So far so good.....

Started by sveifors, July 06, 2009, 18:34:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Rudi G.

Quote from: berlin on December 28, 2009, 15:09:00
Quote from: Rudi G. on December 28, 2009, 15:06:43
So far, 2,43 poeng i snitt, so good.

Alt under 3 er revva! Mer enn 3, ja da snakker vi magi!  ;D

Heeeeeeeelt enig :D

abbe

Quote from: berlin on December 28, 2009, 15:09:00
Quote from: Rudi G. on December 28, 2009, 15:06:43
So far, 2,43 poeng i snitt, so good.

Alt under 3 er revva! Mer enn 3, ja da snakker vi magi!  ;D

Tipper det er vanlig i Italia. Ofte etterfulgt av dommere i nye Armani dresser og Ferrarier.

Tom S

COME ON LEEDS !!

rogak

Har virkelig troen på opprykk nå. SG er en managertype som virker som han er utrolig dyktig til å fokusere på neste kamp. Det at man scorer flest mål(ca. 26%) av målene sine mellom 80 og 90 minutter er et bevis på at han har gitt laget en selvtillit som laget trengte. Synes også han har hatt en god lånepolitikk med smarte valg, og er en god taktiker. Vil minne om at Leicester, som vant L1 i fjor, og Nottingham og Swansea som rykket opp direkte fra L1 i 2007/08 alle ligger på play-off plass til PL pr. dags dato. Rykker vi opp til våren, så utelukker ikke jeg Premier League i 2010/11. Men først må vi altså rykke opp fra L1.....
MOT
MOT

Rudi G.

At det er "So far so god" er det ingen tvil om.

Vi leder serien og det skal litt til for at vi ikke henter hjem pokalen.

Vi er med i malingscupen og ligger godt an til en pokal.

Vi har vist at ingen motstander er for sterk og kan også hente hjem pokalen i FA-cupen.

Vi kan ende med å spille i europa neste sesong etter å ha tatt "lille the treble".

Say no more 8)

Asbjørn

Quote from: Rudi G. on January 04, 2010, 22:31:37

Vi har vist at ingen motstander er for sterk og kan også hente hjem pokalen i FA-cupen.

Vi kan ende med å spille i europa neste sesong etter å ha tatt "lille the treble".

Say no more 8)

...betyr det at seseongen ikke er over ennå. Og da skriver vi januar???  :D  (sorry, bare mååtthe, ikke vondt ment)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

Quote from: Asbjørn on January 04, 2010, 22:36:16
Quote from: Rudi G. on January 04, 2010, 22:31:37

Say no more 8)

...betyr det at seseongen ikke er over ennå. Og da skriver vi januar???  :D  (sorry, bare mååtthe, ikke vondt ment)

Jeg vet det er januar Asbjørn, men jeg tror på det og er ikke redd for å si det. Tro kan flytte fjell!!

Jeg har troen!

Hallgeir *

"Tro kan flytte fjell", er vel det gamle uttrykket. Men hvorfor ikke lage et nytt? "Liten tue kan velte et stort fjell". Lett, ikke sant?  ;)
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Quote from: hallghel on January 04, 2010, 22:51:30
"Tro kan flytte fjell", er vel det gamle uttrykket. Men hvorfor ikke lage et nytt? "Liten tue kan velte et stort fjell". Lett, ikke sant?  ;)

Du har selvsakt rett hallghel. Har rettet det før lojo gjorde det ::) ;)

DenHviteYeboah

Quote from: DenHviteYeboah on July 08, 2009, 10:30:40
Quote from: auren on July 08, 2009, 09:50:52
Du har selvsagt helt rett i at for oss er det kjente fjes i Leeds, og man skal være mer enn middels opptatt av L1 lag hvis man også vet godt hvor gode spillerne til de andre lagene er. Men du skrev nettopp at Norwich hadde en god stall. På bakgrunn av dette utspillet vil jeg gjerne du skal utdype hva som gjør stallen til Norwich så mye bedre enn vår stall.

Når det gjelder Brighton: Du motargumenterer deg selv her. Tidligere har du "disset" Leeds for å kjøpe ukjente spillere fra L1 klubber og ber dem kjøpe "kvalitet" fra CCC eller benketilværelse i PL. Likevel mener du Brighton virkelig satser når de selv henter inn ukjente spillere fra de lavere divisjoner. Og hvis det da er ingen særlige forskjeller på disse spillerne Brighton og Leeds henter inn - mener du da stallen til Brighton forrige sesong var såpass mye bedre enn Leeds sin, siden du ser på Brighton som opprykkskandidat og ikke Leeds? Jeg minner om at Brighton med et nødskrik klarte å unngå nedrykk i fjorårets sesong og endte på en finfin 16.plass. Og nå skal de altså ha et bedre lag enn Leeds på papiret?

Når det gjelder å hente ukjente spillere fra laverer divisjoner: Jeg er ikke henrykt over Crowe og Higgs, men jeg regner med og selvsagt håper at Grayson vet hva han får. Det kan selvsagt også godt hende at Brighton har hentet inn 5 kvalitetsspillere, og at de har funnet en ny Becchio og Snoddy.

auren
Jeg sa at Brighton hadde midler til kjøp,og tror dermed de kommer til å handle inn kvalitet.Enig i at det ser ut som de ikke har gjort dette frem til nå.
Utdype Norwich sin stall?Jeg antar at selv om de rykket ned fra ccc så er laget bedre enn Leeds,hvis de ikke mister halve laget da.Men her er jo kjernen i diskusjonen: jeg mener at vårt Leedslag slik det ser ut idag hadde rykket rett ned fra ccc.Mange andre mener vi har et godt nok lag til å være i toppen i ccc.derfor ANTAR jeg at Norwich(hvis de ikke selger noen)vil være bedre enn oss.Håper jo jeg tar feil her.Ellers legger jeg merke til at det er en stor uenighet på forumet mht forskjellen på ccc og league1.Jeg mener det er stor kvalitetsforskjell utifra de kampene jeg så forrige sesong i begge divisjoner-men der igjennom mine foppalbriller....andre mener det ikke er noen særlig forskjell...uansett synes jeg det er en tendens til å overvurdere vårt kjære Leedslag.
beklager...liker ikke å hovere,men det stemmer idag dessverre at Norwich er bedre enn oss.Jaja,bare vi ikke kommer dårligere enn nr.2 så driter jeg i de andre lagene....
artig tråd dette forresten ;D

Tom S

Vi er fortsatt på direkte opprykk!
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

Quote from: Tom S on March 16, 2010, 16:23:43
Vi er fortsatt på direkte opprykk!

Og der skal vi også være 8. mai kl 1800 norsk tid!

auren

Quote from: DenHviteYeboah on March 16, 2010, 16:15:04
Quote from: DenHviteYeboah on July 08, 2009, 10:30:40
Quote from: auren on July 08, 2009, 09:50:52
Du har selvsagt helt rett i at for oss er det kjente fjes i Leeds, og man skal være mer enn middels opptatt av L1 lag hvis man også vet godt hvor gode spillerne til de andre lagene er. Men du skrev nettopp at Norwich hadde en god stall. På bakgrunn av dette utspillet vil jeg gjerne du skal utdype hva som gjør stallen til Norwich så mye bedre enn vår stall.

Når det gjelder Brighton: Du motargumenterer deg selv her. Tidligere har du "disset" Leeds for å kjøpe ukjente spillere fra L1 klubber og ber dem kjøpe "kvalitet" fra CCC eller benketilværelse i PL. Likevel mener du Brighton virkelig satser når de selv henter inn ukjente spillere fra de lavere divisjoner. Og hvis det da er ingen særlige forskjeller på disse spillerne Brighton og Leeds henter inn - mener du da stallen til Brighton forrige sesong var såpass mye bedre enn Leeds sin, siden du ser på Brighton som opprykkskandidat og ikke Leeds? Jeg minner om at Brighton med et nødskrik klarte å unngå nedrykk i fjorårets sesong og endte på en finfin 16.plass. Og nå skal de altså ha et bedre lag enn Leeds på papiret?

Når det gjelder å hente ukjente spillere fra laverer divisjoner: Jeg er ikke henrykt over Crowe og Higgs, men jeg regner med og selvsagt håper at Grayson vet hva han får. Det kan selvsagt også godt hende at Brighton har hentet inn 5 kvalitetsspillere, og at de har funnet en ny Becchio og Snoddy.

auren
Jeg sa at Brighton hadde midler til kjøp,og tror dermed de kommer til å handle inn kvalitet.Enig i at det ser ut som de ikke har gjort dette frem til nå.
Utdype Norwich sin stall?Jeg antar at selv om de rykket ned fra ccc så er laget bedre enn Leeds,hvis de ikke mister halve laget da.Men her er jo kjernen i diskusjonen: jeg mener at vårt Leedslag slik det ser ut idag hadde rykket rett ned fra ccc.Mange andre mener vi har et godt nok lag til å være i toppen i ccc.derfor ANTAR jeg at Norwich(hvis de ikke selger noen)vil være bedre enn oss.Håper jo jeg tar feil her.Ellers legger jeg merke til at det er en stor uenighet på forumet mht forskjellen på ccc og league1.Jeg mener det er stor kvalitetsforskjell utifra de kampene jeg så forrige sesong i begge divisjoner-men der igjennom mine foppalbriller....andre mener det ikke er noen særlig forskjell...uansett synes jeg det er en tendens til å overvurdere vårt kjære Leedslag.
beklager...liker ikke å hovere,men det stemmer idag dessverre at Norwich er bedre enn oss.Jaja,bare vi ikke kommer dårligere enn nr.2 så driter jeg i de andre lagene....
artig tråd dette forresten ;D

;)

Du har sannsynligvis rett. Så lenge ikke Norwich går på en sprekk alla Leeds så har du dine ord i behold. Men Brighton er ikke bedre enn Leeds ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Vi er bare 2p bak direkte opprykk!
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Quote from: DenHviteYeboah on July 07, 2009, 15:57:34
Quote from: McMidjo on July 07, 2009, 15:40:47
Quote from: DenHviteYeboah on July 07, 2009, 15:21:17
Quote from: McMidjo on July 07, 2009, 15:01:18
...
Om vi nå ser for oss at lagoppstillingen blir omtrent som følger: Higgs â€" Crowe â€" Naylor â€" Marques - White â€" Snodgrass â€" Howson â€" Kilkenny â€" Delph -  Beckford â€" Becchio (subs: Ankergren, Sheehan, Huntington, Prutton, Robinson) â€" hvor ser du de store kvalitetsbristene hen?

Etter min mening mht denne lagoppstilling: Higgs-32 åring fra storlaget Cheltenham..tvilsomt,Crowe-skeptisk-vi får se,midtstoppere-bra,White-skeptisk,Snodgrass-en bra spiller i mine øyne,Howson-talentfull men ujevnt nivå,Kilkenny-middels,Delph-meget bra men også ujevn,Beckford-meget bra,Becchio-meget bra.Subs: Ankergren-kun middels i denne divisjonen,Sheehan-middels,Huntington-har kun vist middels,Prutton-helt middels nivå-treig men vil mye,Robinson-synes han kun er middels-også treig som gjør mye rart.Blir vel korsfestet for dette,men som sagt vi er tydligvis uenig i hvor nivået ligger på stallen i forhold til direkte opprykk fra league1.Jeg mener altså at dette ikke holder...dessverre :'(

Det der synes jeg er en nøktern og grei vurdering av spillerstallen til Leeds. Hvis du gjør en tilsvarende vurdering av de 5-6 lagene i Leauge One som du tror er bedre enn dette - hva finner du da?

Og så må du ikke glemme at du allerede har konkludert med at dette Leedslaget ville tape 8 av 10 kamper i The Championship....  ;)
Alt dette er sett igjennom league1 briller.I forhold til topp ccc er denne stallen revemat-mener jeg da.Stallen idag tilsvarer etter min mening 4-5 plass...Vi har en lei tendens til å tro at våre spillere er så mye mere talentfulle enn alle andre spillere i divisjonen.....
Foreslår for opptil flere å lese denne tråden igjen.Da kan kanskje enkelte tenke på at selv om vi skulle klare å rykke opp så er ikke denne stallen særlig overlevelsedyktig i ccc....Og så kan dere jo lese så jævlig med pes særlig hb og Jarle fikk i denne tråden(og litt undertegnede ;D)

McMidjo

Quote from: DenHviteYeboah on April 04, 2010, 16:19:32
...
Om vi nå ser for oss at lagoppstillingen blir omtrent som følger: Higgs â€" Crowe â€" Naylor â€" Marques - White â€" Snodgrass â€" Howson â€" Kilkenny â€" Delph -  Beckford â€" Becchio (subs: Ankergren, Sheehan, Huntington, Prutton, Robinson) â€" hvor ser du de store kvalitetsbristene hen?

Etter min mening mht denne lagoppstilling: Higgs-32 åring fra storlaget Cheltenham..tvilsomt,Crowe-skeptisk-vi får se,midtstoppere-bra,White-skeptisk,Snodgrass-en bra spiller i mine øyne,Howson-talentfull men ujevnt nivå,Kilkenny-middels,Delph-meget bra men også ujevn,Beckford-meget bra,Becchio-meget bra.Subs: Ankergren-kun middels i denne divisjonen,Sheehan-middels,Huntington-har kun vist middels,Prutton-helt middels nivå-treig men vil mye,Robinson-synes han kun er middels-også treig som gjør mye rart.Blir vel korsfestet for dette,men som sagt vi er tydligvis uenig i hvor nivået ligger på stallen i forhold til direkte opprykk fra league1.Jeg mener altså at dette ikke holder...dessverre :'(

Det der synes jeg er en nøktern og grei vurdering av spillerstallen til Leeds. Hvis du gjør en tilsvarende vurdering av de 5-6 lagene i Leauge One som du tror er bedre enn dette - hva finner du da?

Og så må du ikke glemme at du allerede har konkludert med at dette Leedslaget ville tape 8 av 10 kamper i The Championship....  ;)
Alt dette er sett igjennom league1 briller.I forhold til topp ccc er denne stallen revemat-mener jeg da.Stallen idag tilsvarer etter min mening 4-5 plass...Vi har en lei tendens til å tro at våre spillere er så mye mere talentfulle enn alle andre spillere i divisjonen.....
Foreslår for opptil flere å lese denne tråden igjen.Da kan kanskje enkelte tenke på at selv om vi skulle klare å rykke opp så er ikke denne stallen særlig overlevelsedyktig i ccc....Og så kan dere jo lese så jævlig med pes særlig hb og Jarle fikk i denne tråden(og litt undertegnede ;D)

Det har jeg med stor fornøyelse gjort!

Morsomt med gamle sitater og gamle diskusjoner, men jeg synes faktisk ikke at dumhetene som ble ytret i denne tråden ifjor sommer står i noe særlig bedre lys nå...

Ift å bedømme Leedsspillernes kvaliteter, kommer det jo også an på hvor mye en vektlegger de siste par månedenes resultater vs prestasjonene i første halvdel av sesongen.

Om man mener at vi har sett dette Leedslagets sanne nivå de siste par månedene, må det jo være utrolig forvirrende om vi plutselig skulle begynne å vinne noen kamper igjen....?
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

DenHviteYeboah

ja det er forvirrende Midjo ;D
Men uansett om vi skulle ta oss igjen og klare opprykket mener jeg det er ganske klare bevis for at stallen ikke har vært god nok-og ihvertfall altfor dårlig for ccc! Og det psykiske aspektet kommer også inn.Tydlig at verken spillere eller manager takler presset i denne klubben.Og dette med låning av spillere mener jeg også vi kritiske har fått rett i: det er noe jævelskap for klubben og har bare medført drit!!!Og det viktigste: det gir et signal til spillere rundt omkring at denne klubben tenker kun noen måneder frem i tid og det finnes ikke midler til å satse  >:(

jarle

Quote from: McMidjo on April 04, 2010, 21:27:58
...

Morsomt med gamle sitater og gamle diskusjoner, men jeg synes faktisk ikke at dumhetene som ble ytret i denne tråden ifjor sommer står i noe særlig bedre lys nå...

Ift å bedømme Leedsspillernes kvaliteter, kommer det jo også an på hvor mye en vektlegger de siste par månedenes resultater vs prestasjonene i første halvdel av sesongen.

Om man mener at vi har sett dette Leedslagets sanne nivå de siste par månedene, må det jo være utrolig forvirrende om vi plutselig skulle begynne å vinne noen kamper igjen....?

Diskusjonen gjaldt vel blant annet om stallen var god nok pr seriestart...
Grayson mente det tydeligvis ikke.. det har vært hentet inn lånespillere over en lav sko hele sessongen...

Desverre har det ikke vært hentet inn de kvalitets spillerene laget trengte... men heler kvantitet!

Morro med den troppen du selv satt opp over der MC... ikke mye igjen der!!! 9 av de har vel ikke vært på banen mer eller mindre!!!!

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on April 04, 2010, 22:06:52
Quote from: McMidjo on April 04, 2010, 21:27:58
...

Diskusjonen gjaldt vel blant annet om stallen var god nok pr seriestart...
Grayson mente det tydeligvis ikke.. det har vært hentet inn lånespillere over en lav sko hele sessongen...

Desverre har det ikke vært hentet inn de kvalitets spillerene laget trengte... men heler kvantitet!

Morro med den troppen du selv satt opp over der MC... ikke mye igjen der!!! 9 av de har vel ikke vært på banen mer eller mindre!!!!

Ã... nei Jarle.Ã... låne en haug med spillere har ingenting med at stallen ikke er god nok ;D
Vi ble forklart av "ekspertene" at dette var helt vanlig og at det bare førte godt med seg.Bedre konkurranse på plassene og dessuten ble jo hver lånespiller vurdert av Grayson som en kvalitetshevning av stallen....ja nå har vi sett hva disse lånespillerne har ført med seg:stort sett ingenting!Dickov?kommentarer overflødige-forteller alt om klubbens tilstand >:(

auren

Skummet lett gjennom de første 10-12 sidene i denne tråden og det var jammen meg noen heftige debatter ;D Men det er slik det skal være.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

McMidjo

Quote from: auren on April 04, 2010, 22:51:17
Skummet lett gjennom de første 10-12 sidene i denne tråden og det var jammen meg noen heftige debatter ;D Men det er slik det skal være.

MOT!

auren

Må også minne om at den debatten der foregikk tidlig i juli ifjor - dvs før laget en gang hadde begynt å spille treningskamper.... 

Mange gullkorn der!  ;D

jarle

Quote from: McMidjo on April 04, 2010, 23:00:36

MOT!

auren

Må også minne om at den debatten der foregikk tidlig i juli ifjor - dvs før laget en gang hadde begynt å spille treningskamper.... 

Mange gullkorn der!  ;D

bare så du ikke missssforstår...
Jeg, DHY og h.b håper alle at du får 100% rett!!!

McMidjo

Quote from: jarle on April 04, 2010, 23:21:51

MOT!

auren

Mange gullkorn der!  ;D

Rett - i hva?

At Higgs var ganske god allikevel? Selv om du ikke hadde hørt om ham?
At Sodje ikke var den kvalitetsspilleren du trodde?

jarle

Quote from: McMidjo on April 04, 2010, 23:28:51

MOT!

auren

Mange gullkorn der!  ;D

Rett - i hva?

Smarting...

At stallen er god nok for opprykk!!!

PS! Higgs? vanskelig å si hvor god han er
Hva var feil med Sodje - han var kanon i Leeds

DenHviteYeboah

Quote from: jarle on April 05, 2010, 09:33:18

MOT!

auren

Mange gullkorn der!  ;D

Rett - i hva?

Smarting...

Det er jo klart at en reservekeeper fra storlaget Cheltenham er en massiv keeper og forsterkning  for Leeds...forteller det meste om hvor vi ligger dessverre :(

Rasmussen7

Quote from: DenHviteYeboah on April 05, 2010, 09:41:46

MOT!

auren

Mange gullkorn der!  ;D

Rett - i hva?

Smarting...

Det er jo klart at en reservekeeper fra storlaget Cheltenham er en massiv keeper og forsterkning  for Leeds...forteller det meste om hvor vi ligger dessverre :(
Ã... solstråla våres e like positiv som alltid...

jarle

Quote from: Rasmussen7 on April 05, 2010, 11:26:42
Quote from: DenHviteYeboah on April 05, 2010, 09:41:46

MOT!

auren

Mange gullkorn der!  ;D

Rett - i hva?

Smarting...

Ã... solstråla våres e like positiv som alltid...

RASmus...

greit at du er en L1 kar...

noen av oss er PL stuff...

Rasmussen7

Stikk fingern i jorda å finn ut kor vi befinn oss nu da...
Vi e dessevere til dags dato L1 stuff heile buntn dessverre.

h.b

Vi kan oppføre oss som om vi er i League one. Og dermed for en god del år fremover forbli i denne møkkadivisjonen. Eller vi kan sikte mot Premier League og begynne å oppføre oss deretter. For hvis vi skal bli betraktet som en storklubb. Ja da må vi begynne og oppføre oss som en storklubb.
Det vil si. Vi selger ikke unna de beste tallentene våres. Vi kjøper ikke inn rask so andre ikke vil ha. Vi låner ikke spillere som skal til Leeds for å spille seg i form. Vi innvesterer i fremtiden og henter inn kvalitet.
Har du en Ferrari. Ja da kjøper du ikke inn Skoda deler til denne

Rasmussen7

Quote from: h.b on April 05, 2010, 13:16:50
Vi kan oppføre oss som om vi er i League one. Og dermed for en god del år fremover forbli i denne møkkadivisjonen. Eller vi kan sikte mot Premier League og begynne å oppføre oss deretter. For hvis vi skal bli betraktet som en storklubb. Ja da må vi begynne og oppføre oss som en storklubb.
Det vil si. Vi selger ikke unna de beste tallentene våres. Vi kjøper ikke inn rask so andre ikke vil ha. Vi låner ikke spillere som skal til Leeds for å spille seg i form. Vi innvesterer i fremtiden og henter inn kvalitet.
Har du en Ferrari. Ja da kjøper du ikke inn Skoda deler til denne
Så lenge vi befinn oss iL1 så e d bare Skoda deler å få tak i.
Ingen Ferrari deler ønsker å spille i L1....