ble han i stedet brukt som en alt for treg midtstopper uten suksess.

Også må vi ikke glemme Kevin Nicholls som også ble hentet inn med samme intensjoner som Gregan, men som forsvant tilbake til gamle klubben med halen mellom beina etter sesongslutt.

Siden nedrykket til L1 er det først og fremst Lubo Michalik vi har brukt penger på og alt lå til rette for at midtstopperen med erfaring fra PL skulle bli en suksess, men han har på mange måter vært en flopp til nå og har slitt benken.

Altså er dette et knippe spillere som Ken Bates faktisk har brukt penger på siden vi rykket ned fra PL. Det er vel ingen som helst tvil om at vi bare har hatt sånn noenlunde suksess med disse til tross for at fansen stort sett jublet da de ble hentet inn. Det er ikke så lett for Grayson/Bates å bruke £1 mill på en spiller i L1 da det er vanskelig å finne spillere som kan garantere suksess. De beste spillerne i denne divisjonen reiser til klubber høyere i divisjonene for en pris vi ikke kan betale (se bare hvordan vi priser Delph...), og da må vi ta til takke med spillere som er over the top i PL eller CCC og satse på at de får en ny vår i L1.

Synes da det er bedre å finsikte markedet etter up and coming spillere som Snodgrass, Becchio og Beckford, eller mer erfarne spillere som Naylor, Ankergren og Kilkenny. Alle disse er spillere vi knapt har betalt noe for, men som gjør en god jobb for klubben vår.

Jeg skjønner frustrasjon din og skulle også gjerne ønsket at Ken Bates hadde gitt Grayson £5 mill til spillerkjøp, men med tanke på at vi befinner oss i L1 er jeg usikker på hvilke spillere vi hadde fått napp på. Har ikke særlig lyst på flere Greganer eller Michaliker.... Da ønsker jeg meg heller en ny Snodgrass, eller en ny Becchio  :)
marching on together,
derudaf forever...